PDA

Bekijk Volledige Versie : Help! Moto invoeren :(

Sw@tLorD
23-03-2010, 23:10
Besten,

Zoals velen weten, hebben wij 2 motoren aangekocht in NL om deze hier in te voeren zodat wij daarmee op reis kunnen eind juni 2010. Helaas zit er een haar in de boter: de FOD

Uiterst onvriendelijk hebben ze ons laten weten dat wij maar een rekensom moeten maken en 5 maanden moeten wachten op de papieren omdat zij een achterstand hebben van 3 maanden (!!!!!!!!²). Jezus moeder Maria en anderen ... 3 maanden? Hoe doe je dat nu in godsnaam??? Als ik 2 weken achterstand oploop op het werk / school dan krijg ik daar sancties voor.

Een dikke :@ en :zwijg: en |(

Bij deze vragen wij jullie hulp. Kan iemand ons helpen om dit sneller te kunnen afhandelen?
We zijn van plan om tot daar te gaan en alles op 1 dag in orde te brengen. Wat denken jullie, zal dit helpen?
Heeft er iemand mss connecties ofzo?

We zijn echt radeloos. Onze vakantie (droom) dreigt in het water te vallen en wij staan machteloos.

:(:(:(

De mannen van 3by3 door Europa.

philxo
23-03-2010, 23:24
Eventueel ook minder eerlijke oplossingen ...
ik heb et nie over bedreigen van ambtenaren .. maar nummerke's slagen of wisselen ... We zijn echt radeloos ... hebben onze vakantie al een jaar geleden geplant en nu duurt da ineens meer dan 7 of ongeveer 6maand om iets in te voeren :@:mad:en nog eens :@.
we willen gewoon rustig :moto: , naar kroatie en terug... |(

Ducatiwitch
24-03-2010, 00:53
sinds februari 2010 moet je enkel nog bij de douane met de factuur, COC (conformiteits certificaat) en het V5 formulier (uitvoer) en dan krijg je een roos formulier en betaal je 3 cent. Volgende stap is DIV voor de inschrijving en eventuele nummerplaat als je er nog geen hebt. :duim:

Heb je nog alle originele formulieren :? vergeet dan de FOD en ga morgen gewoon naar de douane en met wat geluk rij je morgenavond al rond ;)

Dawg
24-03-2010, 00:55
ik heb ook ooit een auto moeten "invoeren" (zat onder speciale platen) gewoon naar Brussel gegaan (havenlaan - douane) daarna naar de DIV en dat was op n dag geregeld... snap niet dat dat zo lang moet duren :?

Mooslip
24-03-2010, 00:59
sinds februari 2010 moet je enkel nog bij de douane met de factuur, COC (conformiteits certificaat) en het V5 formulier (uitvoer) en dan krijg je een roos formulier en betaal je 3 cent. Volgende stap is DIV voor de inschrijving en eventuele nummerplaat als je er nog geen hebt. :duim:

Heb je nog alle originele formulieren :? vergeet dan de FOD en ga morgen gewoon naar de douane en met wat geluk rij je morgenavond al rond ;)

Ja maar dan moet je nog altijd het validatieattest welke overeenstemt met het gelijkvormigheidsattest kunnen bekomen!
Ik heb (al een paar jaar geleden) ook een motor ingevoerd vanuit Nederland. Eerst douane zoals Conny beschrijft, daarna 48,.. euro storten op een rekeningsnummer van het foid en alles doorfaxen. Ik had binnen de paar weken de papieren.

Sw@tLorD
24-03-2010, 01:15
Het COC document hebben we neit, dus moeten we dat via het ministerie (FOD) aanvragen :(

We zij nal bij de douane geweest. De DIV wou niets van ons weten :s

fastgixrken
24-03-2010, 02:49
zo onvriendelijk seg,
ik had ook in mijn gedachte om een moto in te voeren maar als ik zoiets lees dan heb ik er totaal geen zin meer in.
ik wens jullie alvast veel geluk en hopelijk mogen jullie dan toch nog naar koratie met de moto en madam he:-)..

Kawa86
24-03-2010, 06:39
Kvrees dat het gewoon "vingers kruisen" zal worden jongens :s das daar echt nen tammen boel,
ne maat van mij heeft een jaar geleden een zware aanhangwagen gekocht in Nederland, ze zijn ondertussen de papieren al eens kwijtgeraakt, bijgevolg: em rijd nog altijd zonder de juiste papieren rond met zijn remorque.... Een "jaar" dus! :@:@

Imno
24-03-2010, 07:12
Aan dat FOD gaan camperen tot ze bewegen. Desnoods dag na dag. Geen enkele smoes aanvaarden. Al zeggen ze dat de laatste ambtenaar op pensioen is en er geen vervanging voorzien is. dan is er nog altijd iemand hoger in de hierarchie.

BigKahuna
24-03-2010, 08:48
Aan dat FOD gaan camperen tot ze bewegen.
Ik zal iets in uw bekerke komen steken dan, ik moet toch elke dag langs DIV passeren:D
vriend van mij is al van augustus vorig jaar aant wachten om motor van amerika in te schrijven.
ze zitten hier inderdaad met een grote achterstand ze.
ik kan alleen maar hopen dat alles snel in orde komt.

McDaddy
24-03-2010, 09:28
Die mannen hebben toch het laatste woord en voor hun is het choco of gij ermee op vakantie kunt of niet. Hoe harder gij gaat klagen, hoe verder onderaan ze u van de hoop leggen ;). Can't touch them :rolleyes:

Enige dat ge volgens mij kunt doen, is ne Nederlander zoeken die u deze nog wil inschrijven en verzekering betalen in Nederland. Dan is het enige verschil dat ge met zo een grote Nederlandse plaat gaat moeten rijden :p.

Ik weet nu niet of het zo simpel gaat gaan, maar mss krijg ik wel een paar familieleden in Nederland overhaald om dit te doen, indien gij alle kosten betaald die eraan vast hangen. :D
En ik weet ook niet hoe dat met de Nederlanders hun rijbewijs zit.

Sw@tLorD
24-03-2010, 10:35
Die mannen hebben toch het laatste woord en voor hun is het choco of gij ermee op vakantie kunt of niet. Hoe harder gij gaat klagen, hoe verder onderaan ze u van de hoop leggen ;). Can't touch them :rolleyes:

Enige dat ge volgens mij kunt doen, is ne Nederlander zoeken die u deze nog wil inschrijven en verzekering betalen in Nederland. Dan is het enige verschil dat ge met zo een grote Nederlandse plaat gaat moeten rijden :p.

Ik weet nu niet of het zo simpel gaat gaan, maar mss krijg ik wel een paar familieleden in Nederland overhaald om dit te doen, indien gij alle kosten betaald die eraan vast hangen. :D
En ik weet ook niet hoe dat met de Nederlanders hun rijbewijs zit.

