Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leren uit eigen fouten...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Leren uit eigen fouten...

Over de oorzaken van ongevallen veroorzaakt door anderen is al heel wat afgepraat.
    Ik zou eens willen weten wat de meest voorkomende oorzaken zijn van ongevallen veroorzaakt DOOR EIGEN FOUTEN.

Wie is ooit ZELF in de fout gegaan en heeft hierdoor een ongeval veroorzaakt?
    Wie durft EERLIJK zeggen HOE het ECHT gebeurd is?

Het is niet de bedoeling mensen in de biechtstoel te roepen. Ik denk dat we op die wijze misschien een soort Top 3 of Top 5 kunnen vastleggen van eigen fouten.
    Hieruit zou iedereen veel kunnen leren, extra opletten om deze fouten niet te maken en meer kms ongevalvrij kunnen rijden. En dat willen we toch allemaal?
    Dit kan alleen maar positief zijn voor alle bikers.

Mijn bijna ongevallen waren paar keer te wijten aan, te snel in de bocht waar dan een kruispunt achter was met voorrang van rechts

En te snel in bebouwde kom, waar dan plots iemand voor mij remde met de wagen en ik er bijna achter in gereden omdat tegeliggers waren en niet kon uitwijken!!

dus.... snelheid!

Comment

1:na lange autostrade, en een ganse dag lang op een beurs gelopen te hebben, zeker genoeg rustpauze's nemen onderweg, zodat je geen gevaren mist of te laat ziet.

2:ga niet platter als je moto kan, als je frame de grond raakt, zit je dus te ver...

3: niet vergeten dat het geen sneeuwscooter is ,maar een moto waar je op rijd, dus bij hevige(dichte) sneeuw blijven wachten aan de kant, en niet willen doorrijden(ook niet tegen 20-30km/h), gewoon foute boel
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
      hoe gekker hoe liever
      -------------------------------------------

Comment

Eerste 1ste valpatij was door in de bocht te hard bij te remmen , reed +/- 30km/h ! 2de valpartij was gewoon te plat gaan op een plaats waar dat niet kon en de voorkant schoot weg ! 3de maal gewoon stomweg voet weggegleden (stilstand) en omgevallen ! En laatste keer was een platte A-band , op de oprit van autostrade , kon ik dus eigenlijk niets aan doen!

De eerste maal is m'n motor onder een stilstaande auto geschoven !
        voor de rest was er nooit een ander voertuig bij betrokken!!!
        You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

Mijn tweede ongeval lag compleet aan men eigen...nat wegdek, kale achterband, overdreven snelheid en dan alles toesmijten.....kon niet anders dan eindigen in schuiver....Bike goed gedeukt, maar Trientje nog volledig intact....dus vallen, opstaan en doorrijden. Had schrik dat ik er anders ni meer zou durven opkruipen.
          http://imageshack.us/http://imageshack.us/
          [font=Impact]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAaH...58622981636627[/font]
          [font=Impact]Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal......[/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bartje
            Eerste 1ste valpatij was door in de bocht te hard bij te remmen , reed +/- 30km/h ! 2de valpartij was gewoon te plat gaan op een plaats waar dat niet kon en de voorkant schoot weg ! 3de maal gewoon stomweg voet weggegleden (stilstand) en omgevallen ! En laatste keer was een platte A-band , op de oprit van autostrade , kon ik dus eigenlijk niets aan doen!

De eerste maal is m'n motor onder een stilstaande auto geschoven !
            voor de rest was er nooit een ander voertuig bij betrokken!!!
            Jawadde Bartje .... das ook ni min ... maar blijkbaar hebt ge er buiten motoritis
            niet teveel aan over gehouden.

Wat ook belangrijk is hou op de autostrade genoeg afstand want auto' s kunnen ongelooflijk hard remmen. Je kan dan alleen maar hopen dat je er naast kan glippen ipv er tegen botsen....

mvg

Stef

Comment

Voorrang van rechts niet gegeven, had de auto niet gezien ben ertegen gereden en met mijn ribbekast tegen de zijlijst van de voorruit gevlogen. Gevolg, vier gebroken ribben. Bij een tweede ongeval was het een auto die gewoon op de voorrangsweg, waar ik zat te rijden, kwam rijden. Ik kon toen niet meer tijdig remmen en ben over de wagen gevlogen, had enkel twee blauwe plekken eraan overgehouden. Chauffeur verklaarde achteraf dat hij mij simpelweg niet zag. Beide ongelukken gebeurden terwijl het donker was.
              Bij een derde heb ik eens in de ardennen een schuivertje gemaakt en ben toen tss de netels beland.
              What can I say, shit happens.

