Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koude vingers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Koude vingers

Heb gisterenavond (vannacht) ook nog rondgereden, en idd door het pak van Hein komt geen koude....MA MIJN VINGERS!!!???? (En het was maar -1!°C) Blauw zagen ze. Ok, ik heb wel vrij dunne handschoenen, ma wil geen dikker dragen, kwestie van het goed beweegbaar houden van mijn vingers. Heeft er niemand geen tip? Zal het kunnen gebruiken straks!!!!!
    http://imageshack.us/http://imageshack.us/
    [font=Impact]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAaH...58622981636627[/font]
    [font=Impact]Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal......[/font]

Het beste zijn verwarmde handschoenen natuurlijk,winterhandschoenen zijn ook goed maar inderdaad iets moeilijker om mee te rijden.Als uw handschoenen groot genoeg zijn kunt ge proberen om een zeer dun paar onderaan te doen (laagjes principe),heb dat hier nog liggen,laat maar weten als ik ze moet meebrengen straks (gratis).

Comment

Ik heb zo van die dunne binnenhandschoenen. Als het niet te extreem koud is kunde daar wel een tijdje mee rijden, maar is natuurlijk niet zo aangenaam als dunne winterhandschoenen, ge hebt een pak minder 'feeling' zal ik maar zeggen.

Beste oplossing lijkt mij verwarmde handvaten of handschoenen, maar das al een stuk duurder dan handschoenen van 4€

Comment

verwarmde handvaten zijn handvaten zijn al goedkoop te vinden.
        handschoenen daarintegen zijn e stukske duurder.
        'k heb zelf vorig jaar verwarmde handschoenen gekocht, da was een 150€ met alle bekabeling enzo.
        heel goei handschoenen, want 'k steek die verwarming nie dikwijls in.
        er is wel een minpuntje aan vind'k: als ik ze insteek, ze worden wel warm, net warm genoeg om het niet koud te hebben, 'k vind dat ze warmer moesten kunnen worden, zeker voor als het heel hard vriest.
        'k kan die hun site wel even opzoeken als je wil?

ahja, voor de rest bibberen
        Oprichter 2fast4u 2004
        #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
        hoe gekker hoe liever
        -------------------------------------------

Comment

binnenhandschoentjes van goretex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roosje62
            binnenhandschoentjes van goretex
            Dat is beter dan die van mij,dat zijn gewoon stoffen handschoentjes.

Comment

Ik kocht mij enkele jaren geleden een paar dikke winterhandschoenen(ongeveer 100€). Die zijn ideaal., behalve als het minder dan 1 graad is. Dan heb ik ook last van blauwe vingers zeker als je langer dan 30 min gaat rijden en als je lang genoeg rijdt voel je op een bepaald moment zelfs niets meer met de vingers:cool. Deze winter heb ik mij een paar verwarmde handschoenen gekocht (149€) en ik moet toegeven ze zijn zalig. Ik zou het iedereen die wel eens last heeft van koude vingers aanbevelen, ik draag ze nu zelfs al zou ik genoeg hebben aan de dikke winterhandschoenen, maar het is gewoon aangenamer met de verwarmde. Ze zijn ook niet zo dik als die winterhandschoenen dus dat ik is ook een voordeel. Voor 50€ verschil nooit meer koude vingers :biggrin:.

Meer info: bikerszone verdeler voor belgie
              gerbering merk van de handschoenen

Greetz zors

Comment

ik heb gewoon dikke leren gewatteerde handschoenen van kweenie hoe oud (in de tijd dak alle dagen moest gaan werken met brommerke :biggrin: )

hebben toen 15e of zo gekost
                nog nooit kou gehad ermee
                integendeel ik zweet meestal aan men handen ermee hehe
                en van da minder gevoel
                als je dunne handschoenen aandoet hedde na een half u ook geen gevoel meer want dan zijn uw handen bevroren
                dus liever warme handen en beetje gevoel dan bevroren voor mij

Oorspronkelijk geplaatst door Zors
                Ik kocht mij enkele jaren geleden een paar dikke winterhandschoenen(ongeveer 100€). Die zijn ideaal., behalve als het minder dan 1 graad is. Dan heb ik ook last van blauwe vingers zeker als je langer dan 30 min gaat rijden en als je lang genoeg rijdt voel je op een bepaald moment zelfs niets meer met de vingers:cool. Deze winter heb ik mij een paar verwarmde handschoenen gekocht (149€) en ik moet toegeven ze zijn zalig. Ik zou het iedereen die wel eens last heeft van koude vingers aanbevelen, ik draag ze nu zelfs al zou ik genoeg hebben aan de dikke winterhandschoenen, maar het is gewoon aangenamer met de verwarmde. Ze zijn ook niet zo dik als die winterhandschoenen dus dat ik is ook een voordeel. Voor 50€ verschil nooit meer koude vingers :biggrin:.

