Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep: Reportage Koppen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oproep: Reportage Koppen

Beste leden,

Wij zijn gecontacteerd door Liesbet Vrielemans van het programma "Koppen" van de VRT nieuwsdienst met een oproep naar mensen die willen meewerken voor een reportage in dit programma.

Ze zijn op zoek naar getuigen die willen vertellen over 'racen' op de openbare weg. Hiermee worden zowel georganiseerde streetraces als het louter snel rijden in bvb de ardennen bedoeld (AUTO & MOTO). Ze willen via deze reportage duidelijk maken dat er een grote interesse is voor snelheid en dat er weinig of geen voorzieningen zijn om dit op een legale manier te doen, tenzij je heel veel geld hebt en alle weken op een circuit kunt gaan rijden.

Het is niet de bedoeling dat ze dadelijk aan je deur staan met een camera om een interview af te nemen. Ze willen eerst via email contacten leggen en een hoop verhalen/getuigenissen verzamelen en hieromtrent beelden verzamelen achteraf. Ze hebben beloofd dat dit met volledige anonimiteit zal gebeuren.

Voor wie is deze oproep geschikt: iedereen die wel eens geregeld gaat 'doorvlammen', en zich op dat moment weinig tot niets van de verkeersregels aantrekt. Er is ook grote interesse naar mensen die al beelden opgenomen hebben van dergelijke 'races', bvb gemonteerd op de moto waar men een vrolijke 200 gepaseerd ziet

Iemand die contacten heeft in de streetrace wereld (auto of moto) mag ook contact opnemen met haar.

Het is niet de bedoeling de extreme gevallen eruit te halen, maar om een beeld te schetsen van de vermoedelijk toch wel grote massa die houdt van snelheid en de beperkingen tot de legale mogelijkheden in ons apenlandje

Contactinformatie:

Liesbet Vrielemans
    mailto:[email protected]

als ze al vragen achter filmpkes waar tellers opstaan die meer dan 200 aanwijzen is het volgens mij puur uit sensatie en om de motard weer eens in een slecht daglicht te stellen
    ik heb geen 200 per uur nodig om mij kostelijk te amuseren op een moto
    ik geniet van het bochtenwerk
    rechtdoor mag mij iedereen voorbij steken (dont give a damn)
    liesbet kan mss zelf eens op e tuf kruipen me een cam op en dan ergens 200+ gaan rijden ?
    ze mag er zelfs de mijne voor gebruiken !
    gouden regel : vertrouw nooit geen journalisten !
    yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Reporting-MTA: dns;ocbexf01001.rto.be
      Received-From-MTA: dns;hermes1.vrt.be
      Arrival-Date: Wed, 2 Feb 2005 12:38:51 +0100

Final-Recipient: rfc822;[email protected]
      Action: failed
      Status: 5.1.1
      today is a good day to race !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
        als ze al vragen achter filmpkes waar tellers opstaan die meer dan 200 aanwijzen is het volgens mij puur uit sensatie en om de motard weer eens in een slecht daglicht te stellen
        ik heb geen 200 per uur nodig om mij kostelijk te amuseren op een moto
        ik geniet van het bochtenwerk
        rechtdoor mag mij iedereen voorbij steken (dont give a damn)
        liesbet kan mss zelf eens op e tuf kruipen me een cam op en dan ergens 200+ gaan rijden ?
        ze mag er zelfs de mijne voor gebruiken !
        gouden regel : vertrouw nooit geen journalisten !
        Tekst is door mij opgesteld van hetgeen ik begrepen heb tijdens telefoon/mail en da van 200+ is een voorbeeldje hé, ze bedoelt wellicht sensationele filmpjes allerlei van de belgen.

Comment

[quote="iceman"]Reporting-MTA: dns]probeert dees es: [email protected] (had een s teveel gezet)

Comment

Ze zouden dat liever aan de fietsersbond vragen.

Kom maar een keer naar Leuven kijken tijdens de start en het einde van de school.

Wat die mannen ( en vrouwen ) doen kun je vergelijken met het niet naleven van de verkeersregels en doorvlammen ( vooral door het rood licht ).

Of willen ze ons weer eens als voorbeeld profileren.
            Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Mijn visie: ge moet daar toch mee oppassen ze om daar mee mee te werken...

Iedereen doet wat hij/zij zelf wil maar kan wel zeggen... heb dit nogal eens meegemaakt... vrienden die gingen meedoen aan een reportage over tuning... en dergelijke

En blablabla... ma als de reportage dan uiteindelijk opt scherm kwam stonden de tuners wel voor een groot deel in een slecht daglicht ze...

Zo'n reportages zijn alleen gebaseerd op kijkcijfers en hoeveel te extremer ze het kunnen voorstellen... hoe beter...
              http://www.2fast4u.be/forums/image.p...ine=1139009529

Comment

Hehe zou ik niet meedoen.
                [FONT=Comic Sans MS]Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.[/FONT]
                *** Yamaha MT-09 Tracer GT ***

Comment

hihihihihihihihihihihihih

Comment

Mee eens

Ik zit hier al 5 minuten over te filosoferen en denk hetzelfde als de meeste andere posters:
                    Iemand op de redactie bij de VRT heeft ergens een street-race of bike-crash internetfilmpje gezien. "Wow, dat is sensationeel", moet die gedacht hebben, "zouden ze dat in België ook doen?" Ze moeten wel met iets straf komen na de Tsunamis.
                    En nu proberen ze een contact te leggen met 'de subcultuur der snelheidsmaniakken', met de standaard vragen; 'Wat drijft deze mensen, wat is hun profiel, hoe reageert de 'gewone' mens, de politie, de ambulanciers?'
                    Alles samen goed voor een sensationele reportage en hoewel ik nooit naar TV kijk, weet ik hoe de kijkers gaan reageren: "Hedde die beelden gezien gisteren?" "Het zijn allemaal gevaarlijke zotten, ze moesten da verbieden, al die moto's, moordenaars zijn et."

Ik ben van mening dat wie meewerkt aan deze reportage uiteindelijk enkel het negatief beeld van de motorrijder bij de massa zal vergroten, wat de reportagemakers ook zeggen, hoe 'objectief' ze ook tewerkgaan. Ze lokken de motorrijders door 'hun kant' te kiezen, door de vraag naar 'voorzieningen' voor snelheidsliefhebbers te vragen. DAT de maatschappij ons dat ooit zal geven, de mogelijkheid om gratis, op de openbare weg naar hartelust de behoefte om snel te rijden te bevredigen, is een fabeltje, dat gebeurt nooit, integendeel.

We hebben dus absoluut niets te winnen, alleen veel te verliezen, denk ik. Het enige is dat iemand misschien eens zichzelf 30 seconden in beeld ziet op TV, maar wie dat absoluut wil, kan ook eens in zijn bloot gat met zijn helm op het veld overlopen tijdens een grote voetbalmatch, daar hebben de andere motards geen last van.
                    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

groot gelijk heb je root
                      pas maar op voor de volgende match van den antwerp als ge inneens een kerel zie lopen
                      ik zen het niet
                      rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

En zeker een programma als "Koppen"!!!!!

Mocht het nu in de roze loper, euhm... Rode Loper komen... da zijn nog gewoon "reportages"... "Koppen" is een programma dat alleen sensationele onderwerpen brengt waarvan het de "bedoeling" is dat mensen er achteraf over praten... vaak negatief dan nog...

Comment

ik heb gisteren ook een pm gehad van liesbet...
                          I'm not speeding, I'm qualifying!!!
                          - When we ride on our enemies -

Comment

mogen zij het eigenlijk over ons hebben zonder dat wij hierop toestemmen?
                            nie dat die ons hier gaan zwartmaken voor straatracers
                            Oprichter 2fast4u 2004
                            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
                            hoe gekker hoe liever
                            -------------------------------------------

Comment

misschiens gaan ze beelden van de meetings pakken en die versnellen lol :biggrin:

Comment

Working...
                              X