PDA

Bekijk Volledige Versie : Motor met Vs-papieren inschrijven in België

bregt14
09-09-2009, 23:33
Hoe schrijf je een moto in België in met Amerikaanse papieren?
Iemand ervaring hiermee? Ik wist dat hier eens een busa stond met lange swingarm die niet ingeschreven geraakte..:s
Maar deze moeten dus wel ingeschreven geraken. :D

Sanka
10-09-2009, 07:01
Als de moto cf het gelijkvormigheidsattest is, dus origineel (uitlaat, lichten, pinkers, SWINGARM :D ed) dan geeft dat normaal geen probleem.

Maar... hoeveel pk heeft een busa uit de VS? Ook aal gedacht aan uwe BIV ?

Sanka

streetfighter
10-09-2009, 07:42
Ik vrees ook een beetje dat dit geen -100kw versie gaat zijn.

Een telefoontje naar de douane en je krijgt alle uitleg.

Deb
10-09-2009, 08:13
Afspraak maken voor een homologatiekeuring in een keuringsstation waar ze dit doen (beperkt in aantal, oa moorsele). Via die homologatieprocedure kan je een europees gelijkvormigheidsattest bekomen en dus bijgevolg inschrijven in Belgie. Kostprijs keuring rond de 250 euro dacht ik.

Sanka
10-09-2009, 08:43
Afspraak maken voor een homologatiekeuring in een keuringsstation waar ze dit doen (beperkt in aantal, oa moorsele). Via die homologatieprocedure kan je een europees gelijkvormigheidsattest bekomen en dus bijgevolg inschrijven in Belgie. Kostprijs keuring rond de 250 euro dacht ik.

Geldt dit niet voor auto's?
Toen ik mijn Tuono van Duitsland heb ingevoerd moest de motor bij de invoerder gekeurd worden, waarna ik een vignet kreeg op mijn roze formulier en waarmee ik dus de motor kon inschrijven. Vorig jaar heb ik even getwijfeld om een Ducati in te voeren en was de procedure nog steeds hetzelfde. Kostprijs keuring is afhankelijk van merk, ligt tussen 175 en 250€

Sanka

Deb
10-09-2009, 08:58
Geldt dit niet voor auto's?
Toen ik mijn Tuono van Duitsland heb ingevoerd moest de motor bij de invoerder gekeurd worden, waarna ik een vignet kreeg op mijn roze formulier en waarmee ik dus de motor kon inschrijven. Vorig jaar heb ik even getwijfeld om een Ducati in te voeren en was de procedure nog steeds hetzelfde. Kostprijs keuring is afhankelijk van merk, ligt tussen 175 en 250€

Sanka

Uwen Tuono komt uit Duitsland en dus europa. Als hij al geen europees gelijkvormigheidsattest had bij aankoop in Duitsland heb je dat via de invoerder verkregen. Er zal bij de invoerder niet veel gekeurd zijn denk ik.
Amerikaanse motors hebben geen europees gelijkvormigheidsattest en bijgevolg moeten ze net zoals amerikaanse auto's een keuring in een keuringsstation ondergaan zodat ze een europees gelijkvormigheidsattest kunnen bekomen. Wordt er geen overeenstemmend pvg nr gevonden dan krijgt de motor gewoon een attest van enig voertuig dat als gelijkvormigheidsattest telt.
Bij de KM weet ik dat ze dit doen in Moorsele. Bregt14 is echter van oostvlaanderen en ik weet niet welke keuringscentra in oostvlaanderen deze procedures doen. De KM is immers enkel Westvlaanderen. In Oostvlaanderen heb je oa SBAT. Maw, best es bellen naar een bevoegd keuringsstation.

Sanka
10-09-2009, 09:19
Uwen Tuono komt uit Duitsland en dus europa. Als hij al geen europees gelijkvormigheidsattest had bij aankoop in Duitsland heb je dat via de invoerder verkregen. Er zal bij de invoerder niet veel gekeurd zijn denk ik.
Amerikaanse motors hebben geen europees gelijkvormigheidsattest en bijgevolg moeten ze net zoals amerikaanse auto's een keuring in een keuringsstation ondergaan zodat ze een europees gelijkvormigheidsattest kunnen bekomen. Wordt er geen overeenstemmend pvg nr gevonden dan krijgt de motor gewoon een attest van enig voertuig dat als gelijkvormigheidsattest telt.
Bij de KM weet ik dat ze dit doen in Moorsele. Bregt14 is echter van oostvlaanderen en ik weet niet welke keuringscentra in oostvlaanderen deze procedures doen. De KM is immers enkel Westvlaanderen. In Oostvlaanderen heb je oa SBAT. Maw, best es bellen naar een bevoegd keuringsstation.

