PDA

Bekijk Volledige Versie : Motor invoeren uit USA

ZZ5
17-04-2011, 13:58
Zou graag eens informatie vinden over het invoeren van een motor uit Amerika. Zijn er mensen die dat al gedaan hebben?
Zou graag de Harley Davidson Street Glide kopen in Amerika, daar kost hij €12,472.46 en in België €23,595.

Zou ik eraan uitkomen of niet? Wat zijn de problemen met de kilometerteller aangezien die in miles staat? Ik veronderstel dat hij een typekeuring heeft aangezien hij ook in België verkocht wordt. Wat zijn onverwachte kosten?

MrPurple
18-04-2011, 15:18
Denk ook aan duanekosten!
Invoerrechten, btw, accijnzen

Zou het toch maar eerst navragen bij iemand die er zelf ervaring mee heeft, anders kom je mss nog duurder uit

realnuts
18-04-2011, 17:58
iets waar ik aan denk, geen idee of het zou werken:
-harley in usa half uit elkaar halen en laten opsturen naar jou als onderdelen
-gecrasht street glide frame met papieren kopen in belgie (tis enkel voor tpapierke)
-framenummer uit usa laten slijpen en belgisch nummer laten graveren

ter info: ik zou mij da nooit riskeren en doen e, tis maar een wilde gedachte die in mij opkomt :)

McDaddy
18-04-2011, 18:41
Hou er rekening mee dat in de USA zowat alle prijzen zonder BTW afgebeeld worden. Ge moet ongeveer rekenen op een 30% dat erbij komt, en dus nog altijd goedkoper dan hier. Nu weet ik wel niet of er eerst amerikaanse tax bij komt en dan nog eens alle kosten van douane en Belgische BTW. Want als er eerst ook nog tax in de USA bij komt, moet ge goed opletten in welke staat ge hem besteld. Want dat scheelt van staat tot staat.

Die km-teller, dat went. Heb ook ooit ne moto gehad met miles en na een paar weken zijt ge dat gewoon gewend.

Ik ken iemand via het net, die er al 20 jaar woont en vroeger al import naar België deed van auto's. Dus zal eens navragen.

ZZ5
18-04-2011, 22:02
ja oke maar de btw kan ik in principe toch nog terugvorderen uit de usa?

McDaddy
18-04-2011, 22:36
ja oke maar de btw kan ik in principe toch nog terugvorderen uit de usa?

Ik weet niet hoe dat juist in mekaar zit. Ofwel moet ge BTW in de USA betalen en hier het verschil op percentage. Ofwel daar totaal geen BTW en hier gewoon die 21%. Ofwel daar de volle pot BTW en hier nog eens de volle pot. Dat laatste zou heel goed kunnen omdat wij geen samenwerking hebben met de USA op dat vlak, zoals we in de EU hebben.

Ik zou dan ook niet weten om welke reden gij die kunt terug vorderen.

En als ge in de USA dan toch BTW moet betalen, dan neemt ge een staat waar die het laagste is.

Het enige dat ik er van vindt, is dat ge op de aankoopsom 10% invoerrechten moet betalen en nog eens 21% BTW. Dus de kans bestaat dat ge die VAT daar niet moet betalen. Denk wel dat hier forummers zijn die al spullen hebben laten over komen en die kunnen dat toch ook op de facturen zien of daar al VAT vanuit de USA bij zat.

ghostrider666
19-04-2011, 21:11
als je uit de vs inporteert heb je geen COC moet je hd laten keuren door harley benelux ,de verlichting is al een probleem,de uitlaat,reflector's,als je dit doet kun je veel beter uit bv de UK laten komen omdat dat een europees land is ,wordt je bike niet goedgekeurd heb je problemen

McDaddy
25-05-2011, 17:16
Check PM

Imno
25-05-2011, 19:07
Met mph rijden is geen probleem. Ik doe dat al jaren aangezien mijn Shadow een Amerikaanse versie is. Je hebt snel door aan hoeveel miles je moet rijden om er niet over te gaan.
Voor de invoermodaliteiten zou je even een pm naar FORDHAM moeten doen. Die weet zijn weg in heel het HD-gebeuren en heeft genoeg (inter)nationale contacten om je correct te kunnen informeren.

Schussboelie
25-05-2011, 21:10
BTW in België op zowel de aankoopprijs als de transportkosten.
Verder nog invoerrechten en inderdaad een conformiteitskeuring bij Harley.

Imno
25-05-2011, 21:16
BTW in België op zowel de aankoopprijs als de transportkosten.
Verder nog invoerrechten en inderdaad een conformiteitskeuring bij Harley.
En dan nog de validatieprocedure :

III. VOERTUIGEN INGEVOERD VANUIT EEN LAND BUITEN DE
EUROPESE UNIE OF DIE NIET BEANTWOORDEN AAN DE
CRITERIA VAN DE PUNTEN I EN II.
a) Voor de tweewielige motorfietsen die vóór 1 juli 2004 voor de eerste maal werden
ingeschreven en die werden ingevoerd uit een staat die niet behoord tot de lidstaten van de EU
of van de Europese Economische Ruimte (Noorwegen, Zwitserland en Liechtenstein), is een
individuele goedkeuring mogelijk via de Technische Keuring (ingevolge art. 3 van het KB
van 10.10.1974, gewijzigd bij het KB van 27 april 1976, van 16 december 1981 en van 21
december 1983).
Procedure:
Vooreerst moet een afspraak in een daartoe bevoegd autokeuringstation worden gemaakt:
ANDERLECHT
ASSE
BRASSCHAAT
EVERE
HEERS
STEKENE
WEVELGEM

Het dossier moet de volgende documenten bevatten:
een kopie van de aankoopfactuur
een kopie van de technische fiche van het voertuig of van het kentekenbewijs van het
land van oorsprong
het “als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs”, opgesteld door de technische keuring
b) 1. Voor de nieuwe of de na 1 juli 2004 voor de eerste maal ingeschreven tweewielige
motorfietsen.
2. Voor de nieuwe of gebruikte drie - of vierwielige motorfietsen
Het dossier moet bij de Dienst Voertuigen worden ingediend, opdat het zou kunnen worden
onderzocht met het oog op een eventueel akkoord, om de individuele goedkeuringsprocedure
via de Technische Keuring te kunnen opstarten.
Bij de Dienst Voertuigen (zie voornoemd adres) moeten volgende documenten worden
ingediend:
een kopie van de aankoopfactuur
een kopie van het douanedocument (vignet 705)
een kopie van de technische fiche van het nieuwe voertuig, of een door het land van
oorsprong afgegeven kentekenbewijs.
Indien de uitstootgrenswaarden op het afgegeven document niet uitdrukkelijk zijn
aangegeven, wordt er van de gevolmachtigde van de fabrikant een attest verlangd, waarop
deze grenswaarden voor het betrokken voertuig worden vermeld.
c) Kosten van de procedure
€ 317 (indexeerbaar) te storten aan het keuringsstation
en een vergoeding van € 476 (indexeerbaar) per voertuig waarvoor u een uitnodiging
tot betaling zal worden toegestuurd na ontvangst van de aanvraag voor de
goedkeuring. Dit bedrag is verschuldigd zelfs na een gemotiveerde weigering van de
administratie om het goedkeuringscertificaat af te leveren.
City Atrium - Zone A - 2de verdieping (2A06) – Vooruitgangstraat 56 - 12
(bron : http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm)

McDaddy
25-05-2011, 22:21
Zoals ik te horen kreeg zou er eerder een probleem zijn dat de HD-dealers in de USA niet zomaar mogen verkopen voor export en dat HD zelfs hun licentie daarvoor kan intrekken als ze ermee gepakt worden (nieuwe moto's hé, geen occasies). Zij mogen enkel 'out of state sale' doen, maar niet buiten de States verkopen.

Hans De Winne
15-12-2015, 20:02
Heeft er hier iemand ervaring met het invoeren van een motor via de site : Novosibirsk Movements Ltd (Escrow service) ?

Alvast bedankt! :)

Leville
15-12-2015, 23:43
Ze geven zich ook uit onder de naam Vast International Shipping (http://www.bbb.org/oregon/business-reviews/auto-transporters-and-drive-away-companies/vast-international-shipping-limited-in-portland-or-22961509).

Persoonlijk zou ik zoiets niet vertrouwen.
Ooit ook zo eens een motorfiets aangeboden gekregen. Er bestond zelfs een website van de shipping company en al. Maar het was te mooi om waar te zijn. ("Niet goed, geld terug, zelfs tot 14 dagen na ontvangst.") Even googlen leverde bedenkelijke info op. Nigeriaanse scammers.