CBFke Acceleratie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Aiki
    Die Hard 2fast'er
    • okt. 2005
    • 314
    • Prov. Antwerpen, REET

    CBFke Acceleratie

    Ik heb een vraagste en dit is zuiver uit nieuwsgiergiheid.
    Als ik sneller zou willen accelereren moet ik dan een groter of een kleiner tandwiel plaatsen, en is dit dan van voor of van achter. :biggrin:

    Zijn er hier experts die dat weten.
    Door deze uit te voeren verkort je dan de levensduur van je motor.
  • Rikkie Daytona
    Die Hard 2fast'er
    • okt. 2005
    • 294
    • Niel

    #2
    Als je sneller wil accelereren steek je ofwel een kleiner tandwiel vooraan ofwel een groter achteraan.

    LET WEL : voor een voorste tandwiel mag je niet onder een bepaald aantal tanden gaan (exacte aantal weet ik zo direct niet) , anders draait je ketting vierkant.

    Wat betreft je motor : zolang je de rode zone respecteert zie ik direct geen probleem.

    Opgelet, ingrepen om je acceleratie te verhogen verlagen je topsnelheid!
    If my bike was a woman, at least my wife could compete

    Comment

    • Aiki
      Die Hard 2fast'er
      • okt. 2005
      • 314
      • Prov. Antwerpen, REET

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Daytona
      Als je sneller wil accelereren steek je ofwel een kleiner tandwiel vooraan ofwel een groter achteraan.

      LET WEL : voor een voorste tandwiel mag je niet onder een bepaald aantal tanden gaan (exacte aantal weet ik zo direct niet) , anders draait je ketting vierkant.

      Wat betreft je motor : zolang je de rode zone respecteert zie ik direct geen probleem.

      Opgelet, ingrepen om je acceleratie te verhogen verlagen je topsnelheid!
      bedankt voor deze snelle reactie
      Als mijn topsnelheid verlaagd kan geen kwaad als die maar meer koppel krijgt. :biggrin:

      Ik heb er net iets van gelezen op een Duitse CBF website , maar verstaan is iets anders.:biggrin:

      Comment

      Working...
      X