Mededeling
Collapse
No announcement yet.
test remafstand
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niekes & GitteKawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
-
ik heb thans vorig jaar tijdens een soort gratis motortest / opleiding in antwerpen, geregeld door de politie, me laten vertellen dat de meeste motoren een kortere remafstand hebben dan wagens,
bij droog weer geloof ik dit ook.
bij nat weer staan een wagen veel sneller stil dan de motor.
dat is toch wat ik merk uit ervaring.Oprichter 2fast4u 2004
#From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@
-------------------------------------------
hoe gekker hoe liever
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RunnerXik heb thans vorig jaar tijdens een soort gratis motortest / opleiding in antwerpen, geregeld door de politie, me laten vertellen dat de meeste motoren een kortere remafstand hebben dan wagens,
bij droog weer geloof ik dit ook.
Ik heb nu zelf ook wel het gevoel dat ik sneller stil sta met de moto dan met de auto, maar dat blijft wel bij een gevoel. Zoals al velen voor mij zeiden: Meten is wetenRide it like you stole it
The Devils on the V-TEC grunt like you have a pissed off dinosaur behind your bike!
Comment
-
Remafstand en remtechniek
[quote="Spacelord"]Een gemiddelde wagen zal altijd een kortere remafstand hebben dan een gemiddelde moto. ]
Nou, nee...
Heb eens op BBC een filmpje gezien, met remtesten op droog wegdek.
Een auto, een GSXR1000 en een R1150 ABS.
Remafstand auto was 46m, remafstand R1150 44m, GSXR-met-gewone-motard 58m, GSXR1000-met-superbike-piloot was 38m!
Vooral het verschil tussen de laatste 2 is frappant...
Goed leren remmen is dus de boodschap!Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
Comment
-
Bovendien
80% van de autochauffeurs zit in z'n rijdend salon te telefoneren terwijl ze naar de radio luisteren en hun kinderen op de achterbank afrossen. De nieuwste buzz-woorden zijn in de auto industrie toch 'in car entertainment' en 'active driver protection en assistance' ... Dus autorijden is volgens de fabrikanten zelf doodsaai, en de bestuurders kunnen er niks van.
Dit allemaal maar om te zeggen dat in 't echte leven de remafstand gelijk is aan de reactietijd plus de remweg, en dat de reactietijd van bijna alle autobestuurders 2 a 3 keer zo lang is als bij een motard. ALS ze al reageren.“Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.â€
Comment
-
mij hebbe ze op de rijschool ook verteld da ge met de motor rapper stil staat dan met de auto
en als't droog is zelfs rapper dan ne motor me abs als ge een beetje kunt remmen
ik wil het allicht wel is testen op ne warme zomerdag, zodat de katchoe goe plakt
me men stalen remleidingen en ebc HH raceremblokken staan ik wel ietekes rapper stil dan met de originele zooiMy other toy has tits
Hang Loose!!!
Comment
-
het scheelt allemaal niet veel hee...tis vooral de rijder die het hem doet. Ook in een wagen, want zelfs in de meest geavanceerde otto's van vandaag de dag zitten er idioten die zelfs niet domweg hun rempedaal kunnen instampen (en die bijvoorbeeld 'pompend' beginnen remmen omdat ze dat ergens gehoord hebben...) ...
vanaf het wegdek slechter wordt, en er een bochtje of een obstakeltje bij komt kijken is de motorrijder er meestal aan voor de moeite (tenzij hij ergens naast kan vliegen omdat hij zo smal is...)
spacelord: die theorieën over 4 wielen tegenover 2 wielen, en contactvlakken en gewicht zijn absoluut niet afdoend om het hele gebeuren samen te vatten. Ik kan op dezelfde manier een hele hoop argumenten aanhalen ten voordele van de motor, en die slaan ook op niks: een sportmotor heeft 3 krachtige geventileerde remschijven voor 250 kilo, terwijl een auto er maar vier heeft voor 1500 kilo...dit zegt hoegenaamd niks. enkel uit tests kunnen besluiten getrokken worden.
nog een vraagje:
een typische auto en een typische sportmotor komen aangereden op een rond punt. Het is een typisch rond punt op een regenachtige dag, vol motorolie, bladeren op het wegdek, en nat dus. Wie zal er het snelst het rond punt overgestoken zijn ( rechtdoor dus) ?
Comment
-
[quote="XeRpiO"]mij hebbe ze op de rijschool ook verteld da ge met de motor rapper stil staat dan met de auto
en als't droog is zelfs rapper dan ne motor me abs als ge een beetje kunt remmen
ik wil het allicht wel is testen op ne warme zomerdag, zodat de katchoe goe plakt
me men stalen remleidingen en ebc HH raceremblokken staan ik wel ietekes rapper stil dan met de originele zooi ]
deal
dat word een testje voor in de zomer :biggrin:Oprichter 2fast4u 2004
#From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@
hoe gekker hoe liever
Comment
-
schopje, al iemand dit getest?Oprichter 2fast4u 2004
hoe gekker hoe liever
Comment
-
gisteren op de parking van cardoen even ne wheelie en dan alles dicht voor het einde van de parking natuurlijk. kstond toch verdraaid snel stil. denk op droog wegdek dat ne moto toch wel heel snel stil kan staan. kheb daar geen test voor nodig.kzeg ni sneller dan een auto want ge moet u evenwicht op een motor ook nog onder controle kunnen houden.maar als je die voorrem eens goed indrukt remt da toch verdomt hard hoor.
Mr.WhiteR.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
maar hou het daar wel proper he mannen.
Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P
make choises and don't look back
Comment
-
Reactiesnelheid op de moto is sowieso sneller.
Een motard neemt veel actiever deel aan het verkeer dan een automobilist maar vooral, het duurt veel minder lang om met je vingers tot op de rem te geraken dan met de voet in een auto.
Probeer maar eens uit...
Dus zeker bij onverwacht remmen => moto sneller stil.
Als je DURFT remmen natuurlijk...
Comment
-
Op een goed wegdek kan een moto idd iets sneller stoppen dan een (doorsnee) auto. Dat heeft amper te maken met het verschil in gewicht, maar wel met het feit dat de gebruikte band van een moto véél zachter is.
Het is wel zo dat een moto veel meer dan een auto last heeft zogauw het wegdek minder is (glad, bijvoorbeeld, of met bulten en putten).
Motos hebben bij heel hard remmen een veel efficientere gewichtsverplaatsing naar die band die sowieso bijna al het werk moet doen, de voorband. Grote gewichtsverplaatsing (stoppie, bijvoorbeeld) geeft ook veel grip en dus efficiënter remmen.
Maar op een wegdek met bulten valt dat voordeel weg: de moto springt een beetje over een bultje, de voorband verliest zijn grip en de hele gewichtsverplaatsing moet opnieuw beginnen. Daardoor heeft een moto relatief veel meer last heeft van die omstandigheden.Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
Comment
Comment