PDA

Bekijk Volledige Versie : 24h du Mans

Bourodemoustik
08-02-2006, 20:28
Hoi

Zoals gewoonlijk zijn het ook dit jaar weer de 24h du Mans. Niet zo logisch hoor ik daar in een uithoek roepen, want het is weeral een tijdje geleden dat de 24 h van Francorchamps nog eens hebben plaats gevonden. Klopt maar in France hebben ze wel een andere mentaliteit ten opzichte van heel het motogebeuren. En geef toe een evenement waar tussen de 150.000 en de 200.000 motards komen, aflassen, zal wel niet dezelfde impact hebben als één waar er maar 15.000 tot 20.000 op af komen.
Genoeg gezeverd!

Dit evenement vindt plaats op 22-23 april 2006

Had hier gewoon de vraag of er motards (of motardes natuurlijk) zijn die dit evenement ook dit jaar mee in hun kalender hebben opgenomen.
Ik ga daar zeker naartoe. Dat is bij mij een traditie geworden. Ik zal daar normaal al van de 20st april aanwezig zijn. Kwestie van een schoon plaatske te hebben en vooral genoeg hout om gedurende de drie nachten een vuurke te kunnen maken.

Gewoon uit curiositeit dat ik die vraag stel hoor.
Als er nu mensen zijn die wat vragen zouden hebben over de praktische kant van de zaken dan mogen ze mij die altijd stellen. Ge krijgt zowiezo een antwoord, al is het dan maar gewoon dat ik het niet weet. Maar denk wel de meeste te kunnen oplossen.

Groetjes

GregOrgy
08-02-2006, 21:17
ik wil daar wel naartoe, zoveel motoren tesamen lijkt mij wel wat?!

Alle info is welkom, ben er een échte leek in....

Moshi
08-02-2006, 22:10
HHmmm ... nice
heb je er al zoveel over horen vertellen dat het toch ook op m'n verlanglijstje staat :p 20/04 is ni echt haalbaar, 21 wel (late middag vertrekken dan)
Laat maar weten wat & hoe hé :duim:

GregOrgy
08-02-2006, 22:12
ik haal eender wa uur, eender welke dag!:D

Sanka
08-02-2006, 23:58
lol ge wilt de 21ste wel in de late namiddag, maar 22 gaat niet?
Ge weet toch hoever dat rijden is, of niet? :)

Greetzzz

Sanka

HHmmm ... nice
heb je er al zoveel over horen vertellen dat het toch ook op m'n verlanglijstje staat :p 20/04 is ni echt haalbaar, 21 wel (late middag vertrekken dan)
Laat maar weten wat & hoe hé :duim:

guido
09-02-2006, 11:05

Greetzzz

Sanka
Antwerpen-Le Mans,ongeveer 520km.

Mich
09-02-2006, 11:26

Greetzzz

Sanka
er staat toch niks van 22 ??? 20 is niet haalbaar

kawabill
09-02-2006, 11:50
Antwerpen-Le Mans,ongeveer 520km.

Sanka, ge weet dat Moshi kan doorrijden. Ik herinner me nog een rit aan 200+ ergens in de buurt van Dinant waar ik haar achterw..ahem....wiel wilde blijven volgen ;) .

Moshi doet Le Mans rustig op 1 dag heen en weer.
Maar volgens mij kan ze de 20e niet en gaat Sanka toch een leesbril nodig hebben.

@Bourodemoustik - ik had zeker meegegaan, want het is een fantastisch event (ben er een aantal jaar geweest) waar een hoop gekken bijeen komen. Dit jaar kan ik helaas niet

kiki en Mr. White
09-02-2006, 17:34
mr white is afgelopen jaar met burton naar de TT in Asse gaan zien (motogp), en das ook dik 500km, smorgens vetrokken,heel de dag daar, en savonds weer terug:) toen was hij wel een beetje moe:p maar da is toch goe gegaan zenne!

greetz
kiki

oeps, om on topic te blijven : wij kunnen ni mee:u

Sanka
09-02-2006, 18:34
Mijn welgemeende excuses aan Moshi :rolleyes:.
enne bill, ik zal dan eens terug naar de oogarts moeten gaan, ben nu 2 jaar verlost van mijn bril, misschien heb ik er wel opnieuw eentje nodig :).

Greetzzz

Sanka

[quote="kawabill"]Sanka, ge weet dat Moshi kan doorrijden. Ik herinner me nog een rit aan 200+ ergens in de buurt van Dinant waar ik haar achterw..ahem....wiel wilde blijven volgen ]

guido
09-02-2006, 20:33
mr white is afgelopen jaar met burton naar de TT in Asse gaan zien (motogp), en das ook dik 500km, smorgens vetrokken,heel de dag daar, en savonds weer terug:) toen was hij wel een beetje moe:p maar da is toch goe gegaan zenne!

greetz
kiki

oeps, om on topic te blijven : wij kunnen ni mee:u
Dit is 500km heen weer,Le Mans is 500km enkel:cool:

kiki en Mr. White
09-02-2006, 20:39
just 300 naar daar en 300 terug was goe te doen en de moeite waard

Mr.White

GregOrgy
09-02-2006, 20:39

500km rijden, tanken ingegrepen, iets eten onderweg, en droog weer, 3h rijden? Valt goe mee....:duim:

Bourodemoustik
09-02-2006, 21:09
Heb van iemand een vragenlijstje gekregen en ben zo vrij geweest om de antwoorden hier ook even neer te pennen.

1 camping

Je hebt twee camping mogelijkheden.

gratis camping
betalende camping
Alles hangt er een beetje vanaf wanneer ge van plan zijt toe te komen.

De gratise camping moet ge niet reserveren maar hou er wel rekening mee dat hoe eerder je er bent hoe dichter je bij het circuit staat.
In France is het zo dat er voor zo'n evenementen heel wat ruimte wordt vrij gehouden. Camping blue is de meest populaire camping

Voor de betalende camping hoef je ook niet te reserveren. Het is daar zaterdag ochtend wel serieus aanschuiven. Maar normaal ook wel plaats genoeg daar de meeste op de gratise campings gaan staan.

Let wel het gaat hier niet over hetzelfde type camping als ge op vakantie tegenkomt. Er is accomodatie dit wil zeggen WC en douches (geloof niet dat ze die op de gratis campings hebben). Maar geen bar en dergelijke.

2 motorstoet (motorkluwen die naar ginder zou rijden)

Ik denk niet dat er een motorstoet vanuit België vertrekt. Het is eerder een evenement voor de fervente motard. Of laat het ons zo stellen de Die harders. Ik heb er over het algemeen nog maar weinig belgen tegengekomen. Zij die komen komen in kleine groepjes, onder vrienden.

3 kaarten

Kaarten moet ge niet op voorhand kopen. Deze kunnen ter plekke gekocht worden. Er is wel de mogelijkheid om die in een carrefour op voorhand te kopen. (enkel in France want die dienst is nog niet aanwezig bij onze carrefours)

4 prijzen (2005 ken zelf de prijzen nog niet voor 2006)

entréé kaart is een 27 €
een betalende camping kost: 29 € maar daar hebt ge wel een entréé kaart bij, en een ontbijt voor zondag ochtend.

5 aantal bezoekers.

Verleden jaar is daar 160.000 man geteld. Dus ja het voordeel om niet in de files te staan kunt ge hier voor één keer vergeten. Maar wel te verwaarlozen ten opzichte van den ambiance (alhoewel die niet helemaal hetzelfde meer is als 10 jaar geleden)
Alles hang ook wel af van het weer. Als het schoon weer is dan zijn er uiteraard meer bezoekers.

Nog even een praktische tip. Naar ginder rijden op zaterdag (misschien ook vrijdag dat weet ik niet zeker) en het terugrijden op zondag kan zonder probleem gedaan worden via de autostrades. Voor de motorijdes zijn die op dat moment gratis. Ge moet wel een tiket nemen aan het inrijden van een betaal zone maar aan het einde van de betaalzone wordt er een speciaal lokket vrij gehouden voor de moto's.

Normaal is dit een overeenkomst tussen alle autostrades in France. Echter zijn er een paar autostrades die privée zijn en daar niet aan mee werken. De autostrade van Valencienne naar Paris bijvoorbeeld is wel betalend. (als ik me niet vergis is dat ±6 €).

Ga ook eens kijken op de site

http://www.lemans.org/24heuresmoto/live/pages/accueil.html

Groetjes

Bourodemoustik

Bourodemoustik
09-02-2006, 21:19

Tiens hoe later het wordt hoe minder ver Le Mans ligt? van 500 km naar 520 km.
Ik zal dan nog maar een paar weken wachten dan ligt Le Mans bij mij in den tuin.

Kiki: Assen ligt op 500 km heen en weer zoals Guido het zegt.
Het zijn die 20 km die het misschien doen voor het te zwaar te maken? De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze toch. Misschien geld dat ook voor kilometers.

Dieterke750
10-02-2006, 00:53
500km rijden, tanken ingegrepen, iets eten onderweg, en droog weer, 3h rijden? Valt goe mee....:duim:
da moet een gemiddelde van +-170km/u zijn :? :biggrin: , stoppen niet inbegrepen. Maar is idd te doen, hopelijk staan ze niet te flitsen.

RunnerX
10-02-2006, 01:03
da moet een gemiddelde van +-170km/u zijn :? :biggrin: , stoppen niet inbegrepen. Maar is idd te doen, hopelijk staan ze niet te flitsen.
gemiddelde van 170 is onmogenlijk tenzij het enkel autostrade is.
als je een uur lang constant 200rijd zonder 1 keer te minderen, en je staat 5 minuten stil aan de rode lichten, dan is je gemidelde al gezakt naar 185km/h.

'k zou zeggen als je bijna de hele tijd tegen de 300 aan zit dan is het mischien wel te doen ;)

Sanka
10-02-2006, 09:15
Dat gaat tegenvallen denk ik, op de péage-wegen in Frankrijk wordt bijna niet geflitst, enkel op plaatsen waar je minder dan 130 km/h mag rijden, maar... Naar het schijnt hebben ze een systeem om de vertrektijden bij het ene en de aankomsttijd bij het andere péage-station te vergelijken, en indien uw gemiddelde snelheid tussen de 2 hoger ligt dan gemiddeld, krijg je alsnog een boete voor te snel rijden.

Dit heb ik van personen gehoord die het aan de hand gehad hebben, heb het dus zelf niet meegemaakt.

So be warned :)

Greetzzz

Sanka

kawabill
10-02-2006, 12:20

:rolleyes:
Nummerplaat afschroeven of klei of modder bewerking uitvoeren is een vereiste bij dit soort langere ritten......

O ja, en natuurlijk van de peage wegblijven dan.

GregOrgy
10-02-2006, 13:20
komaan manne, wie gater mee!?
ik zie dat echt goe zitte...!
tentje, wa drank, goede sfeer, kampvuur en 150000 motorrijders! Kan toch niet slecht zijn!

Bourodemoustik
10-02-2006, 14:40
Wat dat flitsen betreft

Zoals gezegd is France meer motominded als België.
En ook wel meer anti-flik. Wat eigenlijk niet te begrijpen is want die zijn geregeld wel veel milder als onze Belgische companen. Zeker als ge daar met de bereden politie te doen hebt.
Die mannen weten ook wel wat moto's zijn en een bepaalde snelheidslimiet (boven de maximum snelheid) wordt daar wel getolereerd, ge moogt er wel niet als een maf in't verkeer rijden (shit da's een probleem voor mij).
Ik rij gezapig tegen een 140-160 km/h naar huis kwestie van de ambiance nog te savoureren op de terugweg. Gerelgeld wordt ik dan nog voorbij gestoken door moto's (en geloof me die rijden niet ongeveer aan dezelfde snelheid als ik). De politie staat langs de zijkant en toch worden die niet tegengehouden. Tijdens grote motoevenementen zijn die mannen veel toleranter en hebben die zelfs een gevoel voor humor (echt waar).
Meestal wordt ge op de gewoon banen ook wel ingeligd door de tegenliggers zodat ge u snelheid bijtijds kunt aanpassen.

Ambiance:

Wat bedoel ik nu met genieten van de sfeer op de terug weg. Dat zal ik even duidelijk maken met een paar ancedotes.

In Le Mans zelf is er een Leclerc (supermarkt zoals een Carrefour) en heel de beneden verdieping (overdekt) wordt gedurende die periode gereserveerd voor de moto's. Geen enkel wagen die daar binnen mag. Daar kunt ge dan ook wat ambiance opsnuiven zoals mannen die een burn maken, donuts zetten en andere.
De Leclerc zelf haalt ook een gedeelte van de rayon van het tuingerief weg om daar motospullen in de plaats te zetten.

Als ge via de autostrade naar Paris rijdt na het einde van de race, dan staan er mensen op de bruggen over de autostrades. Somige daarvan groeten de voorbijzoevende motorijders. Ge houdt het niet voor mogelijk maar da's bijna tot in Paris dat ze dus op die bruggen staan.
Het zelfde geldt als ge over de route national naar huis zou rijden. Dan staan daar heel veel mensen in de dorpen (langs de grotere banen) om de motards te komen begroeten. Sommige staan daar zelfs om een "high-fiver" te slaan.

Raad

Snelheid in Le Mans. Hier zijn ze iets minder tolerant. Dus best in de geburen rond het circuit niet te zot doen. Eens goed optrekken kan nog wel maar racen is daar wel uit den boze.

Voor zij die graag een pintje drinken en toch nog op hunne moto springen. Best niet doen ginder want alcohol testen gebeuren daar geregeld. En daar zijn ze niet mild in. Als ge negatief zijt dan krijgt ge daar ook een cadeauke.

Ik raad het aan om de avond vóór ge terug naar huis vertrekt uwen tank vol te gieten. Want op de terugweg op de autstrades zijn wachtfiles van meer als één uur om te tanken geen fictie. De meeste mannen zijn te zat zaterdag avond om nog op hunne moto te springen en dat te doen.

Zie ook dat uw papieren in orde zijn want daar worden ook controles op gedaan. Als Belg kunnen ze u niet lastig vallen met het feit dat ge zonder pinkers, zonder spiegel (enkel rechter) of met een niet gehomologeerde pot rijdt. De Franzose hebben daar dus wel last van. Maar ge hebt zo van die schollopers bij de politie die het dan toch nodig vinden om u tegen te houden en heel uw papierbundel willen controleren.

Wat die alcohol en papier controles betreft is dat enkel geldig als ge gedurende de 24h u buiten het circuit zoudt begeven ( met circuit bedoel ik hier de campings rondom rond, dus als ge u naar 't centrum ,station, of supermarkten zou begeven. Uwe camping kan ook natuurlijk als ge veel te laat zijt aangekomen want dan ligt ge wel wat van het circuit verwijderd). Als ge dus enkel van zin zijt daar vrijdag avond (of zaterdag ochtend) toe te komen en zondag na het eind door te rijden dan hebt ge niets te vrezen want dan hebben die mannen hun handen vol met het verkeer te regelen.

Voilà dan weet ge dat ook weeral.

Bourodemoustik

GregOrgy
10-02-2006, 15:06
tziet er beter en beter uit!!!

Bourodemoustik
10-03-2006, 19:34
Gewoon effe nog eens iets komenneerpennen zodat de mensen dit niet vergeten want het komt maar dichter bij.

Dus allen te samen.

Schuuuuiiiiif maaaaar dichter dichter biijijijijijij schuif maar dichter dichter bij

GregOrgy
10-03-2006, 20:14
Schuuuuiiiiif maaaaar dichter dichter biijijijijijij schuif maar dichter dichter bij:D

Als het goed weer is ga ik zeker!!
Heb ne maat van mij die ook mee gaat! dus al 2 blades...

Nog iemand goesting?

:duim:

Moshi
10-03-2006, 22:58
Héhé, ik herinner me zo"n dagje dinant ja.. ik voelde toen constant de wind vanachter.. :D .. goeie voornemens voor het nieuwe motojaar.. net iets minder op zo'n baantjes.. maja eens op dreef :u

T'was dus idd de 20 ste dak ni mee kan.. werkende mens die nogal lastig verlof kan nemen buiten het 'bouwverlof' :@ ma we doen ons best..
T'is u vergeven sanka :duim:

[quote="kawabill"]Sanka, ge weet dat Moshi kan doorrijden. Ik herinner me nog een rit aan 200+ ergens in de buurt van Dinant waar ik haar achterw..ahem....wiel wilde blijven volgen ]

Bourodemoustik
05-04-2006, 13:15
Ja en dit doet pijn.

Ik weet dus niet of ik er dit jaar zal bijzijn of niet.

Ik had het kunnen denken. Als ik iets bekend maakt dan loopt dat meestal fallikant af.

Omwille van de omstandigheden zit ik een week in Amerika, en weet ik dus niet of ik op tijd terug ga zijn.
Ik moe ginder maar zijn tot vrijdag 2h maar eer ik mijn vliegtuig heb zal het al wel een heel pak later zijn. Komt er nog eens bij dat die mannen ginder in tijd zes uur achter staan (in mentaliteit zo'n 100 jaar). Maar dat ik dus (nog) niet weet wanneer mijne vlieger terug de belgische contrijen zal overvliegen en er grond zal raken.
In ieder geval weet ik met wat ik me op Pasen ga bezig houden. Dat is ten eerste met mijn valies maken voor Amerika, en ten tweede mijn moto pakken (nee niet op die manier) en bezakken zodat ik van zodra ik thuis ben erop kan springen en kan vertrekken naar Le Mans moest het nog de moeite lonen.

Dus bij deze zit ik nu met een ei in mijn broek. De feestelijke periode zijn ideaal voor een ei, maar had het toch liever in chocolade gehad.

De groetjes

ps: dit bericht om dit forumpje even in de topics te zetten.

Moshi
05-04-2006, 13:22
oei.. das andere koek.. nu Amerika is ook ni mis natuurlijk, maar als je vrijdag pas terugkomt met da vliegend gedoe , hoop ik da je eveneens in de late namiddag land.. dan is het nog te doen.. nachtje oprijden :duim: (dan vergezel ik je graag)
You have my number.. let me know ok :p

GregOrgy
05-04-2006, 13:25
Dus behalve Moshi gaat er niemand anders?

En ikke ma hope dat we aan een groepje zouden geraken...:(

Als het weer goed is, ga ik zeker, normaal gezien nog met een vriend van mij, want alleen is maar alleen...:cool:

Bourodemoustik
06-04-2006, 13:05
Ik hou jullie op de hoogte en als het kan ook via dit forum

GreOrgy : Hey jongen ge moet gene schrik hebben om er op uw eentje naartoe te gaan. Ge gaat daar wel wat mensen tegen het lijf lopen. De tweede keer dat ik naar ginder ben gegaan was ik ook gans alleen. En op een wip en een dauw had ik daar wat mensen leren kennen. OK ik ben een tetterwijf, dus dat speelt wel mee. Maar de mentaliteit ginder is wel wat anders als hier en zeker op zo'n manifestaties zijn de mensen heel sociaal, en vangen ze daar eenzame zieltjes goed op. Ge moet zelf natuurlij ook wel iets of wat sociaal zijn.
Ik weet nog steeds niet of ik er zal kunnen zijn of niet maar gaat toch trachten en ik zal er ook op mijn eentje naartoe moeten gaan naargelang het uur dat ik terug voet op de begane grond zet.
En het loont echt de moeite om dat eens in uw leven meegemaakt te hebben. Kostelijk is het op zich niet zo. Ge moet dus niet rekenen op een budget dat ge zou nodig hebben voor de Ilse of Mann, niet tegenstaande in beide woorden Man zit. Tiens Ilse of Mann, 24h du Mans, moto.... eeu zou dat willen zeggen dat het motogebeuren toch wel meer een Man ding is?

Dames niet met die potten naar uw scherm gooien. Ge breekt daar alleen maar uw scherm mee. En geloof me eens dat die potten tot electronen herleid zijn en er terug langs deze kant uitvliegen is dat maar een zuchtje vliegskes dat voorbij komt.

De Groetjes

Moshi
07-04-2006, 08:45
AAAAAhhh :@

Isabella
07-04-2006, 09:48
eeuh, Moshi, alles ok daar meid? :?

Moshi
07-04-2006, 11:15
Tiens Ilse of Mann, 24h du Mans, moto.... eeu zou dat willen zeggen dat het motogebeuren toch wel meer een Man ding is?
==> der kan ik nu is niet tegen sie :@ (euh, grapje :D)

Isabella
07-04-2006, 11:57
Tiens Ilse of Mann, 24h du Mans, moto.... eeu zou dat willen zeggen dat het motogebeuren toch wel meer een Man ding is?
==> der kan ik nu is niet tegen sie :@ (euh, grapje :D)
looool, you go girl!! :D

Effe serieus: Als ik hier kom dan lees ik wel veel, maar las ik af en toe één of andere onnozel opmerking kan achterlaten dan doe ik het wel. Iets anders had ge niet gedacht zeker? :rolleyes:;)
Veel plezier in ieder geval ginder, als jullie er geraken.

Dieterke750
07-04-2006, 12:41
Kveronderstel dat da nie het laatste jaar is da ge daar naartoe gaat ;)
Dus volgend jaar zeker weer posten dit, mss dak dan ook kan/zal meegaan :duim:

Kraaknagel
07-04-2006, 12:48
Ik hou jullie op de hoogte en als het kan ook via dit forum

GreOrgy : Hey jongen ge moet gene schrik hebben om er op uw eentje naartoe te gaan. Ge gaat daar wel wat mensen tegen het lijf lopen. De tweede keer dat ik naar ginder ben gegaan was ik ook gans alleen. En op een wip en een dauw had ik daar wat mensen leren kennen. OK ik ben een tetterwijf, dus dat speelt wel mee. Maar de mentaliteit ginder is wel wat anders als hier en zeker op zo'n manifestaties zijn de mensen heel sociaal, en vangen ze daar eenzame zieltjes goed op. Ge moet zelf natuurlij ook wel iets of wat sociaal zijn.
Ik weet nog steeds niet of ik er zal kunnen zijn of niet maar gaat toch trachten en ik zal er ook op mijn eentje naartoe moeten gaan naargelang het uur dat ik terug voet op de begane grond zet.
En het loont echt de moeite om dat eens in uw leven meegemaakt te hebben. Kostelijk is het op zich niet zo. Ge moet dus niet rekenen op een budget dat ge zou nodig hebben voor de Ilse of Mann, niet tegenstaande in beide woorden Man zit. Tiens Ilse of Mann, 24h du Mans, moto.... eeu zou dat willen zeggen dat het motogebeuren toch wel meer een Man ding is?

Dames niet met die potten naar uw scherm gooien. Ge breekt daar alleen maar uw scherm mee. En geloof me eens dat die potten tot electronen herleid zijn en er terug langs deze kant uitvliegen is dat maar een zuchtje vliegskes dat voorbij komt.

De Groetjes

Wel eventjes vermelden dat de TT van Mann véél spannender en spectaculairder is é ;) . Niettegenstaande Le Mans ook best te pruimen is. ik heb de laatste 24h van Spa meegemaakt en dat was zalig daar :cool: . Binnen een tweetal jaar trekken we richting Mann (eerst studies afmaken). Moto in de camionet en hem daar uithalen. Er gaat dan waarschijnlijk ne goede vriend van me mee die er al vaker is geweest en dus over voldoende ervaring beschikt.

GregOrgy
07-04-2006, 13:00
[quote="Kraaknagel"]Wel eventjes vermelden dat de TT van Mann véél spannender en spectaculairder is é ]

Let me know, wil daar ook wel is naartoe...

pruts de pinguin
07-04-2006, 16:34
Rustig rustig, ge moet u daar niet in opwinden.

Da betekent ook da zij 't meest de grond kussen en waarschijnlijk in de statistieken de slechtste chauffeurs zijn ... !!! :D :D :D

Trouwens, wij vrouwen weten wel beter hé!!

En euh ... 'k ga nie stoefen zulle maar als nie goe gezind ben dan wil mijnen chef mij niet met den auto laten rijden als we naar nen klant gaan (nen Volvo). 'k Heb 'm (en een collega) eens laten kennis maken met m'n rijkunsten. Ze kunnen der nog wa van leren ... !!!!
Met den moto ben ik wel iets kalmer. Mannen krijgen van mij voorang ... om de grond te gaan kussen:rolleyes:

Bourodemoustik
07-04-2006, 20:45
Isabella & Moshi: Gaan de dames hier samen spannen tegen mij of wat?

Dieterke750: Tuurlijk jongen als ze bij mij op het werk mij niet dezelfde grap lappen volgend jaar ga ik er weer met volle teugen van kunnen genieten. En als ge wilt komt ge maar eens langs. Dan laat ik u foto’s zien van de vorige jaren als ge wilt. En als ik snel genoeg ben geweest dit jaar en gij heel laat met het afspreken, dan kunt ge misschien de foto’s van dit jaar ook nog zien.

Kraaknagel: En gelijk hebt ge wat Ilse of man betreft. Echter als ge dat veel beter vind als les 24h du Mans dan snap ik wel niet dat ge de 24h van Francorchamps zalig vind. Die heb ik ook telkens meegedaan sinds ik de 24h du Mans ken, maar moet eerlijk zeggen dat ik dat maar een triestige bedoening vind. OK de race zelf blijft een race dus dat op zich is wel puik.
Maar den ambiance mis(te) ik daar wel.

GregOrgy: Wel jongen hier zijn de plannen. Ik vertrek 17 april om 12h naar Amerika. En heb daar mijn vlucht ergens rond 14h op 21 april. Dat wilt zeggen dat ik rond 7.30 hier in België voet aan de grnad zet. Ik voorzie mijn moto van de bepakking vóór mijn vetrek. Dus rijd ik direct van de lucht haven naar huis, moto pakje aan, en zoef naar le Mans. Dus als ge ergens rond 8-9h in de buurt van het Mechelse kunt zijn of op weg naar Parijs dan pik ik u wel op. Ik rij via E19 naar Bruseel , oost ring, E19 Mons, Valencienne, Paris, Le Mans. De autostrade van Paris naar Le Mans is gratis.

Pruts de Pinguin: Bwark een Volvo als vervoer. Goed wagens kwestie van veiligheid bij een accident. Heel slechte wagens kwestie van accident preventie. Hebn niet gezegd dat mannen beter rijden dan vrouwen hé. Vroeg me gewoon af of het toeval was dat daar overal “man” ni die woorden staan.
En laat de mannen gerust de grond kussen. Ik doe dat ook graag… kussen.

All: Zij die mee willen laat gerust iets weten hé. Ge hebt mijn planning als ge u daar mee kunt vinden kunnen we wel iets afspreken.

De groetjes.
In de hoop dat ze niet met een vliegtuig op één of andere building vliegen, en dat ze daar in Amerika weten wat op tijd opstijgen is.

Bourodemoustik

roadie
08-04-2006, 20:39
Bourodemoustik vertrekt ge nu samen met moshi vrijdagavond?? ik laat de week ervoor iets weten zou ook wel graag meegaan maar weet nog niet of het kan..

Kraaknagel
08-04-2006, 21:43
Isabella & Moshi: Gaan de dames hier samen spannen tegen mij of wat?

Kraaknagel: En gelijk hebt ge wat Ilse of man betreft. Echter als ge dat veel beter vind als les 24h du Mans dan snap ik wel niet dat ge de 24h van Francorchamps zalig vindt. Die heb ik ook telkens meegedaan sinds ik de 24h du Mans ken, maar moet eerlijk zeggen dat ik dat maar een triestige bedoening vind. OK de race zelf blijft een race dus dat op zich is wel puik.
Maar den ambiance mis(te) ik daar wel.

Bourodemoustik

Was daar met sTTevie van het fastforum en met nog ander volk. Da was de laatste editie en de moto's knalde daar tegen de begrenzer (zoals haast overal). ivg met Mann is het idd niks.

@ GregOr: wanneer wil je gaan? Volgend jaar is het 100jarig bestaan! Indien je dan wil gaan kan ik je de contactgegevens van die kameraad geven.

PS: info ook terug te vinden op www.thefastforum.be (http://www.thefastforum.be) ( in de rubriek superbike). sTTevie is de persoon die er alles van weet.

Bourodemoustik
14-04-2006, 12:46
Het ziet er naar uit dat ik toch nog ga mee kunnen gaan.
Moet niet naar de states. Dus dat valt al mee.
Het enige waar ik nog geen antwoord op heb is wanneer ik nu ga vertrekken.
Het was dus voorzien dat ik donderdag zou vertrekken ochtend zou vetrekken. Maar vermits mijn collega nu helegans alleen zit weet ik niet of ze mij hier gaan loslaten.
Ten laatste vertrek ik dus normaal vrijdagnamiddag. Want de keet sluit hier dan.
Maar ik zal jullie up to date houden ( indien mogelijk natuurlijk)

Voor die 100 jaar Ils of Mann ben ik wel warm. Maar ik weet dat het budget dat ge daarvoor nodig hebt nogal hoog ligt. en dat ge er wreed vroeg moet bij zijn om te reserveren want anders zitten al de boten vol. (en de prijs gedeurende die periode ligt drie keer zo hoog als normaal.) Dus zien dat we tegen die tijd genoeg centjes hebben en dan nog hopen dat tegen die tijd er nog een plaatsje vrij is op den boot.
Mijn chance kennende zal ik maar ineens boeken voor de 150 jaar Ils of Mann.

De groetjes

roadie
14-04-2006, 16:20
ik vertrek vrijdag namiddag Bourodemoustik mijne kameraad gaat mee als duo maar ik bel je dan in de loop van volgende week nog wel als je weet wanneer jij gaat om iets af te spreken..:duim:

Kraaknagel
14-04-2006, 17:51
Ilse of Mann zal iets van een €550 kosten voor 10 dagen.

Bourodemoustik
19-04-2006, 08:34
Finale start vanuit België is bepaald.

Normaal vertrekken we aan Tyco Electronics op de Diestsesteenweg om 14.15h
Zij die mee willen kunnen dus naar hierkomen..
Ik zal trachten vlak voor mijn vertrek hier nog eens te komen zien wie er allemaal meegaat. Voorlopig zijn we met drie.

Groetjes

Moshi
19-04-2006, 09:00
veel plezier ginder :p ... t'zal ni lukken om mee te gaan want beestje vertrekt vanavond naar de dokter voor een full-binnenstebuiten-gekeer :cool:

Bourodemoustik
21-04-2006, 12:52
En wij geven er een lap op. zij die nog naar ginder willen komen het gaat schitterend weer worden.
Briefing een van de dagen na de zondag.
Groetjes

Bourodemoustik

GregOrgy
21-04-2006, 13:03
ik moest kiezen tussen nr Le Mans gan of de nieuwe Ducati's en Mv Agusta's te gaan testen. Vorig jaar ben ik niet kunnen gan nr die testen bij Ducati omdat mijn rijbewijs was ingetrokke:@ . Dus dit jaar laat ik dat niet liggen...

roadie
24-04-2006, 18:25
Bourodemoustik zal binnenkort het volledig versalg wel uitbrengen maar wil hier toch al vast kwijt dat het enorm goed was :duim: geweldig weer, ongeloofelijke ambiance en een prachtige race en dat allemaal onder leiding van deze sterfotograaf :D

http://users.skynet.be/roadie/bouro3.jpg

http://users.skynet.be/roadie/bouro2.jpg

http://users.skynet.be/roadie/bouro1.jpg

Moshi
24-04-2006, 22:10
sfeer ziet er al goe uit :p let's hear the story :duim:

Bourodemoustik
04-05-2006, 21:24
Jullie wouden een relaas van wat er gebeurd was, wel hier is ie dan. Zoals velen al weten zijn de tekstvelden beperkt tot een aantal karakters dus ge zult in verschillende stukken moten lezen.

Het begon allemaal in Kessel-lo (is die lo met een hoofdletter of niet?). Den deze had normaal gedaan om 12.30h door het toedoen is dat wat later geworden en is ie pas buiten gekomen tegen 13.15h.

De passagier van onze Roadie ontlast van zijn tent en die er bij mij opgezwierd. Dan vertrokken onder de stralende lentezon. Het beloofde een schone 24h te worden. Deze zon heeft ons heel het weekend vergezeld.

Zoals het nodig is af en toe eens een stop gedaan om wat bij te tanken. En als ge met een SV1000 rijdt dan is dat wat meer als een normale moto. Vlak voor Paris nog een tankstopje gedaan om Paris rond te komen zonder veel problemen. En ziehier wat we hier tegen het lijf lopen, een paar Schotten. Eentje met een Ducati, een CBR 1000 (als ik me niet vergis) en nog één met een naked CB van zwaar caliber. (Roadie verbeter me als het niet juist is, want op dat gebied is mijn verstand een zeef met heel grote gaten). Die jongens vroegen me heel beleefd of ik de weg rond Paris naar Le Mans kende. Ik maakte die mannen duidelijk dat wij ook die richting uitgingen, dus dat ze gerust mochten volgen. Die mannen zeiden dat ze enkel op de A11 terecht komen en dan zouden ze wel doorrijden.

Vermits dat het mannen waren van Great Brittain, dacht ik van oei oei die gaan stevig doorrijden, zeker na het feit dat ze zeiden “dan rijden wij wel door”. Dus ik op mijn manier voort, wel gezegd tegen die mannen moest ik ze niet meer zien dat ik wel op tijd en stond de gas zou dichtdraaien zodat ze op tijd zouden kunnen zien dat we een afslag moesten nemen. Even ter verduidelijking, ik neem de west ring van Paris en niet de Oost ring daar er ten eerste de oost ring veel langer is en ten tweede het veel minder druk is op de west ring. Ikke dus mijn 140 km/h aangezet. We waren nog niet goed vertrokken of ik zag enkel nog maar de Roadie in mijn spiegels. Dus ikke gas terug nemen, nog gas terug nemen en zelfs nog gas terug nemen. In plaats van gezapig 140 over de periphérie te rijden zaten we daar dus te peppen tegen 70km/h. Den eerste die dus tegen mij komt zeggen dat de engelse goed doorrijden krijgt van mij op zijn boterham dat ie teveel naar die engelse competitie race DVD’s kijkt. Wetende dat het stuk van de oost periph via Chartre nog smaller is als de periph zelf heb ik maar besloten om de interne GPS op te zetten en over Dreux te rijden. Anders zaten we nu nog op dat stuk route nationale te rijden. Uiteindelijk binnendoor toch nog op een schappelijk uur daar aangekomen. De vrienden daar nog eens ontmoet en dan die gezichtjes van Roadie en compagnon bekeken bij het aankomen. Die jongens waren wel degelijk onder de indruk. Wat me echt plezier deed. Het eerste moment was natuurlijk het voorstellen van de Belgen aan de Fransen en dan nog wat na keuvele en de gewoontes een beetje uitleggen.

Zaterdag ochtend. Ik lag al wakker in mijn tent te draaien en keren tot ijk plots het geluid van een Roadie hoorde. Dan de tent maar uitgekropen. Die jongen had al braaf een vuurtje gemaakt (ik leid de pupillen toch goed op hé). Ontbeten, en als ontbijt schafte de pot, half wakke chips die er nog lagen van de avond daarvoor met een stevig bakje koffie. Ons klaargemaakt om inkopen te gaan doen. En de moto vol te tanken. Dus de mannen meegenomen naar de Carrefour. Even de locale ambiance laten zien (of eerder niet zien want de walm van “burned rubber blijft nogal lang hangen in die overdekte parking) horen en snuiven. Om dan terug af te zakken naar het circuit.

Tegen de tijd dat de andere mannen klaar waren om te vertrekken naar de start van Le Mans, waren de stuntmannen al volop bezig. Dus dat hebben we voor een deel gemist. En dan maar wachten op de start. En lap ze waren vertrokken. Eerst Suzuki, dan Yamaha dan terug Suzuki een Kawasaki, nog een Suzuki denk ik en dan terug een Kawasaki. Dat was toch de kwalificatie. Vanaf dan was het wat rond het circuit lopen om alle hoekjes en vooral bochtjes te kunnen zien.

Tegen de 19h ons naar de “Runs” begeven waar Jan met de pet (of een Runner x als ie aanwezig zou geweest zijn) zijn kunnen mag tonen. Het principe is heel wat belachelijker dan vorig jaar , vandaar dat er zo weinig deelnemers waren, maar desalniettemin niet allemaal slecht. Nu de ambiance die rond die run-piste hangt is onbeschrijfelijk. Om dat te begrijpen moet ge dat eens meegemaakt hebben vanaf dat de mensen toe komen.

Na de runs terug de piste op en wat genieten van een paar gratis concerten. Dit jaar was een grote groep Killing Joke.

De nacht ingegaan en nog wat blijven rondhangen op de piste om de mannen in actie te zien in het donker. En dit jaar was het aangenaam wandelen in T-shirt en korte broek om 03h in de morgen.

Zondag ochtend weer mooi opstaan. Het had wat gedruppeld in de nacht, maar niet echt om naar huis te schrijven. Blijkbaar was mijn opleiding niet zo goed want heb het vuur ’s morgens zelf mogen aanmaken (Roadie Grrrr#£°&!$***!!). Ons gratis ontbijt gaan halen zelf nog een goei koffieke gemaakt. En al de spulletjes in de tent al wat samen leggen om het inpakken niet te lang te laten duren.

Terug de piste op gegaan, wat aan het rondkijken geweest naar de kunsten van de rijders, wat winkeltjes aangedaan en ons dan aan de zijkant gezet van de piste om het einde mee te maken. En dan is het zover de vlaggen gaan de lucht in de piloten komen de bezoekers bedanken met een motogroet of een kleine burn of donut. En dan hop naar de camping om alles in te pakken en de terugweg aan te vangen.

Tent opgevouwen en weg waren ze. Na het schuifelend buiten rijden de autostrade op en hop naar huis. Een gezapige 140 – 150 km/h en af en toe eens zwaaien naar de zwaantjes die er met bevredigende ogen naar het voorbij zoevend schoon stonden te kijken. En op alle Wegen tot aan de autostrade en op alle bruggen over de autostrades stonden ze weer, de mensen die wat aan moto-spotting komen doen. Wuiven, een “rupture” vragen of eender wat dat buiten het normaal rijgedrag van een motorijder ligt (OK Thiulini niet meegerekend).

Parijs naderend, bijna 200 km zie ik onze vriend Roadie teken doen dat ie moet gaan tanken. Dus wij stoppen aan het eerst volgende tankstation. Aan het volk te zien, minimum 1h wachttijd. Roadie ik hoop nu dat ge de volgende keer weet dat wanneer ik zeg “klaar staan met een volle tank (voor zondag)” ik wel degelijk het over een propvolle tank heb en niet één waar ge dan nog eens een paar tiental kilometers mee zijt gaan rijden. Maar den deze laat zich niet kennen. Voorgesteld aan Roadie om toch door te rijden naar het volgende tankstation. Maar onze vriend kon nog maximum 40 km doen. Op de autostrade was het eerste volgend station op 70km. Dus wij er aan de eerste afrit af en terug op interne GPS gereden. Binnen de 40 km toch nog een tankstatie gevonden. En ergens toch nog een geluk want wij zijn Paris weer rond gereden langs de west ring. (en als ge de autostrade blijft volgen komt ge automatisch op de oost-ring. Achteraf bleek dat we daar goed aan hadden gedaan, want wij hadden geen druppeltje regen tegengekomen (ik overdrijf als ge twee minuten zever als regendruppel beziet), de mannen die over de oost ring zijn gereden hadden dat geluk niet. Die hebben van een dikke 30 km vóór Paris tot bijna het noorden van Paris stortregen gehad. Die waren doorweekt tot op de beenderen. Wij hebben dus lekker droog gereden tot in Nivelles waar we onze laatste tankstop hebben gedaan en waarna onze wegen zich weldra gingen scheiden.

Eénieders goed thuis gekomen en dik genoten wan Le Mans. Ik heb mijn moedige moto mooi in de garage gezet, en hem nog eens bedankt voor het aangename weekendje dat hij me gegeven heeft.

De volgende dag toen ik in de garage kwam stond ie er nog steeds en had hij zijn parfum van houtvuur en verbrande rubber in de garage verspreid. Die geur hangt er nu nog, en dat laat mij al uitzien naar volgend jaar.

Nu eerlijk gezegd als ge mij moet laten kiezen tussen zo’n sfeer opsnuiven en al de souvenirs dat ge er aan overhoud en een testritje van om en bij de 20min bij de locale garagist, dat ge eender welke dag kunt doen dan denk ik dat ik toch wel weet voor wat ik moet kiezen. Ik geef toe dat het elk jaar opnieuw de 24 du Mans zijn. En dan nog da’s niet zeker hé, zie naar de 24h van Francorchamps. Maar toch is het iets apart en best het ommetje waard.

Roadie bedankt voor het aangename gezelschap, het was me echt een genoegen om u op deze gelegenheid wat beter te leren kennen. Jullie wezen van harte welkom volgend jaar.

Tot de volgende

Bourodemoustik

ps: tiens ik heb dat in enen keer mogen posten, zijn de instellingen dan veranderd?

roadie
04-05-2006, 21:49
Prachtig verslag Bourodemoustik, ik zou het zo goed ni kunnen vertellen als gij het kunt schrijven :D

een Ducati, een CBR 1000 (als ik me niet vergis) en nog één met een naked CB van zwaar caliber

Helaas mijn waarde vriend was het idd een ducati met name de 996, een honda VTR1000SP1 en een oude gestripte Suzuki GSX1100R :rolleyes:

Blijkbaar was mijn opleiding niet zo goed want heb het vuur ’s morgens zelf mogen aanmaken (Roadie Grrrr#£°&!$***!!)

Ik ben ni zo een zondagmorgenmens :D

Zal er volgend jaar zeker weer bij zijn!!! :duim:

Groeten
Roadie

PS Voor wie het nog niet weet.. Ik ben anders dan jullie...
......IK moet dikwijls tanken ;)

Bourodemoustik
05-05-2006, 14:01
Helaas mijn waarde vriend was het idd een ducati met name de 996, een honda VTR1000SP1 en een oude gestripte Suzuki GSX1100R :rolleyes:
Ik kwam het hier juist verbeteren de foto's zijn ontwikkeld en het eerste wat ik gedaan heb, was eens gaan kijken of ik juist was of niet.

[quote="roadie"]Voor wie het nog niet weet.. Ik ben anders dan jullie...
......IK moet dikwijls tanken ]
Trek het u niet aan jong, het heeft ook voordelen gehad voor mij. Als ik met SV's of daytona's meerij dan vergroot mijn actie radius ziender ogen. Ik kan tot 300 km doen en dan moet ik pas mijn reserve aanspreken.

De groentjes

Bourodemoustik

Dieterke750
06-05-2006, 00:29
Voila se, ook is effe gelezen. Zo te horen(wat al voorspelbaar was) weeral een weekend gehad om nie rap te vergeten :duim:

Bourodemoustik
08-05-2006, 12:15
Mijn beste vriend Dieterken.

Ik ben geen groot brein, maar zo'n zaken zullen mijn brein nooit verlaten. 12 h van dat spul gebeurd dan ook in den donkere; En als ge iets of wat thuis zijt in de fotografie dan weet ge dat in de donkere kamer alles ontwikkeld wordt en gefixeerd.

Dus volgend jaar gewoon meekomen dan hebt ge dat ook eens meegemaakt.

depo
08-05-2006, 12:21
[quote="Bourodemoustik"]Mijn beste vriend Dieterken.

Ik ben geen groot brein, maar zo'n zaken zullen mijn brein nooit verlaten. 12 h van dat spul gebeurd dan ook in den donkere]
:D :duim:

Isabella
08-05-2006, 15:25
Mooi verslag(JE) Moustik, Roadie was er vorige week in Averbode nog vol enthousiasme over aan 't vertellen :duim:

kawabill
09-05-2006, 07:19
@ moustik
:duim: