PDA

Bekijk Volledige Versie : Dorsoduro: ervaring?

DirkMan
12-10-2009, 08:13
Ik heb op het forum weinig of geen feedback over de Aprilia Dorsoduro gevonden. Mss heb ik niet goed gezocht?

Deze moto spreekt me wel aan als opvolger van m'n ouwe BMW GS.
Wie heeft er ervaring mee? Een aanrader of net niet?

Ik gebruik m'n moto om les te geven, vlotter Ardennenritjes, woon-werk naar Brussel (daarom zoek ik een moto met ABS) en 1 keer/jaar een reis (en ik weet al dat de tankinhoud daarvoor een probleem is ;)).

TuonoBen
12-10-2009, 08:28
Ik heb op het forum weinig of geen feedback over de Aprilia Dorsoduro gevonden. Mss heb ik niet goed gezocht?

Deze moto spreekt me wel aan als opvolger van m'n ouwe BMW GS.
Wie heeft er ervaring mee? Een aanrader of net niet?

Ik gebruik m'n moto om les te geven, vlotter Ardennenritjes, woon-werk naar Brussel (daarom zoek ik een moto met ABS) en 1 keer/jaar een reis (en ik weet al dat de tankinhoud daarvoor een probleem is ;)).

Op het Aprilia Riders Association (ARA) forum vind je daar genoeg over.

Bee
12-10-2009, 10:24
Ik heb er een, 2009 model met abs :moto: Mijn "oude" gsx-r was sneller, maar de dorsoduro is wel de fijnste motor die ik tot nu toe heb gehad.
Enige minpuntje is de wat slappe vering, maar deze heb ik vervangen door WP spulletjes. Dat is een wereld van verschil en best betaalbaar.

DirkMan
12-10-2009, 18:30
Op het Aprilia Riders Association (ARA) forum vind je daar genoeg over.
Dat valt tegen.
En de feedback op dit en andere is verdeeld.
Iedereen vindt de Sport-mapping zeer direct, de meesten vinden ze echt té direct.
Maar de Touring stand is dan weer te soft.
Ik ga een dezer een testrit trachten te versieren.

Bee
12-10-2009, 20:34
De sportstand is op straat niet fijn, veel te nerveus. Met de T-stand heb je ook vol vermogen en pakt de dorso ook nog goed op.

TuonoBen
16-10-2009, 17:19
Dat valt tegen.
En de feedback op dit en andere is verdeeld.
Iedereen vindt de Sport-mapping zeer direct, de meesten vinden ze echt té direct.
Maar de Touring stand is dan weer te soft.
Ik ga een dezer een testrit trachten te versieren.

Dat is nog de beste oplossing om de bomen in het bos te zien staan.

Kaelixke
27-10-2009, 23:33
Het kan niet goed en hetzelfde zijn voor iedereen, hé. :D We zijn mensen en mensen hebben verschillende smaken en trekskes :p. En maar goed ook, hoor. Ik zie de bomen in het bos ook nog graag staan als ik mijn toerkes :moto: maak in de zomer ...:cool:

Jeroen!
01-11-2009, 10:53
@Dirk: even wachten en je kan een Dorsoduro Factory kiezen: http://www.motorfreaks.nl/modellen-nieuws/aprilia-lanceert-twee-nieuwe-modellen-op-eicma.html

:D

TuonoBen
02-11-2009, 00:05
@Dirk: even wachten en je kan een Dorsoduro Factory kiezen: http://www.motorfreaks.nl/modellen-nieuws/aprilia-lanceert-twee-nieuwe-modellen-op-eicma.html

:D

Ai :D Ga plaats moeten bijmaken in m'n garage.
Volgend jaar eindelijk eens een testritje versieren.

Fazy
05-11-2009, 22:49
Ik denk eraan de Blade (2002) in te ruilen voor een Dorso. Hoe zit dat ondertss met de duo? Kan die al mee, of blijft het solorijden?

db@Z
06-11-2009, 09:37
Van bij de lancering af werden er al voetsteuntjes meegeleverd toch ? (niet geplaatst )

db@Z
06-11-2009, 09:40
Hier kun je ze duidelijk zien :

http://www.maxmoto.co.uk/images/Aprilia%20Dorsoduro%20Accessories.jpg

(groooooote foto !) :)

stef
23-01-2010, 21:53
Ik heb vandaag de nieuwe Ducati multistrada gezien en de Dorsoduro en vraag me echt af waar dat hallucinant prijsverschil vandaan komt :?