Dit lijkt een optie MCdaddy. Natuurlijk zouden de kosten voor ons zijn, we hebben ook nog alle papieren.
We zullen eens zien of we tot daar kunnen komen (FOD)

Johan-b
24-03-2010, 10:42
Ik hoop dat ik er hier niemand mee op de tenen trap, maar.....
Het is en blijft bureau volk, overal waar je gaat zitten er lamme tamzakken(zakkinnen) te werken en meestal nog dik tegen hun goesting ook.
Vriendelijk zijn kent dat soort werkvolk helaas niet.

Wij mogen niet naar huis gaan voor het werk klaar is, dubbele shiften zijn geen uitzondering, maar bureauvolk met hun 09.00-16.00u werkregeling... niet moeilijk dat ze 3maand achter staan.

asenna
24-03-2010, 10:46
nee dat is geen optie. want de motor is ongetwijfeld al uitgevoerd in nederland ,en al ingevoerd in belgie . anders had ge nooit geen "aanvraag tot inschrijving " gekregen.

dit wil ook zeggen dat je in nederland opnieuw een plaat moet aanvragen en al die miserie .

ik ben ook aan het wachten op de FOD (3weken nu). je kunt miss eens langs een dealer passeren , met wat geluk kan hij u verder helpen.

fanne
24-03-2010, 11:39
Maar als ge naar de douane gaat en ge krijgt da vignet 705 dan gaat ge toch gewoon naar de verzekering en daarna naar div? Ge krijgt uw plaat dan toch ook zonder gva? Bij mij is da alvast gelukt voor een motodax uit Frankrijk en daarna pas mijn papieren opgestuurd en gawoon eentijdje rondgereden zonder gva en paar maand later wast in orde........

Sw@tLorD
24-03-2010, 11:45
Maar als ge naar de douane gaat en ge krijgt da vignet 705 dan gaat ge toch gewoon naar de verzekering en daarna naar div? Ge krijgt uw plaat dan toch ook zonder gva? Bij mij is da alvast gelukt voor een motodax uit Frankrijk en daarna pas mijn papieren opgestuurd en gawoon eentijdje rondgereden zonder gva en paar maand later wast in orde........

We zouden dat niet kunnen riskeren om zonder GVA te rijden. Kan je me eens vertellen wat je exact hebt gedaan?

Mooslip
24-03-2010, 12:21

Dat is natuurlijk ook een optie, als ze u dan tegenhouden kunt ge nog zeggen dat ge op de papieren aant wachten zijt.. eigenlijk zijt ge in orde omdat ge alles hebt binnen gedaan, alleen zijt ge nog aant wachten tot ze daar tijd hebben om het terug op te sturen..

Zo is dat met een auto toch ook, daar moet ge ook nog wachten op het roze boekske maar ge moogt wel al rijden.

fanne
24-03-2010, 12:29
Voila zo is dat,en als de politie u controleert vragen ze ook nooit het gva maar enkel het roze inschrijvingsformulier en da gaat ge hebben en ge kunt idd zeggen da ge aant wachten zijt en dag ge de kopie hebt thuis liggen die ge hebt opgestuurd.

Naar douane met papieren(vignet 705)
Daarmee naar verzekering die vult aanvraag tot inschrijving voertuig in en naar den DIV en ge hebt uw plaat zonder gva. En dan ist wachten op gva maar ge kunt toch bollen.
Hebt ge uw aanvraag tot inschrijving al?

Schussboelie
24-03-2010, 12:34
Ik vind het toch straf dat ge een voertuig kunt inschrijven zonder GVA.
Lijkt mij eerder dat ge sjans hebt gehad fanne.

fanne
24-03-2010, 12:41
neenee,das geen geluk.Das al twee keer gelukt. Ik ga met de originele papieren naar mijn verzekering en met papieren van de douane. En dan doen ze een aanvraag tot inschrijving en ze schrijven daarop wat op die papieren sttat qua cilinderinhoud enzo,met mijn kever is da ook gelukt en nooit met gva gereden.

Riktron
24-03-2010, 12:53
Aan dat FOD gaan camperen tot ze bewegen. Desnoods dag na dag. Geen enkele smoes aanvaarden. Al zeggen ze dat de laatste ambtenaar op pensioen is en er geen vervanging voorzien is. dan is er nog altijd iemand hoger in de hierarchie.

En zou jij dat doen? Want als ik deze reactie lees: http://www.2fast4u.be/forums/showpost.php?p=947450&postcount=18 dan spreek je jezelf wel een beetje tegen nu.

Maar zoals je het hier aanhaalt, dat zou ik anders ook wel doen, persoonlijk gaan aanmelden. Alleen dat camperen is er wat over;)

Mooslip
24-03-2010, 13:01
Fanne heeft gelijk, de plaat en roze boekje heeft niks te maken met het gva.
Deze kun je apart bekomen.

Kraaknagel
24-03-2010, 13:05
Ik hoop dat ik er hier niemand mee op de tenen trap, maar.....
Het is en blijft bureau volk, overal waar je gaat zitten er lamme tamzakken(zakkinnen) te werken en meestal nog dik tegen hun goesting ook.
Vriendelijk zijn kent dat soort werkvolk helaas niet.

Wij mogen niet naar huis gaan voor het werk klaar is, dubbele shiften zijn geen uitzondering, maar bureauvolk met hun 09.00-16.00u werkregeling... niet moeilijk dat ze 3maand achter staan.

Ik zit ook achter nu bureau maar van 9-16h is hier geen sprake...

asenna
24-03-2010, 13:26
normaal als je een aanvraag doet bij de FOD krijg je toch je GVA opgestuurt + een STICKER voor op je aanvraag tot inschrijving?

en ik dacht dat je zonder die sticker geen plaat/verzekering kreeg??

fanne
24-03-2010, 13:30
Diene sticker moet niet op aanvraag tot inschrijving staan!! Daar moet ne klever van de verzekering op.

asenna
24-03-2010, 13:43
ze sturen toch ne sticker op he? waar moet die sticker dan heen ??of sturen ze er geen op???

wat is dit dan? want zo kan ik er niet meer aan uit he! :

"Per voertuig wordt er een valideringsattest opgesteld dat geldt als certificaat van overeenstemming in
België. Dit attest wordt de aanvrager toegezonden, samen met een zelfklever die in het vak Y van de
inschrijvingsaanvraag moet worden gekleefd (art. 1, B. van het KB van 6 april 1995 tot wijziging van
het KB van 10 oktober 1974). "

deeltje uit pdf van de FOD (punt 1B):
http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf

Sw@tLorD
24-03-2010, 13:51
We hebben geen roos boekje odmat we dat juist aan het aanvragen zijn via de FOD. We hebben het nederlands kentekenbewijs, vignet 705 (ingevuld), nederlands uitvoerbewijs en verkoopscontract.

