1400GTR 2010 Kawasaki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • VAN BELLE Jean Marc
    2fast'er
    • apr. 2008
    • 165
    • Bellegoed - Bellegem - Belgium

    1400GTR 2010 Kawasaki

    Blijkbaar heeft men een paar minpunten weggewerkt vaan de GTR1400 van Kawasaki en de naam ervan omgedraaid.

    Ik heb er al op gezeten en hij leek beter te zitten dan mijn Pan en meer zoals de oude rijkswacht-K75RT van vroeger, maar ga pas de komende weken een uitgebreide testrit ermee doen, liefst nadat ik de motobeurs 2010 te BXL bezocht heb.

    Zijn er nog opmerkingen hierover? Een van de dingen, die ik op het forum zag in Australïe (ja), was dat de spark plugs zeer moeilijk zitten, maar gelukkig maar na 42000 kilometer moeten vervangen worden.

    Wie heeft een idee van de onderhoudskosten als ik van plan ben 40.000 km per jaar te rijden er mee (voor een nieuwe grote klant) en ter vervanging van een oude Pan ST1100?

    Dit topic is een aanvulling op het oude topic http://www.2fast4u.be/forums/showthr...9&goto=newpost.

    Misschien in header PRO en CONTRA zetten?
    Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
    Als je iets negatiefs van je vrouw zegt, vergeet dan niet dat je daarmee je eigen keuze bekritiseert.
    Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.
  • db@Z
    Die Hard 2fast'er
    • sep. 2007
    • 288
    • regio Roeselare

    #2
    Recent reed een bevriende FJR-rijder met een GTR1400 (2009-model) .
    Hij vond de GTR veel beter sturen en ook duidelijk krachtiger.
    De te korte ruit werd aangepakt op het 2010-model en ook de plaatsing vd spiegels zijn verbeterd.
    Dat de 2010-tractiecontrole ook een pluspunt is, hoef ik wsch ook niet uit te leggen.
    Moest ik nu toe zijn aan een touringbike zou ik wel heel twijfelen aan de GTR1400 (en VFR1200 ).

    Het feit dat meerdere leden van het FJR-forum schikken over te stappen naar een GTR1400 zegt al veel vind ik.

    Binnenkort zijn er meerdere demo-modellen beschikbaar bij de kawa-dealers, ga eens testrijden !

    Comment

    • VAN BELLE Jean Marc
      2fast'er
      • apr. 2008
      • 165
      • Bellegoed - Bellegem - Belgium

      #3
      Is het niet verdacht om ZOVEEL positiefs te horen over één moto? Zouden de problemen met de voorrem ook opgelost zijn? Maar ik verwater als maar meer... en dromen en geduld gaan van nature niet goed samen, niet waar (en dan denken dat wij mensen daarin beter zouden zijn dan dieren, niet dus).
      Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
      Als je iets negatiefs van je vrouw zegt, vergeet dan niet dat je daarmee je eigen keuze bekritiseert.
      Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.

      Comment

      • db@Z
        Die Hard 2fast'er
        • sep. 2007
        • 288
        • regio Roeselare

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door db@Z

        Binnenkort zijn er meerdere demo-modellen beschikbaar bij de kawa-dealers, ga eens testrijden !
        proefondervindelijk checken hoe verdacht het is !

        Comment

        • Schussboelie
          2fast4u Ancien
          • apr. 2004
          • 13242
          • Lommel

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door VAN BELLE Jean Marc
          Is het niet verdacht om ZOVEEL positiefs te horen over één moto?
          Bwah, da was vorig jaar met de SMT ook en ik ben toch zeer content.

          Comment

          • Vortex2
            Die Hard 2fast'er
            • mrt. 2005
            • 2401
            • Het Noorden

            #6
            Ze hebben iets gedaan aan de actieradius door de nieuwe een grotere benzinetank te geven, ze hadden wellicht beter iets ondernomen om het verbruik wat terug te dringen.
            Dan nog iets aan de prijs doen en ze hadden een BMW killer in huis gehad.
            My talent outweighs my ambition

            Comment

            • VAN BELLE Jean Marc
              2fast'er
              • apr. 2008
              • 165
              • Bellegoed - Bellegem - Belgium

              #7
              Verbruik 155 pk

              Zag dat de testmoto waarmee ik nog moet rijden op 10 PK begrensd wordt standaard, maar dat het op 155 pk niet zoveel meer zou verbruiken.

              Volgens Maes Menen zou het 'beest' slechts 7 liter/100 km verbruiken, hetzelfde als mijn PanAm die altijd zwaar beladen is bij mij (incl. topcase en lichtkrant eraan).

              Is het misschien meer dan 7 liter met veel autostradeverkeer???
              Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
              Als je iets negatiefs van je vrouw zegt, vergeet dan niet dat je daarmee je eigen keuze bekritiseert.
              Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.