Kheb ineens eens geïnformeerd of er een zwaardere dorsoduro komt en men zei van wel :) Maw Dirkman ea even wachten he :moto:

mvg

Stef

De Lorre
24-01-2010, 00:10
Die kunt ge toch moeilijk vergelijken vind ik: MS is vele krachtiger, is beter uitgerust (tractie controle, abs, op zijn minst full regelbare ophanging) en is toch ruimer inzetbaar. De dorsoduro is een tof 'basic' speelgoed, maar daar blijft het bij. De MS moet ge eerder naast ne GS zetten. De optische gelijkenissen zijn trouwens heel opvallend te noemen. Ook qua tarief ontlopen ze elkaar nie veel. Nen MS 1200 met ABS kost evenveel als ne GS met de optionele ABS, handkappen, boordcomputer, tractiecontrole.

stef
24-01-2010, 01:38
Die kunt ge toch moeilijk vergelijken vind ik: MS is vele krachtiger, is beter uitgerust (tractie controle, abs, op zijn minst full regelbare ophanging) en is toch ruimer inzetbaar. De dorsoduro is een tof 'basic' speelgoed, maar daar blijft het bij. De MS moet ge eerder naast ne GS zetten. De optische gelijkenissen zijn trouwens heel opvallend te noemen. Ook qua tarief ontlopen ze elkaar nie veel. Nen MS 1200 met ABS kost evenveel als ne GS met de optionele ABS, handkappen, boordcomputer, tractiecontrole.

Kompleet akkoord maar de Dorso kost er 8000 terwijl die MS er 10000 meer kost maw de dorso mag nog een keer zo duur worden gemaakt en volgens mij kan je met 8000 euro toch wel wat doen ...

mvg

Stef

wreckah
24-01-2010, 10:19
ik heb de dorsoduro testgereden vorig jaar, en ik vond de injectie té ingrijpend...(jaja, ik heb alle drie de standen geprobeerd). Het voelt alsof een computer met de moto rijdt, en niet jezelf.

Verder was het een zeer leuke moto: klinkt goed, rijdt goed, remt goed....maar voor mij ietseke te weinig grunt.

Jeroen!
24-01-2010, 11:15
Ik heb vandaag de nieuwe Ducati multistrada gezien en de Dorsoduro en vraag me echt af waar dat hallucinant prijsverschil vandaan komt :?

Kheb ineens eens geïnformeerd of er een zwaardere dorsoduro komt en men zei van wel :) Maw Dirkman ea even wachten he :moto:

mvg

Stef
Dat prijsverschil ? Makkelijke opgesomming, afhankelijk van versie: dubbele cilinderinhoud, tractiecontrole, abs, electronisch aanpasbare vering...
Den 'dikke' dorsoduro zal ook wel een aardige meerprijs hebben vermoed ik, en dan nog is de multistrada toch een andere moto als de dorsoduro ook vind ik persoonlijk.
De huidige dorsoduro is meer te vergelijken met de 'kleine' hypermotard (hoewel het prijsverschil daar ook redelijk groot is ja).

http://www.motorfreaks.nl/nieuwe-modellen/aprilia-dorsoduro-1200-nog-dit-jaar-in-productie-2.html

stef
24-01-2010, 12:23
Tenslotte is het diegene die de aankoop doet die het betaald ... Dorso 1200 en prijskaartje : ik ben benieuwd.

En al dienen electronische brol => ik wil het zelfs niet verniet want het vreet electriciteit en wie weet vallen de remmen dan uit hahaha :D

mvg

Stef

McDaddy
23-01-2011, 20:33
Heb vandaag op de 1200 op het salon gezeten en vind hem best wel te pruimen. Door het massale volk, niet echt met de verkopers kunnen spreken en dus weet ik ook geen prijs ervan.