Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stationair draaien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• stationair draaien

Hallo iedereen,heb eens een vraagje overmijne blade; is het normaal dat het toerental bij koude motor verschilt tegenover warme motor? Ik spreek hier over ongeveer 200,300 toeren meer. Wat soms wel eens hinderlijk overkomt als je hem in eerste wil zetten , ik kan hem wel manueel bijregelen maar vergeet het wel eens te doen , vb. voor een rood licht. Ben eens benieuwd of ik de enige ben.
    [font=Fixedsys]Senna's[/font]words ; Racing is in my blood!!

bij mijne nooit aan de hand gehad....
    I'm not speeding, I'm qualifying!!!
    - When we ride on our enemies -

Comment

tja,kan aan veel factoren liggen,bougies ok,luchtfilter type,handchoke of toerentalverrijker,enz,heb het bij een blade ook voorgehad,lag hier het luchtmengsel ,mvg rudi

[quote="seninho"]Hallo iedereen,heb eens een vraagje overmijne blade]

Comment

Het is geheel normaal dat bij koudstart de motor een iets hoger stationair toerentaal heeft. De motor wordt immers voorzien van een rijker mengsel wat hoger stationait toerental tot gevolg heeft.
        Comming soon, new trips
        De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
        ------>>> DOMINO <<<------

Comment

[quote="seninho"]Hallo iedereen,heb eens een vraagje overmijne blade]

Hallo Seninho,
          Nu, in de winter, stijgt bij het starten het toerental van mijn Blackbird met maar liefst 750 toeren. Het normale toerental bedraagt bij de BB rond de 1200 toeren en gaat dus nu naar 2000.
          Deze heeft wel een automatische choke. Het is ook een Injectie en heeft een computer die het een en ander regelt.
          Afhankelijk van hoe koud het is, begint het toerental terug te dalen na een minuut of drie. Ik vertrek wel niet alvorens het toerental gedaald is.
          Manueel bijregelen zou ik niet doen. Dan ga je het stationair toerental onnodig verstoren.
          Ik weet wel niet of jouw Blade een automatische choke en computer heeft?...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seninho
            , ik kan hem wel manueel bijregelen maar vergeet het wel eens te doen , vb. voor een rood licht. Ben eens benieuwd of ik de enige ben.
            Ik heb een manueel te regelen choke en als het koud is blijft mijn machientje de eerste minuten niet draaien als ik het toerental niet verhoog (= meer benzine laten slurpen). Het lijkt mij dus normaal dat zulk fenomeen zich ook met een automatische startinrichting voordoet.
            Waar ben je voor? --positive thinking--

Comment

Bij mijn Gixxer is dat ook zo.

Liever 500tpm sneller draaien dan maar net blijven draaien met een koud blok.

GReetZ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kcyrt
                Ik heb een manueel te regelen choke en als het koud is blijft mijn machientje de eerste minuten niet draaien als ik het toerental niet verhoog (= meer benzine laten slurpen). Het lijkt mij dus normaal dat zulk fenomeen zich ook met een automatische startinrichting voordoet.
                Hallo Kcyrt,
                Een automatische choke zorgt er dus automatisch voor dat bij het starten het toerental verhoogt wordt. Je hoeft dus zelf niets te doen. En van een 'probleem' is er dus geen sprake.
                Het werkt als de automatische choke van een auto, daar hoef je ook niet aan bij te regelen.
                Maar de vraag blijft of de Blade van Seninho een automatische choke heeft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peet
                  Bij mijn Gixxer is dat ook zo.

Liever 500tpm sneller draaien dan maar net blijven draaien met een koud blok.

GReetZ
                  Dat denk ik ook, zien da hij ni stilvalt als je eens moet stoppen voor licht ofzo Maar is toch ni zo gezond voor de tandwieltjes binnenin:cool
                  [font=Fixedsys]Senna&#39;s[/font]words ; Racing is in my blood!!

Comment

[quote="Aleister"]Hallo Kcyrt,
                    Een automatische choke zorgt er dus automatisch voor dat bij het starten het toerental verhoogt wordt. Je hoeft dus zelf niets te doen. En van een 'probleem' is er dus geen sprake. ]

heb een manuele choke om uit te trekken gy's
                    [font=Fixedsys]Senna&#39;s[/font]words ; Racing is in my blood!!

Comment

Een fenomeen is dus niet altijd een probleem hè ]die[/b] richting uit waar ik de eerste kilometers zo weinig mogelijk moet stoppen.
                      Waar ben je voor? --positive thinking--

Comment

Op zich hoeft dat dus geen probleem te zijn.
                        In het begin de choke wat hoger en naargelang de motor warm loopt de choke geleidelijk terug lager. Simpel.
                        In de zomer zal dat veel minder nodig zijn.

Comment

Ik spreek hier over ongeveer 200,300 toeren meer. Wat soms wel eens hinderlijk overkomt als je hem in eerste wil zetten
                          Zet mijne meestal 1ste voor dak em start.
                          Suzuki rules
                          “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

Comment

heel normaal , bij mijne ook normaal warm is het net iets onder de 2000 toeren, ma as em koud is met choco, eumz choke kan da wel 1000 verschillen.
                            mja lang is da toch nooit, den moteur is drekt warm
                            Oprichter 2fast4u 2004
                            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
                            hoe gekker hoe liever
                            -------------------------------------------

Comment

je geeft niet meer benizne als je de choke trekt

gewoon minder lucht :biggrin:
                              dus draait em 'vettiger'
                              bij een koude motor blijft er nl benzine aan de koude wanden 'kleven'
                              dus zorg je ervoor da er ni teveel koude lucht kan binnen komen anders klopt uw benzine /lucht verhouding niet en valt em stil
                              dit is alleen zo bij carbs e!

Oorspronkelijk geplaatst door kcyrt
                              yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Working...
                              X