Nog maar net nieuw en al raad nodig :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • The Game
    Die Hard 2fast'er
    • jan. 2005
    • 1119

    Nog maar net nieuw en al raad nodig :-)

    Hello allemaal...

    Even heel kort voorstellen... ik ben Fiber :biggrin: (korter kan ni peisk :biggrin: )

    Nee ik ben 24 uit omgeving van Leuven en toegegeven... ben nog niet in het bezit van een moto maar de plannen zijn nu héél serieus... een helm (Arai) en kledij (Alpinestars,...) heb ik al gekocht om de kosten wat te verspreiden...

    Nu zit ik met het volgende probleem...

    Ik heb als beginner zo iets van "ik begin met nen tweedehands 600" en daar leer ik tegoei mee rijden en binnen paar jaar stap ik over op iets zwaarder als ik daar zin in heb :biggrin:

    Mijn zinnen gaan uit naar bv. Honda CBR600F, Suzuki GSXR 600, noem maar op... in kort... iets 600 en sportief

    Heb al vaak gehoort van "klein rijbewijs" maar nu vraag ik me af... wat is da nu juist allemaal? Weet da het dan gaat om moto's met 25kw max maar zijn er nog dingen waaraan je moet voldoen voor je op zo één mag stappen met 25kw?

    Tweede vraag... ik weet enkele moto's te koop staan, waaronder CBR600F die ingeschreven staan voor klein rijbewijs. Is dit zo een achterpoortje ofzo want als ik zie op Honda-site... normaal heeft die anno 2005 81kw. (alsk me ni vergis)

    Ik vraag me dus af dat dit geen problemen ofzo kan geven met verzekering ofzo of indien ongeval...

    Kan iemand mij beetje wegwijs maken?


    ps. sorry voor de noobactige toestand hiere ma ben het dan ook nog é
    http://www.2fast4u.be/forums/image.p...ine=1139009529
  • guido
    2fast4u Ancien
    • apr. 2004
    • 27501
    • Het hageland

    #2
    Welkom,zelf weet ik nie zoveel over die 25kw,maar er zullen er hier wel tussen zitten die daar kunnen op antwoorden.

    Comment

    • The Game
      Die Hard 2fast'er
      • jan. 2005
      • 1119

      #3
      Thanx anyway Guido... hopen dat iemand wil reageren é
      http://www.2fast4u.be/forums/image.p...ine=1139009529

      Comment

      • guido
        2fast4u Ancien
        • apr. 2004
        • 27501
        • Het hageland

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Fiber
        Thanx anyway Guido... hopen dat iemand wil reageren é
        Da komt wel,tis nu nog rustig,de meesten komen s'avonds eens kijken

        Comment

        • Schussboelie
          2fast4u Ancien
          • apr. 2004
          • 13242
          • Lommel

          #5
          Welkom Fiber!!

          't Zit zo, als je nog geen 21 bent mag je niet met meer dan 25KW rijden, tenzij je al 2 jaar je rijbewijs hebt (gehaald als je 18 bent of zo).
          Als je ouder dan 21 bent mag je met alles rijden.

          In sommige gevallen is een begrensde moto (25KW of minder dus) goedkoper voor de verzekering. Misschien ook voor de wegentaks maar dat zal alleszins niet veel schelen.

          Een moto die als 25KW is ingeschreven, is meestal een begrensde versie van een moto die normaal meer KW heeft, zoals die Honda CBR600 en alle andere sportieve 600'tjes.
          Je kan deze begrenzing uiteraard wegnemen en dan moet die normaal gezien ook als full power heringeschreven worden. Deze mogelijkheid werd voorzien om te voorkomen dat alle -21jarigen na twee jaar een nieuwe moto zouden moeten kopen.
          Omgekeerd mag echter niet. Je kan een moto die eens als +25KW ingeschreven is geweest niet terug laten inschrijven als -25KW, zelfs al zou je het vermogen ook effectief opnieuw begrensd hebben.

          In de praktijk zijn er veel motorfietsen die nog als 25KW ingeschreven staan maar die toch al "open staan" en hun volle vermogen hebben.
          Net zoals er veel zijn die in praktijk meer dan 100PK hebben maar op papier maar 98 of 99, dat maakt namelijk wel een zeer groot verschil voor de wegentaks.

          Maar nogmaals, als je ouder bent dan 21, niets van aantrekken en ineens ne Full Power kopen. Ben je nog geen 21 maar heb je al twee jaar je rijbewijs, dan geldt hetzelfde.
          Ben je nog geen 21 en heb je nog geen 2 jaar je rijbewijs dan moet je uitkijken naar een (op papier alleszins) 25KW moto.

          Hoop dat het niet te ingewikkeld is!

          Comment

          • guido
            2fast4u Ancien
            • apr. 2004
            • 27501
            • Het hageland

            #6


            uitleg over rijbewijs.

            Comment

            • Ivo
              Die Hard 2fast'er
              • okt. 2004
              • 2160
              • bxl

              #7
              ik had een geimporteerde zx9(ingeschreven als <25KW) op het oog een maand geleden , en was mij afgeraden geweest
              door 'devil own racer' dat er idd klachten zouden komen bij ongeval, indien de verzekering kan bewijzen dat deze degelijk meer heeft dan ..; 25KW..
              meer weet ik er ook niet over

              Comment

              • guido
                2fast4u Ancien
                • apr. 2004
                • 27501
                • Het hageland

                #8
                Ik was juist te laat,schussboeli zijn uitleg klopt volledig en hij is geloof ik rijschool instructeur.Zou dus ook gaan voor een full power.

                Comment

                • The Game
                  Die Hard 2fast'er
                  • jan. 2005
                  • 1119

                  #9
                  Dus full power betekent ook dat ik mijn rijbewijs voor de moto moet gaan doen?

                  Ja sorry voor men misschien idiote vragen hé ma mochten ze de wetgeving ed. nu eens duidelijker maken voor de mensen :biggrin:
                  http://www.2fast4u.be/forums/image.p...ine=1139009529

                  Comment

                  • the devil's own racer
                    Die Hard 2fast'er
                    • apr. 2004
                    • 1421
                    • Geetbets

                    #10
                    koop gewoon ne full power

                    zeker voor de verzekering gade probs krjgen as er iets gebeurd
                    je bent 24 en mag dus met alles rijden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fiber
                    Hello allemaal...

                    Even heel kort voorstellen... ik ben Fiber :biggrin: (korter kan ni peisk :biggrin: )

                    Nee ik ben 24 uit omgeving van Leuven en toegegeven... ben nog niet in het bezit van een moto maar de plannen zijn nu héél serieus... een helm (Arai) en kledij (Alpinestars,...) heb ik al gekocht om de kosten wat te verspreiden...

                    Nu zit ik met het volgende probleem...

                    Ik heb als beginner zo iets van "ik begin met nen tweedehands 600" en daar leer ik tegoei mee rijden en binnen paar jaar stap ik over op iets zwaarder als ik daar zin in heb :biggrin:

                    Mijn zinnen gaan uit naar bv. Honda CBR600F, Suzuki GSXR 600, noem maar op... in kort... iets 600 en sportief

                    Heb al vaak gehoort van "klein rijbewijs" maar nu vraag ik me af... wat is da nu juist allemaal? Weet da het dan gaat om moto's met 25kw max maar zijn er nog dingen waaraan je moet voldoen voor je op zo één mag stappen met 25kw?

                    Tweede vraag... ik weet enkele moto's te koop staan, waaronder CBR600F die ingeschreven staan voor klein rijbewijs. Is dit zo een achterpoortje ofzo want als ik zie op Honda-site... normaal heeft die anno 2005 81kw. (alsk me ni vergis)

                    Ik vraag me dus af dat dit geen problemen ofzo kan geven met verzekering ofzo of indien ongeval...

                    Kan iemand mij beetje wegwijs maken?


                    ps. sorry voor de noobactige toestand hiere ma ben het dan ook nog é
                    yzf 1000 RR 'red devil'

                    Comment

                    • Loe
                      Die Hard 2fast'er
                      • aug. 2004
                      • 2296
                      • Temse

                      #11
                      fiber,

                      hetgeen jij waarschijnlijk ook verwart is het 11kw principe
                      voor 125cc's met max. 11kw heb je enkel een autorijbewijs nodig
                      maar 600cc's op 11kw ga je helaas niet vinden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fiber
                      Dus full power betekent ook dat ik mijn rijbewijs voor de moto moet gaan doen?

                      Ja sorry voor men misschien idiote vragen hé ma mochten ze de wetgeving ed. nu eens duidelijker maken voor de mensen :biggrin:

                      Comment

                      • guido
                        2fast4u Ancien
                        • apr. 2004
                        • 27501
                        • Het hageland

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
                        fiber,

                        hetgeen jij waarschijnlijk ook verwart is het 11kw principe
                        voor 125cc's met max. 11kw heb je enkel een autorijbewijs nodig
                        maar 600cc's op 11kw ga je helaas niet vinden
                        Dus voor een 25kw is ook een moto rijbewijs nodig,kan je beter een fullpower kopen.

                        Comment

                        • The Game
                          Die Hard 2fast'er
                          • jan. 2005
                          • 1119

                          #13
                          Ah ok :biggrin: dacht da wel te doen maar met die onduidelijkheden altijd (lees: Fiber is niet zo slim)...

                          Maar aan allemaal nen dikken merci... nu ben ik tenminste al wat mee
                          @Guido... gij woont nog wel kort bij mij ben van Nieuwrode en onlangs nog bij Vrancken gaan zien :biggrin: hihi
                          http://www.2fast4u.be/forums/image.p...ine=1139009529

                          Comment

                          • Jax
                            Die Hard 2fast'er
                            • aug. 2004
                            • 1007
                            • Bekkevoort

                            #14
                            Welkom bij 2fast4u.be Fiber.

                            Comment

                            • Schussboelie
                              2fast4u Ancien
                              • apr. 2004
                              • 13242
                              • Lommel

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
                              hetgeen jij waarschijnlijk ook verwart is het 11kw principe
                              voor 125cc's met max. 11kw heb je enkel een autorijbewijs nodig
                              Klopt.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
                              maar 600cc's op 11kw ga je helaas niet vinden
                              En zelfs al zou je ze vinden, dat brengt je nog niets verder.
                              Het moet én max 125cc én max 11KW zijn.


                              En Fiber, best rijbewijs halen voor 1 september want vanaf dan worden de maneuvers moeilijker.

                              Comment

                              Working...
                              X