Tnx mate!

Weer heel wat bijgeleerd! :duim:
En het klopt wat je zegt: het enige wat ze controleren bij de invoerder is of de motor conform het gelijkvormigheidsattest is.

Sanka

stefaanzx7
10-09-2009, 09:20
Iemand ervaring hiermee? Ik wist dat hier eens een busa stond met lange swingarm die niet ingeschreven geraakte..:s

deze moet je origineel zetten en laten keuren (250euro).
indien je alle usa papieren hebt + alle vignetten (705 + ene van de persoon die deze heeft ingevoerd) en de motor staat origineel kan je deze keuren, hier in west-vlaanderen kan je dat doen in wevelgem

bregt14
10-09-2009, 09:45
Bedankt allemaal.:duim:
(Dat van die Busa was gewoon een voorbeeld hoor ;))
Ik zal eens kijken welke vignetten er allemaal voor nodig zijn.:)

streetfighter
10-09-2009, 11:52
En pas op met supergoedkope motoren die in het Engels aangeboden worden op allerlei koopjessites! Hier zijn al meerdere topics over geschreven.
Dit zijn dikwijls oplichters!

bregt14
10-09-2009, 12:04
Merci, maar ik ben geen uil.:D

Sanka
10-09-2009, 17:15
Merci, maar ik ben geen uil.:D

Uilen (Strigidae) zijn met bijna 190 soorten uit ongeveer 25 geslachten de grootste familie van nachtactieve vogels (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vogels) uit de orde der uilen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Uilen_%28vogels%29) (Strigiformes). De andere familie zijn de kerkuilen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerkuilen) (Tytonidae).
Zij hebben een rond, afgeplat gezicht met grote naar voren gerichte ogen die vast in de schedel staan. Om dus in diverse richtingen te kunnen kijken moet de uil steeds de kop draaien, wat uilen dan ook zeer goed kunnen. Ze hebben een haaksnavel en krachtige klauwen aan hun poten, die vaak dicht bevederd zijn. Uilen hebben grote ogen die helpen een prooi in het donker te ontdekken. Zij vliegen vaak geruisloos door de nacht op zoek naar prooidieren, zoals muizen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Muis_%28dier%29). Overdag wordt een slapende uil soms aangevallen door kleinere vogels zoals buizerds (http://nl.wikipedia.org/wiki/Buizerd), die hem proberen te doden, om zelf niet 's nachts door hem gedood te worden als ze slapen. De uil slaapt overdag en jaagt 's nachts. Uilen nestelen in een holle boom, op de grond of in gebouwen. Omdat ze dichtbij slecht zien, kunnen ze zelf geen nest bouwen. Ze nemen dikwijls het nest van een andere vogel zoals een ekster, die ze verjagen of doden.

:D Sorry, had zin om eens vreselijk off-topic te gaan...

Btw: wat heb je dan op het oog om van de US of A naar hier te slepen?

Sanka
http://s4.postimage.org/hbsg1o6c/attachment.jpg (http://postimage.org/image/hbsg1o6c/)

bregt14
10-09-2009, 17:28
kort samengevat: ik weet iemand die container quads heeft gekocht en deze wilt verkopen. In Amerika geraken ze ingeschreven, maar in België doen ze moeilijk. Daarom dacht ik van hier iemand te vinden dat er ook verstand van heeft. :duim:

skippy79
10-09-2009, 17:31
ik ken er iemand die een fiets heeft gekocht via barramotos ergens in april, nog steeds geen papieren. zijn motoren komen ook uit de VS. Gelukig heeft hij een leenmoto gekregen, maar toch, hij was hiervoor gewaarschuwd. dus geef ik je dit ook door!

bregt14
10-09-2009, 17:32
Ik ken de mannen van Baramotos ook. 't is sympathiek. :duim:

Imno
10-09-2009, 18:31
Tnx mate!

