Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wp- voorveringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wp- voorveringen

ik heb dit weekend opgemerkt dat m'n voorvering aan het lekken is.
    dus heb'k uiteraard besloten deze te herstellen.

maar aangezien ik het toch al van plan was ga ik nu ineens wp-binnenveringen steken, en dikker olie.

toen ik op zolder had gereden stond er ook ene van wp, en die zei dat m'n vering aan vervaning toe was en dikker olie.
    'k merkte het toen ook, telkens ik bij hoog snelheid, of van een brug afkomen een bocht nam, begon m'n stuur of hele moto te schudden en raar te doen.

'k laat julie hier m'n bevindingen weten ervan.

de prijs van de vering aleen zou 114€ zijn.

'k zal tijdens het wisselen ook proberen foto's te maken, zodat ik een how-to kan schrijven, over hoe veringen te vervangen/herstellen.
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX

maar aangezien ik het toch al van plan was ga ik nu ineens wp-binnenveringen steken, en dikker olie.

toen ik op zolder had gereden stond er ook ene van wp, en die zei dat m'n vering aan vervaning toe was en dikker olie.
    'k merkte het toen ook, telkens ik bij hoog snelheid, of van een brug afkomen een bocht nam, begon m'n stuur of hele moto te schudden en raar te doen.

'k zal tijdens het wisselen ook proberen foto's te maken, zodat ik een how-to kan schrijven, over hoe veringen te vervangen/herstellen.
    Ik heb dit ook al eens gezien hoe dat ze dat bij mijn motor gedaan hebben.
    Een klusje moet ik wel zeggen maar vrij goed te doen.

mvg

Stef

Comment

zolang ik ni op die piccies sta ist goed hehe :biggrin:

yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

ik denk dat ik ook aan een nieuwe voorvering toe ben. mijn kawa doet heel raar als ik in de bochten ga en vertrouw het zaakje niet meer. in mijn werkplaatshandboek staat dat mijn veerolie zou moeten vervangen worden, maar ik denk dat het nogal een werk is om heel die vering uit elkander te halen en dan opnieuw te monteren.

het zou echt van pas komen om eens te zien hoe het moet, dus uw fotos zijn welkom.
        greetz
        toshke

Comment

bestaat er over die wp vering ergens info op een website ofzo ?

toshke

Comment

http://www.wpsuspension.com/

Oorspronkelijk geplaatst door toshke
            bestaat er over die wp vering ergens info op een website ofzo ?

toshke
            yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Runner, ik heb hier nog ergens een filmpke liggen over het vervangen van de vorkolie bij een aprilia + de manual. Als ik thuis ben zoek ik ze op en mail ik je ze.

Ivm vorkolie: ideaal is deze te vervangen iedere 2 jaar. Mijne zijn vorig jaar ook gedaan geweest en is niet zoveel werk maar je mioet wel precies werken (vb volume olie moet correct zijn) anders krijg je een slechte veerkarakteristiek. Ook goed kijken of een zwaardere olie wel kan (niet TE zwaar gaan) De olie moet nl nog door snel genoeg door de kanaaltjes kunnen stromen!!

voor de rest: veel succes
              tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                Runner, ik heb hier nog ergens een filmpke liggen over het vervangen van de vorkolie bij een aprilia + de manual. Als ik thuis ben zoek ik ze op en mail ik je ze.

Ivm vorkolie: ideaal is deze te vervangen iedere 2 jaar. Mijne zijn vorig jaar ook gedaan geweest en is niet zoveel werk maar je mioet wel precies werken (vb volume olie moet correct zijn) anders krijg je een slechte veerkarakteristiek. Ook goed kijken of een zwaardere olie wel kan (niet TE zwaar gaan) De olie moet nl nog door snel genoeg door de kanaaltjes kunnen stromen!!

Als ik zo tussen de regels lees gaat hij het niet zelf doen,maar een bekend iemand van het forum en die weet wel hoe dat moet.Anders kom ik wel helpen,heb dat vroeger op de motocros regelmatig gedaan,is niet zoveel verschillend.

Comment

ik pak een grote injectiespuit om ze terug te vullen
                  dan ist tot op de ml just

dus runner
                  zorgen voor een werkplaatshandboek of ergens de juiste peilen van links EN rechts opvragen
                  kan nl verschil inzitten
                  (bvb bij een antiduiksysteem erop of zo)

Oorspronkelijk geplaatst door beulke

yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

bekend ?

of berucht

Oorspronkelijk geplaatst door guido
                    Als ik zo tussen de regels lees gaat hij het niet zelf doen,maar een bekend iemand van het forum en die weet wel hoe dat moet.Anders kom ik wel helpen,heb dat vroeger op de motocros regelmatig gedaan,is niet zoveel verschillend.
                    yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

en wie gaat mijn vering vervangen ?
                      today is a good day to race !

Comment

wa scheelt ermee ?

of wa moet er gebeuren ?
                        ken wel iemand die da goedkoop voor je doet :biggrin:
                        btw uw lampen hangen serieus vol stof
                        yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

voor paco: is voor elke moto 't zelfde van prijs, iets van een 120€ vor een kitje met olie bij dacht ik.

devil , ik heb een werkplaatshandboek, 'k zal eens zien of da erin staat, en voor de zekerheid nog eens in den winkel zelf vragen...

m'n moto is van 2000, en dus is't een klein 5 jaar dat die vering der al inzit, veels te lang dus...
                          Oprichter 2fast4u 2004
                          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

voor paco: is voor elke moto 't zelfde van prijs, iets van een 120€ vor een kitje met olie bij dacht ik.
                            thank you
                            Suzuki rules
                            “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
                              wa scheelt ermee ?

of wa moet er gebeuren ?
                              ken wel iemand die da goedkoop voor je doet :biggrin:
                              btw uw lampen hangen serieus vol stof
                              ah ja die lampen euh...da was ik eerlijk gezegd al wa vergeten

enne die vering van voor moet ook WP veren in en andere olie, plus achterveer met ook nog veranderd worden...

pffff kosten kosten kosten...wanneer houdt da op
                              today is a good day to race !

Comment

Working...
                              X