Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het zit me niet mee ;-(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Het zit me niet mee ;-(

    Maandagavond al dat smerig zout er af gespoten met den hogendrukreiniger, naar huis gereden en in de car-port gezet, zonder af te zemen (alles was aangevroren ...en deze morgen dacht ik te vertrekken ....)

    Sleutel niet in het kontakt te krijgen => haardroger erbij gehaald ... OK
    Kan starten maar valt stil, tracht choke op te zetten, kabel vastgevrozen...enkele emmers warm water over gekapt => Ok start naar het werk.

    S' avonds vertrek ik vanuit verwarmde garage en zie olie in de buurt van het voorwiel liggen. Ik denk bij mezelf dat zal wel van iemand anders zijn....

    Kom thuis, ga eten en denk eraan dat ik de slijtage van de remblokjes moet kontrolen want 1 van de 4 remblokjes vertoont meer slijtage dan de rest. Waarschijnlijk zitten de remtrommeltjes vast of zo... wat zie ik de remklauw doordrenkt van de olie, oorsprong uit mijn voorvork gelopen ... dedju

    Ik denk eerlijk gezegd dat het mijn eigen schuld is .... door het feit dat ik na het afspuiten van de moto zonder afzemen vertrokken ben is er ijs op het vorkbeen blijven hangen ? Deze morgen met dat ijs op dat vorkbeen vertrokken en door het inveren heeft dat de afdichtingsrubber naar de kl* geholpen. Zou dat kunnen ??

    Allez er staan me weer wat onnozele kosten te wachten... dichtingsrubber ... nieuwe remblokken ... olie verversen .... ik ben al da ijs en diene kl*winter moe....

    Moraal van het verhaal spuit uwen bike niet af met dat weer als em daarna niet in een warme garage kan staan .... ijs sucks !!

    In ieder geval wegkapitein valt in het water of de sneeuw

    mvg

    Stef

  • #2
    Sh*t Steff, wat een miserie. Denk wel dat die bourage van prijs nog wel zal meevallen, heb dat ook al eens gehad. Ik had het toen door omdat mijn voorrem niet meer werkte, wegens vorkolie op de schijven, zo bleek. Goed dat ge het op tijd gezien hebt in elk geval.
    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

    Comment


    • #3
      Damn Stef , tzou mss wel idd kunnen dat die bourage daardoor kapot is gegaan. Idd die klote winter en gelukkig heb ik de mijnen vorig weekend dan ook maar niet afgewassen want hij staat gestald in een open schuur.

      Hopelijk niet te veel kosten en dattem rap gemaakt is.

      Comment


      • #4
        Ik heb de mijne vorige week afgespoeld met een hoge drukreiniger en dan naar huis gereden.
        Mijn moto staat ook in een open schuur, dus morgen maar eens controleren op olie verlies.
        Ik hoop niets te vinden.

        Comment


        • #5
          Er zit toch een oliefilm op? Kan zoiets dan? De kosten voor zo een herstelling vallen wel mee. Mijn buurman heeft dit ook eens laten herstellen, weet niet meer precies hoeveel maar toch niet om achterover van te vallen.
          Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

          Comment


          • #6
            De kosten vd onderdelen vallen normaal inderdaad best wel mee, maar 't werk is toch wel wat anders . Als je zoals, je vermelde, remblokjes ongelijk slijten zou 't geen kwaad kunnen de remklauw ook effe op te poetsen, ik bedoel cilind. opzich. Deze zal door 't zout wel red. aangetast zijn door corrosie en hierdoor wat blokkeren .

            succes, hopelijk weinig kosten en snel weer ah rijden
            [font=Comic Sans MS] V4-ever, enjoy, don't destroy !!!!! [/font]

            Comment


            • #7
              Klte gewoon Stef. Voorvork keerringen gaan ook 's zomers wel eens stuk, denk echter dat de koude wel zal hebben geholpen. Met rem en al lijkt het dat je wel ff werk eraan hebt.

              Hoop dat je je fiets weer snel operationeel en hebt, jammer van zondag!

              Grtz,
              Bill
              Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

              Comment


              • #8
                De moraal van het verhaal , kuisen is nergens goed vooor
                Enfin , vooral in de zomer nen dag moto kuisen ( als ge deftig kuist zeker nodig), of nen dag rondbollen , ik weet wa kiezen.