Weer heel wat bijgeleerd! :duim:
En het klopt wat je zegt: het enige wat ze controleren bij de invoerder is of de motor conform het gelijkvormigheidsattest is.

Sanka
En da kost dan tussen 175 en 250 euro om is te kijken of da conform is. ? Misschien 10 minuten werk. Man man man. Is gewoon diefstal.

bregt14
10-09-2009, 18:41
Als hij uit Europa komt, is't papierwerk, maar uit Amerika niet hoor.. dan kan je daar namiddag passeren..:D

Sanka
11-09-2009, 07:55
En da kost dan tussen 175 en 250 euro om is te kijken of da conform is. ? Misschien 10 minuten werk. Man man man. Is gewoon diefstal.

Ja, maar de invoerder weet ook dat je geen motor uit het buitenland koopt als ie maar 250€ goedkoper is... Als je alles bij elkaar een kleine 2000€ bespaart betaal je met plezier 175€.

Sanka

ninja-san
11-09-2009, 11:39
kort samengevat: ik weet iemand die container quads heeft gekocht en deze wilt verkopen. In Amerika geraken ze ingeschreven, maar in België doen ze moeilijk. Daarom dacht ik van hier iemand te vinden dat er ook verstand van heeft. :duim:

maar dat je een quad hier in Belgie moeilijk ingeschreven krijgt is normaal, zelfs een belgisch model is tegenwoordig moeilijk. Mijb dealer is één van hoofdverdelers voor kawasaki quads en krijgt er amper nog ene verkocht omdat ze ze niet meer ingeschreven krijgen. Dit ff informatief;)

bregt14
12-09-2009, 22:45
Thanks. ;-)

Maar stel nu dat ik moto importeer, dan moet er toch procedure bestaan he? en dan heb ik het nog steeds niet over gsxr 1000 turbo..:D

hyper
12-09-2009, 23:14
Steek uw licht ne keer op in Wetteren aan het rond punt, bij TRC motors.
Gerrit heeft er wel ervaring mee. ;)

bregt14
12-09-2009, 23:21
"HEt" rond punt in Wetteren is nogal cryptisch voor iemand dat niet van daar is.. :D, heb je gewoon geen volledige naam of zo?:D
Ik werk regelmatig bij Moto's Dave in Denderwindeke.:duim:

BugBoy
12-09-2009, 23:21

Ik weet niet vanwaar je bent, maar hier in den Anversa is er Moto Goossens die doe zelf in en uitvoer motoren .. vraag het daar is aan .. die zal het zeker weten ! ;)

bregt14
12-09-2009, 23:24
Iik ben van Affligem/Aalst/ Erembodegem.. Maar België is maar zakdoek groot, dus dat is't probleem niet. :duim:

BugBoy
12-09-2009, 23:28
Iik ben van Affligem/Aalst/ Erembodegem.. Maar België is maar zakdoek groot, dus dat is't probleem niet. :duim:

Lekker bier !! :zwijg::p

Hier zijne webshit ! ;)

http://www.motosgoossens.be/

bregt14
12-09-2009, 23:36
Thanks. ;-)

Schussboelie
13-09-2009, 10:44
Als het ne moto is die in België ook rondrijdt dan volstaat het wel om naar de invoerder te gaan voor een GVA.

Ik heb ooit op het punt gestaan om een Suzuki TL1000R van de States hier in te schrijven.
Ik moest die helemaal origineel zetten en laten keuren bij Suzuki in Kontich (was maar een goei €100), dat kan daar enkel op vrijdagvoormiddag.
Daarna met officiële invoerdocumenten (van de douane, vignet 705 of zo), GVA laten inschrijven.

Uiteindelijk bleek mijn blok een compressieverlies te hebben en is het dus niet doorgegaan.

hyper
14-09-2009, 01:22
"HEt" rond punt in Wetteren is nogal cryptisch voor iemand dat niet van daar is.. :D, heb je gewoon geen volledige naam of zo?:D
Ik werk regelmatig bij Moto's Dave in Denderwindeke.:duim:

Rond punt aan de scheldebrug in Wetteren, waar vdb motors vroeger zat.