PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe motor invoeren?

13-10-2005, 20:45
Ik vind overal artikels ivm het invoeren van een tweedehands motorfiets maar nergens vind ik hoe het zit met een nieuwe motorfiets die nog nooit ingeschreven was.

Op ebay-Duitsland worden regelmatig nieuwe motorfietsen aangeboden tegen heel wat minder geld als hier in ons Belgenland.

Hoe zit het met de BTW, de inschrijving enz...

Wie kan me hier meer info over bezorgen?

stef
14-10-2005, 01:13
Ik denk okkazie of nieuw (ik had juist de vraag gesteld wat te doen om een okkazie in Duitsland te kopen) dat dit niet uitmaakt het moet allemaal passeren via :

Kijk hier eens voor het importeren van een motor : http://www.goca.be/
Doorklikken naar keuringen en motorfietsen - importeren.

mvg

Stef

Sw@tLorD
14-10-2005, 07:22
Ik heb mijn GS vanuit Nederland geimporteerd.

Eens je alle papieren bezit en de moto bij je thuis staat, ga je naar de dichtstbijzijnde douanepost. Daar vraag je een douanedoc 705. (DUITSE EXPORTPAPIEREN MEENEMEN) De importkosten bedragen 5 cent voor 2dehand motoren en ik geloof 21% op nieuwe motoren. Dat document moet nog fiscale zegels bevatten en een speciale stempel van e verzekering, die pas krijgt als je een verzekering aangaat.
Vervolgens stuur je het document samen met het Duits gelijkvormigheidsattest naar het DIV te brussel.
Groetjes

ps: als je er nog steeds niet aan uit kunt, dan kan je de douane bellen. 03/210 30 11 van 9.00 tot 17.00

toxic_rebel
12-02-2007, 11:59
Ik heb mijn GS vanuit Nederland geimporteerd.

Eens je alle papieren bezit en de moto bij je thuis staat, ga je naar de dichtstbijzijnde douanepost. Daar vraag je een douanedoc 705. (DUITSE EXPORTPAPIEREN MEENEMEN) De importkosten bedragen 5 cent voor 2dehand motoren en ik geloof 21% op nieuwe motoren. Dat document moet nog fiscale zegels bevatten en een speciale stempel van e verzekering, die pas krijgt als je een verzekering aangaat.
Vervolgens stuur je het document samen met het Duits gelijkvormigheidsattest naar het DIV te brussel.
Groetjes

ps: als je er nog steeds niet aan uit kunt, dan kan je de douane bellen. 03/210 30 11 van 9.00 tot 17.00

Deze eens vanonder 't stof gehaald omdat 'k een vraagje heb voor Sw@tLorD.
Hoe zit het met de keuring? Geld dit voor tweedehandsmoto's?
http://www.goca.be/ned/autokeuring/motorfiets/invoeren.asp
Heb een nederlandse motor op 't oog maar wil eerst wat meer inlichtingen voordat ik hem koop en niet ingeschreven krijg.

Tim
12-02-2007, 13:31
'k zal het u deze week weten te zeggen,heb juist cbr 600rr met Duitse exportpapieren.

eerst mijn formulier 705 bij de douane halen en dan naar Div...

Ik hou je op de hoogte

Sw@tLorD
12-02-2007, 13:37
@ Toxic: Ja daar had ik 'm genepen ze, toen ik dat las. De moto was geimporteert en toen las ik dat. Mijn probleem was dat 'ie op vol vermogen staat ipv 25kw Dus ik ging er nooit door geraken. Ik heb naar goca gebelt en die zeiden: 'Ja keuren!'. Dan belde ik naar een keuringscenter en de mensen daar lachten die goca mensen uit. Een ingevoerde moto meot niet gekeurd worden. Maar die van Goca 'vergeten' dat precies. Dus geen (voorlopig) keuringen voor motorfietsen :duim:

toxic_rebel
12-02-2007, 14:34
@ Toxic: Ja daar had ik 'm genepen ze, toen ik dat las. De moto was geimporteert en toen las ik dat. Mijn probleem was dat 'ie op vol vermogen staat ipv 25kw Dus ik ging er nooit door geraken. Ik heb naar goca gebelt en die zeiden: 'Ja keuren!'. Dan belde ik naar een keuringscenter en de mensen daar lachten die goca mensen uit. Een ingevoerde moto meot niet gekeurd worden. Maar die van Goca 'vergeten' dat precies. Dus geen (voorlopig) keuringen voor motorfietsen :duim:

Goed :duim: want ie is nie echt standaard meer :D