Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zout

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Zout

    Tour Motoren .... de stilste afdeling op 2fast4u
    Normaal zekers die mannen zitten constant op hunne moto

    Wie van jullie rijdt er hier allemaal door het zout met zijnen moto ... en heeft er merkbare gevolgen van ?

    In elk geval, de mijnen moet er alle dagen door en alles lijkt ziet er nog redelijk goed uit ....
    [font=Fixedsys]Als er maar 2 wielen onder staan... www.pan-european.be[/font]

  • #2
    ik rij ook wel met dit weer maar ik kuis hem dadelijk als ik thuis kom zit met alu velgen en tot nu toe nog geen probleem mee gehad
    I never drive fasther then my guardian angel can fly

    stevek4 -->the ghost

    Comment


    • #3
      [quote="Filip"]Tour Motoren .... de stilste afdeling op 2fast4u ]
      kuis je hem iedere dag, of minstens om de 2 dagen? helpt heel veel.

      ik heb dan wel geen toermoto, maar wel enorm veel last van pekel, vernielt alles, maar is uiteraard weer herstelbaar door polijsten, spuiten,...
      mja da's dan ook een naked, 'k heb geen kuipen die iets tegen kunnen houden.
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

      -------------------------------------------
      hoe gekker hoe liever
      -------------------------------------------

      Comment


      • #4
        Rij alle dagen, vloek op het zout ... Behalve dat het uw moto in een aspro-bruis verandert plakt die miserie ook nog aan uw vizier

        Spoel na elke rit af, met koud water uit de hogedrukreiniger op zijn zachtst.
        Ooit gehoord dat lauw water alles nog slechter maakt, omdat hogere temperatuur het proces van corrosie nog versnelt. Om dezelfde reden ook koud stallen in de winter ...

        Een maat van mij smeert zijn halve moto in met WD40 in de winter, als 'beschermlaag'. Weet niet of dat helpt en het stinkt fameus als uw uitlaten opwarmen. En daarmee is het daar dan ook af, he?
        “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

        Comment


        • #5
          http://www.nanotrading.nl/
          Is misschien een idee voor de doorrijders.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door guido
            http://www.nanotrading.nl/
            Is misschien een idee voor de doorrijders.
            Hoe noemde dat tv feuilleton ook alweer ... nano nano

            Ben nu aan mijnen 2° winter bezig in het zout en alles valt nogal mee. Mar als ge hem afspoeld met water, moede hem dan ook afdrogen ?

            Ik kuis graag 1xweek maar alle dagen is mij wat te veel ... dan kunde hem beter in uwe salon zetten
            [font=Fixedsys]Als er maar 2 wielen onder staan... www.pan-european.be[/font]

            Comment


            • #7
              ik heb er ook veel last van,

              remmen die vastlopen, bouten die vastroesten, ... tis echt wel nie gezond (en soms ook keigevaarlijk).

              veel wassen zou ik moeten doen, maar da's nu ook weer niet zo evident als ge daar niet veel tijd/plek/goesting voor hebt.

              na de winter zou je eigenlijk alle blottgestelde delen van uw motor volledig moeten nazien.
              http://www.mojomoto.be/logo.gif

              Comment


              • #8
                ik koop gewoon een motor bij ,om de winter door te komen ,der zijn koopjes genoeg

                Comment


                • #9
                  Ik rij weinig in de winter, maar als ik rij was ik hem ook dadelijk af met klaar water en de velgen met petrol.

                  Comment


                  • #10
                    ik rij elke dag met sv 1000's
                    en dat zout was ik elk week wel af maar volgens mij blijft dat toch resten van zitten hoor.
                    want mijn vorige had toch op de remschijven zichtbaar schade van het zout.
                    maar als vervoermiddel van elke dag kan ik toch moeilijk elke dag door de car wash rijden he.
                    grtz wcf on tour

                    Comment


                    • #11

                      SCOTTOILER FS365 PROTECTOR (ANTI SALT SPRAY) 1.00L(Reference #31599)

                      Protect your bike from corrosion and rust.

                      FS 365 is a 'BABYLON' of mineral oil, surfactant, anti-corrosion additives and water. Mixed together they form a stable micro-solution which can only be separated again by evaporation. This forms an easily applied, effective barrier against corrosion and oxidisation which will cling to those hard to reach areas in the engine, suspension and behind faired panels.

                      FS 365 is water soluble and there by inherently biodegradable.

                      Comment


                      • #12
                        WD40 is een vluchtig product en zal niet beschermen!!!!
                        de goedkoopste bescheerming tegen zout aan slag is liters siliconespray (NIET OP REMSCHIJVEN !!!!!!)
                        tis altijd ombouwtijd ....

                        Comment


                        • #13
                          hoort dit niet eerder onder technies dan onder toermoto?? niet elke doorijder rijd een toerder.
                          tis altijd ombouwtijd ....

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
                            SCOTTOILER FS365 PROTECTOR (ANTI SALT SPRAY) 1.00L(Reference #31599)...
                            Enig idee waar dit te krijgen is ... ?
                            [font=Fixedsys]Als er maar 2 wielen onder staan... www.pan-european.be[/font]

                            Comment


                            • #15
                              ik reed nog niet zo vaak in pekel, maar toch al eens gebeurd. Heb voor winter begon na, weken verschillende forums te hebben afgeschuimd, besloten om mijn velgen, blok en uitlaten onder de siliconenspray te zetten ... tot nu toe geen schade... Ik spoel wel na elke rit de moto af met water. Bijkomend voordeel van Siliconenspray ... het vuil oa het vet van de ketting op de velgen gaat er veel makkelijker vanaf.


                              Die nano technologie lijkt me echter ook leuk.
                              2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

                              Comment

                              Working...
                              X