Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat draagt men het best

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wat draagt men het best

hoi hier met jan uit het gentse
    wat draagt men nu best op zn moter leer of gore tex pak wat denken jullie
    ik verkies liever leer zit wel goed maar kan soms kou zijn niet
    laat gerust iets weten zou ik tof vinden als beginnend motard op later leeftyd
    groets van jan uit gent

Hangt er vooral vanaf wat de bedoeling van't pak is !
    Leder is't beste op een race motor , omdat 't (ietsje) steviger (tegen valpartijen aan hoge snelheid) is en er bevestigging voor sliders voorzien is!
    Is't alleen om te touren , dan zal Cordura (gore-tex waar jij van spreekt is een membraam en kan ook in leder zitten) misschien beter zijn , lichter , draagcomfort , warmer ,...
    Dat is mijn mening!
    You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

kijk miscien ff naar de poll-resultaten motor-pak

Comment

ik verkies leer
        ik heb een 2-delig lederen pakske dat aan vervangen toe is
        nu ga ik voor een 1-delig lederen pak
        lekker strak in't leer op de motor (anders voel ik me nie lekker) zodat er niks kan flapperen
        textiel heb ik geen ervaring mee
        My other toy has tits

Hang Loose!!!

Comment

voor mij ook leer:tongue:
          [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

kwam vanavond thuis met mijn winterpak aan met gore tex membraam ,had ik voor deze rit mijn leren combi aangehad dan hadden mijn kl*ten er afgevrozen.maar leer is wel beter ingeval van een schuivertje veel beter kan alleen erg heet worden ,dit kun je wel oplossen door af en toe eens om te draaien

Comment

dan liever wa asfalteczeem dan een paar extra gebroken ribben, knoken en een vette kom hersenpudding

ik hou 't bij leer,zo'n textiel jas is goed voor de koude ritten nr 't werk(rijd in de winter toch niet )

Comment

Ik heb het liefste leer aan, ook omdat je daar niet zoveel wind mee vangt, maar ben in de winter toch blij dat ik mijn gore-tex heb

Comment

Yep kheb ook het liefst mn leren pak aan, voel ik me goed in. Al ben ik wel in de winter erg blij da k mn Gore-tex broeksken aan heb
                  Voor mij: winter=textiel(hetzij enkel mn broek) , zomer=leder

Comment

Ik zweer bij leer, héhé dat rijmt :biggrin:.

Comment

ok, ik heb enkel ervaring bij leer, en rijd ook het hele jar door.
                      textiel is dan de beste oplossing denk ik.
                      en over de slijtvastheid ben ik het niet echt mee eens.
                      zo'n textiel pak is ook erg slijtvast, en 'k kan 't weten.
                      't hangt natuurlijk ookwel van pak tot pak af, maar bij een deftig pak mag je al serieus neergaan.
                      en dat van de sliders klopt ook niet echt.
                      ik heb een textiel broek , met leder in verwerkt. en met de mogenlijk heid voor sliders te bevestigen.

en ik neem gewoon geen leer omdat ik dus het hele jaar doorrijd, regen en leer is niet echt een pretje
                      Oprichter 2fast4u 2004
                      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
                      hoe gekker hoe liever
                      -------------------------------------------

Comment

euh runner, over die slijtvastheid:

1 keer vallen met cordura = vuilbak
                        leer kan wel tegen meerdere glijpartijen (wel even protectoren vervangen, heb trouwens p een noieuw IXS pakje gekocht (2 delig leer natuurlijk)

en tegen de louw onder een leer pak: isoleren truitje, swaet shirt, een een niet al te dikke fleestrui, een kraagje maakt het helemaal af en weg kou, tegen de regen: een rubbertje
                        tis altijd ombouwtijd ....

Comment

ik denk dat de kwaliteit van den textiel ook wel een rolleke speelt bij de slijtvastheid
                          maatje van mij doet altijd zen textiel pak aan om te gaan mono-biken
                          daar zen al 100 crashes mee gebeurd of zowe
                          natuurlijk is da niet hetzelfste als met de motor vallen maar na zoveel crashes heeft da pakske toch al iet geleden en ge ziet er niks aan
                          My other toy has tits

Hang Loose!!!

Comment

Bij temperaturen lager dan 8°C is leer, zelfs met voldoende isolatie eronder, wel erg koud en draag ik een Goretex jas en broek. Zodra het warmer wordt gaat het leren pak aan, omdat ik het lekkerder rijden vind en het idee heb dat de bescherming een tikkie beter is dan die van een Goretex pak.

Bill
                            Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

Comment

Heb altijd met gore-tex gereden maar heb nu een tweedelig lederen pak. Het gore-tex was in de winter (ietsje) warmer, maar het lederen pak geeft me een veiliger gevoel. En vooral in de zomer denk ik dat het aangenamer is, ma da zal ik nog moeten afwachten....
                              http://imageshack.us/http://imageshack.us/
                              [font=Impact]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAaH...58622981636627[/font]
                              [font=Impact]Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal......[/font]

Comment

Working...
                              X