              Comment

              • Schussboelie
                2fast4u Ancien
                • apr. 2004
                • 13242
                • Lommel

                #8
                10PK? Da's de moeite van het testen niet!

                Autostradeverkeer is typisch is nogal zuinig verkeer. Tenzij je je niet zo aan de limieten houdt natuurlijk.

                Comment

                • db@Z
                  Die Hard 2fast'er
                  • sep. 2007
                  • 288
                  • regio Roeselare

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door VAN BELLE Jean Marc
                  Zag dat de testmoto waarmee ik nog moet rijden op 10 PK begrensd wordt standaard, maar dat het op 155 pk niet zoveel meer zou verbruiken.

                  Volgens Maes Menen zou het 'beest' slechts 7 liter/100 km verbruiken, hetzelfde als mijn PanAm die altijd zwaar beladen is bij mij (incl. topcase en lichtkrant eraan).

                  Is het misschien meer dan 7 liter met veel autostradeverkeer???
                  Eric verkondigt niet altijd het evangelie, maar 7 l lijkt me wel haalbaar hoor.

                  Er zit zelfs een of ander eco-gadget op !

                  Normaal vlot rijgedrag .

                  Comment

                  • VAN BELLE Jean Marc
                    2fast'er
                    • apr. 2008
                    • 165
                    • Bellegoed - Bellegem - Belgium

                    #10
                    10 PK?

                    [quote="Schussboelie"]10PK? Da's de moeite van het testen niet!

                    Dat is inderdaad een leuke fout: Een 1400cc met 10 pk ipv 100 PK! Die fout laat ik zeker staan.

                    Voor een zuinigheidsexperiment met mijn PanAm ST1100 à 3000 en zelfs 2000 RPM voor verbruik, zie dit forum, waar ik (deels terecht) onder mijn voeten kreeg dat 3000 RPM gevaarlijk is op de autostrade (ik was ook echt bang tussen de camions):



                    Ik haal even de eerste tekst eruit:

                    Benzineverbruik Pan European ST1100

                    door VAN BELLE Jean Marc op ma 19 nov '07 19:39
                    Ik ben iemand die redelijk veel kilometers bolt, zoals u, dus ik kan je mijn tabelletje meegeven met een licht gestegen verbruik sinds ik overstapte van een BMW K75RT naar mijne ST1100 Pan European (met mijlenteller):

                    13/10/07: beginstand 32555 mij = 51762 km
                    Ik was werkelijk doodsbang de eerste malen met de moto en durfde er nauwelijks mee gas te geven (overstap van BMW). Het verbruik bedroeg eerst 5,77 - 5,81 - 6,16 liter voor de eerste drie tankbeurten.

                    Dan raakte ik de moto gewoon en ging ik naar een verbruik van om en bij de 8,80 liter per 100 km. Ik heb wel gemerkt dat als ik met de meestal goedkoopste benzine van de Jet Stations (NVDR: nu Lukoil) en de Makro rij, ik wel iets meer verbruik dan bijvoorbeeld als je bij Texaco, Shell of Esso tankt. Het prijsverschil zit dus toch een heel klein beetje daar ook.

                    Toestand nu op 19/11/2007 (36 dagen):
                    3130,07 km gereden en 1.968,6 liter getankt (214,92 mijl) wat verbruik van 6,86 liter geeft per 100 km.

                    Let wel: Omdat ik ook (en zelfs zeer graag) in koud winterweer rij en geen regen ontzie, heb ik de set gekocht die mijn knieën iets meer beschermt en de spiegels verhoogt (de BMW K75RT was veel warmer omdat daar gaten zaten waaruit warme motorlucht komt, maar de verhoging van de spiegels helpt wel een beetje), en ik met de grootste koffers rij en ook de grootste topbox en een persplaat vooraan op de moto. Ik rij wel 130 km per uur waar het mag, ik bedoel 120 km/h natuurlijk ofte iets meer dan 4000 toeren (mijn Pan European rijdt maximaal 135 (NVDR: dit is wettige forumhumor voor 235 km/h natuurlijk), vermoed ik, moet ik eens eenmalig voorzichtig in Duitsland gaan testen want met drie kinderen en 2 X 21 jaar leeftijd bereikt men toch een leeftijd van een beetje verstand).

                    Er moeten wel nog nieuwe banden op (BT's, maar dat zoek ik nog uit op dit forum).

                    PS: Soms is de moeilijkste weg in het leven uiteindelijk de gemakkelijkste. En bijna altijd de mooiste.

                    Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen - Ik verschijn en ik verdwijn - Speciaal voor dit forum: Als ik zwijg, ben ik op mijn best (nooit dus).
                    Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
                    Als je iets negatiefs van je vrouw zegt, vergeet dan niet dat je daarmee je eigen keuze bekritiseert.
                    Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.

