Welke gps?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Spid3Y
    Die Hard 2fast'er
    • jul. 2013
    • 690
    • Tielt-Winge

    Welke gps?

    Welkom in 1 van de tientallen gpstopics!
    Waar kan ik het beste een gps systeem laten installeren voor op de z800?
    Bij Waypoint vermoed ik? (of kan ik dit beter zelf ineen prutsen )
    Is dit overigens nadelig voor de levensduur van de batterij van de moto?

    Wat ik van de gps verwacht :
    - Benelux kaart (Duitsland zou ook handig zijn maar niet noodzakelijk)
    - Zo'n oortje voor in de helm dat u waarschuwt bij een afslag (indien mogelijk)
    - Geen al te groot toestel zodat deze makkelijk mee te nemen is als ik men voertuig verlaat
    - Mag tijdens het rijden er niet afvallen dus degelijke mount!
    - Duidelijk afleesbaar en niet al te veel last van het zonlicht dat erop schijnt
    - +punt zou flitspalen detectie zijn maar ik vermoed dage dan zo'n abonnement moet betalen wat uiteindelijk even duur uitkomt?

    Prijs maakt ni zoveel uit, het moet gewoon aan de eisen voldoen en degelijk zijn...maar het moet ook geen toestel zijn waar ge 80% van de functies nooit gebruikt

    Alvast bedankt voor de raad...
  • haga46
    Senior 2fast'er
    • sep. 2008
    • 6676
    • In mijn vel

    #2
    De laatste gps die ik gebruikt heb noemde scarver en die werkte heel goed alleen wordt die soms kleiner naarmate de rit vordert
    Never forget who helped you!
    Never forgive who fu*ked you.
    Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

    Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

    Comment

    • msxx
      Die Hard 2fast'er
      • aug. 2009
      • 3594
      • Hasselt

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door haga46 Bekijk Berichten
      De laatste gps die ik gebruikt heb noemde scarver en die werkte heel goed alleen wordt die soms kleiner naarmate de rit vordert
      LOL

      @TS: Ga je zelf routes samenstellen? Of routes uitwisselen?

      Comment

      • E.M.
        Administrator
        • sep. 2012
        • 19238
        • Arlon

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door haga46 Bekijk Berichten
        de laatste gps die ik gebruikt heb noemde scarver en die werkte heel goed alleen wordt die soms kleiner naarmate de rit vordert :d


        wel nie echt waterdicht en hij verliest soms geheugenkaartjes.
        De maximum toegelaten snelheid is ook meestal niet in zijn kaartdata opgeslagen, maar zijn flitspaal en mobieel flits detectie is wel subliem, je ziet de flits voor het jouw beurt is
        Last edited by E.M.; vr. 9 aug. '13, 22:21.
        2011 Kawasaki Z1000SX (black)
        2013 Pixel Carpet (rainbow)

        Braaaaaaaap braaaaaaap

        Comment

        • snelle eddy
          Die Hard 2fast'er
          • jun. 2005
          • 1763
          • klein wit huisje in de kempen

          #5
          ik peins dat u is naar deze man moet bellen/mailen http://www.starcom1.be/ . hij kan u alles vertellen wat u wenst . Ik zelf heb de 660 handig ding voor de otto en motto . In de wagen gebruik ik de standaard houder , voor op de fjr heb ik eentje laten maken ( kostprijs een duvelke of ...) mocht ge naar de limburgrit komen dan kunt u eventueel bekijken wat ik bedoel , anders zal ik eve mijne polaroid gaan zoeken .
          om op u vragen al een klein antwoordje te geven .
          Benelux , gans Europa staat er op
          oortje heb ik vervangen door ne starcom , stereo geluid , geen batterij die leeg geraakt etce
          grote , de 660 is nog al aan de grote kant
          voor de bevestiging op de motto , sommige hebben ne http://www.ram-mount.be/nl/ ik heb ne zelf bouw
          afleesbaar , ja omdat ik het kogel gewricht en de korte arm mee ingewerkt heb en zo de gps kan veranderen van graden ( meer horizon/verticaal zetten )
          prijs , de 660 is naar mijn zeggen een duuuur toestel maar het gemak en wat dit toestel allemaal kan , ik zen der 200% content van .
          als het buiten regend , op mijn fjr is een en al zonneschijn .

          Comment

          • haga46
            Senior 2fast'er
            • sep. 2008
            • 6676
            • In mijn vel

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten


            wel nie echt waterdicht en hij verliest soms geheugenkaartjes.
            De maximum toegelaten snelheid is ook meestal niet in zijn kaartdata opgeslagen, maar zijn flitspaal en mobieel flits detectie is wel subliem, je ziet de flits voor het jouw beurt is
            maar het hij was wel gratis, ik zou me ook is zo e spel moete aanschaffe (gene scarver maar ne gps ) dan weet ik tenminste waar ik zit en geraak ik ook terug thuis zonder op iemand te moeten rekenen
            Never forget who helped you!
            Never forgive who fu*ked you.
            Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

            Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

            Comment

            • E.M.
              Administrator
              • sep. 2012
              • 19238
              • Arlon

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door haga46 Bekijk Berichten
              maar het hij was wel gratis, ik zou me ook is zo e spel moete aanschaffe (gene scarver maar ne gps ) dan weet ik tenminste waar ik zit en geraak ik ook terug thuis zonder op iemand te moeten rekenen
              Elaba makker, zo marcheert da nie ze.

              Vanaf ge ne GPS hebt gaat er een 10-tal man op u rekenen !
              2011 Kawasaki Z1000SX (black)
              2013 Pixel Carpet (rainbow)

              Braaaaaaaap braaaaaaap

              Comment

              • Spid3Y
                Die Hard 2fast'er
                • jul. 2013
                • 690
                • Tielt-Winge

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                LOL

                @TS: Ga je zelf routes samenstellen? Of routes uitwisselen?
                Eerder voor op onbekende plekken te geraken
                Routes uitstippelen/volgen natuurlijk ook maar dat is bijkomstig.


                Merci voor de tips alvast, zal ne keer gaan zien in Tessenderlo als em uit verlof is.

                Comment

                • haga46
                  Senior 2fast'er
                  • sep. 2008
                  • 6676
                  • In mijn vel

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
                  Elaba makker, zo marcheert da nie ze.

                  Vanaf ge ne GPS hebt gaat er een 10-tal man op u rekenen !
                  Dan koop ik gene as het nu 10-tal vrouwen waren dan stond ik nu al in de winkel
                  Never forget who helped you!
                  Never forgive who fu*ked you.
                  Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

                  Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

                  Comment

                  • Spid3Y
                    Die Hard 2fast'er
                    • jul. 2013
                    • 690
                    • Tielt-Winge

                    #10
                    Waar hebben de meeste hun gps laten installeren? zelf gedaan,bij de gps verkoper of bij uwe garagist?
                    Alsk er zelf aan moet beginnen dan vrees ik het ergste

                    Comment

                    • Imno
                      2fast4u Ancien
                      • okt. 2008
                      • 12558
                      • Houthalen

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Spid3Y Bekijk Berichten
                      Eerder voor op onbekende plekken te geraken
                      Routes uitstippelen/volgen natuurlijk ook maar dat is bijkomstig.


                      Merci voor de tips alvast, zal ne keer gaan zien in Tessenderlo als em uit verlof is.
                      Tessenderlo ? Dat is al eventjes geleden. Waypoint zit nu in Heusden op de baan naar Koersel
                      Licensed to chill.
                      Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                      2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

                      Comment

                      • Imno
                        2fast4u Ancien
                        • okt. 2008
                        • 12558
                        • Houthalen

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Spid3Y Bekijk Berichten
                        Waar hebben de meeste hun gps laten installeren? zelf gedaan,bij de gps verkoper of bij uwe garagist?
                        Alsk er zelf aan moet beginnen dan vrees ik het ergste
                        Daar is nu is echt geen kunst aan aan het installeren van een RAM-mount. De kabel leggen om aan de batterij te koppelen is misschien iets meer prutswinkel, maar dat valt best mee.
                        Licensed to chill.
                        Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                        2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

                        Comment

                        • haga46
                          Senior 2fast'er
                          • sep. 2008
                          • 6676
                          • In mijn vel

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
                          Daar is nu is echt geen kunst aan aan het installeren van een RAM-mount. De kabel leggen om aan de batterij te koppelen is misschien iets meer prutswinkel, maar dat valt best mee.
                          Ik heb al veel gelezen dat sommige hem gewoon aan de lichten aftakken en dan ist e fluitje van ne cent ik veronderstel dat da ding enkel ne + na contact nodig heeft die takt ge dan af aan het licht (effe testlampje) en de massa neemt ge dan waar ge wilt
                          Never forget who helped you!
                          Never forgive who fu*ked you.
                          Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

                          Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

                          Comment

                          • Spid3Y
                            Die Hard 2fast'er
                            • jul. 2013
                            • 690
                            • Tielt-Winge

                            #14
                            De Ram mount daar is niks aan maar tis het gepruts met de batterij/bedrading dat ik bedoel
                            Ja Haga fluitje van een cent voor ene da weet wat em doet!
                            Last edited by Spid3Y; zo. 11 aug. '13, 11:32.

                            Comment

                            • chrieke
                              Die Hard 2fast'er
                              • jul. 2009
                              • 1366
                              • aan de 3de lichten rechts

                              #15
                              Re: Welke gps?

                              Heb vroeger met een Garmin Zumo 550 gereden maar sinds die met de noorderzon (en m'n ex) verdwenen is een 340 lm (lifetime maps) aangeschaft. Zeer tevreden van en heeft inderdaad niet 80% ongebruikte mogelijkheden (ik bel niet op de moto). De lm is zeker aan te raden, daarmee kan je 4x per jaar gratis kaarten updaten. Heb er ook een scala rider bij om gesproken instructies in mijn oor te hebben. Alles gewoon zelf installeren. Niks zo leuk als aan de motor werken toch?
                              [FONT=Comic Sans MS]Loud pipes don't save lives, doctors do![/FONT]

                              Comment

                              Working...
                              X