Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DB or NOT DB ;-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • DB or NOT DB ;-)

    RACE-Uitlaten :

    Uit redelijk betrouwbare bron is het einde van de raceuitlaat of open uitlaat (lees niet CE gekeurd) niet veraf. Er gaat volgend jaar (wie kan dit bevestigen ?) naar horen zeggen een nieuwe wetgeving in België verschijnen omtrent de vervangingsuitlaten. In Namen zullen er vanaf begin mei DB metingen uitgevoerd worden. We gaan maw de zelfde weg op als de Duitse wetgeving. Hou dus in ieder geval je originele uitlaat bij want het zou wel is kunnen zijn en dat je hierdoor je okkazie motor niet meer zou kunnen verkopen. Verder zou het zover gaan dat er steden gaan zijn (In Italië) waar je zelfs in de zomer met je scooter of motor niet meer mag komen.
    We gaan dus echt naar een reservaat verwezen worden. Elke info omtrent deze topic is meer dan welkom.

    mvg

    Stephan

    PS ik ben eens benieuwd hoe dat ik in Namen zou scoren met mijn Lazer Hotcam met DB killer

  • #2
    Het is echt te gek om los te lopen he. Je vraagt je af wie zich daar mee bezig houdt. Het is misschien wat storend als er een moto langskomt met open-uitlaat maar aan de andere kant hoor ik niemand klagen over de inkomsten dat café's en restaurants hebben door de moto's.

    Ik zie mij nog niet direct mijne moto op een parking aan de rand zetten en met een pendelbuske naar het terras.
    Mvg

    Joe
    http://www.joebar.be

    Comment


    • #3
      Ik snap het niet waar men zich druk over maakt.. En die zware vrachtwagens die al evenveel lawaai maken en nog eens tien keer zo erg de lucht vervuilen, de grond doen daveren, wegverzakkingen veroorzaken en waarvan er 100 keer zoveel rondrijden...en als die dan door de steden razen daar wordt niks op gezegd!
      hehe kwil ook eve mn frustratie kwijt

      Comment


      • #4
        Da gaat ook weer een pak werklozen opleveren, denk maar eens aan de vele jobs die er bestaan in de aftermarket in de motor en autowereld. Der is een klein groepje mensen in de maatschappij dat aan ons zo hunne wil aan 't opdringen is.

        Let maar op de snelheidsbeperkingen die ons opgelegd worden door een klein groepje van mensen (Politiekers), Wie zijn ze, wat doen ze? en vooralÂ… wat drijft hen?
        Jambers moest er maar eens een reportage over maken.

        Mijn uitlaatje van Supertrapp kost zo 'n 1250 € en zo geef ik een persoonlijk tintje en een meerwaarde aan mijn motor en draag ik bij tot een welvarende economie ! ! !

        MVG en No Respect.
        Fatboyke

        Comment


        • #5
          Groot Lawijt

          Niets maakt in het verkeer meer lawaai dan een bus van de openbare vervoermaatschappij. Waar of niet?

          Dat neemt niet weg dat ge zo nu en dan midden in de nacht gasten met open uitlaten debiel veel lawaai hoort maken midden in een woonzone.
          Of dat nu auto's of bussen of moto's of kangoeroes met een acute indigestie zijn is onbelangrijk, maar iedereen moet toch wel een minimum aan sociaal gevoel aan de dag leggen, niet? Ik heb ook graag dat mijn moto's ferm klinken en heb er ook veel lol in om onder een autostrade-viaduct lawaai te maken, maar ik ga thuis niet staan proefdraaien met mijn uitlaten gericht naar de verjaardagsbarbeque van mijn buurmeisje.

          't Zijn niet alleen de mediageile politiekers die verantwoordelijk zijn voor al deze flauwekul, er zijn volgens mij toch ook een aantal motards die door hun sociale handicap alles voor de normale mensen verkloten en daarmee koren op de molen van die politiekers werpen.
          “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

          Comment


          • #6
            Ik heb zo de laatste tijd de indruk dat die kl**tzakken in de Wetstraat een nieuwe bron van inkomsten gevonden hebben,namelijk de motards.Langs de ene kant de moto promoten(in een flits door de spits) en dan aan de andere kant maar spitten om toch maar zoveel mogelijk geld(motocontrole/lawaai/aftermarket/...) uit die motorrijders te halen . Maarja wat wil je met zo een fossielen die nog altijd denken dat hun zizi enkel dient om te plassen.

            Grtz,
            Philip.
            Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaaassssss

            Comment


            • #7
              Yoshimura heeft sinds kort een CE gekeurde demper in hun gamma. Kan je kiezen: al dan niet met DB killer sjezen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door root
                Niets maakt in het verkeer meer lawaai dan een bus van de openbare vervoermaatschappij. Waar of niet?

                Dat neemt niet weg dat ge zo nu en dan midden in de nacht gasten met open uitlaten debiel veel lawaai hoort maken midden in een woonzone.
                Of dat nu auto's of bussen of moto's of kangoeroes met een acute indigestie zijn is onbelangrijk, maar iedereen moet toch wel een minimum aan sociaal gevoel aan de dag leggen, niet? Ik heb ook graag dat mijn moto's ferm klinken en heb er ook veel lol in om onder een autostrade-viaduct lawaai te maken, maar ik ga thuis niet staan proefdraaien met mijn uitlaten gericht naar de verjaardagsbarbeque van mijn buurmeisje.

                't Zijn niet alleen de mediageile politiekers die verantwoordelijk zijn voor al deze flauwekul, er zijn volgens mij toch ook een aantal motards die door hun sociale handicap alles voor de normale mensen verkloten en daarmee koren op de molen van die politiekers werpen.
                Vind ik ook.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door guido
                  Vind ik ook.
                  Ik rij ook met een Hotcam met DB Killer .... maar in't stad of zo trek ik niet door tot aan het rood waardoor de mensen hun oren beginnen te flapperen.

                  mvg

                  Stef

                  Comment


                  • #10
                    ik rij met een arrow carbon demper kzou begot nie weten dat het CE gekeurt is het intresseerd me ook geen reet die mannen maken alles naar de kloten tuning (auto's) en begint het ook al met de moto's wa ist volgende dat ze gaan uitvinden kl**hommels da zijn het dat ze mensen eens laten doen wat ze willen we leven toch in een vrij land? een apeland is da hier

                    Comment


                    • #11
                      De nieuwe gelijkvormigheidsattesten al gezien (tis weer een Europese wet) . Daar staat zelfs op hoeveel decibel mijn stroompje geeft bij hoeveel toeren/min. en zelfs nog veel meer... tis een gans A4 bladzijde volgekribbelt.
                      Europa is goe bezig, allé voor ons althans want in Griekenland of Polen trekken ze hun daar gene bal van aan.

                      Comment


                      • #12
                        Amai, ik heb nog een Suzuki DR500 van 1985, motorisch nog compleet origineel tot en met de uitlaat. Dat ding maakt echter meer kabaal dan mijn ZX9 met Hotcam. In die tijd wisten ze nog niet dat Europa bestond, laat staan dat ze van gelijkvormigheidsattesten hadden gehoord.

                        Ik ben eens heel benieuwd hoe ze dergelijke motoren behandelen gaan.

                        Los daarvan, 't blijft balen, het fijne van zo'n (beschaafd?) lawaai ding is dat je je claxon niet hoeft te gebruiken.....

                        Mijn snelheidsbelasting betaal ik al zonder te klagen - wellicht dat ik het budget moet veruimmen om de geluidsbelasting ook te kunnen betalen.

                        Bill
                        Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

                        Comment


                        • #13
                          Silent Running ZXR

                          Oorspronkelijk geplaatst door kawabill
                          Amai, ik heb nog een Suzuki DR500 van 1985, motorisch nog compleet origineel tot en met de uitlaat. Dat ding maakt echter meer kabaal dan mijn ZX9 met Hotcam. In die tijd wisten ze nog niet dat Europa bestond, laat staan dat ze van gelijkvormigheidsattesten hadden gehoord.
                          Bill, hier de enige Kawa die ze nog gaan toestaan binnenkort, de prostaatlijders:

                          “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

                          Comment


                          • #14
                            voor op sommige japanse auto uitlaten kun je een Exhaust Control Valve zetten.
                            Zo iets is wel op een of andere manier op een moto uitlaat te zetten.



                            Dus bij controle klepje toe

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door root
                              Bill, hier de enige Kawa die ze nog gaan toestaan binnenkort, de prostaatlijders:
                              Root, ik vrees dat ge gelijk gaat krijgen als ze hier zo doorgaan, er rest me dan enkel die echte (?) Kawagroene ZX0.001R fiets. Awel, stil is ie wel en ook nog goedkoop in snelheidsbelasting.

                              Die lui in Brussel toch, moet ik verdrie toch nog aan een betere conditie gaan werken.....
                              Bill
                              Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

                              Comment

                              Working...
                              X