We zijn van plan om maandag tot daar te rijden (FOD). Maar kunnen we ook doen zoals fanne zegt:

Met Vignet 705 naar verzekering stappen en daarmee naar de DIV?

stefaanzx7
24-03-2010, 14:30
We hebben geen roos boekje odmat we dat juist aan het aanvragen zijn via de FOD. We hebben het nederlands kentekenbewijs, vignet 705 (ingevuld), nederlands uitvoerbewijs en verkoopscontract.

We zijn van plan om maandag tot daar te rijden (FOD). Maar kunnen we ook doen zoals fanne zegt:

Met Vignet 705 naar verzekering stappen en daarmee naar de DIV?

hoop voor jou dat het lukt, ben ook al 3 maanden aan het wachten... :moto:

Mooslip
24-03-2010, 15:56
Het roze boekje krijg je als je je plaat aanvraagt. Dat heeft niks met het gva te maken.
Het gva moet via het FOID, terwijl ze als je je plaat gaat halen het boekje naderhand opsturen (dacht ik toch?). Dus ge gaat naar de verzekering, met die papieren uw plaat halen en de rest opturen naar Brussel.

Kevke
24-03-2010, 16:24
Als da klopt wa Fanne zegt,kheb al sticker van verzekeringen he.
Uiteindelijk het enige waar die uiteraard achter vragen is de nrplaat door te geven.
Daarstrak ook is gebeld mannen.

Sw@tLorD
24-03-2010, 17:08
Als da klopt wa Fanne zegt,kheb al sticker van verzekeringen he.
Uiteindelijk het enige waar die uiteraard achter vragen is de nrplaat door te geven.
Daarstrak ook is gebeld mannen.

naar? :)

Nameless
24-03-2010, 17:51
Het COC document hebben we neit, dus moeten we dat via het ministerie (FOD) aanvragen :(

Swat: ik begrijp het probleem ni, een GVA (COC) moet je aanvragen bij het merk(dealer) van de motor zelf en in het land van herkomst, dat zal ongeveer een week duren, dan naar een douanekantoor alles afgeven, ff wachten en klaar, meer ist ni ze. Kan wel zijn dat ge de motor ook moet laten zien maar dat zelfs ook ni altijd....

Nameless
24-03-2010, 17:55
en ni naar bellen want die sturen u, als ge ze al kunt bereiken, vant kaske naar de muur :(

@swat, ik zet mijn gsmnummer ff in een pb naar u, bel me ff als je tijd hebt. Ik doe in auto's en heb daar een beetje ervaring mee.

Kevke
24-03-2010, 17:57
naar? :)
de verzekering best 4u :)

Imno
24-03-2010, 20:23
En zou jij dat doen? Want als ik deze reactie lees: http://www.2fast4u.be/forums/showpost.php?p=947450&postcount=18 dan spreek je jezelf wel een beetje tegen nu.

Maar zoals je het hier aanhaalt, dat zou ik anders ook wel doen, persoonlijk gaan aanmelden. Alleen dat camperen is er wat over;)
Rik mijn zaak met Partena is niet van dien aard dat ik daar naartoe zou gaan. 't Is een kwestie van aanslepende ergernis, maar voor de rest weinig verloren. In geval van swatje kan het wel is betekenen dat iets waar hij al heel lang naar uit kijkt en lang aan heeft moeten voorbereiden in het water valt door de bureaucratische kafka. In zijn geval zou ik daar dus effectief gaan parkeren

Lucasfalt
24-03-2010, 20:30
Bij het validatieattest van FOD zit inderdaad een sticker om op het roze formulier te plakken,net als bij een nieuwe moto.
Zonder deze sticker kun je het wel vergeten.
Je kunt normaal ook wel een GVA aanvragen via de officiele invoerder van het merk.
Dat gaat je wel wat meer kosten,want die willen meestal de moto keuren,en dan heb je kans dat ze hem afkeuren als hij niet volledig origineel is.|(
Daarom vragen de meeste hun GVA aan via FOD,dan heb je geen keuring.;)
Hoor dus eens bij de invoerder,de meeste dealers weten dat amper,want ze doen dat zelf nooit.

Ducatiwitch
24-03-2010, 20:32

Die COC moet je gewoon aanvragen bij de nederlandse invoerder van de motor. Kan wel zijn dat je iets moet betalen maar uiteindelijk kan dit geen probleem zijn toch?
Heb zelf 50 £ betaald in england bij Ducati en 2 dagen later had ik het europees COC voor m'n monster.

Lucasfalt
24-03-2010, 20:36
COC bestaat alleen voor vrij jonge moto's.
Ik dacht dat het hier al wat oudere modellen betreft,daar gaat dat dus niet mee.
Zelf heb ik ook 4 maanden moeten wachten.:s

Lucasfalt
24-03-2010, 20:41
en ni naar bellen want die sturen u, als ge ze al kunt bereiken, vant kaske naar de muur :(

@swat, ik zet mijn gsmnummer ff in een pb naar u, bel me ff als je tijd hebt. Ik doe in auto's en heb daar een beetje ervaring mee.
Bij een auto werkt dat anders,die moet naar de keuring voor een GVA als hij zo oud is dat hij nog geen COC heeft.
Een moto moet niet gekeurd worden als je via FOD gaat.;)

Imno
24-03-2010, 21:03
Bij een auto werkt dat anders,die moet naar de keuring voor een GVA als hij zo oud is dat hij nog geen COC heeft.
Een moto moet niet gekeurd worden als je via FOD gaat.;)
Wel ja ...gaat. Dus der gaat niets anders op zitten dan is naar daar te gaan en face to face die mannen dat te laten uitleggen waarom het niet een beetje rapper kan. Op een andere manier schepen ze je toch af. Zou wel iemand meepakken swatje die nogal overtuigend kan zijn en daarmee bedoel ik dus geen knokploeg he :)

Sw@tLorD
24-03-2010, 21:08
Wel ja ...gaat. Dus der gaat niets anders op zitten dan is naar daar te gaan en face to face die mannen dat te laten uitleggen waarom het niet een beetje rapper kan. Op een andere manier schepen ze je toch af. Zou wel iemand meepakken swatje die nogal overtuigend kan zijn en daarmee bedoel ik dus geen knokploeg he :)
Hot marijke? :s

Imno
24-03-2010, 21:11
Hot marijke? :s
Ik had eigenlijk meer iemand in 't gedacht van het kaliber van McDaddy ;)
(hot marijke is ni direct ne persoon die opduikt in mijn gedachten swat :))

Sw@tLorD
24-03-2010, 21:13
Ik had eigenlijk meer iemand in 't gedacht van het kaliber van McDaddy ;)
(hot marijke is ni direct ne persoon die opduikt in mijn gedachten swat :))

Ook niet die van mij, maar die ambtenaren hebben ook wel speciale fetishen me dunkt.

fanne
25-03-2010, 00:13
Ik blijf erbij!!