                    Comment

                    • ytrez
                      Die Hard 2fast'er
                      • feb. 2009
                      • 1110
                      • Schilde

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door VAN BELLE Jean Marc
                      Benzineverbruik Pan European ST1100
                      Toestand nu op 19/11/2007 (36 dagen):
                      3130,07 km gereden en 1.968,6 liter getankt (214,92 mijl) wat verbruik van 6,86 liter geeft per 100 km.
                      Dus samengevat 214.92 mijl is 3130.07 km en daarop verbruik jij 1968.6 liter ... Dat is bijna 63 liter op 100km is da ne moto of nen hummer
                      Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel .

                      Comment

                      • gixxeralain
                        2fast'er
                        • dec. 2007
                        • 225

                        #12
                        dit is een beest ja ...mijn schoonbroer huurde vorige zomer deze klassebak en hij weet het zeker ..deze wordt het...

                        Comment

                        • db@Z
                          Die Hard 2fast'er
                          • sep. 2007
                          • 288
                          • regio Roeselare

                          #13
                          Gtr1400 op t salon eens goed bekeken.Mooie fiets !

                          Comment

                          • VAN BELLE Jean Marc
                            2fast'er
                            • apr. 2008
                            • 165
                            • Bellegoed - Bellegem - Belgium

                            #14
                            Motoplus 2010-01 in de rekken over 1400GTR versus BMW & Yamaha

                            Nog maar pas in de rekken en een serieuze vergelijking al over de:
                            • BMW K1300GT[/*:m:2dr3ytue]
                            • Kawasaki 1400GTR (nieuwe, 2010-versie, deze hier dus)[/*:m:2dr3ytue]
                            • Yamaha FJR1300A[/*:m:2dr3ytue]
                            En dit in een grote toertest naar Corsica.

                            Ik haal er vooral dit uit:

                            Wat minder aceleratievermogen in lagere toeren, maar een verbruik ONDER de 5 liter in economie-mode en een zeer goede ABS en lagere aankoopprijs. Dus beste prijs/kwaliteit qua aankoop, maar...

                            wat mij zwaar, maar dan ook echt WEL zwaar tegenvalt is het feit dat BMW en Yamaha een onderhoudsinterval hebben van 10.000 km en de Kawa 6.000 km. Kan iemand mij toelichten, want voor mij is dat een zeer belangrijk item (het verschil tussen 5 à 7 maal per jaar onderhoud versus 3 à 4 X).

                            Technisch was de BMW blijkbaar beter volgens de auteurs, maar bepaalde scores lijken toch een beetje raar. Toch is het nummer zeer, zeer goed te noemen.

                            Voor wie te laat dit item bekijkt (best het nummer in geuren en vooral zeer mooie kleuren bekijken), kun je de in opzettelijk lage resolutie gescande zwart/wit-versie bekijken op een onderdeel van mijn website op de link:
                            2010-01-motoplus-KAWA1400GTR-K1300GT-FJR1300A.pdf maar dan moet je paswoord 'MOTOPLUS' geven.

                            Omwille van auteursrechten is het document NIET afdrukbaar en moet je het bestellen bij MOTOPlus (mijn lievelingsboekje op motovlak).
                            Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
                            Als je iets negatiefs van je vrouw zegt, vergeet dan niet dat je daarmee je eigen keuze bekritiseert.
                            Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.

                            Comment

                            • Vortex2
                              Die Hard 2fast'er
                              • mrt. 2005
                              • 2401
                              • Het Noorden

                              #15
                              Ik zou toch op zen minst een testrit opeisen vooraleer je beslist, meeste kawa dealers hebben er wel ene als demo staan.

                              Collega van mij heeft na zo'n testrit (vorig model) toch maar besloten terug een Beemer te kopen, was vooral ontevreden van verbruik +7l/100km.

                              Nu blijkt dat zijn BMW niet echt zuiniger te noemen is en Kawa is goedkoper in onderhoud als BMW, don't forget.

                              btw:
                              Die intervallen moet je met een stevige korrel zout nemen eigenlijk.
                              Moderne motorfietsen kunnen motorisch gemakkelijk 15000km en meer aan. Reden van snelle onderhoud intervallen hebben meestal met rijwielgedeelte te maken, remmen,ketting, cardan etc. dingen die je gemakkelijk zelf kan doen.

                              Om de 10000km is geen slechte zaak, zelfs niet voor een kwak.
                              Voor de garantie zal je het eerste 2 jaar wel het boekje dienen te volgen vrees ik, maar regel iets met je dealer he
                              My talent outweighs my ambition

                              Comment

                              Working...
                              X