PDA

Bekijk Volledige Versie : moto invoeren vanuit nederland

Sam
21-09-2012, 21:52
ben vandaag helemaal naar harderwijk gereden omeen honda cb 550 four te kopen, voornamelijk voor de papieren.Diee mens zei dat ik mee naar het postkantoor moest om het kenteken op mijn naam over te zetten.Zo gezegd zo gedaan, moest die vrouw een afdruk van mijn identiteitskaart hebben, want de identiteitskaart alleen bleek niet genoeg, toen bleek dat hij voor export was zei ze dat ik naar een erkende rdw of zoiets moest.Die was in lelystad, nog es een heel eind bollen.Wegens tijdsgebrek(kindjes van school halen) heb ik de moto moeten laten staan.Heeft er nog iemand ervaring met importeren van nederlandse moto's...wat komt er allemaal bij kijken.Ik dacht eigelijk dat je hem gewoon moest ophalen en met de nederlandse papieren in belgiŽ naar de douane gaan...ferm kl*te 400km voor niks gereden en nen hele dag kwijt :(

LedZep
22-09-2012, 11:14
ben vandaag helemaal naar harderwijk gereden omeen honda cb 550 four te kopen, voornamelijk voor de papieren.Diee mens zei dat ik mee naar het postkantoor moest om het kenteken op mijn naam over te zetten.Zo gezegd zo gedaan, moest die vrouw een afdruk van mijn identiteitskaart hebben, want de identiteitskaart alleen bleek niet genoeg, toen bleek dat hij voor export was zei ze dat ik naar een erkende rdw of zoiets moest.Die was in lelystad, nog es een heel eind bollen.Wegens tijdsgebrek(kindjes van school halen) heb ik de moto moeten laten staan.Heeft er nog iemand ervaring met importeren van nederlandse moto's...wat komt er allemaal bij kijken.Ik dacht eigelijk dat je hem gewoon moest ophalen en met de nederlandse papieren in belgiŽ naar de douane gaan...ferm kl*te 400km voor niks gereden en nen hele dag kwijt :(

Je had beter de motor meegenomen naar BelgiŽ en gezegd aan de eigenaar dat hij de uitvoerpapieren opstuurde als hij er om is geweest. Zo is het toch bij mij (en vele anderen gegaan). Het is (voor zover ik weet dus) niet uw taak om die uitvoerpapieren te bemachtigen, maar de zijne :)

Lucasfalt
23-09-2012, 22:48
:agree:

De verkoper moet naar de RDW voor de uitvoer,en jij moet daar niet bij zijn.
Ik had mijn moto ook al mee genomen,en de verkoper heeft de papieren nadien opgestuurd naar mij.:)

Frank m
23-10-2012, 16:09
Op welke extra kosten mag je rekenen om een moto uit Nederland in te voeren. Ben een beetje aan het rondkijken voor een zxr of zx7r, dus motoren die al wat op leeftijd zijn.

Lucasfalt
23-10-2012, 19:37
Niet veel,nog geen euro bij de douane en +/- Ä50 voor een validatieattest bij FOD mobiliteit en vervoer.
Je kan i.p.v. een validatieattest ook een GVA aanvragen bij de officiele invoerder van het merk,maar dat gaat waarschijnlijk (veel) meer kosten.
Gebruik even de zoekfunctie van het forum,er staat hier ergens een lang topic over invoeren uit de UK,die regels zijn voor elk EU land geldig.

Frank m
27-10-2012, 20:43
Dus de verkoper gaat naar de RDW waar hij papieren krijgt dat hij de een moto verkoopt voor export.

Samen met deze papieren, faktuur, papieren van de moto (COC zit toch bij alle moto's) en origineel buitenlands inschrijvingsbewijs naar douanekantoor. Dit voor een nieuw inschrijfbewijs, nadien naar de verzekering en dat is het.

Extra kost ongeveer 60 euro.

Heb juist het UK topic doorgenomen maar wil er toch zeker van zijn niet dat ik iets over het hoofd zie en die niet ingeschreven krijg.

Oh_Yeah
04-11-2012, 15:46
COC is specifiek voor Engeland, in NL is het kentekenbewijs deel 1 en 2 dacht ik...

racecees
04-11-2012, 22:15
In Nl zit er geen gelijkvormigheidsattest bij de moto, dit moet je in Belgie wel hebben. Normaal gezien kan de importeur dit zo voor je regelen, prijs verschilt nogal per importeur/merk. Verder moet de verkoper met de Nl papieren naar de RDW om een exportbewijs te halen, dan moet jij de originele papieren meekrijgen (kenteken deel 1 en 2) met de moto en bij de douane voor een paar Eurocent de moto in Belgie invoeren.

Lucasfalt
05-11-2012, 19:29
COC is specifiek voor Engeland

:cool:
Hoe kom je aan die info?
Net zoals in NL kennen ze dat niet in de UK,niemand heeft dat daar.
De Engelse invoerder kan je dat wel leveren.

Oh_Yeah
06-11-2012, 13:28
Dit is nu eens duidelijk! thx :duim:

Alsook: als je hier in BelgiŽ iets verkoopt, moet er niet naar een kantoor ofzo gegaan worden voor uit te voeren...

In NL moeten ze dus nog naar de RDW gaan. Als je nu in Duitsland of Engeland een moto (of voertuig) koopt: moet er dan nog naar een kantoor ofzo gegaan worden?

Lucasfalt
06-11-2012, 19:08
Met Duitsland heb ik geen ervaring.
In de UK moet je zorgen dat je de volledige V5 mee krijgt.
Als ze de moto binnen de UK verkopen moeten ze een deel invullen en opsturen,zodat de koper een nieuw exemplaar krijgt.
Voor uitvoer moeten ze alles gewoon mee geven.