PDA

Bekijk Volledige Versie : 2de hands motor invoeren uit NL naar belgie?

Vincent.maes
12-01-2010, 18:02
Hallo,

mijn eerst bericht hier.
maar ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen

ik heb onlangs een 2deands motor gekocht in nederland
Bj '74 honda cb 250

is da nog te doen om die officieel in te schrijven
want ik lees via google vanalles over mensen die problemen hebben om hun moto in te voeren of te laten keuren...

alle tips en advies zijn welkom

de verkoper heeft alle nederlandse papieren (kentekenbewijs in 2 delen)

dank bij voorbaat!

Vincent

Lucasfalt
12-01-2010, 22:41
Als hij in Nederland ingeschreven was is dat normaal geen probleem.
Je moet wel wat geduld hebben,want ze zijn op 't ministerie hun winterslaap aan het doen geloof ik.:@
Hier staat ergens een topic over het invoeren van een Engelse moto,het systeem is hetzelfde voor elke moto uit Europa.;)

Timmeke-Tim
13-01-2010, 11:32
Ik heb destijds een Suzuki GT125 van begin jaren 70 trachten in te schrijven waar papieren verloren van waren... Lukte.

Jij hebt papieren, dus ik zou de "normale" gang van zaken volgen voor import van voertuigen...

Sw@tLorD
13-01-2010, 11:48
Simpel:

1) Je stelt met de verkoper een verkoopcontract op in 2-voud
2) Verkoper gaat naar de RDW en krijgt 2 documenten: een bewijs van uitschrijving en een uitvoersbewijs.
3) Samen met het uitvoersbewijs van de RDW, de 3 delen van het gelijkvormigheidsattest en het verkoopcontract ga je naar de Douane in je buurt. Daarmee verkrijg je een invoersdocument. Als ze iets zeggen ivm controle van het voertuig, dan is dat bullsh*t. Er is geen keuring voor motorfietsen.
4) Dat document neem je mee naar je verzekering en laat je het invullen.
5) Samen met de nodige fiscale zegels en de 3 delen van het gelijkvormigheidsattest stuur je het document op naar de FOD.

Lees hier alle details: http://www.bfov.be

http://www.bfov.be/images/stories/dossiers/doc/Inschrijving_motorfietsen_NL.pdf
http://www.bfov.be/index.php?option=com_content&view=article&id=69&Itemid=64&lang=nl

vulcanboy
22-01-2010, 00:02
hoi.

Ik heb ook een motor Kawasaki Vulcan classic 1600 ingevoerd vanuit NL.
heb alle documenten op vraag van FOD doorgefaxt op 2 oktober 2009 maar heb tot op heden nog altijd geen gelijkvormigheids attest ontvangen.
nu kan ik ook nog eerst mijn oude kentekenplaat inleveren om nadien alweer een nieuwe aan te vragen.
(volgens mij duurt de winterslaap daar wel echt lang)

grts Vulcanboy

vulcanboy
22-01-2010, 00:04
vulcanboy

Ik ben ook een motor Kawasaki Vulcan classic 1600 aan het invoeren vanuit NL.
heb alle documenten op vraag van FOD doorgefaxt op 2 oktober 2009 maar heb tot op heden nog altijd geen gelijkvormigheids attest ontvangen.
nu kan ik ook nog eerst mijn oude kentekenplaat inleveren om nadien alweer een nieuwe aan te vragen.

grts Vulcanboy

Sw@tLorD
22-01-2010, 07:06
vulcanboy

Ik ben ook een motor Kawasaki Vulcan classic 1600 aan het invoeren vanuit NL.

grts Vulcanboy

Ze zijn een stil protest aan het houden ... reden? Koffiezet is op onderhoud.
Je kan ze ook eens bellen, als ze aan de telefoon zitten :)

Ooooooof je doet het via de verzekering.

Lucasfalt
22-01-2010, 22:09

Ik wacht al van september,dus nog even geduld.:s;)

Mooslip
23-01-2010, 12:49
Simpel:

1) Je stelt met de verkoper een verkoopcontract op in 2-voud
2) Verkoper gaat naar de RDW en krijgt 2 documenten: een bewijs van uitschrijving en een uitvoersbewijs.
3) Samen met het uitvoersbewijs van de RDW, de 3 delen van het gelijkvormigheidsattest en het verkoopcontract ga je naar de Douane in je buurt. Daarmee verkrijg je een invoersdocument. Als ze iets zeggen ivm controle van het voertuig, dan is dat bullsh*t. Er is geen keuring voor motorfietsen.
4) Dat document neem je mee naar je verzekering en laat je het invullen.
5) Samen met de nodige fiscale zegels en de 3 delen van het gelijkvormigheidsattest stuur je het document op naar de FOD.

Lees hier alle details: www.bfov.be (http://www.bfov.be)

http://www.bfov.be/images/stories/dossiers/doc/Inschrijving_motorfietsen_NL.pdf
http://www.bfov.be/index.php?option=com_content&view=article&id=69&Itemid=64&lang=nl

En niet vergeten de 48,.. euro te betalen! ( of was het nu al iets van een 60 euro?)

Mooslip
23-01-2010, 12:51
En zeker niet vergeten de verkoopsovereenkomst mee te nemen naar de douane!

vulcanboy
28-01-2010, 16:42
Hoi Lucasfalt.
Ik heb van de receptie van FOD 3 Rechtstreeks telefoonnummers doorgekregen;ik ben al 2 dagen alle nummers wel 15 keer aan het bellen maar telkens geen gehoor.nadien de receptie maar weer terug gebeld en dan krijg je het antwoord: ja 1 die werkt maar 3/5.
de ander partime en dan de 3 de collega is ziek.
dus inderdaad nog even geduld.

Lucasfalt
28-01-2010, 19:20
Ik heb alles gefaxt en betaald op 25 september.
Na enkele weken ben ik ook beginnen bellen,zonder enig resultaat.:s
Op 7 november heb ik dan een klacht ingediend via hun site.
De reactie na ongeveer een week waren enkele vragen over mijn chassisnr. enz.
En HOERA,gisteren kreeg ik een antwoord.:D

"Ten gevolge een herstructurering van de dienst Homologaties heeft de
verwerking van de aanvragen een aanzienlijke achterstand opgelopen.
Uw dossier werd per fax ontvangen op 25.09.2009 en is toegekend aan
dossierbeheerder mevrouw ................
Er werd haar opdracht gegeven uw dossier met spoed te behandelen."

Nu is het afwachten hoe hard mevrouw zich spoed.....:rolleyes:

Dices
28-01-2010, 19:46
Hallo,

mijn eerst bericht hier.
maar ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen

ik heb onlangs een 2deands motor gekocht in nederland
Bj '74 honda cb 250

is da nog te doen om die officieel in te schrijven
want ik lees via google vanalles over mensen die problemen hebben om hun moto in te voeren of te laten keuren...

alle tips en advies zijn welkom

de verkoper heeft alle nederlandse papieren (kentekenbewijs in 2 delen)

dank bij voorbaat!

Vincent

Wat uiterst belangrijk is in dit geval, is dat ge hem zo snel mogelijk komt showen op een bijeenkomst.:duim:

Joske_
29-01-2010, 13:09
Zorg dat op de verkoopsovereenkomst ook de kilometerstand staat. Kan altijd van pas komen.

vulcanboy
01-02-2010, 23:07
hOI.
Heb vandaag dan toch eindelijk contact gekregen met de dienst homologaties.en daar kreeg ik als antwoordt dan vanaf vandaag d.d.1 febr 2010 indien je in het bezit bent van een COC attest je rechtstreeks via de DIV moet melden en dat zij dan alles direct in orde maken.
heb toch maar eens een mail gestuurd naar DIV met de vraag hoe het nu eigenlijk in elkaar zit.(antwoordt volgt)

grts Vulcanboy

vulcanboy
10-02-2010, 14:54
Hallo.

Na 4 maanden hopenloos wachten op de dienst homologaties :@is er nu dan toch eindelijk verandering in gekomen :duim:
Vanaf 1 Februari 2010 is er een wijziging ivm het invoeren van motoren deze moeten wel in het bezit zijn van een COC attest.
gewoon naar de DIV mobiliteit en verkeer gaan met de nodige papieren uurtje wachten en klaar is kees (LET WEL OP ZONDER COC ATTEST KUN JE ER NIETS GAAN DOEN).zo en nu wachten op beter weer en dan brrrrrrrrrrrommmmmmmmmmen maar.

Grts Vulcanboy

Sw@tLorD
10-02-2010, 15:34
Hallo.

Na 4 maanden hopenloos wachten op de dienst homologaties :@is er nu dan toch eindelijk verandering in gekomen :duim:
Vanaf 1 Februari 2010 is er een wijziging ivm het invoeren van motoren deze moeten wel in het bezit zijn van een COC attest.
gewoon naar de DIV mobiliteit en verkeer gaan met de nodige papieren uurtje wachten en klaar is kees (LET WEL OP ZONDER COC ATTEST KUN JE ER NIETS GAAN DOEN).zo en nu wachten op beter weer en dan brrrrrrrrrrrommmmmmmmmmen maar.

Grts Vulcanboy

Wat is een COC attest?
Is dat hetzelfde als het gelijkvormigheidsattest? Hoe verkrijg je dit?

vulcanboy
10-02-2010, 23:10
Hoi Swatlord

een COC attest of Certificate Of Conformity is een europees gelijkvormigheids attest.in Nederland is dit niet altijd bij de motor vergezeld.indien je dit niet hebt kun je dit aanvragen via een dealer of via de hoofd importeur.
in mijn geval een Kawasaki had ik eerst contact opgenomen met GSM in Beringen ;deze weigerde het voor mij aan te vragen:@:@.dus heb ik het via Motorport in Echt NL aangevraagd en gekregen:duim::duim:.hier hangt een prijskaartje aan van 50 €.dit heb je echt nodig anders krijg je hem in Belgie niet ingeschreven.

MVG
Vulcanboy