Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Systeemhelm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Systeemhelm

Hey,
    Ik ben al een tijdje aan het denken om overteschakelen van een integraal helm naar een systeemhelm.Maar ik heb hier de volgende bedenkingen over :

1)Geven die niet meer windruis(lawaai) in de helm dan een integraal?
    2)Zijn die even veilig?
    3)Welk merk is goed?
    4)Waar op letten?
    5)Hebben ze die ook in het appelzeeblauwgroen met witte bollen?

En ook graag de positieve en negatieve ervaringen die jullie hebben met jullie systeemhelm

Thkx,
    Philip.
    Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaaassssss

de mijne is een shubert en het grote voordeel is dat er een opklapbaar zonnescherm is ingebouwd,ook heeft die een antidamp scherm ,er is wel meer windgeruis.

http://www.heingericke.be

kijk bij promoties deze maand,shubert concept.

Comment

Ik heb lang met een Caberg Just One (J1) gereden.
      Best wel handig, zeker voor mensen als mijn broer die met bril rijden.
      In vergelijking met mijn huidige (Vemar Diadem, integraal) wel luider en vooral, zwaarder!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido
        de mijne is een shubert en het grote voordeel is dat er een opklapbaar zonnescherm is ingebouwd,ook heeft die een antidamp scherm ,er is wel meer windgeruis.

http://www.heingericke.be

kijk bij promoties deze maand,shubert concept.
        Heb dezelfde, ben er zeer tevreden over.
        Geluid valt mee bij de shubert, bij cabert is die niet zo goed.
        Wegklapbaar zonnescherm is een zeer goede optie.
        Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Ik ben heel tevreden van de Nolan, geluid valt heel erg mee, maar das afhankelijk van uwe moto en van uw lengte
          ik heb die voornamelijk bijgekocht voor als t mooi weer is met mondstuk open te rijden, da gaat tot 130 per uur op men tufke

duc4ever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buske1300
            Hey,
            Ik ben al een tijdje aan het denken om overteschakelen van een integraal helm naar een systeemhelm.Maar ik heb hier de volgende bedenkingen over :

1)Geven die niet meer windruis(lawaai) in de helm dan een integraal?
            2)Zijn die even veilig?
            3)Welk merk is goed?
            4)Waar op letten?
            5)Hebben ze die ook in het appelzeeblauwgroen met witte bollen?

En ook graag de positieve en negatieve ervaringen die jullie hebben met jullie systeemhelm

Thkx,
            Philip.
            1) Ja, alhoewel er sommige systeemhelmen stiller zijn dan sommige integraal. Shubert staat erom bekend redelijk stil te zijn.
            2) Ja en nee. Bij een val op de kin zal het kinstuk de zwaarste klap opvangen en op dat vlak istie mss veiliger dan een integraal. natuurlijk als je dan nog een paar keer overkop slaat en daarna nog eens met je bakkes tegen de grond slaat, tja.... (but what are the odds????)
            Als je met je kinstuk openrijd dan is het natuurlijk niet veiliger.
            3) ikzelf heb een lazer revolution gehad, 1 tip, en shto tegen geven en niet meer naar kijken, rotslechte helm: luid, en het scherm is een aquarium (ik heb in 1 jaar tijd 5 [VIJF!!!] schermen gemonteerd).
            Mijn vrouw draagd 1 van AIROH, goed, stevig en niet duur (RAD). AIROH heeft nu ook eentje met zonnescherm dacht ik.
            4) Goede aansluiting van het kinstuk en de helmschaal (windruis), stevige sluiting van het kinstuk (geen speling), makkelijke/vlotte opening van het kinstuk (opendoen met 1 hand, je andere heb je nodig om vb je rem in te houden,...).
            Voor de rest: idem van een gewone helm
            5) Ga naar een airbruscher of eet Pado's
            tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Hey,

Thanks voor de antwoordjes.Ben gisteren eens gaan rondsnuffelen bij "MSracing" in Linden en degene die mij het beste beviel was die nieuwe van Airoh,type SR55(als ik mij niet vergis).Die was het makkelijkste om aan en uit te doen en had een goed zitcomfort.Heb ook zo een Schuberth C2 aangehad en had de indruk dat die stiller zou zijn omdat die beter aan de oren afsluitte maar ik vond die vervelend om die uit en aan te doen(pijn aan de oren).Beide helmen hebben ook van die zonneschermpjes maar mijn vraagje is of dat schermpje wel voldoende is bij zonnig weer omdat ik de indruk heb dat het schermpje niet laag genoeg komt en ik vermoed dat dit een vervelend effect(ogen) zou kunnen hebben bij het rijden.Of heb ik het mis?

