PDA

Bekijk Volledige Versie : Miserie bij invoer motor uit nederland

CaPsLoCkEr
09-09-2014, 21:54
Hallo

Vorige week heb ik 2 yamaha xs650'en gekocht in Nederland. 1tje met volwaardig kenteken en eentje met een gewoon "kenteken" formulier dat in Nederland niet meer kan dienen (motor staat bij de rdw als "sloop" geregistreerd)
Nu heeft de vorige eigenaar bij de rdw beide motoren aangegeven als export. Hij heeft dit document samen met de kentekenbewijzen naar mij via de post opgestuurd. Hier is het fout gelopen: de zending is hier in Belgie verloren gegaan. Al de papieren zijn dus zo goed als zeker verloren. Weet iemand wat ik nu moet doen om dit alsnog inorde te krijgen? Ik wil absoluut enige vorm van voertuigcontrole vermijden aangezien beide motoren uit elkaar liggen en ook niet meer orgineel te maken zijn.

De DIV vertelde mij dat ze bij aanvraag tot inschrijving de rdw contacteren zodoende dat zij een goedkeuring geven tot inschrijving in belgie. De douane echter heeft dat kentekenbewijs nodig dacht ik.

Wat ik nu denk te doen: een yamaha dealer in Nederland kan voor mij voor beide motoren een COC (certificate of conformity) bekomen. Als ik nu met dat gelijkvormigheidsattest de goedkeuring van de rdw aan de DIV naar de douane ga, zou ik hem dan alsnog kunnen invoeren?

stunter
09-09-2014, 22:44
Hallo

Vorige week heb ik 2 yamaha xs650'en gekocht in Nederland. 1tje met volwaardig kenteken en eentje met een gewoon "kenteken" formulier dat in Nederland niet meer kan dienen (motor staat bij de rdw als "sloop" geregistreerd)
Nu heeft de vorige eigenaar bij de rdw beide motoren aangegeven als export. Hij heeft dit document samen met de kentekenbewijzen naar mij via de post opgestuurd. Hier is het fout gelopen: de zending is hier in Belgie verloren gegaan. Al de papieren zijn dus zo goed als zeker verloren. Weet iemand wat ik nu moet doen om dit alsnog inorde te krijgen? Ik wil absoluut enige vorm van voertuigcontrole vermijden aangezien beide motoren uit elkaar liggen en ook niet meer orgineel te maken zijn.

De DIV vertelde mij dat ze bij aanvraag tot inschrijving de rdw contacteren zodoende dat zij een goedkeuring geven tot inschrijving in belgie. De douane echter heeft dat kentekenbewijs nodig dacht ik.

Wat ik nu denk te doen: een yamaha dealer in Nederland kan voor mij voor beide motoren een COC (certificate of conformity) bekomen. Als ik nu met dat gelijkvormigheidsattest de goedkeuring van de rdw aan de DIV naar de douane ga, zou ik hem dan alsnog kunnen invoeren? rdw geeft nooit kopij van documenten met ander woorden jij hebt serieus probleem

CaPsLoCkEr
09-09-2014, 23:20
De RDW zou aan de div een goedkeuring moeten geven voor inschrijving in BelgiŽ. Heb ze gebeld en dit gaan ze doen. Dit kan enkel de div aanvragen bij de RDW. Particulieren kunnen dit niet. De div kan mij eventueel wel dat goedkeuringsattest meegeven voor de douane hoop ik.

stunter
10-09-2014, 07:01
De RDW zou aan de div een goedkeuring moeten geven voor inschrijving in BelgiŽ. Heb ze gebeld en dit gaan ze doen. Dit kan enkel de div aanvragen bij de RDW. Particulieren kunnen dit niet. De div kan mij eventueel wel dat goedkeuringsattest meegeven voor de douane hoop ik.
de div kan dit idd ,maar je kent de div hun goede wil het zal ni simpel worden,maar ik snap iets niet?je weet wa te doen waarom uw vraag dan ?

stunter
10-09-2014, 07:04
trouwens alleen een europees gelijkvormigheids attest telt in belgie of voor 2000 een attest afgeleverd in belgie

CaPsLoCkEr
10-09-2014, 08:09
Een COC is een Europees gelijkvormigheidsattest. Dit krijg je nu zoiezo indien je 1 aanvraagt of je huidige verloren bent.

CaPsLoCkEr
10-09-2014, 08:10
Ik vraag me af of een COC voor de div en douane goed zal zijn.

CaPsLoCkEr
10-09-2014, 08:10
Ik wil gewoon geen technische controle. :)

Lucasfalt
10-09-2014, 10:15
Voor de douane moet je een factuur en een kentekenbewijs hebben,naar een COC of GVA zien die niet.
Voor de DIV moet je wel een COC,validatie attest of GVA hebben.
Ik heb zelf al een moto uit NL ingevoerd,maar ik had al de nodige papieren,dus hoe dat bij jou zal lopen weet ik ook niet.
Een keuring heb ik in elk geval niet gehad.

stunter
10-09-2014, 20:09
Een COC is een Europees gelijkvormigheidsattest. Dit krijg je nu zoiezo indien je 1 aanvraagt of je huidige verloren bent.
lees aub mijn vorige reactie,voor motos van voor 2000 kan je geen europees gelijkvormigheids attest krijgen:? ja en daar ben ik zeker van

stunter
10-09-2014, 20:11
Ik vraag me af of een COC voor de div en douane goed zal zijn.nee want zonder papieren kun je niks gaan doen bij de douane,lucht kun je niet invoeren geen papieren geen inschrijving en daar heb ik ervaring genoeg mee

CaPsLoCkEr
10-09-2014, 20:34
Hoe komt het dan dat het is aangevraagd en goedgekeurd door officiŽle dealer? |(

stunter
10-09-2014, 20:47
Hoe komt het dan dat het is aangevraagd en goedgekeurd door officiŽle dealer? |(wat is aangevraagt bij dealer????

CaPsLoCkEr
10-09-2014, 20:48
Het CoC

stunter
10-09-2014, 20:53
Het CoCjij gaat voor een moto van de jaren 80 een europees attest krijgen:D en dan? er is wel een weg voor een oltimer in te voeren als papieren kwijt zijn maar das veel te ingewikkeld om hier neer te pennen,en om in te voeren ben je niks met coc,en ik ben degelijk op de hoogte van deze zaken want voer tussen de 10 en 20 motoren per maand in, en veel oltimer autos

stunter
10-09-2014, 20:54
Hoe komt het dan dat het is aangevraagd en goedgekeurd door officiŽle dealer? |( en btw een dealer heeft niks goed te keuren,da moet Kawasaki Belgium doen

CaPsLoCkEr
10-09-2014, 21:47
Xs650 is Yamaha.
Het gelijkvormigheidsattest heb ik,in nederland aangevraagd. het lijkt me sterk dat de dealer hierover liegt, hij heeft zelf eerst geÔnformeerd aan de hand van de chassisnummers.

Ik zeg gewoon wat men mij verteld.

Wat moe ik volgens jou dan doen?

stunter
11-09-2014, 07:06
Xs650 is Yamaha.
Het gelijkvormigheidsattest heb ik,in nederland aangevraagd. het lijkt me sterk dat de dealer hierover liegt, hij heeft zelf eerst geÔnformeerd aan de hand van de chassisnummers.

Wat moe ik volgens jou dan doen?hallo een gelijkvormigheids attest van nederland telt niet in belgie omdat het van voor 2000is ,en toen waren er nog geen europese attesten, en zoals ik nog al heb gezegt daar houd de douane geen rekening mee,maar geen probleem ik wou alleen u goed informeren en u wilt blijkbaar geen goede raad,dus het beste met het invoeren:duim:

stunter
11-09-2014, 07:08
Xs650 is Yamaha.

Wat moe ik volgens jou dan doen? is idd een yamaha da wist ik hoor ,god mag weten waarom ik kawa dealer heb geschreven:D

ivan
11-09-2014, 12:05
hallo een gelijkvormigheids attest van nederland telt niet in belgie omdat het van voor 2000is ,en toen waren er nog geen europese attesten, en zoals ik nog al heb gezegt daar houd de douane geen rekening mee,maar geen probleem ik wou alleen u goed informeren en u wilt blijkbaar geen goede raad,dus het beste met het invoeren:duim:

hij vraagt uwe raad nu, probeer hem dan te helpen of is er geen oplossing voor zijn probleem

Lucasfalt
11-09-2014, 13:12
Volgens mij heeft stunter gelijk,ik heb zelf 2 ingevoerde moto's van voor 2000 en heb voor beide een validatie attest aangevraagd bij FOD mobiliteit en vervoer.
Het is bij mij al wel een paar jaar geleden gedaan,maar stunter is daar zo te zien nog veel mee bezig.
Aangezien er voor 2000 nog geen EU keuring bestond,vraag ik mij af hoe ze u dan een COC kunnen geven?:?
TS zal heel rap ondervinden of hij er ťťn krijgt aangezien het aangevraagd is.
Zowel ik als stunter hebben al gemeld dat je dat NIET nodig hebt voor de douane,maar TS denk daar blijkbaar anders over.
Ik zou me eerder zorgen maken over de ontbrekende kentekenbewijzen,zo lang je die niet hebt kun je niet naar de douane en kun je dus niet verder.
Een COC,GVA of validatie attest heb je pas nodig nadat de invoer bij de douane in orde is,daar al geld in steken is dus voorlopig zinloos.
Meer is daar niet over te zeggen,maar TS wil dat blijkbaar niet aanvaarden.

CaPsLoCkEr
11-09-2014, 14:38
Het gaat hier niet over aanvaarden of niet.
Nogmaals, ik zeg gewoon wat men mij verteld.
Spreek ik hier iemand tegen?

stunter
11-09-2014, 15:53
Het gaat hier niet over aanvaarden of niet.
Nogmaals, ik zeg gewoon wat men mij verteld.
Spreek ik hier iemand tegen?
je kunt beter raad aanvaarden met mensen die er ervaring mee hebben,en als je dan gaat tegenspreken of beter weten dat slaat tegen de kop en sorry dan heb ik ook geen zin om verder raad te geven, en je kunt voor motoren van voor 2000 een validatieattest aanvragen maar zonder originele documenten van de moto gaat dat niet :? aangezien het over een oltimer gaat is er nog altijd een weg

CaPsLoCkEr
11-09-2014, 17:33
Ik heb helemaal niet de intentie gehad om jou of lucasfalt tegen te spreken. Ik zeg gewoon wat de nerderlandse dealer tegen mij heeft gezegd ivm dat COC. Ik begrijp jullie punt ook dat er voor 2000 nog geen EU was.
Ik wil heel graag u raad opvolgen. Jij bent diegene met een zaak, dus ben je voor mijn evengoed als een dealer.

Ik heb gebeld met de douane de div en de rdw. Ze weten het zelf niet goed :-). Wat zou jij doen? Over welke weg heb je het?

stunter
11-09-2014, 17:43
Ik heb helemaal niet de intentie gehad om jou of lucasfalt tegen te spreken. Ik zeg gewoon wat de nerderlandse dealer tegen mij heeft gezegd ivm dat COC. Ik begrijp jullie punt ook dat er voor 2000 nog geen EU was.
Ik wil heel graag u raad opvolgen. Jij bent diegene met een zaak, dus ben je voor mijn evengoed als een dealer.

Ik heb gebeld met de douane de div en de rdw. Ze weten het zelf niet goed :-). Wat zou jij doen? Over welke weg heb je het?

0495 54 99 67 gaat veel sneller

CaPsLoCkEr
18-09-2014, 08:08
Stunten je hebt pm.

ivan
18-09-2014, 19:36
Stunten je hebt pm.

STUNTER ni stunten:D

stunter
18-09-2014, 20:01
STUNTER ni stunten:D
ik lig spijtig genoeg een tijdje out voor te stunten:? een knieoperatie die alles moest verhelpen en raad is? ik heb veel meer last dan vroeger en pijn

stefaanzx7
18-09-2014, 20:37
Ook eens miserie gehad met ne shadow die nooit was ingeschreven....
Kon nooit meer ingeschreven worden daar co norm gewijzigd was... Was uitleg div.

De 'stunter' kon dat wel, en het is goedgekomen!
Hij zal dus wel op de hoogte zijn....

romy
19-09-2014, 07:03
Andere oplossing zou zijn:
De Nederlander waarvan je hebt gekocht contacteren en vragen of hij beide kentekens terug vraagt dit kost Ä 31,50 per voertuig ( de uitvoerder heeft het uitvoerdokument nog en moet dan een brief sturen naar de RDW of er langs gaan samen met jou. Binnen een week komt het kenteken terug en dan kun je ze opnieuw uitvoeren Ä 11,00 per voertuig.

stunter
19-09-2014, 07:21
Andere oplossing zou zijn:
De Nederlander waarvan je hebt gekocht contacteren en vragen of hij beide kentekens terug vraagt dit kost Ä 31,50 per voertuig ( de uitvoerder heeft het uitvoerdokument nog en moet dan een brief sturen naar de RDW of er langs gaan samen met jou. Binnen een week komt het kenteken terug en dan kun je ze opnieuw uitvoeren Ä 11,00 per voertuig. ze geven nooit een kopij van een uitvoerbewijs!

romy
19-09-2014, 21:07
ze geven nooit een kopij van een uitvoerbewijs!
Ik zit even te denken hoe het bij mij ging, ik verkocht aan een Belg die me een aanbetaling gedaan had. Vervolgens ben ik naar de RDW gegaan om de plaat in te leveren en een uitvoerdocument te gaan halen. De Belg kwam niet meer opdagen en ik ben vervolgens terug naar de RDW gegaan met de vraag hoe en wat. Ik moest een briefje schrijven dat ik de Nederlandse kentekenhouder was en dat ik graag het kenteken terug zou willen hebben. Hierop heb ik met een paar dagen het oorspronkelijke kenteken teruggekregen. De Nederlander heeft een doordruk van de papieren.
Of je er wat mee kunt weet ik ook niet.