PDA

Bekijk Volledige Versie : tuning onderdelen

koenhen
11-04-2007, 10:02
Ik zou eigenlijk graag es weten of het gemiddelde "aftermarket-onderdeel" even degelijk is als de originele deeel dat het vervangt...
De meeste "racing" onderdelen zoals wielen, schijven, etc... worden altijd lichter vervaardigd dan de originele delen maar zijn deze dan nog sterk genoeg om jaren mee te gaan?
m.a.w. als je al problemen gehad hebt (of uitermate positieve ervaringen) met lichter spul op je moto laat het hier dan weten! :duim:
Ik stel deze vraag omdat ik tijdens de MET gezien heb dat een van de deelnemers problemen kreeg met z'n aftermarket-wielen.

Greetz,

Koen

toxic_rebel
11-04-2007, 10:07
Zover ik weet zijn de aftermarket spullen van de bekendere merken minstens even goed als de originele onderdelen. Als je zeker wilt zijn kan je op duitse sites zoeken welke onderdelen tuv gekeurd zijn, denk dat je dan wel zeker kan zijn van de kwaliteit.
Mss dat die gast in de MET met verouderde magnesium velgen reed? Er staat een tijdslimiet op die velgen, een "vervaldatum", magnesium velgen zijn in tijd niet onbeperkt bruikbaar.

DuCman
11-04-2007, 10:41
Ik denk niet dat je je direct zorgen hoeft te maken.
Het kan wel zijn dat sommige onderdelen sneller verslijten en/of vervangen moeten worden.
Een mooi voorbeeld zijn magnesium wielen, deze zijn sneller versleten (verlieren sneller hun sterkte) tegen over de andere (vb aluminium), maar zijn wel lichter.

Jeroen!
11-04-2007, 20:04
Kunt ge dat van die problemen specifieren (uit interesse, niet dat ik magnesium velgen ga kopen ofzo)?