                Hopelijk ni te veel hydraulische olie op band , vreet een beetje in , maar da zult ge er wel afrijden zeker ?

                succes met herstelling
                V4 for ever and 4 days
                met rust......na 513000 TROUWE kilometers
                Staande twin met verdraaide (270 graden ) krukas in de plaats

                Comment


                • #9
                  Denk ook wel dat het met het afspuiten en de koude gebeurd is.De kosten vallen nog wel mee,maar laat wel aan beide vorkbenen de olie veranderen,dan is dat toch al aan beide kanten hetzelfde,aan 1 kant nieuwe en aan de andere kant oude olie is niet zo goed.

                  Comment


                  • #10
                    Ok Guido ik heb hem gezegd de 2 poten te doen... allez hij wist het al.
                    Ik vermoed toch dat dit door het afspuiten gekomen is. Ik heb eens naar de dichting gekeken toen ik aan het rijden was en het kwam gewoon naat de rubber naar boven gedreven weliswaar. Ik heb dus HEEL veel sjans gehad dat ik door die olie niet stevig op mijn gezicht gevallen ben.

                    Kortom best u moto niet afspuiten als het vriest.... tenzij ge hem onmiddellijk afzeemt en in een verwarmde garage plaatst.

                    mvg

                    Stef

                    Comment


                    • #11
                      Vandaag effe aan een mototechnieker iets over gevraagd. "Aaah" zei die 'Ne klassieker. Dat komt niet per se door het ijs, de kou alleen kan al genoeg zijn. De kou maakt dat de dichtingsrubbers broos worden in plaats van elastisch, en de vorkolie is zo dik als siroop. Als ge dan ineens op uw motor springt en de vorken induwt, kan die dikke olie de broze rubbers in frut duwen."
                      Om dat zeker te vermijden kan men eventueel een andere vorkolie gebruiken in de winter, zoals ze in Scandinavië standaard doen, (of nog een andere voor Afrika). Maar bovenal, bij extreme koude de vorken opwaremen door langzaam een beetje te bewegen, de vorken steeds een beetje dieper in te drukken, dat warmt de olie op.

                      Voila, deze uitleg klonk mij logisch in de oren, kwam van een motocross technieker, en het kan zeker geen kwaad dus ik ga het in elk geval doen als het nog zo koud is.
                      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

                      Comment


                      • #12
                        2dichtingen+olie+werkuren = 131€

                        Al moet ik zeggen de de motor stond al naakt dus dat scheelde nog een beetje in werkuren he.
                        [font=Arial Black]zei ze zei ze zei ze[/font]

                        Comment


                        • #13
                          Als ge 't zelf kunt herstellen kost 't bijna niks , want die dichtingen zijn echt niet duur , betaald 't meeste aan werkuren !
                          Niet vergeten van nieuwe remblokjes (of schoenen , spreekt over remtrommels?) te steken , want olie (of remvloeistof , is eigenlijk geen olie) is zeer slecht voor de blokjes , en laat u niks wijsmaken van de oude blokjes op te schuren , want die zijn doordrenkt , krijgt dat er nooit meer uit !
                          You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

                          Emilio RIP , we zullen je missen !!!

                          Comment


                          • #14
                            [quote="Bartje"]Als ge 't zelf kunt herstellen kost 't bijna niks , want die dichtingen zijn echt niet duur , betaald 't meeste aan werkuren !
                            Niet vergeten van nieuwe remblokjes (of schoenen , spreekt over remtrommels?) te steken , want olie (of remvloeistof , is eigenlijk geen olie) is zeer slecht voor de blokjes , en laat u niks wijsmaken van de oude blokjes op te schuren , want die zijn doordrenkt , krijgt dat er nooit meer uit !]

                            Inderdaad de remblokjes waren doordrenkt, ik had wel één geluk ze waren zo goed als versleten. Helaas is em nog ni hersteld want mijnen dealer had stukken binnengekregen van nen jetski en bij mijn weten is mijnen Fazer nog gene Jetski... t zal voor donderdag zijn ....

                            mvg

                            Stef

                            Comment


                            • #15
                              Met een jetski was het misschien beter gegaan op dat ijs en die sneeuw van de voorbije dagen

                              Hoop dat je moto vlug hersteld is ... moet een marteling zijn voor iemand die anders alle dagen rijdt.
                              2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

                              Comment

                              Working...
                              X