routes vanuit Basecamp opslaan op pc/externe disc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • laagvlieger
    Die Hard 2fast'er
    • mrt. 2015
    • 298
    • midden limburg

    routes vanuit Basecamp opslaan op pc/externe disc

    Mijn lijstje met routes is al flink aan het groeien in Basecamp, waardoor ik het tijd vind om wat als back-up op pc / externe harddisc te zetten.

    Nu doe ik dat vanuit Basecamp door de betreffende 'lijstmap' via 'bestand' te 'exporteren' naar een map op mijn pc / ext.disc.

    Maar nu vraag ik mij af wat het verschil is tussen dit 'exporteren' en 'back-up' maken? 'back-up' duurt langer.

    Of is er nog een andere, gemakkelijkere manier? (om ev. meerdere 'lijstmappen' te gelijk weg te schrijven?
  • flupp
    Die Hard 2fast'er
    • nov. 2013
    • 1590
    • ..

    #2
    Ik doe zoiets met de "backup" functionaliteit. Daarvoor dient dat toch ? Als je daarentegen op een lijstmap gaat staan, en die exporteert, dan heb je alles ook mee (dénk ik toch) ... van die ene lijstmap (!). Als je maw een backup wil maken van jouw hele bestand aan routes en mappen en heel de reutemeteut, dan moet je zeker zijn dat je álle lijstmappen één voor één hebt geëxporteerd. Als je dan géén fouten wil maken (in het o.a. onverhoeds overslaan van de één of de andere map), dan neem je beter een ... ahum ... backup

    Let wel op : als je een backup maakt, en daarna voeg je x routes toe, dan moet je weten dat je die ene backup niét kunt terugzetten (ik dacht dat dit "herstellen" heet) zonder die x routes te overschrijven (met niks, dus, maw je bent die ... kwijt). Dus dan zou je vóór het herstellen die x routes wél moeten exporteren, "herstellen", en die x routes daarna terug importeren.
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

    Comment

    • laagvlieger
      Die Hard 2fast'er
      • mrt. 2015
      • 298
      • midden limburg

      #3
      Door een 'lijstmap' te 'exporteren' gooit hij alle routes, sporen, waypints uit alle 'lijsten' samen. Ofwel moet ik alle 'lijsten' één voor één 'exporteren'.

      Is het dan zo dat via een 'back-up' van een 'lijstmap' alle 'lijsten' behouden blijven en dus alles geordend blijft? (zou wel handiger zijn )

      Comment

      • flupp
        Die Hard 2fast'er
        • nov. 2013
        • 1590
        • ..

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door laagvlieger Bekijk Berichten
        Door een 'lijstmap' te 'exporteren' gooit hij alle routes, sporen, waypints uit alle 'lijsten' samen. Ofwel moet ik alle 'lijsten' één voor één 'exporteren'.

        Is het dan zo dat via een 'back-up' van een 'lijstmap' alle 'lijsten' behouden blijven en dus alles geordend blijft? (zou wel handiger zijn )
        Eén (enkele) lijstmap kan niet gebackupt worden : met een backup sla je alles op, ga je desnoods (met dat backupbestand) naar een totaal andere BaseCamp installatie (op een andere computer), herstelt er (dmv dat backupbestand), en op die andere computer ben je onmiddellijk aan het werken met dezelfde gegevens die op de gebackupte computer stonden.

        Als je de gegevens van één enkele lijstmap veilig wil bewaren, kun je dat doen door die lijstmap te exporteren, inderdaad. Ik wil jou geloven als je beweert dat je dan de onderverdelingen uit de lijsten in die lijstmap kwijt geraakt, ik weet dat niet. Maar ik gebruik die functie niet zo vaak, en dan ook nog enkel om routes op Google Earth te kunnen bekijken (door die als .kml te exporteren).
        Ik vervoehe ja en nin. Joak.
        Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
        't È nie moeilik. Nint.
        Verstoa j 't nie ? Nieg ?

        Comment

        • E.M.
          Administrator
          • sep. 2012
          • 19238
          • Arlon

          #5
          Ik doe ik steeds de backup optie. Die zijn ondertussen 900mb groot. Ik switch zo ook mijn routes van workstation naar laptop.

          Best vaak doen als je met routes echt bezig bent of voor een vakantie. Basecamp heeft bij mij al vaak het routebestand verneukt en de enige kans om meer dan 0 routes te zien is terug te gaan naar een back-up.

          De backups syncen ook meer dan alleen je routes. Ik dacht dat ook de settings mee syncen.

          Bij export wel opgelet met een (al jaren bestaande) bug in Basecamp.
          Vb
          Poi 1
          Poi 2
          Route A1
          Route A2
          Route B1
          Route B2
          Track 1
          Track 2

          Selecteer je Poi 2 + route A1 + Route B1 - - > export.
          Dan zitten enkel Poi 2 & Route A1 erbij. Route B1 niet omdat er een ongeselecteerde route in de lijst zit (Route A2).
          De truuk is dan een aparte lijst te maken met enkel de bestanden van je export en dan te exporteren.

          Tegenvoorbeeld: Route A1 + A2 + B1 geeft wel de 3 routes in de export
          2011 Kawasaki Z1000SX (black)
          2013 Pixel Carpet (rainbow)

          Braaaaaaaap braaaaaaap

          Comment

          • flupp
            Die Hard 2fast'er
            • nov. 2013
            • 1590
            • ..

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
            Ik doe ik steeds de backup optie. Die zijn ondertussen 900mb groot.
            ...
            Ik zit aan 380+ MB, in immer (traag) stijgende lijn. Maar ik ben dan ook geen bijna-professionele routebouwer, hee
            Ik vervoehe ja en nin. Joak.
            Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
            't È nie moeilik. Nint.
            Verstoa j 't nie ? Nieg ?

            Comment

            Working...
            X