PDA

Bekijk Volledige Versie : Crowdfunding voor revolutionaire aanhangwagen die zakt tot grondniveau + afzetsysteem

EldoHuxley
21-10-2015, 16:45
Beste leden,

Hierbij stel ik graag onze crowdfunding-campagne voor de Trimork aanhangwagen voor. Deze is vandaag gelanceerd en we hopen met de hulp van vele mensen een startkapitaal te verzamelen (€ 55.000) en uiteindelijk de productie te starten voor de eerste 50 aanhangwagens voor Europa.

De campagne, meer info en video kan je hier terug vinden:
http://igg.me/at/trimork/x/10468657

Laat me gerust weten wat jullie ervan vinden!
Indien er vragen of opmerkingen zijn hoor ik deze graag.

Mvg,

Laurens
Zaakvoerder Trimork

Vorige post in "off-topic" kan je hier nalezen:
https://www.2fast4u.be/threads/29528-Zou-jij-hierin-interesse-hebben

Leville
21-10-2015, 17:08
Leuk systeem. Misschien kunnen jullie wel nog iets doen aan die light-bar? Een constructie maken, vast aan het chassis, waarbij die verticaal kan tilten ofzo, zodat ze uit de weg zit bij op/afladen van de bak?

In ieder geval: veel succes!

McDaddy
22-10-2015, 10:19
Dus als ik het goed begrijp, degenen die storten, dat wordt bezien als ofwel gewoon financiële steun, of al voorschot op 'een goed' dat ze ooit bij Trimork zullen aankopen?

Mss was het beter geweest om deze remorque meteen aan te prijzen en pré-orders te ontvangen zoals dat vaak gaat met crowdfunding. En dan hopen dat ge spoedig die eerste 50 bestellingen binnen hebt.

Succes ermee.

DustDriver
22-10-2015, 10:27
Die staat er toch bij voor €2000 excl.?

Veel succes met de crowdfunding.

EldoHuxley
22-10-2015, 10:28
Leuk systeem. Misschien kunnen jullie wel nog iets doen aan die light-bar? Een constructie maken, vast aan het chassis, waarbij die verticaal kan tilten ofzo, zodat ze uit de weg zit bij op/afladen van de bak?

In ieder geval: veel succes!

Hoi Leville.

De lichtbalk is bewust apart gehouden zodat we de Trimork ook als afzet systeem kunnen gebruiken.
Door de lichtbalk van de laadbak te kunnen loskoppelen en daarna op de wielas te kunnen vastmaken ben je altijd reglementair op de weg.

Een uitgebreid filmpje kan je hier bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=13dENxd5eT0

Mvg,

Laurens

Leville
22-10-2015, 14:01
Dag Laurens,

Dat bedoelde ik ook: een systeem vast aan het chasis, niet aan de bak. Bvb. waardoor de lichtbalk zoals een vleugeldeur omhoog klapt naar 1 zijkant. En dan eventueel in tweede instantie nog wat naar de voorkant van de aanhangwagen (tot boven een wiel).

Losse stukken worden vergeten, raken gemakkelijk beschadigd. En je moet die kabel telkens in- en uitpluggen en vooraan bevestigen.

Los daarvan, zoals gezegd: knap werk!

McDaddy
22-10-2015, 15:11

Veel succes met de crowdfunding.

Net gezien, heel onderaan |(

NATAS
22-10-2015, 20:41

auwch, das een stevig pakske over het oorspronkelijk voorziene bedrag geworden dan.

nuja, veel suc6 met de funding in ieder geval:duim:

flupp
22-10-2015, 23:06
Kunnen er daar 2 moto's op ? Op het filmpje is wel een Goldwing te zien die wel heel de remork "vult", maar zo'n Goldwing valt best breed uit, dus daar kun je niet op voortgaan. Maar zouden daar 2 "gewone" moto's naast elkaar op kunnen (eventueel met 2 zo'n systemen naast elkaar zoals dat waar de Goldwing inrijdt) ?

Dit is nu écht eens een inspirerend verhaal, vind ik. Chapeau !

