leuke route vanuit de kempen richting sauerland gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • frederik_w
    Die Hard 2fast'er
    • sep. 2009
    • 1637
    • westerlo

    leuke route vanuit de kempen richting sauerland gezocht

    heeft er iemand hier nog een schoon routeke vanuit de kempen richting sauerland ? zou zijn voor op mijn zumo 220 te zetten. route terug is niet nodig enkel heen is goed

    dank bij voorbaat, frederik
    [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]
  • msxx
    Die Hard 2fast'er
    • aug. 2009
    • 3594
    • Hasselt

    #2
    Je valt in herhaling :-)

    Comment

    • msxx
      Die Hard 2fast'er
      • aug. 2009
      • 3594
      • Hasselt

      #3
      En nu on topic, er is een tijdje geleden een soortgelijke vraag gesteld door iemand anders ( ) en dat levert je ook wel wat info op:

      Comment

      • frederik_w
        Die Hard 2fast'er
        • sep. 2009
        • 1637
        • westerlo

        #4
        ik kreeg in dat topic geen reactie, en dacht dat mijn vraag mss beter in dit deel vh forum zou staan.

        dat topic had ik al gevonden, maar dat zijn allemaal routes die volledig in sauerland zijn. wat ik zoek is een leuke route om van hieruit ginder te geraken, zodat dit geen saaie autosnelwegrit wordt.
        [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

        Comment

        • E.M.
          Administrator
          • sep. 2012
          • 19238
          • Arlon

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door frederik_w Bekijk Berichten
          ik kreeg in dat topic geen reactie, en dacht dat mijn vraag mss beter in dit deel vh forum zou staan.

          dat topic had ik al gevonden, maar dat zijn allemaal routes die volledig in sauerland zijn. wat ik zoek is een leuke route om van hieruit ginder te geraken, zodat dit geen saaie autosnelwegrit wordt.
          Kan enkel aanraden om zo veel mogelijk zuidwaarts te gaan, maar dan met grote omweg.

          Ruhr Eifel ... tjah niet mijn favo plek om te rijden met de moto wegens al die klote regeltjes & controle.

          Mid Eifel, paar zeer vette banen, maar ook e pak klote banen.
          Heb het stuk Gerolstein - Bad Neuenahr al gedaan met zoveel mogelijk twisties in ... zeer vette kronkels maar 60 a 70% klote wegdek staat.

          Misschien tot de Moesel rijden en boven Koblenz richting Sauerland gaan.

          T'is nogal een open vraag ook he Frederik.
          Hoeveel tijd heb je ?
          Hoeveel km wil je doen ?

          Is het enkel om de snelweg te ontwijken ?
          Of wil je gewoon zoveel mogelijk fun hebben onderweg ... ook al doet dat er 200km extra bij ? (demi tourke via Luxemburg )
          2011 Kawasaki Z1000SX (black)
          2013 Pixel Carpet (rainbow)

          Braaaaaaaap braaaaaaap

          Comment

          • Peejt
            Die Hard 2fast'er
            • mrt. 2007
            • 1383
            • Herentals

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
            T'is nogal een open vraag ook he Frederik.
            Hoe open is de vraag
            Gewoon vanuit de kempen richting Duistland/ Luxemburg zonder autosnelweg
            Ride like a devil,... Feel like a God!
            Ride it like you stole it!
            http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

            Comment

            • frederik_w
              Die Hard 2fast'er
              • sep. 2009
              • 1637
              • westerlo

              #7
              ik moet savonds rond 18.00 in winterberg zijn. dus smorgens vertrekken en wat leuke baantjes rijden zou leuker zijn dan in 1 trek naar ginder knallen over de autostrade.

              ben geen held in heel dat mapsource gedoe, dus ik hoopte dat iemand mss een kant en klaar routeke op de pc staan had ofzo
              [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

              Comment

              • E.M.
                Administrator
                • sep. 2012
                • 19238
                • Arlon

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door frederik_w Bekijk Berichten
                ik moet savonds rond 18.00 in winterberg zijn. dus smorgens vertrekken en wat leuke baantjes rijden zou leuker zijn dan in 1 trek naar ginder knallen over de autostrade.

                ben geen held in heel dat mapsource gedoe, dus ik hoopte dat iemand mss een kant en klaar routeke op de pc staan had ofzo
                Welk gemiddelde rijd ge op bochtenbaantjes ?

                70-80 / 80-90 ?

                Pakt om 9 vertrekken, 2 uur pauze op heel den dag (tanken en eten) dan houd ge 7 uur rijden over.
                7*70 = 490 km.

                Lummen - Winterberg = 280 km (snelweg) (Google Maps 1)
                da geeft u een marge van 200km.

                Daar kunde toch al iets mee aanvangen.

                Bon wat ik doe voor zo'n trips ... zijn eerst de moeilijkste plekken deruit halen.
                En dat is voor u de Rein ... een fameus verstedelijkt gebied waar ge snel 40 km kut saaie wegen zult hebben vol met koekeblikdozen.
                Ik zou zoiets ten aller koste willen vermijden ...
                Zet uw Google maps op sattelite en zie waar de bossen of het groen het meeste aaneenloopt ... De streek tussen Koblenz & Bad Neuenahr lijkt mij hier het geschiktste.
                Meestal ... zijn die beboste streken ook de meest interessante kwa reliëf (als het makkelijk was stond dat vol met velden).
                Zet terrain view op en inderdaad ... schoon stuk reliëf boven Koblenz ... dus goed potentiel om uw route daar langs te laten komen.
                Google Maps 2

                Aight nu finetunen ... door uw eigen map aan te maken.
                Onderaan op de route beschrijving heb je indien je ingelogt bent met een Google Account (zo niet maak er een en log in).
                'Save to my Maps'
                op clicken & create a new map ...
                Begin & eind punt van de route kan je ook deleten.
                Eigen Google Maps 3

                Nu komt een iets moeilijker deel.
                Save je map & click op done (om zeker te zijn).
                Click terug op edit.

                Wat je nu gaat doen is areas op je kaart tekenen ... namelijk de gebieden waar het meeste bochtjes zich bevinden en het minste dorpen ... de leukere banen meestal.
                Hoe doe je dit ?
                Vrij simpel ...
                Ga op sattelite view en teken met de area tool omrandingen rond de groene delen (bossen), heel ruw. Je kan elke area een kleur geven (maak het groen bv).
                Ga dan op street view met terrain ... en doe het zelfde voor de interessante relief delen ...geef deze de kleur zwart bv ...
                De gemeenschap tussen zwart & groen (bos & relief) daar gaan waarschijnlijk de leukste banen zitten, en daar wil je je route door laten gaan.

                Dit is ruw weg ... maar een makkelijke manier om snel grote afstanden te overbruggen zonder te veel in detail te gaan op de wegen.

                De vorige link is die naar de map en daar staan ze al op.

                Volgende stappen.
                Je route verslepen naar de leuke gebieden en zien dat je niet te veel km's hebt.
                Ik denk dat een gemiddelde snelheid van 80 wel ok is, de Lux & Eifel ritten zitten er steeds boven (warp 3-4).

                Et voila.

                Als er nog vragen zijn laat je maar iets weten.

                Op het einde herteken je je route in Map source.

                Op een uurtje heb je zelf zo een route in elkaar gestoken.

                Nog een tip voor Duitsland.
                Probeer zo veel mogelijk L banen te doen, deze zijn niet druk en meestal in goeie staat, met een K baan durt dat wel eens goed tegenvallen, maar een paar van mijn favoriete baantjes in de Eifel zijn K banen ... t'is eerder hit & mis.
                Zet specifiek je twijfelbaantjes hier op deze thread & er kan misschien iemand je confirmatie geven of't een vette is of niet.

                In het gebied heb ik ook wat voorbereidings werk gedaan, dat ik met je zal delen.

                Ruw stuk door zelfde gebied ... route noorwegen (nooit afgewerkt) Google maps link
                --> ik gebruikte toen nog niet de techniek van bossen & relief gebieden ... maar de volgende stap staat hier al wel. namelijk een hele hoop routes maken in de juiste richting ... gewoon puntjes verslepen en er zoveel mogelijk kronkels in krijgen, zonder echt te zoeken waar je zit en hoeveel afstand het is. Nadien als je genoeg opties hebt, maak je een route met de beste stukken of de stukken die in je aantal km's passen.

                Vette banen Duitsland (voorbereiding 12K road trip naar Spanje)
                Google maps link
                Je kan verschillende maps over elkaar layeren ... (bij map type keuze is een dropdown, daar kan je aanvinken in je geschiedenis wat je op beeld wilt zien).
                Zo had ik een map met gebieden (areas op getekend) appart, die ik layerde via de history select op mijn route map ... om zo beide afgescheiden te houden, wat ook aan te raden is omdat je snel op verschillende pagina's zal zitten.


                Weer halve brief aan't typen, hopelijk ben je er iets mee, 'k ga het zelf niet meer opnieuw herlezen, mijn excuses voor typfouten en dergelijke.
                2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                2013 Pixel Carpet (rainbow)

                Braaaaaaaap braaaaaaap

                Comment

                • frederik_w
                  Die Hard 2fast'er
                  • sep. 2009
                  • 1637
                  • westerlo

                  #9
                  ik zal er mij eens in verdiepen
                  [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

                  Comment

                  • E.M.
                    Administrator
                    • sep. 2012
                    • 19238
                    • Arlon

                    #10
                    Nog een tip.

                    Export van Google maps naar Basecamp of dergelijke kan met kml

                    een map in kml krijgen doe je door het link iccon te clicken. (links boven)
                    copier de url
                    open een nieuw tabblad, & paste de url.
                    Zet achter de url &output=kml
                    Enter

                    Je krijgt nu een kml file van die route / hetgeen in die link getoond werd.
                    Dat kan je importeren in Basecamp, en zo makkelijk een nieuwe route over tekenen.

                    Als je met een web gl browser maps ziet (chrome, ipad, tablet etc ...) krijg je de nieuwe Google maps te zien (waar je nog niet veel in kan doen). (Firefox geefd oude weer)
                    Bevaan tandwieltje , classic maps aanclicken.
                    Zo zit je terug op de oude interface (met nieuwe kaart look :/) waar je meer opties hebt tot maps maken etc.
                    My map vind je daar ook in terug.

                    De nieuwe kaarten zijn rot voor Duitsalnd, veel te veel detail op grote schaal (bos wandelwegjes) in de Eifel.
                    Die nieuwe Google Maps geeft wel makkelijker to see's & to do's weer die zich in je beeld bevinden.
                    Last edited by E.M.; vr. 16 aug. '13, 00:34.
                    2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                    2013 Pixel Carpet (rainbow)

                    Braaaaaaaap braaaaaaap

                    Comment

                    Working...
                    X