PDA

Bekijk Volledige Versie : BCM uit Houthalen

BCM
27-03-2015, 22:44
Beste motorvrienden,

Ik volg dit forum al een tijdje maar kon niks zelf posten om één of andere reden die nu in orde is gemaakt door de administrator.
Dus zal ik me eerst maar even voorstellen:

http://contend.be/~Fre/2fast4u/briers-carlo-motorservice.jpg

Sinds jongs af aan zijn techniek en motoren mijn grote passie en heb ik nu sinds een jaar de knoop doorgehakt en van mijn hobby mijn hoofdberoep gemaakt.
Een motorgarage dus die binnenkort ook serieus gaat worden uitgebreid door plaatstekort.
Ik zal hier af en toe ook wat rondsnuffelen en als ik tijd heb wat advies proberen te geven in de sleutelhoek.
Wie graag meer over motortechniek wil te weten komen kan ook bij mij een cursus komen volgen te Syntra Neerpelt.
Ik post regelmatig wat projecten en filmpjes op mijn facebook pagina:
https://www.facebook.com/brierscarlomotorservice?ref=br_rs
In elk geval veel plezier met het komende motorseizoen en laat het schoon weer maar snel beginnen. :moto:

E.M.
27-03-2015, 22:48
Welkom op 2fast4u ! :moto:

Tam-Ara
28-03-2015, 00:00
Welcome op 2fast! Wanneer begint die cursus opnieuw? En hoe goed zijt ge in het bijbrengen van technische kennis op een vrouw met twee linkerhanden? :engel:

BCM
28-03-2015, 00:22
Welcome op 2fast! Wanneer begint die cursus opnieuw? En hoe goed zijt ge in het bijbrengen van technische kennis op een vrouw met twee linkerhanden? :engel:

Dank u. In september begint een nieuw schooljaar.
Ik begin van 0 met de cursus zodat iedereen, zelfs mensen met twee linkerhanden ;) uiteindelijk een motor kunnen onderhouden en herstellen.
De complete cursus duurt 4 schooljaren (één avond per week) maar je kan natuurlijk eerder stoppen als je tevreden bent met alleen de basiskennis.

Imno
28-03-2015, 01:44
En dat allemaal in mijnen hof ! Een schitterende bandenservice in Houthalen-Helchteren. Nu nog een motor herstelservice ...het kan niet op :)

Welkom Carlo en misschien wel tot één van deze :)

Moshi
28-03-2015, 09:03
Welkom :)

Mig1
28-03-2015, 10:08
En dat allemaal in mijnen hof ! Een schitterende bandenservice in Houthalen-Helchteren. Nu nog een motor herstelservice ...het kan niet op :)

Welkom Carlo en misschien wel tot één van deze :)

Is er een motorbandenservice in HH?

Imno
28-03-2015, 10:54
Is er een motorbandenservice in HH?
Tuurlijk datte. Eigenlijk ligt om net op de grens Helchteren (na 't Sonisveld)/Peer Linde om juist te zijn. Banden Stef.

CBR_dude
28-03-2015, 14:30
Super kerel gij :duim:
Hopelijk kunnen we gauw eens gaan knallen :zwijg:

Thinluni
28-03-2015, 16:24
Welkom @ 2fast

BCM
28-03-2015, 21:21
Super kerel gij :duim:
Hopelijk kunnen we gauw eens gaan knallen :zwijg:

Ik hoop het ook Flip. Het slecht weer heeft nu wel lang genoeg geduurt.

racemuis
29-03-2015, 12:43
Welkom @ 2fast4u. :moto:

RoadFox
30-03-2015, 11:11
Welkom !

StevenC
30-03-2015, 11:34
Welkom !!

Per toeval iets met BCM in Brussel te maken?

BCM
02-04-2015, 16:05
BCM in Brussel ken ik zelfs niet.

StevenC
02-04-2015, 17:19
www.bcmotors.be ze verkopen remorken enz. Het kon zijn dat het met elkaar te maken heeft maar gelukkig niet.

kazzz
15-09-2016, 14:26
Ik ben vandaag tot bij Carlo afgezakt na het informatieve en amusante bandenslijtagetopic om mijn S1R is laten na te kijken.
Na het steken van S21 banden ipv de Corsa's had ik op hogere snelheden en hard remmen een wobble in het stuur.

Carlo netjes daar op het afgesproken uur en mocht direct de moto binnen rijden.
Direct een klapke gedaan, cola'ke gekregen en aan het werk.

Meten, schroeven, kijken en doen [emoji16] met de nodige uitleg die ik alweer vergeten ben [emoji13]

Ik heb wel onthouden dat hij niet juist voor mij te krijgen is, mede door de DDC en dus manuele/elektronische aanpassingen die hij niet kan doen/ontbreken. Ik kan om iets te compenseren wel dikkere olie en een sterkere veer laten steken.

Echter zou de wobble moeten weg zijn en veel stabieler in de bochten.

Na een klein uurtje en gezellige uitleg/babbel dus maar weer richting huis en testen.
Bij het uitrijden voelt de S1R inderdaad direct "stijver". De moto is meer 1 geheel, als ik het zo kan uitleggen.
Het insturen is niet zo een groot verschil als je zei Carlo, maar hij voelt niet meer zo gezapig, ook op lagere snelheden niet.
Dan eens even op hogere snelheid getest en de wobble is inderdaad weg!
Hoeraaaaaai!

Verder ligt hij dus wel een heel stuk "harder" op de weg, maar... hij staat dan ook op hard. Als ik nu schakel naar soft of normal voel ik echt een duidelijk verschil, wat ervoor veel minder was!

Heel tevreden dus, want ik reed met een strakkere moto naar huis! [emoji106][emoji106][emoji106]

Ik kan iedereen aanraden is langs te gaan.. een goed afgestelde vering is half het plezier en een groot stuk van de veiligheid!

Bedankt Carlo!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

CBR_dude
19-09-2016, 12:45
en goed afgestelde vering is half het plezier en een groot stuk van de veiligheid

Een goed afgestelde/aangepaste vering zou het eerste moeten zijn waarin je investeert na de aankoop van een moto.
Daar heb je veel meer aan dan een andere uitlaat/handvatten/spiegels/pinkers enz...
Er zijn niet veel motoren die standaard perfect op jouw rijstijl of gewicht ingesteld zijn.

adventurer
19-09-2016, 20:26
Tuurlijk datte. Eigenlijk ligt om net op de grens Helchteren (na 't Sonisveld)/Peer Linde om juist te zijn. Banden Stef.

Ook ooit klant geweest bij Stef (met den otto) maar die zit toch niet in Helchteren of 't Sonnis, maar in Linde Peer, komende van Helchteren de stoeterij Lindenhof van Paesen nog voorbij, bijna in Wauberg.

Imno
20-09-2016, 08:21
Ook ooit klant geweest bij Stef (met den otto) maar die zit toch niet in Helchteren of 't Sonnis, maar in Linde Peer, komende van Helchteren de stoeterij Lindenhof van Paesen nog voorbij, bijna in Wauberg.
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Officieel is het al Peer. Voor ons vanaf de watertoren van Helchteren zijn we er direct. Prima service bij hem en niets is h'm te veel. Grote voordeel bij hem is dat je er na de werkuren terecht kan.