EldoHuxley
23-10-2015, 09:34
auwch, das een stevig pakske over het oorspronkelijk voorziene bedrag geworden dan.

nuja, veel suc6 met de funding in ieder geval:duim:

Beste,

Dat klopt absoluut, de prijs die ik mijn hoofd had in 2011 was niet echt realistisch (achteraf bekeken), omdat we we toen nog niet echt een visie/missie hadden.
Begin dit jaar hebben we dan Jan Van der Veken van BCW-aanhangwagens ontmoet en hebben we dit systeem deftig uitgewerkt. Sindsdien ben ik terug op het forum aanwezig maar kon ook niet echt over de prijs praten omdat ik me strikt aan de regels van het forum wilde houden. Bij het maken van de aanhangwagen worden enkel de beste materialen gebruikt, wat de Trimork een uiterst stevig en betrouwbaar product maakt. Ook is het uiteindelijke product is helemaal iets anders geworden dan wat het idee was, al die jaren geleden. Hopelijk kunnen we elkaar ooit eens ontmoeten op een treffen of motorbeurs, dan kan je dit zelf allemaal eens bekijken en oordelen...
Ondertussen doen we verder onderzoek naar een laadbak of plateau specifiek voor motorfietsen. Deze zal minder materialen en werkuren nodig hebben, en zal de prijs ook doen zakken.
Alvast bedankt voor je insteek!

Mvg,

Laurens

EldoHuxley
23-10-2015, 09:47
Kunnen er daar 2 moto's op ? Op het filmpje is wel een Goldwing te zien die wel heel de remork "vult", maar zo'n Goldwing valt best breed uit, dus daar kun je niet op voortgaan. Maar zouden daar 2 "gewone" moto's naast elkaar op kunnen (eventueel met 2 zo'n systemen naast elkaar zoals dat waar de Goldwing inrijdt) ?

Dit is nu écht eens een inspirerend verhaal, vind ik. Chapeau !

Hoi Flupp,

Voorlopig vrees ik dat 2 motorfietsen naast elkaar er enkel geschrankt op kunnen staan (breedte 125cm). Momenteel werken we aan een plateau element dat binnenkort, in plaats van de laadbak zoals degene die je nu ziet, kan aangeboden worden. Dat wil concreet zeggen dat je gewoon dezelfde as koopt maar dat je een plateau-laadbak kan aanpikken. Of dat je bv. de 2 soorten laadbakken kan hebben liggen. In het weekend met de moto's weg, in de week voor naar het container park. Zonder dat je je laadbak moet leegmaken etc. Gewoon af -en aanpikken.
Het plateau element zal dan ook voorzien worden van een wielklem en genoeg ogen en koordhaken, zodat de motorfiets stevig kan vast gemaakt worden. De prijs kunnen we dan een stuk lager houden (minder materiaal en werkuren).

Indien er verder vragen zijn, aarzel niet!

mvg,

Laurens

EldoHuxley
23-10-2015, 09:53
Voor de geïnteresseerden:

Kleine reportage RTV:
http://rtv.be/artikels/trimork-aanhangwagen-uitgevonden-door-heistse-vader-en-zoon-a16988

Gazet van Antwerpen:
http://www.gva.be/cnt/blkva_01933033/vader-en-zoon-ontwikkelen-revolutionaire-aanhangwagen

Het laatste nieuws:
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-heist-op-den-berg/-systeem-bedacht-na-hersenbloeding-a2499531/

janbros
23-10-2015, 11:07
hoewel het idee van verschillende soorten bakken/platformen op het 1ste zicht goed lijkt heeft het ook een groot nadeel : plaats voor stokeren/laden.
je moet plaats hebben om het equivalent van 2 aanhangers te stokeren, en voor die 2 plaatsen moet dan ook nog eens plaats zijn om de swap te doen. weinig partikulieren die dat hebben.

ik heb zelf een gewone remork gemaakt waarvan ik de zijpanelen kan verwijderen en dus enkel een vlakke plaat over houdt (en vaste "neus" om voorwiel moto in te steken. gedaan om grote dingen te kunnen vervoeren en om luchtweerstand te minderen als ik bv enkel een moto over langere afstand moet vervoeren.

ik denk dat je beter in zo'n richting werkt : een aan de noden aanpasbare bak. volgens mij moet het goedkoper zijn 1 bak te maken waarvan de zijpanelen gemakkelijk verwijdert kunnen worden en wielklemmen op plaatsen dan 2 apparte bakken te maken, en je lost er het stokage probleem in 1 klap mee op.

maakt je remork weer duurder, maar je kan een "goedkope" aanbieden met huidige bak en een "luxe" versie met moduleerbare bak.

over mijn royalties voor dit sublieme idee valt te praten, ben geen afzetter :D

EldoHuxley
23-10-2015, 11:24
hoewel het idee van verschillende soorten bakken/platformen op het 1ste zicht goed lijkt heeft het ook een groot nadeel : plaats voor stokeren/laden.
je moet plaats hebben om het equivalent van 2 aanhangers te stokeren, en voor die 2 plaatsen moet dan ook nog eens plaats zijn om de swap te doen. weinig partikulieren die dat hebben.

ik heb zelf een gewone remork gemaakt waarvan ik de zijpanelen kan verwijderen en dus enkel een vlakke plaat over houdt (en vaste "neus" om voorwiel moto in te steken. gedaan om grote dingen te kunnen vervoeren en om luchtweerstand te minderen als ik bv enkel een moto over langere afstand moet vervoeren.

ik denk dat je beter in zo'n richting werkt : een aan de noden aanpasbare bak. volgens mij moet het goedkoper zijn 1 bak te maken waarvan de zijpanelen gemakkelijk verwijdert kunnen worden en wielklemmen op plaatsen dan 2 apparte bakken te maken, en je lost er het stokage probleem in 1 klap mee op.

maakt je remork weer duurder, maar je kan een "goedkope" aanbieden met huidige bak en een "luxe" versie met moduleerbare bak.

over mijn royalties voor dit sublieme idee valt te praten, ben geen afzetter :D

Hoi janbros,

Bedankt voor de reactie! Dat is inderdaad een goed idee. Deze optie heeft de fabrikant ook al voorgesteld en hebben we ook al besproken. Omdat de aanhangwagen dan te duur ging worden, hebben we gekozen om eerst het "principe" voor te stellen en te kijken wat de reactie van de mensen is. Uiteindelijk zal het afhangen wat elke individuele klant wenst. We denken ook aan zwaardere types aanhangers voor de professionele markt en we zien nog vele varianten, maar daar is allemaal geld voor nodig. Ook willen we alles stap voor stap aanpakken zodat we niet overhaast te werk gaan en kunnen blijven garant staan voor ons geleverd product. Bedankt voor je insteek, het is leuk dat de mensen meedenken!

Mvg,

Laurens

hodo
23-10-2015, 20:33
Af en toe rijd ik ook met een aanhangwagen en moet zeggen dat dit een fijne, praktische uitvinding is. Hopelijk voor jullie wordt het een succes.

EldoHuxley
24-10-2015, 09:38
@hodo,

Bedankt voor je reactie. Ookal loopt de crowdfunding niet echt vlotjes, de reactie en aanvragen komen wel stevig binnen. Ik kan niet wachten om eens een demonstratie te geven "in real life".

Mvg,

Laurens

E.M.
24-10-2015, 10:37
@hodo,

Bedankt voor je reactie. Ookal loopt de crowdfunding niet echt vlotjes, de reactie en aanvragen komen wel stevig binnen. Ik kan niet wachten om eens een demonstratie te geven "in real life".

Mvg,

Laurens

Ik denk dat de hoge prijzen hier ook mee te maken hebben.
Ik zeg niet hoge prijs voor wat je krijgt, gewoon hoge prijs ... het directe effect van snel iets overschrijven is weg, aangezien dit toch al bedragen zijn waar je twee keer over moet nadenken.

Ik weet niet of het langs jullie kant haalbaar is.
Maar een voorschot geven op het huren van zulke aanhangwagen voor een week, lijkt me ook geen slecht idee ?

EldoHuxley
24-10-2015, 11:41
Ik denk dat de hoge prijzen hier ook mee te maken hebben.
Ik zeg niet hoge prijs voor wat je krijgt, gewoon hoge prijs ... het directe effect van snel iets overschrijven is weg, aangezien dit toch al bedragen zijn waar je twee keer over moet nadenken.

Ik weet niet of het langs jullie kant haalbaar is.
Maar een voorschot geven op het huren van zulke aanhangwagen voor een week, lijkt me ook geen slecht idee ?

Persoonlijk had ik meer gehoopt op vele kleine giften uit sympathie voor het product, zoals €5, €10 enz. Zo gaat het dikwijls bij ander crowdfunding projecten in de USA. Misschien heb ik hierin een inschattingsfout in gemaakt en naïef geweest... Hoe de campagne ook zal uitdraaien, uiteindelijk zullen er enkele dealerpunten komen in België. Met de steun van crowdfunding, had dit gewoon net iets vlotter kunnen gaan. Nu, de publiciteit doet het product alvast goed, de reacties op verschillende sociale media zijn leuk om te lezen.
Ivm het verhuren van de aanhangwagen, dit gaan we zeker in de toekomst aanbieden. Focus zal de komende maanden liggen op het aanpassen en wijzigen van dit prototype aan de hand van dingen die we dagelijks ondervinden en de eerste Trimork aanhangwagens beginnen produceren en verdelen.

mvg,

Laurens

EldoHuxley
24-10-2015, 11:44
Opvallend veel reacties en vragen uit Italië trouwens...

Kiekeboe
24-10-2015, 13:11
heb dit topic gevolgd sinds het begin en ik hou wel van wat innovatie ,
aan de andere kant moed het betaalbaar zijn voor wat je krijgt .

en daar denk ik dat er veel ruimte voor verbetering is , want uiteindelijk krijg je maar een aanhangwagen waarvan de bak los
zit van het rollend gedeelte , enkele klepsluitingen en een Hand Winch , enkele extra balken , een Verlichtingsbalk en nog wat kleine dingen die je niet zo duidelijk kan zien.
na wat googelen een max kost van 200 a 300€ aan onderdelen misschien .

en 2000€ is een zware boterham voor particulier gebruik , want ik denk dat bedrijven toch voor iets zwaarder gaan en
daar zijn nu al toch wat afzetsystemen op de markt die er iets solider uitzien.

ik denk als je deze kostprijs wil drukken om het aantrekkelijk te maken dat je richting Oostblok zal moeten gaan
om deze te produceren .
ik zie dat je ook materiaal gebruikt voor zware lasten terwijl deze toch onnodig zijn door het toegelaten gewicht van de aanhangwagen
daar zou je ook al kunnen besparen en niet alleen op materiaal maar ook aan manuren om deze te bevestigen.

aan de andere kant zie ik toekomst in de mogelijkheid om uw bak te kiezen voor waar je ze nodig hebt en zoals hier eerder al vermeld
eventueel een iets duurdere luxe versie , maar ook een zeer compacte en licht uit elkaar halend platform om bergruimte te besparen.
ben in iedere geval benieuwd welke nieuwe elementen er nog gaan komen , en hoop dat je de kost naar beneden kan halen .

Leville
24-10-2015, 17:42
Persoonlijk had ik meer gehoopt op vele kleine giften uit sympathie voor het product, zoals €5, €10 enz. Zo gaat het dikwijls bij ander crowdfunding projecten in de USA.

Hey Laurens,

Naar mijn gevoel worden kleine giften vaak gegeven in de hoop dat het product er komt. Om het product eventueel te kopen als het goed blijkt. Zonder eerst het risico gelopen te hebben dat je een groot bedrag kwijt bent, of at het product toch niet wordt wat je ervan verwacht. Soms krijg je ook al iets in ruil voor een kleine gift.

Nu, de markt voor aanhangwagens lijkt me niet supergroot. En zeker niet in die prijsklasse. Wat de groep mensen verkleint die bereid zijn een duwtje te geven met het idee om naderhand zo'n aanhangwagen te kopen. Daarbij, je moet dan nog kunnen en willen wachten tot hij op de markt komt. En dat voor een werkmiddel dat je soms gewoon nodig hebt op moment X. Vandaar misschien dat het alles of niks is qua giften.

A propos, wat ik hierboven schrijf is helemaal niet bedoeld om je te ontgoochelen, maar wel een beetje als een extra mening rond crowdfunding.
Zelf denk ik echt dat je concept potentieel heeft en wens ik je veel succes.

Leville

McDaddy
25-10-2015, 10:42
Persoonlijk had ik meer gehoopt op vele kleine giften uit sympathie voor het product, zoals €5, €10 enz. Zo gaat het dikwijls bij ander crowdfunding projecten in de USA. Misschien heb ik hierin een inschattingsfout in gemaakt en naïef geweest... Hoe de campagne ook zal uitdraaien, uiteindelijk zullen er enkele dealerpunten komen in België. Met de steun van crowdfunding, had dit gewoon net iets vlotter kunnen gaan. Nu, de publiciteit doet het product alvast goed, de reacties op verschillende sociale media zijn leuk om te lezen.
Ivm het verhuren van de aanhangwagen, dit gaan we zeker in de toekomst aanbieden. Focus zal de komende maanden liggen op het aanpassen en wijzigen van dit prototype aan de hand van dingen die we dagelijks ondervinden en de eerste Trimork aanhangwagens beginnen produceren en verdelen.

mvg,

Laurens

Bij andere crowdfundingprojecten gaat het meestal over producten die een pak minder kosten en mensen door die crowdfunding eigenlijk een pre-order doen en op voorhand geheel betalen. Maar zoals EM aanhaalt, zit ge hier met bedragen die men niet zomaar even over schrijft. Kleine giften uit sympathie bestaan in de bedrijfswereld niet. Als iemand €10 geeft, wil die daar op zijn minst een aandeel voor :D

Ik zelf ben niet zo op de hoogte van de prijzen van aanhangwagens, maar gevoelsmatig zou ik voor deze aankoopprijs een vol automatisch systeem verwachten waar ik niet nog eens voor- en achteruit moet rijden, maar eigenlijk enkel op een knop moet drukken en die aanhangwagen alles gemotoriseerd doet :engel: Maar dan ga ik wss op de chinese markt moeten gaan kijken. :D Maar da is omdat ik ne gierige mens ben :p

In ieder geval nog niet panikeren. Kan soms wel ff duren eer zo een crowdfunding op gang komt.

EldoHuxley
25-10-2015, 12:06
heb dit topic gevolgd sinds het begin en ik hou wel van wat innovatie ,
aan de andere kant moed het betaalbaar zijn voor wat je krijgt .

en daar denk ik dat er veel ruimte voor verbetering is , want uiteindelijk krijg je maar een aanhangwagen waarvan de bak los
zit van het rollend gedeelte , enkele klepsluitingen en een Hand Winch , enkele extra balken , een Verlichtingsbalk en nog wat kleine dingen die je niet zo duidelijk kan zien.
na wat googelen een max kost van 200 a 300€ aan onderdelen misschien .

en 2000€ is een zware boterham voor particulier gebruik , want ik denk dat bedrijven toch voor iets zwaarder gaan en
daar zijn nu al toch wat afzetsystemen op de markt die er iets solider uitzien.

ik denk als je deze kostprijs wil drukken om het aantrekkelijk te maken dat je richting Oostblok zal moeten gaan
om deze te produceren .
ik zie dat je ook materiaal gebruikt voor zware lasten terwijl deze toch onnodig zijn door het toegelaten gewicht van de aanhangwagen
daar zou je ook al kunnen besparen en niet alleen op materiaal maar ook aan manuren om deze te bevestigen.

aan de andere kant zie ik toekomst in de mogelijkheid om uw bak te kiezen voor waar je ze nodig hebt en zoals hier eerder al vermeld
eventueel een iets duurdere luxe versie , maar ook een zeer compacte en licht uit elkaar halend platform om bergruimte te besparen.
ben in iedere geval benieuwd welke nieuwe elementen er nog gaan komen , en hoop dat je de kost naar beneden kan halen .

Hoi Kiekeboe,

Bedankt voor je reactie! We gaan eens bekijken hoe we de prijs kunnen drukken, zonder al te veel te moeten inboeten tov de kwaliteit. Graag vermeld ik even dat deze constructie en afwerking, niet te vergelijken valt met andere serie-bouw aanhangwagens en dat dit ook een bewuste keuze geweest is. Deze zijn dan wel stukken goedkoper, maar zijn kwalitatief en op lange termijn niet te vergelijken. Oostblok productie hebben we al eens overwogen, maar we hebben uiteindelijk gekozen om voorlopig zelf de productie in handen te houden, zodat kwaliteit en service kunnen blijven gegarandeerd worden. Wat meestal niet het geval is als je iets uitbesteed, zeker een gloednieuw product. Ook mag het aantal manuren dat in deze aanhangwagen zit niet onderschat worden.
Nu, los hiervan, ben ik zeer dankbaar voor je opbouwende kritische insteek. We gaan al deze ervaringen/opmerkingen opnemen en kijken wat er kan gewijzigd worden in de toekomst.

mvg,

Laurens

EldoHuxley
25-10-2015, 12:12
Hey Laurens,

Naar mijn gevoel worden kleine giften vaak gegeven in de hoop dat het product er komt. Om het product eventueel te kopen als het goed blijkt. Zonder eerst het risico gelopen te hebben dat je een groot bedrag kwijt bent, of at het product toch niet wordt wat je ervan verwacht. Soms krijg je ook al iets in ruil voor een kleine gift.

Nu, de markt voor aanhangwagens lijkt me niet supergroot. En zeker niet in die prijsklasse. Wat de groep mensen verkleint die bereid zijn een duwtje te geven met het idee om naderhand zo'n aanhangwagen te kopen. Daarbij, je moet dan nog kunnen en willen wachten tot hij op de markt komt. En dat voor een werkmiddel dat je soms gewoon nodig hebt op moment X. Vandaar misschien dat het alles of niks is qua giften.

A propos, wat ik hierboven schrijf is helemaal niet bedoeld om je te ontgoochelen, maar wel een beetje als een extra mening rond crowdfunding.
Zelf denk ik echt dat je concept potentieel heeft en wens ik je veel succes.

Leville

Hoi Leville,

ik denk dat ik hier een inschattingsfout heb gemaakt en ik denk ook dat je gelijk hebt. Het gevoel was er ook bij mij, voor we de campagne lanceerde.
Omdat aanhangwagen absoluut geen product is dat via internet verkocht wordt, heb ik hier ook lang over getwijfeld. Nu, uiteindelijk zal de crowdfunding niets opbrengen (omdat iedereen zijn geld gewoon terug krijgt), maar zullen wel enkele mensen het product gezien hebben en hopelijk ook het potentieel. Hoe dan ook, zoals ik reeds vermeld heb ik andere reacties, gaan we verder werken om dit product uiteindelijk zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor iedereen.

mvg Laurens

E.M.
25-10-2015, 12:22
Hoi Kiekeboe,

Bedankt voor je reactie! We gaan eens bekijken hoe we de prijs kunnen drukken, zonder al te veel te moeten inboeten tov de kwaliteit. Graag vermeld ik even dat deze constructie en afwerking, niet te vergelijken valt met andere serie-bouw aanhangwagens en dat dit ook een bewuste keuze geweest is. Deze zijn dan wel stukken goedkoper, maar zijn kwalitatief en op lange termijn niet te vergelijken. Oostblok productie hebben we al eens overwogen, maar we hebben uiteindelijk gekozen om voorlopig zelf de productie in handen te houden, zodat kwaliteit en service kunnen blijven gegarandeerd worden. Wat meestal niet het geval is als je iets uitbesteed, zeker een gloednieuw product. Ook mag het aantal manuren dat in deze aanhangwagen zit niet onderschat worden.
Nu, los hiervan, ben ik zeer dankbaar voor je opbouwende kritische insteek. We gaan al deze ervaringen/opmerkingen opnemen en kijken wat er kan gewijzigd worden in de toekomst.

mvg,

Laurens

Zeggen dat het kwaliteit is doet iedereen en is makkelijk.
Aantonen dat het kwaliteit is, is een pak moeilijker, en ook dat moet je bewijzen om potentiële klanten te overtuigen.

Op het web doe je dat vooral met close ups van de afwerking, bv de lasnaden, specificaties van de gebruikte materialen.
Als je veel onderzoek hebt gedaan over materiaal keuze etc, kan je dat duidelijk maken in tekst, door te vermelden waarom je bepaalde materialen niet gebruikte, dus pro & contra van je keuzes neerpennen.
Hoe meer je over je materialen en afwerking spreekt, hoe meer het lijkt dat je daar lang en degelijk hebt over nagedacht.

EldoHuxley
25-10-2015, 12:52
Zeggen dat het kwaliteit is doet iedereen en is makkelijk.
Aantonen dat het kwaliteit is, is een pak moeilijker, en ook dat moet je bewijzen om potentiële klanten te overtuigen.

Op het web doe je dat vooral met close ups van de afwerking, bv de lasnaden, specificaties van de gebruikte materialen.
Als je veel onderzoek hebt gedaan over materiaal keuze etc, kan je dat duidelijk maken in tekst, door te vermelden waarom je bepaalde materialen niet gebruikte, dus pro & contra van je keuzes neerpennen.
Hoe meer je over je materialen en afwerking spreekt, hoe meer het lijkt dat je daar lang en degelijk hebt over nagedacht.

Hoi Experience_Matters,

Dat klopt, en wanneer de eerst versie voor verkoop klaar is zullen we dit ook uitgebreid gaan staven en aantonen (met docu etc.). Hopelijk kunnen jullie dit ook zelf kritisch waarnemen en beoordelen op een beurs of een demo-dag. Mensen die BCW-aanhangwagens kennen, van zelf klant te zijn of van horen zeggen, kunnen de kwaliteit en service bevestigen. De volgende maanden gaan we focussen om dit prototype hier en daar nog aan te passen, het ontwerp economisch reproduceerbaar te maken en om de uiteindelijke verkoopprijs eventueel nog wat omlaag te krijgen. Dat is een van de redenen dat hier zoveel tijd over gaat. We willen een betrouwbaar, kwalitatief product afleveren (aan een eerlijke prijs) waar zowel wijzelf als de klant een heel tevreden gevoel over heeft.

mvg Laurens

E.M.
25-10-2015, 13:01
Hoi Experience_Matters,

Dat klopt, en wanneer de eerst versie voor verkoop klaar is zullen we dit ook uitgebreid gaan staven en aantonen (met docu etc.). Hopelijk kunnen jullie dit ook zelf kritisch waarnemen en beoordelen op een beurs of een demo-dag. Mensen die BCW-aanhangwagens kennen, van zelf klant te zijn of van horen zeggen, kunnen de kwaliteit en service bevestigen. De volgende maanden gaan we focussen om dit prototype hier en daar nog aan te passen, het ontwerp economisch reproduceerbaar te maken en om de uiteindelijke verkoopprijs eventueel nog wat omlaag te krijgen. Dat is een van de redenen dat hier zoveel tijd over gaat. We willen een betrouwbaar, kwalitatief product afleveren (aan een eerlijke prijs) waar zowel wijzelf als de klant een heel tevreden gevoel over heeft.

mvg Laurens

Hey Laurens,

Da's goed, maar ik had het over de crowdfunding campaign.
Als je daar meer waarde aan de aanhangwagen wilt geven, moet je dat daar doen, niet achteraf ;)

Op vele crowdfunding pagina's, tonen ze verschillende prototypes in een filmpje, en ook hun fails.
Dit geeft het idee dat er een pak meer werk is gestoken in het product dan lijkt op het eerste zicht.
Waardoor het lijkt dat je meer waarde voor je geld krijgt, en wat mensen dan weer sneller doet kopen.

Als je product duurder is als het gemiddelde, en zeker als startup (zonder reputatie), moet je duidelijk communiceren waar de meerprijs zit.
De kwaliteiten van je partner meer uitspelen (een speler die al langer op de markt zit) zou ook in dat aspect helpen.

Leville
25-10-2015, 13:25
Da's inderdaad een goeie tip: wat zijn de klassieke gebreken van goedkopere producten en vergelijkbare producten in het algemeen, en hoe ondervangen jullie die.

Tired of... look at this/try this!

En buiten motorrijders: wie zijn je beste doelgroepen en hoe bereik je die?
In dit verband: professionals durven ook meer uitgeven aan goed gereedschap dan de doorsnee particulier. Die willen geen gezever en kunnen investeringen van de belastingen aftrekken.

Belgiantriple
11-11-2015, 09:10
Bij het lezen van de titel moest ik aan Vanvossen trailers denken.