Meer info: bikerszone verdeler voor belgie
                gerberingmerk van de handschoenen

Greetz zors
                yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

bijna nooit last van

ik rij elke dag winter en zomer
                  rij meestal met handschoen van hein all season in het leder
                  heb ook winterhandschoenen maar doe die pas aan als het vriest buiten
                  en rij toch 80 km enkel naar mijn werk.
                  grtz wcf on tour

Comment

Probeer eens met gewone ski handschoenen

Ongeveer 35€ die helpen bij mij het beste!
                    De groeten Frank & Petra

Veiligheid moet een verworven recht zijn voor iedereen in Belgie & Frankrijk !!!!!!!

Comment

mensen,

ik heb al 10 verschillende paren handschoenen gehad (ik rijd ook volledig de winter door), en er is werkelijk geen enkele traditionele handschoen die u zal beschermen tegen koude en vocht. (tijdelijk ja, maar na 30 minuten geef zelfs de warmste en waterdichtste handschoen het op).

Met dikke handschoenen heb je ook het probleem van moeilijke controle (hetzelfde geldt voor ijskoude vingers = levensgevaarlijk).

Ik heb vorig jaar besloten om hein gericke verwarmde handvaten te steken (op mijn TLS héhé sportmoto met verwarmde handvaten ), en ik ben er ONGELOOFLIJK content van. Ik kan aan min 5 rijden, met een ijzige noorderwind (gevoelstemp -20), en alles op mijn lichaam heeft kou, behalve mijn handen die heerlijk warm hebben. Het helpt ongelooflijk goed in de controle van uw bike, en het is zeer comfortabel (handvaten zijn ook niet te dik zoals wel eens wordt beweerd).

Bij regen is het zelfs zo dat doorweekte handschoenen bijna drooggewarmd worden door de verwarming zéér aan te raden, 50 EUR en een beetje doe het zelf (ik heb ze aangesloten op mijn verlichtingscircuit, dus nooit platte batterij)
                      http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wreckah
                        mensen,

ik heb al 10 verschillende paren handschoenen gehad (ik rijd ook volledig de winter door), en er is werkelijk geen enkele traditionele handschoen die u zal beschermen tegen koude en vocht. (tijdelijk ja, maar na 30 minuten geef zelfs de warmste en waterdichtste handschoen het op).

Met dikke handschoenen heb je ook het probleem van moeilijke controle (hetzelfde geldt voor ijskoude vingers = levensgevaarlijk).

Ik heb vorig jaar besloten om hein gericke verwarmde handvaten te steken (op mijn TLS héhé sportmoto met verwarmde handvaten ), en ik ben er ONGELOOFLIJK content van. Ik kan aan min 5 rijden, met een ijzige noorderwind (gevoelstemp -20), en alles op mijn lichaam heeft kou, behalve mijn handen die heerlijk warm hebben. Het helpt ongelooflijk goed in de controle van uw bike, en het is zeer comfortabel (handvaten zijn ook niet te dik zoals wel eens wordt beweerd).

Bij regen is het zelfs zo dat doorweekte handschoenen bijna drooggewarmd worden door de verwarming zéér aan te raden, 50 EUR en een beetje doe het zelf (ik heb ze aangesloten op mijn verlichtingscircuit, dus nooit platte batterij)
                        Inderdaad verwarmde handvaten is het te hebben spul maar ge moet wel degelijke kwaliteit kopen die regelbaar is en waarvan de handvaten niet te dik zijn. Ik heb daarbij de winterhandschoenen van HG met de pinguin vingers ... maw de vingers zitten per paar. Is zeker goed te doen in de winter. Koude vingertopjes komen er van tijd tot tijd ook bij kijken. maar ja weegt niet op tegen de tijdswinst die ik elke morgen heb door met de motor door de file te flaneren.

mvg

Stef

Comment

de dingen van HG zijn 2-voudig regelbaar: gewone stand of turbo-heet stand (om zogezegd rap op te warmen)...bij mij staat dat continu op de superhete stand. lekker toasty in de winter, en eigenlijk nooit te heet MET handschoenen. zonder handschoenen is twel op het randje (maar dat gebeurt toch nooit)

handvaten zijn misschien een mm (diam) dikker dan de standaard grips, maar ik heb daar geen last van , integendeel, ik vind het eigenlijk beter met iets dikkere grips.
                          http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Wat in de zomer met die handvaten ?
                            Kan je dat uitschakelen of moet je die demonteren ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wreckah
                              de dingen van HG zijn 2-voudig regelbaar: gewone stand of turbo-heet stand (om zogezegd rap op te warmen)...bij mij staat dat continu op de superhete stand. lekker toasty in de winter, en eigenlijk nooit te heet MET handschoenen. zonder handschoenen is twel op het randje (maar dat gebeurt toch nooit)

handvaten zijn misschien een mm (diam) dikker dan de standaard grips, maar ik heb daar geen last van , integendeel, ik vind het eigenlijk beter met iets dikkere grips.
                              Ik ben blij te horen dat die bij u ook op turbostand of start staan... idem voor mij want ON is ni warm genoeg .....we hebben blijkbaar dezelfde

mvg

Stef

Comment

Working...
                              X