Naar douane(vignet 705) en dan naar verzekering voor de aanvraag en om uw plaat!! En daarna den boel opsturen naar FOD,dan kunt ge al bollen e. Dit lukt zeker,da stickerke hebt ge ni nodig voor aanvraag tot inschrijving!!

Keyser
25-03-2010, 00:46
maa mannen toch, bol toch gewoon zonder plaat en zonder verzekering ... de pakkans is toch heel klein :D

kay
25-03-2010, 14:09

dan kan het goed zijn dat ze je aanvraag helemaal onderaan zetten (niet???) Mijn moto komt blijkbaar van over het kanaal, ik kan misschiens eens bij de vorige eigenaar informeren hoe zij het gedaan hebben

Dawg
25-03-2010, 14:51
dan kan het goed zijn dat ze je aanvraag helemaal onderaan zetten (niet???) Mijn moto komt blijkbaar van over het kanaal, ik kan misschiens eens bij de vorige eigenaar informeren hoe zij het gedaan hebben
hihi :D ik betwijfel dat diene gast u een nuttig antwoord gaat kunnen geven. Die keek me aan alsof hij in de sahara sneeuw zag liggen :s toen ik zei dat de teller die op de moto zat dan niet de originele was aangezien em uit de UK kwam. :p :D

Sw@tLorD
25-03-2010, 15:42
Dankzij Nameless is tot mij doorgedrongen dat het GVA en het roos formulier niet hetzelfde zijn.
Dus dat maakt het ons mogelijk om ondertussen op het gemak de motor in te schrijven omdat deze al verzekerd is. Morgen weten we meer.

Nameless
25-03-2010, 18:33
Dankzij Nameless is tot mij doorgedrongen dat het GVA en het roos formulier niet hetzelfde zijn.
Dus dat maakt het ons mogelijk om ondertussen op het gemak de motor in te schrijven omdat deze al verzekerd is. Morgen weten we meer.

ffkes bellen is echt wel makkelijker soms dan langs elkaar heen te schrijven h :duim:

Succes morgen en hopelijk een plaat, dan kan je :moto:

Imno
25-03-2010, 20:05
dan kan het goed zijn dat ze je aanvraag helemaal onderaan zetten (niet???)
Niet noodzakelijk. Ik ga nu al sinds 2001 elk jaar rond november naar de dienst studietoelagen in Hasselt. Elk jaar hetzelfde liedje. Alles op tijd binnen brengen via de post (sinds vorig jaar online) en dan ontbreken ze elke keer gegevens die ze eigenlijk al hebben van bij aanvang en sturen ze briefjes.. Dan kan je kiezen tussen elke keer alles weer is opsturen of gewoon je butt naar daar verplaatsen. Ondertussen kennen ze me daar al ;)

philxo
26-03-2010, 01:56
ok ; na 1dag nie gevolgen te hebben , Hl veel gemist :)
MAAR ik heb gezien da er nog hoop is :)
JIPPIE , ik denk da ik het zoizo ga riskeren zoals fanne zei.
Rond rijden zonder totda ze het opsturen .. toch ga ik nog informeren bij mijn baas :D
(sw@tje ;) )

LedZep
26-03-2010, 11:24

Uhm, ik weet hoe het nu zit, maar ik heb dit ook geprobeerd, en het heeft niet gepakt ;)
Uiteindelijk brief teruggekregen dat er nog een sticker van de FOD op m'n rood papier moest..
Kon hem dus wel verzekeren, maar zonder die sticker was m'n aanvraag tot inschrijving niet geldig, en kon'k dus ook geen nummerplaat aanvragen.
Dusja, ondertussen ook al 6 maand aan't wachten..(en m'n voorlopig rijbewijs vervalt in september, en ondertussen nog geen kilometer gebold :()

Klacht ingediend bij de ombudsman van de federale overheid, die zijn ondertussen ook al 2 maand bezig met m'n klacht, 1x bericht gehad dat ze effectief mijn papieren ontvangen hadden, en ze er mee bezig waren, gisteren nog eens gebeld, en blijkbaar reageert de FOD nu ook niet meer op hun contacteer-pogingen (leuk zo, zelfs intern kunnen ze ze niet bereiken)

Good luck alleszinds :)

fanne
26-03-2010, 12:36
Ledzep,vanwaar komt uwe moto? EU?

LedZep
26-03-2010, 12:44
Ja, Nederland ook :)
(dus ook het drama van kentekenbewijs omvormen naar GVA)

Nu, moest die methode effectief werken, zou me zeer blij maken, maar in mijn ervaring lukt het niet zonder die sticker op je inschrijvingspapier(dat dan door de verzekering naar de DIV gestuurd wordt om je nummerplaat te krijgen)

fanne
26-03-2010, 13:29
Bij mij is het toch al eens gelukt!! Tzal dan toch geluk geweest zijn. :)
Ben op zoek naar nen oude cb 750 en kga dan ook problemen hebben:s.
Maar op aanvraag tot inschrijving vullen ze toch gewoon; merk,type, bj cil inh enz... en dat leiden ze toch af vanop de nl papieren,da was bij mij de vorige keer toch het geval en is dan gewoon simpelweg gelukt....

Sw@tLorD
26-03-2010, 13:53
We zijn vandaag geweest en op V705 moet het nummer van de GVA staan, we gaan dus als enigste oplossing via een NL dealer het COC doc of GVA attest aanvragen. Als dat niet lukt, Fanne, dan kan je een CB750F uit 1983 overkopen :)

akira
26-03-2010, 14:38
Als je geen GVA hebt kan dan een "aanvraag voor een eenmalige keuring" geen optie zijn??
mijn broer en ik hebben dat ook eens gedaan met een motor die ingevoerd was uit de usa en waar geen GVA bijwas...dealers wilden niet helpen en degene waarvan gekocht was failliet gegaan.
aanvraag ingediend voor een eenmalige keuring...een dagje verlof genomen en toen ergens dichtbij zaventem onze motoren gaan laten keuren...kostte in die tijd ong 1600BF en kregen een papier dat het GVA vervangt en konden zo onze motoren verder verkopen hier.

Lucasfalt
26-03-2010, 23:45
We zijn vandaag geweest en op V705 moet het nummer van de GVA staan, we gaan dus als enigste oplossing via een NL dealer het COC doc of GVA attest aanvragen. Als dat niet lukt, Fanne, dan kan je een CB750F uit 1983 overkopen :)
Een COC is alleen voor moto's met een Europese goedkeuring,die bestond in 1983 nog niet.
Een GVA attest bestaat in NL gewoon niet,en zal je dus ook kunnen vergeten.
De enige (snelle) manier zal de aanvraag van een GVA via Honda zijn.

Sw@tLorD
26-03-2010, 23:59
Een COC is alleen voor moto's met een Europese goedkeuring,die bestond in 1983 nog niet.
Een GVA attest bestaat in NL gewoon niet,en zal je dus ook kunnen vergeten.
De enige (snelle) manier zal de aanvraag van een GVA via Honda zijn.

Update:

Honda België gebeld en die zeggen dat wij de procedure van de staat moeten volgen om een gva te verkrijgen.

Honda dealer in Roosendaal gebeld (NL): hij is bereid ons te helpen (in tegenstelling tot Ideal en motorhuis carlo). Ik moet hem zsm alle gegevens van de motoren doorsturen en hij gaat kijken of ze een gva kunnen verkrijgen.

Honda dealer zaventem wilt ons helpen, maar we moeten eerst een aangifte van verlies doen bij de politie

Ik heb een contactpersoon gevonden die ons helpen wilt. Meer info later.

fanne
27-03-2010, 10:01
Welk nr van het gva moet op da vignet 705 staan?

duxter
27-03-2010, 11:04
Dat is natuurlijk ook een optie, als ze u dan tegenhouden kunt ge nog zeggen dat ge op de papieren aant wachten zijt.. eigenlijk zijt ge in orde omdat ge alles hebt binnen gedaan, alleen zijt ge nog aant wachten tot ze daar tijd hebben om het terug op te sturen..

Zo is dat met een auto toch ook, daar moet ge ook nog wachten op het roze boekske maar ge moogt wel al rijden.

in Belgie...
Int buitenland moogt ge da op uwen buik schrijven. Papieren ni in orde.
Zie het als een voorlopig rijbewijs. Ge moogt rijden in afwachting van uw examen. Maar enkel in Belgie. Voort buitenland telt die regel ni en pleegt ge een misdrijf.
Zou er toch eerst es goe achter informeren. Zou ni willen da ge uw beste kroaats mag bovenhalen om een uitleg te geven aan ome flik ginder.

grtz

fanne
19-04-2010, 18:40
Heb naar Honda Nederland gebeld,en daar maken ze zonder probleem een GVA,ik moet gewoon de papieren die ik heb(kentekenbewijs en dergelijke) door faxen en ze sturen mij een GVA op. K hoop alleen dat het gva dat ze mij gaan opsturen goed is om hier in Belgie in te schrijven? Ik denk van wel GVA is toch GVA?? Of niet?

asenna
19-04-2010, 18:57
@MOOSLIP: je mag niet rijden zolang je geen GVA hebt . ben het bij de verzekering gaan vragen . zij moeten copy van alle papieren opsturen , en als daar geen GVA bij zit heb je dus geen verzekering. logisch ook eigenlijk , want je rijd rond met een motor waar niemand van weet of hij wel voldoet aan de belgische wet.

@FANNE :ik hoop dat je gelijk hebt , want ik ben nu ook al dik een maand aan het wachten op mijn GVA van de DIV.

heb je je papieren al door gefaxed
laat zeker iets weten hoe het afloopt.

fanne
19-04-2010, 19:33
In Nederland maken ze daar geen probleem(voor een GVA) van, in Belgie zitten ze met een wachttijd van minstens 6 maand! dus ik zou zeggen fax u papieren eens door naar honda dealer in Nederland,zal veel rapper gaan!!
@ ASENNA, Ge hebt uw papieren opgstuurd naar FOD ipv DIV zeker voor het GVA??? Dan gaat ge nog hl lang kunnen wachten.

fanne
19-04-2010, 19:44
Maar in Belgie komt er een stickerke mee dat in vak Y moet geplakt worden,hoop dat als ze mij een GVA opsturen vanuit Nederland dat er ook zo een stickerke bij zit? Heeft iemand hier al ervaringen mee of is een gva al genoeg? Want ze kunnen ook gewoon het nr van het GVA in vak Y sxhrijven dacht ik? Als er iemand hier iets meer van weet???

Heb ondertussen het een en ander opgezocht en in vak Y staat er dat het gelijkvormigheidsattest genoeg!! dus da stickerke is eigenlijk ni nodig!! Hopen dat lukt met GVA van Honda Nederland!!

Fingers crossed!!!!

stefaanzx7
20-04-2010, 08:16
Maar in Belgie komt er een stickerke mee dat in vak Y moet geplakt worden,hoop dat als ze mij een GVA opsturen vanuit Nederland dat er ook zo een stickerke bij zit? Heeft iemand hier al ervaringen mee of is een gva al genoeg? Want ze kunnen ook gewoon het nr van het GVA in vak Y sxhrijven dacht ik? Als er iemand hier iets meer van weet???

Heb ondertussen het een en ander opgezocht en in vak Y staat er dat het gelijkvormigheidsattest genoeg!! dus da stickerke is eigenlijk ni nodig!! Hopen dat lukt met GVA van Honda Nederland!!

Fingers crossed!!!!

Inderdaad enkel GVA en nederlandse inschrijving en je kan deze hier zonder probleem inschrijven.
indien geen gva lukt het ook maar dan zit je met 4 a 5 maanden wachttijd...

succes

Timmeke-Tim
20-04-2010, 08:45
Het zal niet meteen voor jullie helpen, maar wat ik zou doen, al is het uit pure frustratie: Schrijf bevoegde minister aan, misschien ken je via-via wel iemand uit het parlement ofzo, of zoek er enkele hun gegevens op (uit de opositie natuurlijk) en doe je verhaal aan hen...

Met wat chance schiet de minister in gang na je brief of na dat ene van de opositie heeft willen scoren met een lastige parlementaire vraag...

Is een "long shot" natuurlijk...

Wat ik OOK zou doen: contacteer de pers... journalisten genoeg die wel een verhaal zien in een avontuurlijke reis van 2 studenten die in het water dreigt te vallen door de onkunde en luiaardij van onze ambtenaren...

Ik zeg het: gaat niet zeker meteen gevolgen geven, maar dat in combinatie met het stalken van de FOD kan misschien toch iets of wat versnelling brengen...

Sw@tLorD
20-04-2010, 09:42
Het zal niet meteen voor jullie helpen, maar wat ik zou doen, al is het uit pure frustratie: Schrijf bevoegde minister aan, misschien ken je via-via wel iemand uit het parlement ofzo, of zoek er enkele hun gegevens op (uit de opositie natuurlijk) en doe je verhaal aan hen...

Met wat chance schiet de minister in gang na je brief of na dat ene van de opositie heeft willen scoren met een lastige parlementaire vraag...

Is een "long shot" natuurlijk...

Wat ik OOK zou doen: contacteer de pers... journalisten genoeg die wel een verhaal zien in een avontuurlijke reis van 2 studenten die in het water dreigt te vallen door de onkunde en luiaardij van onze ambtenaren...

Ik zeg het: gaat niet zeker meteen gevolgen geven, maar dat in combinatie met het stalken van de FOD kan misschien toch iets of wat versnelling brengen...

Mercikes,

Ondertussen zijn wij een procedure via Honda gestart ... pfff

BigKahuna
20-04-2010, 09:45
Weet je nu al iets meer ?
Vriend van mij zit al van augustus aan het wachten, dossier is goedgekeurd maar in behandeling door de ambtenaar.
Alles is dus in orde, maar waar blijven dan de papieren.

LedZep
20-04-2010, 12:15
In augustus al? Ik heb de mijne begin november opgestuurd, en 2 week geleden papieren binnengekregen.

Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat'k klacht ingediend heb via de ombudsman van de overheid..

Als je zelf klacht wilt indienen: 022892727 is het telefoonnummer :)

fanne
20-04-2010, 17:09
@ Stefaan ZX7: Gva = Gva? gelijk of dat dit via Honda Nederland is? Gva moet niet belgisch zijn ofwel?

Kga toch proberen via Honda Nederland en als da ni lukt zal het ook enkele maanden wachten worden en mss ook klacht indienen via ombudsman,ge weet maar nooit.....
Maar tis en blijft triest :(

fanne
23-04-2010, 16:38
Als ge bv. een GVA via honda nederland krijgt,dan zit daar wss ook geen stickerke bij,gaat da dan goed zijn of is da stickerke echt verplicht? Of vervangt een nederlands GVA da stickerke dan?

Moet dinsdag om mijne cb en tziet ernaar uit dak ook 6 maand za moeten wachten dan!!:(

asenna
23-04-2010, 16:56
ik ben gisteren naar honda dealer van russelt geweest in hasselt .

hebben een blad ingevuld ,en nadien thuis nog een foto van het kader nummer doorgestuurd. zij hebben dit dat door gefaxed naar honda belgium.

deze namiddag kreeg ik al mail waar in stond : "goed nieuws, in de loop van volgende week is u gva hier." (moet dan nog wel 100€ betalen)

ik ben nog een beetje terughoudend , maar als dit echt zo goed en makkelijk gaat .chapeau aan honda belgie.

het gaat over een cb750 van 78 welke ik invoer vanuit nederland.

normaal moet er geen sticker meer geplakt worden, dat zou veranderd zijn.

ik hou jullie op de hoogte.

fanne
23-04-2010, 17:22
Dat zou fantastisch nieuws zijn,ik hoop voor jou dat het in orde is. Ik heb onlangs ook gewwest bij honda dewulf in Gent en die zeiden "Honda kan en mag geen GVA verstrekken.

Hou me zeker op de hoogte

Sw@tLorD
23-04-2010, 17:41
Dat zou fantastisch nieuws zijn,ik hoop voor jou dat het in orde is. Ik heb onlangs ook gewwest bij honda dewulf in Gent en die zeiden "Honda kan en mag geen GVA verstrekken.

Hou me zeker op de hoogte

Honda kan dat en mag dat. Sommige dealers willen dat gewoon niet doen ...

Voorlopig wachten wij op onze papieren. Asenna, wnr heb je je papeiren bij honda achtergelaten?

asenna
23-04-2010, 17:47
heb papieren begin maart opgestuurt naar de overheid en tot op heden nog niks van gehoort.

ben dan gisteren( donderdag) naar hasselt geweest , en deze middag (vrijdag) mail gehad dat het GVA onderweg ZOU zijn. (ben niet meer te goed gelovig,ben pas tevreden als ik mijn nummerplaat heb hoor)

fanne
23-04-2010, 17:53
Welke blad heb je moeten invullen Asenna? Moest je ook deel I en II meegeven? Of enkel da blad invullen en fototje van het chassisnr?
Ben echt benieuwd,ga eens bellen naar verzekering ivm da stickerke en PVG nr? Staat er een PVG nr op kentekenbewijs deel I of deel II.

asenna
23-04-2010, 18:00
ze hebben blad ingevuld met mijn naam ,adres , type motor en chassis nummer.
ik heb al mijn origineel papieren nog :deel 1,2,3 en " aanvraag tot inschrijving".
alleen 2 papieren in laten vullen in hasselt en foto doorgestuurd naar vanrusselt

mijn verzekering heeft mij gezegt dat er er geen stickerkes meer zijn , maar dat ze een copy van het GVA moeten mee sturen naar de hoofdzetel voor de aanvraag van de verzekering.

als je met PVG-nummer het chassis nummer bedoelt wel ja.

fanne
23-04-2010, 18:10
Pvg nr is iets da op da stickerke zou moeten staan,kweet het ook ni juist,maar is in ieder geval niet het chassisnr!! Heb nu al naar enkele honda dealers gemaild en ben eens benieuwd.

Sw@tLorD
23-04-2010, 18:20
Onze papieren zijn odnertussen al 3 weken bij honda ... :(

fanne
23-04-2010, 18:50
@sw@tlord:Ook via honda dealer in Belgie? of via honda dealer in Nederland?

Lucasfalt
23-04-2010, 21:30
PVG nr. is Proces Verbaal van Goedkeuring,dat nummer staat ook op je GVA.
Ik ben ook eens benieuwd naar dat Nederlands GVA,want een GVA bestaat daar gewoon niet.

Sw@tLorD
24-04-2010, 02:42
@sw@tlord:Ook via honda dealer in Belgie? of via honda dealer in Nederland?

Belgische dealer via een tussenpersoon. Dus weet niet welke dealer ... zucht :(

fanne
28-04-2010, 17:19
Sinds gisteren mijne cb K6 in mijn gagage,nu de papieren nog :-(. Maar heb papieren van ne honda van 1972 (roos formulier) en twijfel er toch sterk aan om deze te gebruiken en de nrs over te slaan!! Iemand hier ervaringen mee? Anders ist minstens 6 maandjes op mijn tanden bijten zeker!!

Sw@tLorD
28-04-2010, 17:32
Heb vandaag Honda nederland gebeld. Geweldig nieuws. We moesten een mailtje sturen naar [email:3iphmf68]customer.service@honda-eu.com[/email:3iphmf68] sturen met een scan van kentekenbewijs deel 1 & 2 . Heb ook de papieren van de RDW toegevoegd. Dit zou ongeveer 2-3 dagen duren :o ... Wel vermelden dat je een Gelijkvormigheidsattest wilt aanvragen :)

Ongelooflijk he pfff .. dus nu is onze hoop daarop gevestigd

fanne
28-04-2010, 17:38
Kweet heb da ook al gedaan,maar der juist naar de verzekeringen gaan vragen en op zo een nederlands gva staat geen PVG nummer en zonder PVG nummer hebt ge niets,dus toch via FOD vrees ik of papieren van perto kopen en nummers overslaan. PVG nummer staat op da stickerke da ge na maandn wachten krijgt toegestuurd.
In Nederland willen ze inderdaad snel helpen maar ik vrees da we der niets mee zijn. Ik hoop wel dat het lukt via Honda Nederland,ik ben nog aant wachten op de papieren van mijn CB 750 en daarna ga ik ook proberen via Honda Nederland,hebt ge ook Susan Bakker als contactpersoon?

Sw@tLorD
28-04-2010, 17:47
Heb de mails vandaag verstuurd, dus ik wacht nog op een bevestiging.
Da stickertje is ook iets dubieus ... voorlopig is Honda NL onze enigste reddingsboei ...

fanne
28-04-2010, 17:56
Bij mij voorlopig ook,maar heb alleen schrik voor het PVG nummer aangezien ze dit moeten hebben om de aanvraag tot inschrijving te kunnen invullen. Maar op de duur weet ik het ook niet meer,laat het zeker weten mocht dit lukken.

fanne
28-04-2010, 18:11
@lucasfalt: Een Nederlands GVA is het EG typegoedkeuring papier en bij Honda Nederland zeggen ze dat dit in Belgie ook geldig is!! Laat ons hopen dat het zo makkelijk is!!

Sw@tLorD
28-04-2010, 18:14
@lucasfalt: Een Nederlands GVA is het EG typegoedkeuring papier en bij Honda Nederland zeggen ze dat dit in Belgie ook geldig is!! Laat ons hopen dat het zo makkelijk is!!

Fingers crossed ;)

fanne
28-04-2010, 18:18
@sweetlord: heb juist eens gekeken op de papieren van de wagen voor dat EG typegoedkeuringsnr. Als ik dit zo zie zou dit wel eens kunnen kloppen wat die mevrouw van Honda Nederland me gemaild heeft dat dit in Belgie echt wel geldig is.

Sw@tLorD
28-04-2010, 18:21
@sweetlord: heb juist eens gekeken op de papieren van de wagen voor dat EG typegoedkeuringsnr. Als ik dit zo zie zou dit wel eens kunnen kloppen wat die mevrouw van Honda Nederland me gemaild heeft dat dit in Belgie echt wel geldig is.

Daar hoop ik ook op :) Ook zeiden ze bij Honda NL dat dit gratis is :D

fanne
28-04-2010, 19:56
Gratis?? Dan is het zeker het proberen waard !!

asenna
28-04-2010, 23:04
ik heb deze avond een bericht gekregen van vanrusselt uit hasselt , dat mijn GVA is aangekomen in de winkel.

ga hem morgen halen , is wel iets van een 100 euro. ma tja , betaal ik graag . het is dat of nie kunne rijden he.

Sw@tLorD
28-04-2010, 23:09
Dan heb jij nog geluk Assena ... Honda België kan onze motoren niet terugvinden in de computer. Dus ofwel heeft de douane onze papieren nog niet verwerkt ofwel zit den DIV der voor iets tussen :mad:

Sw@tLorD
29-04-2010, 10:09
Goed nieuws :D de papieren zijn onderweg :D :D :D :D :D
Dank u Honda Nederland!

asenna
29-04-2010, 14:03
ik heb mijn papierke nu ook , ben echt kei gelukkig!!!

heeft wel 100€ gekost , ma da maakt mij nu eigenlijk nie uit.

@swatlord: way to go!!
@fanne: nu alleen jij nog en ons clubje is compleet he.

fanne
29-04-2010, 17:12
Heb mij gisteren al een een kader gekocht met papieren en typeplaatje voor 100 euro,aangezien er bij mij toch al geen typeplaatje ophangt en de chassisnr niet meer leesbaar ga ik dit zo oplossen,ga wel nog de papieren proberen te verkrijgen en ze eventueel nog te verkopen!! Ga het ook proberen via Honda Nederland aangezien het gratis is.
Maar ben toch blij dat uiteindelijk gelukt is bij jullie!!:duim::duim::duim:

asenna
29-04-2010, 17:20
over welke motor gaat het eigenlijk? dat je zo makkelijk een kader vind?

fanne
29-04-2010, 17:37
Ikzelf heb een Honda CB 750 Four K6 en da papieren zijn en kader zijn van een K7!! Die man heeft zelfs nog gva van K2 liggen voor 175 euro!!
Welke motorfiets heb jij Asenna?

asenna
29-04-2010, 18:18
een cb 750 F2 van '78 dus he

Sw@tLorD
04-05-2010, 12:25
Ok, het eerste GVA is binnen. In de loop van deze week zien we of de DIV ze aanpakt ... zucht

sherrif
04-05-2010, 14:45
Ok, het eerste GVA is binnen. In de loop van deze week zien we of de DIV ze aanpakt ... zucht

moed niet opgeven he swatje, laatste loodjes enzovoort .... :D

Lucasfalt
04-05-2010, 19:26
En is dat nu via Honda Belgie of via NL gekomen?

fanne
04-05-2010, 23:15
Als er typegoedkeuring nr opstaat zal het wel ok zijn denk ek.

Sw@tLorD
04-05-2010, 23:35
Als er typegoedkeuring nr opstaat zal het wel ok zijn denk ek.

Een homologatienummer ofzo en dat die moto conform is met dezelfde Honda modellen. Een simpel papiertje zou je zeggen. Na 3 dagen (incl mailen) ligt het eerste exemplaar al bij ons. Nu hopelijk nog eentje morgen :)
Kwam uit NL :)

fanne
06-05-2010, 10:12
Das die PVG nr,hebt ge nodig op aanvraag tot inschrijving. Ik heb vandaag mijn plaat gekregen en kan bollen se.
Laat het eens weten als het NL gva hier telt e...

Good luck:duim:

Sw@tLorD
06-05-2010, 10:59
Vandaag weten we wss meer als Philxo alles regelt. De papieren van Kevke zijn niet toegekomen :( ... nu zijn ze nogmaals verstuurd uit NL... Da blijft maar duuuuuren fff :D

Sw@tLorD
06-05-2010, 11:00
Das die PVG nr,hebt ge nodig op aanvraag tot inschrijving. Ik heb vandaag mijn plaat gekregen en kan bollen se.
Laat het eens weten als het NL gva hier telt e...

Good luck:duim:

Via welke dealer heb jij jouw papieren geregeld?

fanne
06-05-2010, 11:25
Heb papieren met kader gekocht voor 125 euro van iemand die ik ken . Heeft ook nog papieren voor ne k 2 moest ge interesse hebben?
Ga mijn andere papieren dan via fod doen en daarna verkopen.:duim::duim:

fanne
14-05-2010, 07:04
@Sw@tlord: Zijn de papieren ondertussen al in orde?