Grtz,
              Philip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buske1300
                Hey,

Thanks voor de antwoordjes.Ben gisteren eens gaan rondsnuffelen bij "MSracing" in Linden en degene die mij het beste beviel was die nieuwe van Airoh,type SR55(als ik mij niet vergis).Die was het makkelijkste om aan en uit te doen en had een goed zitcomfort.Heb ook zo een Schuberth C2 aangehad en had de indruk dat die stiller zou zijn omdat die beter aan de oren afsluitte maar ik vond die vervelend om die uit en aan te doen(pijn aan de oren).Beide helmen hebben ook van die zonneschermpjes maar mijn vraagje is of dat schermpje wel voldoende is bij zonnig weer omdat ik de indruk heb dat het schermpje niet laag genoeg komt en ik vermoed dat dit een vervelend effect(ogen) zou kunnen hebben bij het rijden.Of heb ik het mis?
                Grtz,
                Philip.
                Zonnescherm werkt goed en is echt handig bv.bij het rijden door een tunnel of een bos.
                Een goede helm moet spannen aan de oren zonder evenwel pijn te doen bij het dragen,om op en af te zetten gewoon bij de sluitingriempjes vastnemen en open trekken.Pas maar eens een Arai,die sluiten nog beter aan,als ge die gewoon uitdoet trekt ge uw oren er af indien hij goed past.

Comment

Hoi Buske,

Ik heb zo'n Airoh SV55, met mijn 1,84m en mijn transalp met verhoogd scherm kan ik de helm moeilijk stil noemen. Al denk ik dat dat voor de meeste helmen in die combinatie geldt (volgens dat ik lees op de verschillende forums). Maar met een andere motor, of een andere lengte kan het een heel ander effect geven.

Het zonnevizier is zeker groot genoeg en donker genoeg, en gemakkelijk te bedienen. Het buitenvizier blijkt bij mij niet echt krasvrij te blijven, en de klep durft wel eens naar beneden vallen de laatste tijd. :-(

Zien er leuk uit, maar denk dat ik eens de schubert van guido moet testen de volgende keer ;-)
                  2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

Comment

[quote="transalpje"]Hoi Buske,

Ik heb zo'n Airoh SV55, met mijn 1,84m en mijn transalp met verhoogd scherm kan ik de helm moeilijk stil noemen. Al denk ik dat dat voor de meeste helmen in die combinatie geldt (volgens dat ik lees op de verschillende forums). Maar met een andere motor, of een andere lengte kan het een heel ander effect geven.

Het zonnevizier is zeker groot genoeg en donker genoeg, en gemakkelijk te bedienen. Het buitenvizier blijkt bij mij niet echt krasvrij te blijven, en de klep durft wel eens naar beneden vallen de laatste tijd. :-(

Zien er leuk uit, maar denk dat ik eens de schubert van guido moet testen de volgende keer ]

Als we naar het salon rijden hé.

Comment

[quote="transalpje"]Hoi Buske,

Zien er leuk uit, maar denk dat ik eens de schubert van guido moet testen de volgende keer ]
                      Oei dat kan knap vervelend zijn als dat schermpje onverwacht naar beneden komt (bv. op slechte weg).Maar nu je die opmerking maakt denk ik er terug aan dat zelfs bij die nieuwe Airoh SV55 dat ik gepast heb, het zonneschermpje niet echt goed bleef zitten en vrij los zat en dat had die Schuberth NIET euh Guido wat is jou ervaring hier over??

Grtz,
                      Philip

Comment

heb ook de shuberth concept is al 2 jaar oud en de zonneklep blijft omhoog en van geluid geen probleem.
                        Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Bij mij ook geen problemen.

Comment

Jullie kosten mij geld hee Maar allee ik snap hem al Blijkbaar is die Schuberth C2 een heeeeel goede keuze

Comment

Working...
                            X