Comment

Reed 3 weken met de motor, met een gsx-r 750 van '92 , op een rond punt onderuit gegaan; achterband zat onder de olie doordat een olieleiding verduurd was door ouderdom. Nieuw schakelpootje en ik kon verder.

2de maal achterop een maat met de motor gereden, bij wegwerkzaamheden. Was dus niet voor me aan het kijken, maar naar de werken, en had dus niet gezien dat de voorste rijder plots remde. Veel meer schade nu: Voetsteun krom, scheur in de cilinderkop doordat mijn valblok naar binnen was geslagen en afgebroken en de hele kuip goed bekrast. Gelukkig had de ander niets, hij bleef recht.

3de maal te vroeg op de gas gegaan bij het uitkomen van de ziekenhuisbocht en onderuit getrokken. Had net een week van tevoren nieuwe bougies laten zetten en mijne powercommander laten afstellen. Gevolg: meer power dan ik gewoon was . En had net voor de bocht een fireblade uitgeremd met mijn cbr60OF-je en die wilde ik voorblijven op het rechte stuk...

Greetzzz

Sanka
                Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

bij het uitkomen van een bocht een beetje teveel gas gegeven met een highsider tot gevolg was echt wel men eigen schuld ik had men moto een paar maandjes en het was een beetje aant regenen en men banden stonden nog veel te koud
                  echt een domme beginners fout
                  rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

Wel, wel, dat is al het een en ander...

Tof dat jullie hieraan willen meewerken.
                    We zullen nog een tijdje wachten om uit de reacties conclusies te trekken, zodat iedereen die wil een berichtje kan sturen.
                    Anderzijds hoeven er natuurlijk ook niet TEveel binnen te komen...

Comment

Sorry da ik niks kom vertellen (heb nog ni eens gereden dus ja) ma ik lees daar iets van de banden...

Is da zo belangrijk bij een moto da die warm hebben ofwa?

sorry Aleister voor "off-topic" te gaan
                      http://www.2fast4u.be/forums/image.p...ine=1139009529

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiber
                        Sorry da ik niks kom vertellen (heb nog ni eens gereden dus ja) ma ik lees daar iets van de banden...

Is da zo belangrijk bij een moto da die warm hebben ofwa?

sorry Aleister voor "off-topic" te gaan
                        Alé, even dan.
                        Heel eenvoudig: warmere banden hebben meer grip op het wegdek.
                        Kijk maar eens naar motoraces (ook autoraces): voor de start is er steeds een opwarmronde. Je kunt dan zien hoe de renners de banden opwarmen door over de renbaan te 'slalommen'.

Comment

thanks... very good idea deze topic ze

kga dit hier zeker blijven volgen... kan ik zien waar ik binnenkort op moet letten...
                          http://www.2fast4u.be/forums/image.p...ine=1139009529

Comment

Genant

Ok, confessies:

Mijn ergste was in Brussel, ik had net met veel geste tussen 2 rijen van 50 auto's doorgewrongen, om helemaal vooraan te staan, op de Wahislaan in Brussel, tijdens de avondspits.

Het regende dat het goot, en ik stop met mijn voeten op het zebrapad, maar door de diesel en de regen is dat gladder dan 15W40 dus: titanic scenario, 450kg motor en berijder veranderen in een vertikale wegversperring.

Honderden auto's claxoneren terwijl ik vloek, zweet en hijg om het spel recht te krijgen, maar in die drab krijg ik geen houvast, dus dat duur daar 10, 15 minuten, veel geduw en geschaaf en geknars, tot ik uiteindelijk de juist methode gebruik: motor in 2de zetten, stuur in stuurslot, rug naar de motor en heffen met de benen.

EN ik kipte hem nog bijna naar de andere kant over, maar reed toch net weg toen de flikken eraan kwamen. Door ingebouwde valblokken nagenoeg geen schade, alleen ego nogal gedeukt.

Moraal: kijk waar ge uw voeten zet en blijf altijd van alle witte strepen.
                            “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

Nog een reden van veel valpartijen , zelf gelukkig nooit gemaakt , maar mijne maat wel , zijn ronde punten gelegen vlakbij een benzine station ! Vrachtwagens gaan daar tanken en rijden dan soms met een te volle tank dat rondpunt op , lekken diesel , met als gevolg een glijbaan !
                              You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

Working...
                              X