Sw@tLorD
14-05-2010, 10:12
@Sw@tlord: Zijn de papieren ondertussen al in orde?

We hebben voor de CB bericht gekregen dat we een attest moeten binnendoen van de constructeur met vermelding van de KW van de moto. Dat was dat papier dat we via Honda nl hebben verkregen. Woensdag zijn we dat papier op de hoofdzetel in Brussel gaan leggen :D Zo weten wij dat het er zeker ligt. Dus nu is het een week of 2 wachten :)

De CBX zal wss niet in orde komen door een fout van onze kant (we zijn blijkbaar vergeten 65 te storten).

asenna
14-05-2010, 12:30
ik heb gisteren mail gehad van brussel , ( zo een geautomatiseerd bericht via een pc he)

de mail:

Geachte Mevrouw, Mijnheer,

Uw dossier kan op status "geblokkeerd" staan om volgende redenen:

Ofwel wachten wij op bijkomende informatie en/of de gevraagde bijkomende
documenten of attesten
Ofwel wachten wij op het antwoord van de boekhouding dat uw betaling
ontvangen werd

Met vriendelijke groeten

FOD Mobiliteit en Vervoer.

-----------

en daar zou ik het dan mee moeten doen he . heb natuurlijk nog wel niks gestort , dus dat zal het "probleem " wel zijn he .
maar als ze de mensen dan ook is officieel een overschrijving sturen , ipv al die automatische rommel.

ik heb mijn papieren nu , dus ga verder niks meer doen . maar ben wel is benieuwd of ze nog iets van zich gaan late horen . waarschijnlijk gaan ze mijn mail op de stapel laten liggen tot in de eeuwigheid.

----EDIT-----

hahaha ik zie juist in de brievenbus dat er een overschrijving in zit van de dienst mobiliteit en vervoer.

nu is natuurlijk de vraag of ik dit zomaar langs mij neer kan leggen . of zou ik ze toch eens een mailke sturen dat ik alles wil annuleren.

fanne
14-05-2010, 15:34
Dus dat NL GVA telt dus blijkbaar wel in den Belgique?? Ik verwacht volgende week mijn plaat!!!

Sw@tLorD
06-06-2010, 13:58
Het NL GVA is enkel een attest van de producent dat de motorfiets voldoet aan de normen die aan deze motor vasthangen (cc, kw, typenummer, chassisnr).

Dit document heeft de DIV nodig indien dat type voertuig niet in Belgie verkocht is geweest. ZO was dat het geval bij onze Honda CB 750 F uit 1983. De CBX 750 F had geen GVA NL attest nodig.

Na 3 maanden wachte ... goed nieuws :D

Kevin heeft 2 weken terug zijn uitnodiging tot betaling van 65 gekregen. Na deze keurig betaald te hebben, kreeg hij zijn plaat na ongeveer 10 dagen de nodige documenten. Nu kan hij maandag zijn plaat gaan halen.

Philip heeft zijn uitnodiging to betaling ook gekregen, maar ik weet niet of hij het nog in orde zal brengen.

Ik schrijf meteen op wat wij exact hebben gedaan.

Sw@tLorD
06-06-2010, 14:26
Betreft: Invoeren motorfiets uit een land van de Europese Unie
Type motorfiets: Honda CB 750 F 1983
Start procedure: begin maart 2010
Ontvangst nummerplaat: begin juni 2010
Specificaties: Gelijkvormigheidsattest ontbrak, alsook het COC document.

De lijdensweg:

1) Stap met een uitvoerverklaring van het land van uitvoer, samen met een geschreven en ondertekende verkoopsovereenkomst (met vermelding: datum, gegevens koper en verkoper, gegevens motorfiets, handtekening beide partijen), naar deen douanekantoor in jouw buurt. Je krijgt het document 705 met een stempel van de douane.

2) Ga naar je verzekeraar met alle papieren van de moto en het douanedocument 705. Vraag om een verzekering voor het voertuig. De verzekeraar zal een sticker op het document plaatsen.

3) Stuur van de nodige documenten ( http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf ) een kopie naar DIV Brussel: fax, email of post.

4) Na enige tijd (+-3 maanden) krijg je een overschrijvingsformulier toegestuurd om 65 over te dragen.

5) Eens de betaling is uitgevoerd, zal u binnen de 2 weken de zelfklever voor in vak Y op D.705 krijgen samen met een ander nodig document.

6) Zorg dat D.705 helemaal correct ingevuld is, met alle nodige stempels en stickers. Ga naar een dichtstbijzijnde DIV kantoor tijdens de uren wanneer de douane medewerker ook aanwezig is.

7) Bij overhandiging van alle papieren, krijg je meteen jouw plaat mee.

LedZep
06-06-2010, 19:40
2) Ga naar je verzekeraar met alle papieren van de moto en het douanedocument 705. Vraag om een verzekering voor het voertuig. De verzekeraar zal een sticker op het document plaatsen.

Niet vergeten de verzekering terug te schorsen, of je kan een half jaar voor niets betalen :D

4) Na enige tijd (+-3 maanden) krijg je een overschrijvingsformulier toegestuurd om 65 over te dragen.
Ik heb het meteen gedaan(niet dat het geholpen heeft, duurde ook nog een half jaar eer'k men papieren had), nooit een overschrijvingsformulier gekregen. Was wel nog maar 49 of 59 vorig jaar?:zwijg:

Lucasfalt
07-06-2010, 21:26
Het deel van de verzekering kun je ook gewoon op het laatste doen,nadat je de sticker van FOD ontvangen hebt.
En dan ineens je plaat aanvragen.

Dices
07-06-2010, 23:06
Bij mij is alles redelijk snel in orde gekomen. Alleen ben ik zo dom geweest om mijn plaat te laten afsturen. Met als gevolg dat ik sinds 24 mei al aan't wachten ben. Ben eens benieuwd wanneer ik ze ga hebben.

fanne
08-06-2010, 23:21
ge moet ne mail sturen naar div,heb da ook gedaan en 2 dagen later zat de plaat in de bus!!:duim::duim::duim:

Dices
09-06-2010, 12:58
ge moet ne mail sturen naar div,heb da ook gedaan en 2 dagen later zat de plaat in de bus!!:duim::duim::duim:
Da's goed om weten. :duim:

fanne
09-06-2010, 14:32
help.div@mobilit.fgov.be (help.div@mobilit.fgov.be)

Dices
09-06-2010, 18:51

Dat van die mail werkt echt goed!

Deze middag de mail verstuurd en nu zit de plaat al in de bus. :D:p:duim:

fanne
10-06-2010, 17:03
:D:D:D:D:moto::moto::moto: