PDA

Bekijk Volledige Versie : Motor invoeren uit Nederland, samen met koper naar RDW?

noparkingbert
13-02-2017, 18:47
Hallo,

Ik wil een motor invoeren vanuit Nederland en had gevraagd aan de koper om die reeds uit te schrijven voor me.
We zijn een prijs overeengekomen en ik stel nog een verkoopsovereenkomst op(voor de douane).
Nu zegt hij dat we samen naar een RDW-kantoor moeten om de papieren op mijn naam te laten zetten.
Ik dacht dat het voldoende was als hij de motor uitschrijft en dat ik met een bewijs daarvan plus de andere documenten naar de douane kon.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
FYI het gaat om een 1994 Triumph Daytona 900 mocht je het willen weten...

Lucasfalt
13-02-2017, 23:50
De verkoper mag alleen naar de RDW,de moto wordt dan "uitgevoerd" maar daar staat geen naam op.
Bij verkoop binnen NL moet de koper wel mee want dan wordt de moto op de koper zijn naam gezet.

noparkingbert
14-02-2017, 05:52
Heb je toevallig ook een bron of zo?
Kwestie van de man te overtuigen....
Alvast bedankt voor de info

Lucasfalt
14-02-2017, 08:56
Een kameraad heeft er een paar weken geleden nog één ingevoerd,ikzelf ook maar dat is al wat langer geleden.
Als hij even contact opneemt met de RDW of zullen ze dat daar ook wel zeggen vermoed ik.

Danny81
14-02-2017, 11:56
Heb mijn motor ook in Nederland gekocht,verkoper heeft motor zelf uitgrschreven en de papieren met mij meegegeven.
Met deze papieren ben ik in België naar een douanekantoor geweest,heb 30 cent betaald en de nodige papieren meegekregen voor de verzekering.
Papieren opgestuurd verzekering betaald en 14 dagen later zat nummerplaat in de brievenbus:duim:

noparkingbert
14-02-2017, 18:01
De verkoper heeft nog eens met de RDW gebeld.
Blijkbaar gaat de inschrijving hier sneller als ik m'n naam op de papieren laat zetten.
Het kantoor waar we zouden afspreken is blijkbaar 40km dichter voor mij...
Op die manier is het voor mij dus toch interessanter om het zo te regelen

Bedankt voor de hulp...

Lucasfalt
14-02-2017, 19:45
De verkoper heeft nog eens met de RDW gebeld.
Blijkbaar gaat de inschrijving hier sneller als ik m'n naam op de papieren laat zetten.
Het kantoor waar we zouden afspreken is blijkbaar 40km dichter voor mij...
Op die manier is het voor mij dus toch interessanter om het zo te regelen

Bedankt voor de hulp...
Ik geloof daar niets van,en hoe kunnen ze in NL nu weten dat inschrijven hier sneller zal gaan?
Je krijgt zijn oude kentekenbewijzen met een uitvoerstempel op,en een uitvoerverklaring waar geen naam op staat.
Laat je hier eens weten hoe het afloopt en waar ze dan je gegevens op gezet hebben?

Schussboelie
14-02-2017, 21:13
Ik geloof daar niets van,en hoe kunnen ze in NL nu weten dat inschrijven hier sneller zal gaan?

:agree:

noparkingbert
15-02-2017, 19:17
Mijn gegevens zouden op deel II van het kentekenbewijs komen...

Schussboelie
15-02-2017, 20:00
Dat kan goed zijn maar dat gaat je hier niet helpen hoor.

noparkingbert
16-02-2017, 07:59
Nuja, als het nu iets uitmaakt of niet, het scheelt mij nog altijd ruim 80km dus ik zie wel hé :p

flm900
19-02-2017, 19:53
Nuja, als het nu iets uitmaakt of niet, het scheelt mij nog altijd ruim 80km dus ik zie wel hé :p

De verkoper krijgt ook een bewijs dat het voertuig geschorst is,dan moet hij geen wegen belasting meer betalen.
Heb dit ook al gedaan,zelf naar RDW in stein geweest en papier op gestuurd naar verkoper.
Uitschrijven was gratis.

laagvlieger
19-02-2017, 20:58
Een kameraad heeft er een paar weken geleden nog één ingevoerd,ikzelf ook maar dat is al wat langer geleden.
Als hij even contact opneemt met de RDW of zullen ze dat daar ook wel zeggen vermoed ik.

Ik ben dus de 'kameraad' die een paar weken geleden in NL een motor gekocht heeft.
Eerst gaan kijken en de verkoper een voorschot gegeven (zodat hij niet bang moest zijn dat als hij hem uit zou schrijven, hij hem nietmeer verkocht zou krijgen in NL als ik nietmeer zou opdagen)
De week nadien had hij alleen de papieren in orde gebracht bij de RDW en ben ik de moto gaan ophalen. Met zijn papieren naar de douane (verkoopovereenkomst was helaas niet volledig genoeg. Dit even geregeld via mail) en 3 werkdagen later kon ik de papieren gaan ophalen bij de douane.

Je moet dus niet samen gaan, en veel sneller dan 3 dagen gaat niet he :)

noparkingbert
04-03-2017, 09:48
Wat ontbrak er aan de verkoopovereenkomst?
Ik heb alle gegevens van de verkoper, koper en het voertuig + datum, handtekening en prijs er op gezet...
Het was €10 in het kantoor, maar de verkoper heeft het toch zelf betaald...
Mijn makelaar gaat er maandag mee naar de douane en ik moet geen nieuwe plaat hebben.
Die van mijn andere moto wordt overgezet.
Ik laat weten hoe het afloopt

Btw, er zijn geen papieren bij de motor!
Alles zit op zo'n elektronisch id-kaartje, ik heb enkel dat en de uitvoerbrief en de overeenkomst.
Zal wel oké zijn zeker?

Schussboelie
05-03-2017, 22:16
Geen GVA??
Sowieso moet de km-stand ook op de factuur staan.

Lucasfalt
05-03-2017, 23:22
Geen GVA??
Sowieso moet de km-stand ook op de factuur staan.
In NL hebben ze geen GVA.
Op mijn factuur (van een dealer) stond ook geen km stand,en ze is toch zonder enig probleem door de douane aanvaard.:)

wolfrider/toerbaard
06-03-2017, 03:30
In NL hebben ze geen GVA.

In Belgie dus wel.
Bij nieuwe motoren in Belgie krijg je al vele jaren een GVA , geldig in heel Europa, tenminste voor de landen waar dit nodig zou zijn.
Mijn bandit is ooit nieuw geimporteerd door dealer vanuit Nederland, en daar was dit europees GVA al bij , in 2009, daarvoor werd gezorgd door "motorama " (denk ik, niet meer zeker van de naam) in Nederland .

noparkingbert
08-03-2017, 10:06
Ja de km-stand staat er ook op hoor, heb mijn voorzorgen genomen.
Nee geen GVA, ik had gelezen dat dit niet bestaat in NL
Mijn makelaar is naar de douane geweest met de papieren.
Die dacht wel dat ik een GVA moest hebben :s
Hopelijk geen probleem, het duurt alvast langer dan ze beloofd hadden

B-Gone
19-11-2018, 19:30
even dit oude topic kapen;)

ik ga vrijdag naar een motor kijken in Nederland. het betreft een straat motor, die ik enkel ga gebruiken om op circuit te rijden

de verkoper (particulier) moet dan enkel zijn motor uitschrijven bij de RDW ??

ik moet niks doen:denk:, enkel betalen:D

Lucasfalt
19-11-2018, 22:20
Inderdaad,zorg wel dat je het kentekenbewiijs mee krijgt.
Tegenwoordig is dat een kaart naar het schijnt,geen papier meer.