PDA

Bekijk Volledige Versie : motor importeren uit nederland: hoe doe je dat?

gia
12-02-2016, 22:25
hallo

Ik zou een moto uit Nederland importeren om na 5 jaar inactieg terug te rijden.
Nu heb ik al gezocht en gevonden dat de eigenaar naar de rdw moet om de plaat in te geven,maar dan lees ik alles over de douane.
Dit snap ik niet goed de grenzen zijn toch open of is dit voor nog iets anders?
En hoe schrijf ik hem dan in in belgie?

grts gia

janbros
13-02-2016, 13:50
vooruitgang is niet te stoppen. Tegenwoordig bestaat er zoiets als een zoekfunktie, echt handig, moet je eens uittesten ... ;)

https://www.2fast4u.be/search.php?searchid=1868658

E.M.
13-02-2016, 13:52
vooruitgang is niet te stoppen. Tegenwoordig bestaat er zoiets als een zoekfunktie, echt handig, moet je eens uittesten ... ;)

https://www.2fast4u.be/search.php?searchid=1868658

Spijtig genoeg dat het search id systeem van ons forum, niet toelaat om zoekresultaten te linken ;)

https://www.2fast4u.be/search.php

fastfreddy
13-02-2016, 14:56
Zie zeker dat je een GVA hebt !!

gia
13-02-2016, 16:20
De search heb ik al gebuikt (term import uit nederland)
Maar dit geeft me niet wat ik zoek.
Ik weet nu reeds da de verkoper zijn plaat moet ingeven om de nodige papieren te hebben maar ik lees alles over de douane en dit begrijp ik niet goed.
En de zoekterm heeft mij enkel 13 topics incl het mijne :-).
Ik wil gewoon weten wat ik moet doen om een moto in nl te kopen en hier te kunnen inschrijven :-)

Ps wat is een GVA?
Volgens de search "De volgende woorden zijn te algemeen, te lang of te kort en zijn daarom niet gebruikt in de zoekopdracht:" :duim:

grts

E.M.
13-02-2016, 16:41
De search heb ik al gebuikt (term import uit nederland)
Maar dit geeft me niet wat ik zoek.
Ik weet nu reeds da de verkoper zijn plaat moet ingeven om de nodige papieren te hebben maar ik lees alles over de douane en dit begrijp ik niet goed.
En de zoekterm heeft mij enkel 13 topics incl het mijne :-).
Ik wil gewoon weten wat ik moet doen om een moto in nl te kopen en hier te kunnen inschrijven :-)

Ps wat is een GVA?
Volgens de search "De volgende woorden zijn te algemeen, te lang of te kort en zijn daarom niet gebruikt in de zoekopdracht:" :duim:

grts

Als je zoekt (geavanceerd zoeken doen).
(tab bovenaan : zoek meerdere inhoud types (= zoek meerder fora).

Zoekterm: nederland
select zetten op "search titles only".

zet onderaan nog even rangschik resultaten op datum, aflopende volgorde, en je hebt een pak resultaten waar je mee aan de slag kunt.

De meeste gebruiken "invoeren" ipv import ;)

B-Gone
13-02-2016, 16:42
Gelijk Vormigheids Attest of het COC int engels;)

Schussboelie
13-02-2016, 16:48
Er is vrij verkeer van personen en goederen in de Europese Unie, dat betekent dat je mag gaan en rijden waar je wilt zonder extra maatregelen als Europees burger.
Dat betekent echter niet dat je overal zomaar alles kan en een voertuig inschrijven is zoiets.
Je moet met de papieren (inschrijvings- of uitschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar, GVA/COC of hoe je het ook noemt en originele aankoopfactuur) naar de douane om het voertuig officieel in België in te voeren.
Dit is nodig het voertuig in België in te schrijven.
Dit kan bijvoorbeeld in Geel en Antwerpen en kost je een paar uur van je tijd en welgeteld €0,10.

Schussboelie
13-02-2016, 16:56
Meer officiële info op de website van Vlaanderen.be (http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit-en-openbare-werken/voertuigen/een-voertuig-invoeren-uit-het-buitenland) en van de FOD Financiën (http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/wagen.htm) (waar de douane onder valt).
Het is echt niet moeilijk hoor.

Lucasfalt
13-02-2016, 19:53
De meeste gebruiken "invoeren" ipv import ;)
:agree:
En het land van waaruit je invoert heeft geen belang,de werkwijze is altijd hetzelfde,zolang het maar EU is.
Elk jaar wordt deze vraag hier meerdere keren gesteld.
En naar de keuring moet je niet,dat is alleen bij auto's het geval.

gia
20-02-2016, 00:39
alvast aan iedereen bedankt voor de info.
Ik heb hier op 5 min van mijn werk een douabne kantoor en dit wist ik niet eens.
Daar eens mijn licht gaan opsteken en veel wat hier verteld is heb ik daar ook gehoord.
Een originele factuur is niet meer aanwezig maar dit is blijkbaar ook niet nodig tussen particulieren.
Maar wat moet daar zoals opstaan.
Is er iemand die een voorbeeld verkoopfactuur kan opstellen van part. tot part.
Dit was zeker nodig met de nodige info erop.

En er moet blijkbaar ook een administratieve keuring gebeuren maar daar kreeg ik niet veel info over.
Dit moest ik eens navragen aan mijn verzekeraar.
Wat word hier mee bedoelt?
Betekent dit als de moto niet in orde is ik die niet kan inschrijven?

grts gia

Schussboelie
20-02-2016, 11:36
Keuring niet aantrekken. Factuur:
Naam en adres verkoper
Idem voor de koper
Beschrijving van het goed
De prijs
Datum en plaats van ondertekening

Klaar :duim:

Chr-Re-ie
20-02-2016, 12:37
alvast aan iedereen bedankt voor de info.
Ik heb hier op 5 min van mijn werk een douabne kantoor en dit wist ik niet eens.
Daar eens mijn licht gaan opsteken en veel wat hier verteld is heb ik daar ook gehoord.
Een originele factuur is niet meer aanwezig maar dit is blijkbaar ook niet nodig tussen particulieren.
Maar wat moet daar zoals opstaan.
Is er iemand die een voorbeeld verkoopfactuur kan opstellen van part. tot part.
Dit was zeker nodig met de nodige info erop.

En er moet blijkbaar ook een administratieve keuring gebeuren maar daar kreeg ik niet veel info over.
Dit moest ik eens navragen aan mijn verzekeraar.
Wat word hier mee bedoelt?
Betekent dit als de moto niet in orde is ik die niet kan inschrijven?

grts gia

er zijn ook verkoop overeenkomst papieren van motoren te vinden op het internet.
kan je zomaar afprinten ;)

black-devil
20-02-2016, 13:25
Mss is deze iets voor Jou , hopelijk heb ik goed gedaan en kun je het openen
mocht het niet lukken mag je altijd pb sturen met Jou mail adres waarheen ik het kan zenden

Noizzee
28-02-2016, 16:20
Je moet met de papieren (inschrijvings- of uitschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar, GVA/COC of hoe je het ook noemt en originele aankoopfactuur) naar de douane om het voertuig officieel in België in te voeren.
Dit is nodig het voertuig in België in te schrijven.
Voor auto's is dit niet meer nodig als het binnen de EU is. Dus ik neem aan dat het voor motors dan waarschijnlijk ook geen verplichting meer is?
Een Europees goedkeuringsplaatje is natuurlijk nog wel altijd verplicht.

gia
07-03-2016, 22:11
De moto staat thuis en ik ben naar de douane geweest en heb een roos formulier gekregen.
Daarmee naar de verzekering geweest en die hebben daar een klever opgeplakt.
Nu moet ik zelf naar de DIV gaan als ik direct mijn platen wil(gebeurd het online via de verzekering 3 weken ) :-(
Morgen dus naar de DIV,maar klopt het dat ik nog eens moet de douane passeren bij de DIV?
Of heb ik dit verkeerd voor nu.

grts gia

Schussboelie
07-03-2016, 22:18
Er zit nen douanier gedetacheerd bij de DIV, die zit er wel maar een paar dagen maar die moet wel ne stempel zetten.
Best naar de DIV als die er zit dus.
Wanneer die er is van je op de site van de DIV antenne.

Cberreke
07-03-2016, 22:27
De moto staat thuis en ik ben naar de douane geweest en heb een roos formulier gekregen.
Daarmee naar de verzekering geweest en die hebben daar een klever opgeplakt.
Nu moet ik zelf naar de DIV gaan als ik direct mijn platen wil(gebeurd het online via de verzekering 3 weken ) :-(
Morgen dus naar de DIV,maar klopt het dat ik nog eens moet de douane passeren bij de DIV?
Of heb ik dit verkeerd voor nu.

grts gia

3 weken???? Ik heb 2 weken geleden mijne 2de moto ingeschreven (demomodel, dus 2dehands), heeft mij 1 dag genomen om op te sturen naar de verzekeringsmakelaar (van donderdag op vrijdag), en dinsdag lag mijn plaat bij de dealer... dus 2 werkdagen...
Ik weet wel niet of hij naar de DIV geweest is, maar ik vermoed van wel.

gia
07-03-2016, 22:59
Er zit nen douanier gedetacheerd bij de DIV, die zit er wel maar een paar dagen maar die moet wel ne stempel zetten.
Best naar de DIV als die er zit dus.
Wanneer die er is van je op de site van de DIV antenne.

Dus toch :-(
maar waar moet die stempel dan komen?
Ik heb dus een aanvraag tot inschrijving van een voertuig liggen nu
De douane van roeselare heeft vanboven al een stempel gezet waar het chasisnummer en het type en mijn naam staat en linksonder ook een stempel gezet.
Er is nergens nog een vak vrij voor een stempel te zetten :-) enkel nog voor een nieuw voertuig.

grts

gia
07-03-2016, 23:00
3 weken???? Ik heb 2 weken geleden mijne 2de moto ingeschreven (demomodel, dus 2dehands), heeft mij 1 dag genomen om op te sturen naar de verzekeringsmakelaar (van donderdag op vrijdag), en dinsdag lag mijn plaat bij de dealer... dus 2 werkdagen...

Volgens mijn verzekeraar (en ik ben zeker dat die niet zelf naar de div gaat) duurt het ong 3 weken als ze online een plaat aanvragen.
Daarmee dat hij voorstelde om zelf naar Oostende naar de div te gaan dan heb ik ze direct.

grts

Schussboelie
07-03-2016, 23:05

Das verzekers geen ingevoerde.
Die heb je nooit op twee dagen, er zit in Brussel op de DIV ook een douanier maar dat duurt een pak langer.

Schussboelie
07-03-2016, 23:08
Dus toch :-(
maar waar moet die stempel dan komen?
Ik heb dus een aanvraag tot inschrijving van een voertuig liggen nu
De douane van roeselare heeft vanboven al een stempel gezet waar het chasisnummer en het type en mijn naam staat en linksonder ook een stempel gezet.
Er is nergens nog een vak vrij voor een stempel te zetten :-) enkel nog voor een nieuw voertuig.

grts

Tja, stempel, handtekening, controle... Ik weet niet wat die juist doet maar die doet iets.
Normaal zit die drie halve dagen per week in de DIV antenne of zo en de werkwijze is gewoon dezelfde als voor een andere: afgeven aan het loket, even wachten, bewijs meenemen en de volgende dag heb je de plaat thuis, alleen passeert die aanvraag door een extra paar handen.

gia
07-03-2016, 23:12
Douane Dinsdag en donderdag van 8u30 tot 12u

heb ik even geluk dat ik morgen verlof genomen heb.
Dus als ik het goed begrijp moet ik morgen niet naar het loket om een plaat aan te vragen zoals mijn eerste niet ingevoerde moto maar moet ik naar het douane kantoor:)

hopelijk kan ik snel terug :moto:

grts

Schussboelie
08-03-2016, 00:18
heb ik even geluk dat ik morgen verlof genomen heb.
Dus als ik het goed begrijp moet ik morgen niet naar het loket om een plaat aan te vragen zoals mijn eerste niet ingevoerde moto maar moet ik naar het douane kantoor:)

hopelijk kan ik snel terug :moto:

grts

NEE! Je moet wél naar het loket! Die douanier zit daar!!!
Dat heb ik hierboven toch duidelijk geschreven?

Ga nu gewoon morgenvoormiddag op tijd naar de DIV in Oostende.

Schussboelie
08-03-2016, 00:21
Volgens mijn verzekeraar (en ik ben zeker dat die niet zelf naar de div gaat) duurt het ong 3 weken als ze online een plaat aanvragen.
Je verzekeraar kán online geen plaat aanvragen voor een tweedehandse moto, die kan enkel de documenten opsturen naar de DIV in Brussel,

gia
08-03-2016, 11:27
terug van een kale reis.
Nu nog een tussenstop gedaan in de bmw garage.
EU noemen ze dit dat,in nl heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig in Belgie wel.
Ik had er nog een papier bijgekregen en dacht dat dit het GAV was mee blijkbaar was dit een verouderd rdw papier
Dus nu nog eens 65 € voor een attest aan te vragen.

hopelijk kan ik hem dan inschrijven.

Ow en in oostende zijn de openingsuren gewijzigd
8.30-12 en van 13 tot 15 ong.
En geen douane meer ze sturen ze van daar op naar brussel en binnen 2 a 3 dagen heb je je plaat.

grts,

Noizzee
08-03-2016, 13:17
terug van een kale reis.
EU noemen ze dit dat,in nl heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig in Belgie wel.
Ik had er nog een papier bijgekregen en dacht dat dit het GAV was mee blijkbaar was dit een verouderd rdw papier

En geen douane meer ze sturen ze van daar op naar brussel en binnen 2 a 3 dagen heb je je plaat.

grts,
Dus voor een motor moet ge nog wel een COC hebben als ge em invoert vanuit een ander EU lidstaat?
Voor een auto sinds ongeveer een jaar niet meer. Typisch Belgisch..

Schussboelie
08-03-2016, 13:19
terug van een kale reis.

grts,

Oh boy, crap...

gia
08-03-2016, 13:45
ja ik begrijp het ook niet meer.
NU hij was wel vriendelijk maar daar ben ik vet mee.
Hij was te jong om hem in te schrijven als oldtimer (1997) en te oud om hem in te schrijven zonder gva.
Ben vanuit oostende de eerste beste bmw garage binnengestapt en een GVA aangevraagd.
Gaat met 65€ kosten wist die me te vertellen.
Ik weet nu niet of dit via BMW gaat of rechtstreeks aan de FOD aangevraagd is.
Feit zit er in dat het op mijn baan is als ik hem terug ga gaan inschrijven dus passeren voor het gva en door rijden naar de DIV.
En ik die dacht dat ik het weekend ging kunnen touren |(|(|(|(

grts

Lucasfalt
08-03-2016, 16:01
Dus voor een motor moet ge nog wel een COC hebben als ge em invoert vanuit een ander EU lidstaat?
Maar een auto zal nog altijd naar de keuring moeten vermoed ik,dan zien ze daar wel of hij in orde is.

Noizzee
08-03-2016, 16:14
Maar een auto zal nog altijd naar de keuring moeten vermoed ik,dan zien ze daar wel of hij in orde is.
Een auto moet inderdaad nog langs de keuring passeren wanneer deze wordt ingevoerd maar een GVA/COC is toch maar gewoon een bewijs dat een voertuig gehomologeerd is om op de Belgische/Europese wegen te mogen rijden.

Schussboelie
08-03-2016, 18:08
Ik weet nu niet of dit via BMW gaat of rechtstreeks aan de FOD aangevraagd is.
Gaat via BMW, dat komt bij jou thuis of in de garage aan.
Ik zou er niet op rekenen dat je dat deze week nog hebt...

gia
08-03-2016, 23:39
alee dat belooft.
hopelijk heb ik het toch volgende week.

ik heb toch 2 bedenkingen.
de brief die ik heb staat
192 gva is noodzakelijk voor een ingevoerde motorfiets van buiten de EU?????
U inschrijving kan niet behandeld worden want u bent niet in het bezit van een europees certificaat van overeenstemming.
Voor de inschrijving van u motor in belgie moet u dus verplicht een gelijkvormigheidssticker krijgen
die sticker moet ik dan op het Y vak moet kleven.
Nu zie ik in het Y vak dat die enkel voor nieuwe voertuigen is?

12557

Noizzee
09-03-2016, 13:51
Ik blijf erbij dat je geen GVA/COC meer nodig hebt indien je een voertuig invoert vanuit een land binnen de EU.

Maar uiteraard is er wel een goedkeuring nodig, hetzij een Belgische (voor oudere voertuigen), hetzij een Europese (voor recentere voertuigen).
Dit is een goedkeuringplaatje dat dient aangebracht te worden op het voertuig en dat zichzelf vernietigd bij verwijdering. Europese goedkeuringnummers zijn iets in de trend van 'E6*2007/...'
De Belgische variant voor oudere types moet ik schuldig blijven voor motoren. Voor auto's zijn dit nummers als '985634', 'U237854', ...
Ik veronderstel dat ze dat plaatje/sticker bedoelen. Dit wordt automatisch meegegeven wanneer je bij BMW een GVA gaat aanvragen.

Lucasfalt
09-03-2016, 18:25
Nu zie ik in het Y vak dat die enkel voor nieuwe voertuigen is?

12557
Maar ook voor een ingevoerde.
Toen ik een paar jaar geleden een oudere moto zonder GVA invoerde,kreeg ik bij het validatieattest ook een sticker die ik in vak Y moest plakken.

gia
09-03-2016, 21:13
ik hoop gewoon dat ik snel mijn GVA krijg van BMW en dat alles dan in orde is zodat ik kan gaan :moto::moto::moto::moto:
Dus als ik het goed begrijp moet bij mijn GVA een sticker ook zitten ,goed om te weten als ik er om ga naar de bmw dealer

$- grts

Noizzee
10-03-2016, 09:57
Dat moet er inderdaad bij zitten.

Hopelijk duurt het niet te lang!

gia
11-03-2016, 23:19
Was vandaag niet mee,maandag is de motowinkel gesloten :-(
Zal dus volgend weekend wrs ook niet rijden zijn.
Hoe lang zou dit kunnen duren eer BMW het gva verstuurt?

grts

gia
12-03-2016, 13:10
toch nog goed nieuws
Zopas telefoon gekregen gva is binnen.
ER zit wel geen sticker bij.
Volgens bmw dealer is het of gva of sticker van de fod.
Maandag maar nog eens naar de dvi gaan en hopelijk lukt het nu

me voorlopig happy :p

gia
14-03-2016, 11:47
vandaag maar terug naar de div geweest.
De persoon twijfelde weer veel te lang dus ik wist al dat er iets niet juist was.
ik begin er echt niet goed van te komen :-(

12602

op het plaatje en op de nederlands inschrijving staan het chassis nummer als
123456r1100rt
op mijn gelijkvormigheids attest van BMW staat

type R1100rt
nummer 123456
in de plaats van nummer
123456 r1100rt

Meneer ik ga dit moeten controleren want het nummer komt niet overeen met het nederlands inschrijvingsnummer.

het is toch enkel het nummer in het grijs gekleurd vak die telt of niet?

grrrrrrr nog geen platen dus.

grts gia

E.M.
14-03-2016, 12:03
nummer 123456 is wel wat louche, of echt wel toeval.

Of ik neem aan dat dit een voorbeeld nr was ?

Kraaknagel
14-03-2016, 12:04
Ik leef met u mee kerel. Ik heb hetzelfde proces al mogen doorlopen.
Toen ik mijn vrouw haar wagen invoerde, was het ook veel zever.
Eerst zeggen ze A en daarna B... om dan doodleuk opnieuw A te zeggen en plots C.

Het chassisnummer alles was duidelijk... maar de sticker moest in vakje Y komen... ook al stond er duidelijk op het formulier dat dat niet moest in mijn geval...

De verantwoordelijke in Alken werd dan ook nog eens onbeleefd... helaas voor haar kwam dat als een boemerang terug in haar gezicht.

Blij was ik dat de stationschef en de dames en heren van de keuring mij wel vriendelijk verder hielpen. Plots ging het doen wel zeer snel...

gia
14-03-2016, 12:09
nummer 123456 is wel wat louche, of echt wel toeval.

Of ik neem aan dat dit een voorbeeld nr was ?

123456 is inderdaad een voorbeeld ;-)

gia
14-03-2016, 12:12
Het chassisnummer alles was duidelijk... maar de sticker moest in vakje Y komen... ook al stond er duidelijk op het formulier dat dat niet moest in mijn geval...

Die sticker in vak Y was als ik geen gva van BMW kon krijgen.
Ik heb nu een duplicaat van BMW gekregen maar ipv 123456R1100RT zoals op het identificatie plaatje staat er op het gva
Type r1100rt
nummer 123456

en nu doen ze daar blijkbaar moeilijk over.
DE bmw dealer heeft al de papieren van nl doorgemaild naar BMW zij zullen toch wel weten hoe ze een GVA moet opstellen denk ik.

Nu maar terug afwachten..........

grts gia

Noizzee
14-03-2016, 12:28
Die R1100RT telt niet mee in de volledige chassisnummer aangezien het BMW-teken de chassisnummer beëindigd.
Dit zijn ze verplicht te doen anders was het te makkelijk om er een nummertje bij in te kloppen.

Dus de papieren van BMW kloppen :duim:

Blij was ik dat de stationschef en de dames en heren van de keuring mij wel vriendelijk verder hielpen. Plots ging het doen wel zeer snel...
Zo een slechte mensen zijn wij nog niet hoor op de keuring, sommige toch.. :D

gia
14-03-2016, 13:18
Die R1100RT telt niet mee in de volledige chassisnummer aangezien het BMW-teken de chassisnummer beëindigd.
Dit zijn ze verplicht te doen anders was het te makkelijk om er een nummertje bij in te kloppen.

pfff waarom toch bij mij :zwijg:
Ik toon hem die foto en zeg kijk het staat toch ook zo op de moto?
Hij heeft een copie genomen van dezelfde foto zoals ik hier boven gepost heb en zegt die persoon ja ma ik ga da toch ke moeten navragen in brussel.
Denk ik bij mijn eigen bel dan even.........
Ja ik zal ze mailen da zal nog ong een weekske duren.
Anders bel je vrijdag op om de stand van u dossier op te vragen :mad:

gewoon omdat op het nl kentekenbewijs 123456r1100rt staat moet ik nog een week langer wachten om te :moto::moto::moto::moto:

estrenuo
14-03-2016, 22:08
Naar Nederland verhuizen had minder lang geduurd en dan hoefde je 'm ook niet in te voeren... Hoe heet die minister van de administratieve vereenvoudiging ook al weer? Misschien hem eens mailen...

Wat een apenland blijft dit toch.

Sterkte.

E.M.
14-03-2016, 22:10
Naar Nederland verhuizen had minder lang geduurd en dan hoefde je 'm ook niet in te voeren... Hoe heet die minister van de administratieve vereenvoudiging ook al weer? Misschien hem eens mailen...

Wat een apenland blijft dit toch.

Sterkte.

Doch ...

Blijkbaar is de thread gestart door een landbewoner die niet Holland schreef maar Nederland.
Zo erg kan het hier nog niet zijn dus :D

estrenuo
14-03-2016, 22:11
Doch ...

Blijkbaar is de thread gestart door een landbewoner die niet Holland schreef maar Nederland.
Zo erg kan het hier nog niet zijn dus :D

Hij heeft vroeger wel opgelet bij aardrijkskunde ;-)

E.M.
14-03-2016, 22:27
Hij heeft vroeger wel opgelet bij aardrijkskunde ;-)

Offtopic. maar erm.
Aardrijkskunde was steeds mijn beste vak.
Wij hebben daar niet het onderscheid tussen Holland & Nederland aangeleerd bij mijn weten.

gia
14-03-2016, 23:23
Er is dikwijls verwarring over Holland. Veel mensen zeggen Holland als ze Nederland bedoelen, maar dat is niet hetzelfde. Holland is maar een klein gedeelte van Nederland en net zoals in de Verenigde Staten van Amerika de Carolina’s, de Dakota’s en de Virginia’s zijn er twee Hollands. Noord-Holland met Haarlem als Hoofdstad en Zuid-Holland met hoofdstad Den Haag.

De meeste bewoners van Friesland of Limburg beschouwen het als een belediging Hollander genoemd te worden. De mensen uit andere provincies vinden het wat minder erg, maar toch zijn ze, met uitzondering van de bewoners van Noord- en Zuid Holland, geen Hollanders. Zo moet je een Schot ook geen Engelsman noemen en een willekeurig Duitser geen Pruis.

De naam HOLLAND is een bevestiging van de visie en het gelijk van Albert Delahaye.

De naam Holland komt in Noord-Frankrijk al in de 9e eeuw voor in geschreven bronnen en is een typisch voorbeeld van de "deplacement historiques", ofwel een hergebruikte naam, zoals we er in Nederland honderden kennen. De naam Holland komt in de betekenis van waterloop overeen met het land waar de naam ontstond, namelijk het gebied van de transgressies bij het klassieke Almere bij Duinkerke. Daar ligt een gebied met de naam Holland, waar ook de Holland-becque stroomt.
Dat de naam ook wonderwel in Nederland paste heeft juist voor de toepassing ervan gezorgd.
Zelfs de naam Leeuwarden (doublure van Lewarde in Frans-Vlaanderen) en de "Nederlandse" leeuw komen uit Vlaanderen!

En of het nu Holland of Nederland is dit zal me geen dag vroeger mijn platen laten krijgen :@:p:p
Feit is gewoon dat ik gesjost ben terug door de div |(

grts gia

gia
15-03-2016, 10:48
:moto::moto::moto::moto:
zopas telefoon gekregen van de DIV
De moto wordt ingeschreven vandaag $-
Ik moet enkel nog ter formaliteit naar de bmw dealer gaan om R1100RT achter het chassisnummer te zetten op het GVA.
Voor mij geen probleem als ik maar kan

i'll keep you updated

grts

Schussboelie
15-03-2016, 11:44
zopas telefoon gekregen van de DIV
Die mannen hebben zélf gebeld? Sterk!

E.M.
15-03-2016, 11:57
Die mannen hebben zélf gebeld? Sterk!

Idd !

Ik verwacht toch een nieuwe thread.
De mannen van BIV naar jou laten bellen: hoe doe je dat ?

:D

gia
15-03-2016, 13:07
ik moet wel zeggen dat het een vriendelijke persoon was in Oostende.
En ik heb ten alle tijde mijn geduld bewaard tijdens de 2 consultaties :)

Ofwel zijn het mijn charmes :s

feit is dat ik hopelijk morgen of overmorgen mijn plaat heb :-)

gia
17-03-2016, 20:21
en wat ben ik vandaag gaan halen :)
12625

morgen even :moto::moto::moto::moto:

grts gia

shulty
13-04-2016, 00:57

Het koninklijk besluit zegt toch van niet, hoor....

Wettekst:
6 SEPTEMBER 2013. - Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen

FILIP, Koning der Belgen,
Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
Gelet op de wet van 21 juni 1985 betreffende de technische eisen waaraan elk voertuig voor vervoer te land, de onderdelen ervan, evenals het veiligheidstoebehoren moeten voldoen, artikel 1, gewijzigd bij de wetten van 18 juli 1990, 5 april 1995, 4 augustus 1996, 27 november 1996, en bij koninklijk besluit van 20 juli 2000;
Gelet op het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen;
Gelet op het advies van de Raadgevende Commissie "Administratie - Nijverheid", gegeven op 3 mei 2013;
Gelet op de omstandigheid dat de Gewestregeringen bij het ontwerpen van dit besluit betrokken zijn;
Gelet op het advies 53.364/4 van de Raad van State, gegeven op 10 juni 2013, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;
Gelet op het voorafgaand onderzoek met betrekking tot de noodzaak om een duurzame-ontwikkelingseffectbeoordeling uit te voeren, waaruit blijkt dat een effectbeoordeling niet noodzakelijk is, aangezien dit besluit niet het voorwerp moet uitmaken van overleg in de Ministerraad;
Overwegende het feit dat de betrokken maatregel de uitvoering beoogt van het arrest van het Hof van Justitie van de Europese Unie (C-150/11) van 6 september 2012.
Op de voordracht van de Minister van Binnenlandse Zaken en de Staatssecretaris voor Mobiliteit,Hebben Wij besloten en besluiten Wij :
Artikel 1. In artikel 10, paragraaf 2, punt 10 van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen, gewijzigd door het koninklijk besluit van 14 april 2009, wordt een tweede lid toegevoegd, luidende als volgt :
"De in België ingevoerde voertuigen die eerder in een andere Lidstaat van de Europese Unie waren ingeschreven, zijn niet onderworpen aan de verplichting het certificaat van overeenstemming voor te leggen Indien het kentekenbewijs van deze voertuigen echter onleesbaar of onvolledig is, overeenkomstig bijlage 1 van Richtlijn 1999/37/EG van de Raad van 29 april 1999 inzake de kentekenbewijzen van motorvoertuigen, mag het certificaat van overeenstemming worden gevraagd. De afwezigheid van het certificaat van overeenstemming zal echter geen aanleiding geven tot een sanctie.
Art. 2. In artikel 23, paragraaf 7 van hetzelfde besluit, vervangen door het koninklijk besluit van 15 december 1998 en gewijzigd door de koninklijke besluiten van 17 maart 2003 en 1 juni 2011, wordt het punt 2° vervangen als volgt :
"2° het <gelijkvormigheidsattest> of het Europees gelijkvormigheidsbewijs : de in België ingevoerde voertuigen die eerder in een andere Lidstaat van de Europese Unie waren ingeschreven, zijn niet onderworpen aan de verplichting het certificaat van overeenstemming voor te leggen Indien het kentekenbewijs van deze voertuigen echter onleesbaar of onvolledig is, overeenkomstig bijlage 1 van Richtlijn 1999/37/EG van de Raad van 29 april 1999 inzake de kentekenbewijzen van motorvoertuigen, mag het certificaat van overeenstemming worden gevraagd. De afwezigheid van het certificaat van overeenstemming zal echter geen aanleiding geven tot een sanctie.
Art. 3. In artikel 23bis, paragraaf 1, tweede lid van hetzelfde besluit, vervangen door het koninklijk besluit van 1 juni 2011 en gewijzigd door het koninklijk besluit van 15 december 1998, wordt het punt a vervangen als volgt :
"a) de identificatie van het voertuig, waarbij het chassisnummer, het inschrijvingsbewijs en het <gelijkvormigheidsattest> of het Europees gelijkvormigheidsbewijs, indien het certificaat van overeenstemming vereist is als boorddocument overeenkomstig artikel 10, § 2, punt 10, tweede lid, van het voertuig gecontroleerd worden
Art. 4. In artikel 23sexies, paragraaf 4, punt 3° van hetzelfde koninklijk besluit, gewijzigd door de koninklijke besluiten van 17 maart 2003, 26 april 2006, 28 september 2010 en 1 juni 2011 worden het eerste tot het vierde lid vervangen als volgt :
"3° In afwijking van punt 2 en artikel 23bis, paragraaf 4, beperkt de niet-periodieke keuring vermeld in paragraaf 1, 3°, zich tot een visuele keuring van de technische staat van het voertuig, indien het voertuig beschikt over een keuringsbewijs overeenkomstig artikel 23decies, paragraaf 1, afgeleverd minder dan twee maanden te rekenen vanaf het ogenblik waarop het voertuig voor deze niet-periodieke keuring wordt aangeboden of, voor een in België ingevoerd voertuig dat eerder in een andere Lidstaat van de Europese Unie was ingeschreven, over een keuringsbewijs afgeleverd door de bevoegde overheden van die Lidstaat dat bewijst dat, minder dan twee maanden vóór de niet-periodieke keuring bedoeld in paragraaf 1, 3°, het voertuig met succes een keuring heeft ondergaan waarbij minstens de bepalingen van Richtlijn 2009/40/EG van het Europees Parlement en de Raad van 6 mei 2009 betreffende de technische controle van motorvoertuigen en aanhangwagens in acht zijn genomen.
Wanneer na afloop van deze visuele keuring wordt vastgesteld dat het voertuig noch technische gebreken, noch tekortkomingen ten opzichte van de reglementaire bepalingen vertoont, wordt een document met als titel "Visuele keuring van het voertuig" afgeleverd. Voor wat betreft de diagnosepunten wordt het resultaat van deze keuring gedetailleerd beschreven in een tweedehandsrapport dat samen met "Visuele keuring van het voertuig" wordt afgeleverd.Indien na afloop van deze visuele keuring het voertuig daarentegen technische gebreken of tekortkomingen ten opzichte van de reglementaire bepalingen vertoont, wordt het voertuig onmiddellijk opnieuw onderworpen aan de keuring volgens bijlage 41.
Het document "Visuele keuring van het voertuig" bedoeld in het tweede lid vermeldt de gegevens opgenomen in artikel 23novies, paragraaf 3, tweede lid, punten 1° tot 9°, uitgezonderd de vervaldatum van het keuringsbewijs. Wanneer dit document wordt aangehecht aan het keuringsbewijs afgeleverd door een andere Lidstaat, herneemt deze de geldigheidsdatum van het buitenlands keuringsbewijs, die echter de maximale Belgische periodiciteit niet mag overschrijden".
Art. 5. De Minister bevoegd voor het Wegverkeer is belast met de uitvoering van dit besluit.
Gegeven te Brussel, 6 september 2013.
FILIP
Van Koningswege :
De Minister van Binnenlandse Zaken,
Mevr. J. MILQUET
De Staatssecretaris voor Mobiliteit,
M. WATHELET

shulty
13-04-2016, 01:00
3 jaar na het besluit weten ze het dus nog niet???