PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse moto invoeren

kerkie
07-07-2010, 22:06
Heeft er iemand ervaring om een motorfiets in te voeren vanuit Nederland naar België?
Het gaat om een Yamaha van 1998.
ik heb me laten wijsmaken dat je met de papieren van de motorfiets naar een keuringstation moet gaan en daar zou je een nieuw formulier krijgen waarme je bij de DIV in belgïe je papieren zou kunnen aanvragen.

als iemand iets meer weet ... gelieve te noteren :-)

LedZep
07-07-2010, 22:12
1. Nederlandse motor uitvoeren in nederland
2. Motor "invoeren" bij de douane(maw; gewoon met u papieren naar een douanestation gaan)
3. Het kentekenbewijs om laten vormen bij de dienst Mobiliteit en verkeer
(kan ook nog anders door bij de belgische dealer hem te laten keuren ofzoiets, ik heb't (jammer genoeg) via de FOD mobiliteit en verkeer laten doen)
4. Je krijgt een sticker, die je dan op je inschrijvingspapier dat je van je verzekeraar gekregen hebt, en dat ingevuld opsturen naar de DIV, etc..

Stap 2 heeft bij mij 6 maand geduurd..

Moesley
07-07-2010, 22:31
En zorgen dat ge een papier hebt met de kw vermelding op

Nitro_eend
08-07-2010, 00:20
Een voorbeeld voor een motor uit Engeland.

Allemaal heel simpel.

LET OP: papieren niet opsturen naar de FOD mobiliteit, veel te omslachtig!

Hoe ik te werk diende te gaan:

- douane: kentekenpapieren van de motor + aankoopbewijs (met aankoopprijs en kilometerstand) + 0.10 euro
daarna krijg je een "aanvraging tot inschrijving" (vignet 705), motor is ingevoerd.
- verzekering: verzekeringsstempel op vignet 705 laten drukken
- DIV: vignet 705 deels ingevuld + coc (europees gelijkvormigheids attest, certificate of conformity, aan te vragen via dealer of website eurococ)

--> motorplak wordt meegegeven.

Nog een opmerking:
motor met minder dan 6.000 km en/of jonger dan 6 maanden wordt beschouwd als een nieuwe motor, hierop rekent men 21% belasting op de aankoopprijs.
(in jou geval dus geen probleem kwa leeftijd, kwa kilometerstand dien je zowiezo een hogere kilometerstand dan 6.000 op jou factuur te noteren)
Volgende opmerking:
Voor de inschrijving bij DIV dient een douaneambtenaar aanwezig te zijn, hier in Kortrijk is dit op dinsdagochtend en donderdagochtend.

Dat zal het zowat zijn denk ik.

LedZep
08-07-2010, 07:23
Bestaan er wel COC's voor fietsen uit die tijd?

Lucasfalt
08-07-2010, 19:03
Bestaan er wel COC's voor fietsen uit die tijd?
Neen.
Ofwel via FOD,dat is het goedkoopste (€65) maar dat kan inderdaad een tijdje duren.:s
Zoals reeds gezegd hiervoor:zorg voor een KW vermelding op de papieren of op een apart document!
Ofwel via Yamaha,zeker duurder en dan zal de moto gekeurd worden door hen,als er iets niet origineel is heb je kans dat ze hem afkeuren.:mad: