PDA

Bekijk Volledige Versie : Op welke buitenlandse sites kun je (als Vlaming) je moto te koop zetten ?

flupp
05-05-2018, 14:01
Hallo,

Ik ben mijn (oude) moto aan het verkopen, en ook al wist ik dat het een moeilijk te verkopen model is, en al heb ik de verkoopprijs al behoorlijk laten zakken, dan nog is er een prijs waaronder ik 'm niét te koop zet. Dat punt is momenteel bereikt. Dus is nu het moment gekomen om 'm wat meer internationale zichtbaarheid te geven. Het grote probleem dat ik nu tegen kom, is dat je in de meeste naburige landen een inwoner in dat land moet zijn vooraleer je er een moto (of auto) te koop kunt zetten : motorcyclenews.com, autotrader.co.uk, zweitehand.de, ebay-kleinanzeigen.de

Is eBay iets ? Lijkt mij niet (momenteel zijn daar slechts 70 motoren te koop).

Andere mogelijkheden of tips ?

Lucasfalt
05-05-2018, 16:50
De kans dat je hem aan een Engelsman gaat verkopen lijkt mij heel klein,of het moet een zeer speciaal gewild model zijn.
In NL heb je wel kans,deze sites zijn in elk geval mogelijk als buitenlander : speurders.nl is gratis,marktplaats.nl is voor een moto betalend.

flupp
05-05-2018, 16:59
De kans dat je hem aan een Engelsman gaat verkopen lijkt mij heel klein,of het moet een zeer speciaal gewild model zijn.
...

Ik sluit Engeland niet uit (ook al staat de pond redelijk zwak), maar eigenlijk dacht ik eerder aan Duitsland, ik denk (niet op harde cijfers gebaseerd) dat er in Duitsland net iets meer vraag naar BMW 's is.

Lucasfalt
05-05-2018, 18:00
mobile.de is de bekendste Duitse site voor voertuigen,gaat ook voor buitenlanders maar ik weet niet of die gratis is.
Ook daar acht ik de kans klein dat ze hier een moto willen komen kopen,of het moet iets heel speciaals zijn of de prijs moet heel laag zijn.
Er worden heel wat auto's en moto's uit D naar hier ingevoerd omdat daar heel veel keuze is en de prijzen dikwijls ook lager.
Nederlanders kopen vrij veel hier en in D omdat ze in NL duurder zijn.

flupp
05-05-2018, 23:26
nu staat er toch op mijn paspoort dat ik in belgie woon..... maar op ebay-kleinanzeigen.de verkoop ik toch gewoon moto's :denk:

Dan moet je al een goed woordje Duits kunnen schrijven. Maar dat niet alleen : je moet er (vooral) toch ook een woonplaats ingeven ? Wat ga je dan doen ? Ben je dan van Keulen, of van Aken ? Of van Erndtebrück, of Ruppershausen, of Feudingen, of ..., of ...

nethus
05-05-2018, 23:55
Welke moto verkoop je?

flupp
06-05-2018, 13:35
Een BMW K1300S, weliswaar met 115000 km op de teller. Zelfs zonder zoveel kilometers op de klok, is het (volgens een BMW motordealer) wel een moeilijke fiets om tweedehands te verkopen. Mijn eigen dealer is alleszins niet geďnteresseerd om 'm over te kopen indien ik geen andere koop (wat ik niet van plan ben, want ik heb reeds een andere gekocht, van een ander merk).

't Zegt op zichzelf natuurlijk ook wel wat over het vertrouwen in de BMW techniek die ze jarenlang zélf onderhouden hebben. Dreigt off-topic te geraken, maar zo'n dingen onthoud ik wel. Als 't daarop aankomt, heb ik een olifantengeheugen...

nethus
06-05-2018, 14:23
hmmm, niet meteen het type waar ik naar op zoek ben.

Als 't daarop aankomt, heb ik een olifantengeheugen...
En gelijk heb je.
Succes met de verkoop
en sorry voor off-topic te gaan

Schussboelie
06-05-2018, 14:49
Mijn eigen dealer is alleszins niet geďnteresseerd om 'm over te kopen indien ik geen andere koop (wat ik niet van plan ben, want ik heb reeds een andere gekocht, van een ander merk).

't Zegt op zichzelf natuurlijk ook wel wat over het vertrouwen in de BMW techniek die ze jarenlang zélf onderhouden hebben. Dreigt off-topic te geraken, maar zo'n dingen onthoud ik wel. Als 't daarop aankomt, heb ik een olifantengeheugen... En gelijk heb je.
Bwah, ik vind dat precies niet eens zo abnormaal...
Ik denk overigens dat dat bitter weinig te maken heeft met ‘vertrouwen in eigen techniek’ en meer met actuele marktkennis.
Ne motor met meer dan 50.000km is gewoon sowieso écht moeilijk te verkopen.

Maar on-topic: in Duitsland inderdaad mobile.de.
Is volledig gratis én je kan daar gewoon met je eigen locatie werken. :duim:

flupp
07-05-2018, 14:36
Bedankt aan iedereen voor de reacties. Ik weerhoud mobile.de (Engelse tekst) en speurders.nl

Dus ebay-kleinanzeigen.de gaat écht niet; daar bepalen de algemene voorwaarden, om te beginnen, dat de tekst in 't Duits moet zijn. Duits schrijven is aan mij niet besteed, en de dichtsbijzijnde verplicht op te geven Duitse stad is pakweg 250 km van bij mij. Niet veel zin om een advertentie te plaatsen die er sneller terug af is dan dat ze er op staat.

Lucasfalt
07-05-2018, 18:54
Laat je ons ook weten of het iets opgeleverd heeft?
Dan weten we dat voor in de toekomst.
Speurders.nl heb ik zelf al wel gebruikt en ik heb ook reacties gehad,maar geen verkoop.

flupp
07-05-2018, 21:38
Wil ik best doen, ja. Echter niet die voorspelbare reacties meetellend die een onnozele prijs van 2000€ minder dan de vraagprijs bieden, en als je 't zou willen geloven, moet je 'm dan nog tot ginder rijden ook. Enfin, je begrijpt wat ik bedoel :cool:

Lucasfalt
08-05-2018, 08:06
Wil ik best doen, ja. Echter niet die voorspelbare reacties meetellend die een onnozele prijs van 2000€ minder dan de vraagprijs bieden, en als je 't zou willen geloven, moet je 'm dan nog tot ginder rijden ook. Enfin, je begrijpt wat ik bedoel :cool:
Dat soort biedingen en vragen krijg je dus niet alleen hier.:D
Ik had een tijdje geleden iemand die vroeg of ik de moto zou willen komen tonen in Brussel terwijl ik in het Antwerpse woon.:crazy:
Hier komen kijken was er blijkbaar al te veel aan.

dirjax
08-05-2018, 10:32
Hier komen kijken was er blijkbaar al te veel aan.

zonder motor zou ik mij ook niet zo snel verplaatsen :D:D:D

flupp
08-05-2018, 20:11
zonder motor zou ik mij ook niet zo snel verplaatsen :D:D:D

En laat je dan ook de supermarkt jouw boodschappen brengen ? :sarcasme:

;)

Nightwing
08-05-2018, 22:06
oa Delhaize levert aan huis... :p

flupp
08-05-2018, 22:37
oa Delhaize levert aan huis... :p

Geen kwaad woord over Delhaize, en ook niet over Colruyt (die dat ook doet). Maar ik zie het de motoconstructeurs nog niet zo onmiddellijk doen, aan huis leveren ... tenzij de Chinese misschien ?

Tot zolang mogen ze mijn moto ook eerst thuis komen bekijken ipv dat ik er het land mee rondleur. Hoe wanhopig kun je zijn om overal te beginnen rondrijden met jouw occasie motorfiets :denk:

Lucasfalt
09-05-2018, 18:46
Geen kwaad woord over Delhaize, en ook niet over Colruyt (die dat ook doet). Maar ik zie het de motoconstructeurs nog niet zo onmiddellijk doen, aan huis leveren ... tenzij de Chinese misschien ?

Tot zolang mogen ze mijn moto ook eerst thuis komen bekijken ipv dat ik er het land mee rondleur. Hoe wanhopig kun je zijn om overal te beginnen rondrijden met jouw occasie motorfiets :denk:

:agree:
Bij Delhaize kies en koop je online,en dan brengen ze het aan huis.
Dat is iets anders dan aan huis komen laten kijken.
Ik heb hem ook geantwoord dat ik hem wel naar Brussel wil brengen als hij hem koopt,maar niet alleen om hem eens te bekijken.

adventurer
10-05-2018, 07:17
Mijn eigen dealer is alleszins niet geďnteresseerd om 'm over te kopen indien ik geen andere koop

Da's niets nieuws...
Volgens mij zijn BMW dealers enkel geďnteresseerd om over te nemen als het een GS is....

Zelfs met een eventuele aankoop van een (duurder dan bij de concurrentie-) nieuwe BMW kregen we bij een BMW dealer voor de R1200R zo'n 1000 tot 1800€ minder terug dan bij een opkoper die de motor niet eens heeft gezien en een dealer van een ander merk.
(op een overnameprijs van <10 000€ kan dat al tellen dek ik)

Hoeveel is de vraagprijs als ik nieuwsgierig mag zijn...

Succes met de verkoop, maar zoals schuss ook al schreef, het zal geen makkelijke opdracht zijn met zo'n kmstand.

jamez
10-05-2018, 10:52
Da's niets nieuws...
Volgens mij zijn BMW dealers enkel geďnteresseerd om over te nemen als het een GS is.....

Dat kan ik officieel ontkennen. Ik heb namelijk vorig jaar mijn K1300s , bij de dealer overgelaten. Mijne was 5 jaar oud en had ongeveer 60.000 km. Was na 2 weken reeds verder verkocht. Dat was dus herverkoop met garantie en de vraagprijs was niet veel hoger dan wat ik gekregen had , paar honderd maar. Veel marge was daar dus niet meer.

Maar natuurlijk is de dealer geen liefdadigheidsinstelling. Die wil daar natuurlijk zelf ook aan verdienen. De prijs is vraag en aanbod , ik heb zelf klein 10jaar met k's rondgereden en het gebeurde al eens dat je onderweg een andere k tegenkwam. Terwijl je elk uur 10 gs'en tegenkomt. Dat speelt natuurlijk ook mee in de prijszetting. En de km stand , helpt natuurlijk ook niet voor veel mensen.Ten onrechte waarschijnlijk want uw km stand is perfect normaal voor een moto waar mee gereden is en daar kunnen er heel waarschijnlijk zonder enig probleem nog eens evenveel bij.

Veel succes met de verkoop.

flupp
10-05-2018, 11:34
...
Hoeveel is de vraagprijs als ik nieuwsgierig mag zijn...

Succes met de verkoop, maar zoals schuss ook al schreef, het zal geen makkelijke opdracht zijn met zo'n kmstand.

Dank je. Staat momenteel te koop voor 5000 €, bieden vanaf 4800 € - zie https://www.2dehands.be/motoren/motoren/bmw/bmw-k1300s-diverse-opties-395801585.html

Ik zie dat ie intussen niet (meer) voorkomt indien ik zoek op "k1300s" noch op "k 1300 s", geen idee wat daar de oorzaak van is. Ik denk echt niet dat 5000 té veel is...

flupp
10-05-2018, 11:47
... Mijne was 5 jaar oud en had ongeveer 60.000 km. Was na 2 weken reeds verder verkocht. Dat was dus herverkoop met garantie en de vraagprijs was niet veel hoger dan wat ik gekregen had , paar honderd maar. Veel marge was daar dus niet meer.
...

Eén koper is genoeg, natuurlijk. Dat ze er veel marge op maken, dat heb ik nooit gedacht noch beweerd.

Maar het valt bij mij niet echt goed dat een andere dan mijn eigen BMW dealer wél de moeite doet om er een aantal foto's van te maken, en via zijn kanalen prijsoffertes bij exporteurs opvraagt. Dat die een (beperkt) bedrag van het hoogste bod aanrekent voor die service -indien ik geen nieuwe bij hem koop- neem ik er gerust bij. Ik kán 'm maw wel kwijt (maar aan die prijs laat ik 'm misschien liever in mijn living staan als kunststuk ;) )

adventurer
10-05-2018, 17:16
Maar natuurlijk is de dealer geen liefdadigheidsinstelling. Die wil daar natuurlijk zelf ook aan verdienen.

Klopt, en dat mag... maar ze moeten niet overdrijven.

Een motor waar nog meer dan een jaar BMW premium garantie op zit, die z'n volgende onderhoud pas na 8000km moet hebben en pas splinternieuwe banden heeft gekregen... daar hoeven ze niet veel aan te doen om die in de showroom te plaatsen he... Garantie is al gedekt.

Daar hoeven ze, wat mij betreft, echt geen 3000€ winst op te pakken. En nee, in geen enkele BMW garage ga je hetzelfde model/bouwjaar vinden voor minder dan 3250€ meer dan dat we terugkregen van de BMW dealer.

Dan vond het ik het bod van een niet-BMW die 1800€ meer bood toch al wat realistischer.

De eerste de beste opkoper gaf via de telefoon en adhv enkele foto's al 1000€ meer. Ik vind dat de BMW dealer (of toch de verkoper van dienst) zich hier toch wat heet laten kennen.

flupp
21-05-2018, 17:36
Even een update ... Voor 't moment ben ik via mobile.de "zaken aan 't doen" met ene Miguel, die nu op 't punt aangekomen is om mij mijn chassisnummer te vragen opdat ie kan verifiëren of die fiets niet gestolen is. 'k Denk dat ik NU die koper laat voor wat ie is ...

janbros
21-05-2018, 18:23
Even een update ... Voor 't moment ben ik via mobile.de "zaken aan 't doen" met ene Miguel, die nu op 't punt aangekomen is om mij mijn chassisnummer te vragen opdat ie kan verifiëren of die fiets niet gestolen is. 'k Denk dat ik NU die koper laat voor wat ie is ...

verbaasd je dat nu zo hard ?
die mens zou vanuit Duitsland helemaal naar jou toe komen om eventueel een motor te kopen. Voor hetzelfde denkt die mens dat jij maar een louche figuur bent : een motor in het buitenland tekoop zetten, en de koper niet eens de kans te geven om te checken of het niet over een gestolen motor gaat ?

Als jij dat chassis-nummer doorgeeft, wat zou die mens daar mee kunnen aanvangen ?

voor 500 euro meer (en waar iedereen van weet dat je ze gewoon voor 5000 wel zal meekrijgen) staan er 2 op Mobile.de, met minder kilometers en die niet ingevoerd moeten worden. Wil je er wel vanaf ? :D

dirjax
21-05-2018, 18:33
verbaasd je dat nu zo hard ?
die mens zou vanuit Duitsland helemaal naar jou toe komen om eventueel een motor te kopen. Voor hetzelfde denkt die mens dat jij maar een louche figuur bent : een motor in het buitenland tekoop zetten, en de koper niet eens de kans te geven om te checken of het niet over een gestolen motor gaat ?

Als jij dat chassis-nummer doorgeeft, wat zou die mens daar mee kunnen aanvangen ?
:agree:

flupp
21-05-2018, 20:58
Wel, ben ik té achterdochtig ? Jouw reactie is eigenlijk toch best wel geapprecieerd. Want ik schatte dat ze dan dat chassisnummer konden opgeven als gestolen, zodat mijn "echte" latere koper die niet kan inschrijven. Scheelt dat nu echt aan mij ? Hij vraagt overigens de 2 foto's van het chassisnummer.

Overigens, het is een Spanjaard (die dus op een Duitse site aankoopt).

En misschien ook het goede moment om, mocht ik misschien toch verdergaan, te vragen hoe dit dan doorgaans betaald wordt ?

janbros
21-05-2018, 22:45
jij hebt toch alle papieren en een aankoopbewijs, hij niet. wie zal kunnen bewijzen dat hij de rechtmatige eigenaar is denk je ;)

en afhandeling : cash bij afhaling, tenzij het vals geld is, kan je niet belazert worden.