PDA

Bekijk Volledige Versie : Motor invoeren uit Nederland?

Koeno
26-04-2011, 21:00
Iemand hier ervaring met het invoeren van een motor uit Nederland?
heb een mooierd zien staan,
maar weet bij god niet hoe je daar aan begint?

greetzz

Circuit Maniac
26-04-2011, 21:02
de sw@tlord heeft dat al gedaan, denk niet dat die daar veel problemen mee heeft gehad

LedZep
26-04-2011, 21:13
Heb er 6 maand ervaring mee ja.. :@ :zwijg:

Hangt er wat van af, denk dat je bij nieuwere fietsen een europees bewijs ofzoiets kan krijgen, gaat sneller.
Als't nog via het kentekenbewijs deel I en II is, tja, dan moet je geduld hebben(was 2j geleden toch zo).
Werkwijze:
-nederlandse eigenaar schrijft moto uit in nederland(in postkantoor ofzoiets) om klaar te maken voor uitvoer in nederland.
-jij gaat de moto gaan ophalen met remorque/camionette en zet hem af bij u thuis/waar ge wilt
-je gaat om een roos papierke(inschrijvingsbewijs) naar u verzekeraar en laat't al zoveel mogelijk invullen
-met afgestempeld(klaar voor uitvoer) kentekenbewijs (moto hoef je dus niet mee te pakken ;) ) naar de douane, bvb in zeebrugge. Daar laat ge uw inschrijvingsbewijs verder invullen(is gewoon een plakkerke dat ze er op plakken als'k mij niet vergis)
-en dees is dan de stap van 6 maand: ge stuurt al u papierwerk(kopietjes van pakken, ik heb indertijd gewoon de kopies opgestuurd, mij hadden ze niet liggen ze, want da durft al wel es verloren te geraken in bruxelles :p ) al dan niet elektronisch op naar den DIV in brussel om het kentekenbewijs om te laten vormen naar een GelijkVormigheidsAttest.
Als ze der zin in hebben sturen ze u dan es u papieren terug. Wat helpt in geval van uitblijven is om de ombudsdienst in te schakelen(zo heb ik 6 maand nie kunnen rijden, waardoor'k maar half jaar meer had om met voorlopig rijbewijs te rijden), dan schieten ze wel in gang ;)
Daarmee kunt (kon) ge dan een plaque gaan halen bij een DIV antenne

Indien je denkt dat je ook deze methode zou volgen(dus via kentekenbewijs omzetten naar gelijkvormigheidsattest) moet je het maar laten weten, heb hier nog wel ergens een handleiding liggen met alle stappen, geschreven door ne ambtenaar zelf(want als ge moet beginnen rondbellen wat ge allemaal moet doen zijt ge al 100€ kwijt aan kosten. NIEMAND in brussel zelf weet het blijkbaar.), kmail ze dan wel naar je :)

Koeno
26-04-2011, 21:27
Tgaat om een oldtimer (cb 125)
dus zal niet op een moderne wijze zijn,

wat zijn de kosten aan het invoeren van een motor dan? (heb je daar idee van)

LedZep
26-04-2011, 21:33
Afgezien van 30jaar van u leven aan frustraties.. :D

Denk een euro of 50 overmaken voor gelijkvormigheidsattest, en 10 cent ofzoiets voor douane :)

Lucasfalt
26-04-2011, 22:12
Voor zo 'n oud model idd validatieattest aanvragen via FOD mobiliteit en vervoer.
De volledige uitleg staat hier ergens in een topic over invoeren uit UK,en dat is hetzelfde.
De verkoper moet wel eerst de moto gaan uitvoeren bij de RDW,jij moet daar niet bij zijn.
Als de moto in NL verkocht wordt gaat dat via het postkantoor met de koper er ook bij.
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden ééntje ingevoerd uit NL,heeft toen 4,5 maand geduurd. :(
Nu zou het vlotter moeten gaan,ben nu bezig met 1 uit UK en wacht nu ongeveer 3 weken.
Ik heb toch al papieren gekregen om te betalen intussen.
Kosten validatieattest €65,douane €0,10.