PDA

Bekijk Volledige Versie : oldtimer invoeren uit nederland

asenna
19-02-2010, 16:55
weet iemand de juiste procedure voor het invoeren van een motor uit 1977 uit nederland.

ben juist bij de douane geweest ,maar die l*mz*kken zijn te moe om 2 woorden te spreken.
wat ik weet is dat er weinig tot geen invoertaksen zijn .ik moet enkel een document met zegel gaan halen .

deze vragen heb ik nog:
welke papieren moet ik hebben (hebben ze in nederland een gelijkvormigheidsattest?moet ik dat hier aanvragen ? motor ergens laten keuren?)
welke handelingen moet de nederlandse eigenaar doen.(papier voor uitschrijving uit nederland??)
waar moet ik in belgie welke papieren krijgen(douane/div/verzekering/Honda verdeler?)

asenna
20-02-2010, 02:38
komaan mensen , kan toch niet zijn dat niemand dit ooit gedaan heeft?

heb wel eens wat gezocht/gegoogled en vind wel stukjes,maar heb liever een volledig verhaal van iemand die het heeft meegemaakt.

Lucasfalt
21-02-2010, 14:21
In mijn geval was het geen oldtimer,maar ik denk niet dat dat een verschil maakt.
De verkoper moet met de papieren naar de RDW in NL om de moto uit te voeren,niet naar de post zoals het daar gaat als de moto in NL blijft.
Jij neemt de kentekenbewijzen en uitvoerpapieren mee,allen voorzien van uitvoerstempel van RDW en uiteraard een aankoopbewijs.
Een gelijkvormigheidsattest bestaat daar niet.
Hier naar douane met papieren en originele faktuur,geen copie!
Daar krijg je het roze papier om moto mee in te schrijven.
Kosten een paar cent,geen invoertax of BTW te betalen.
Doordat je geen gva attest hebt moet je een validatieattest aanvragen via FOD mobiliteit en vervoer.
De uitleg daarvoor vind je hier ergens in het topic over moto invoeren vanuit UK,dat is voor elk land van oorsprong hetzelfde.
Dat kost 65 en veel geduld.
Als je dat ook hebt,met alles naar je verzekering en die vragen dan je plaat aan.:duim: