Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nr plaat vanvoor?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• nr plaat vanvoor?

er is de laatste tijd nog al redenlijk wat te doen over de nummerplaten bij moto's de één zegt er komt er ook een van voor de ander zegt dan weer van niet...
    ik ben geabonneerd op een nieuwbrief van de wegcode en heb juist per mail ontvangen dat de nrplaat voor moto's vanvoor er zeker niet zal komen in tegendeel, de wetteksten zijn zo aangepast dat er zelfs geen misverstand meer kan over gebeuren wat vroeger wel het geval was.

[font=Verdana, helvetica]10. Vroeger werd een te ruime definitie gehanteerd voor het begrip 'voertuig' waardoor juridisch gezien ook motorfietsen dienden uitgerust te zijn met een reproductie van de kentekenplaat vooraan. Dit werd nu rechtgezet met volgende tekst :[/font]

[font=Verdana, helvetica]""Aan de voorzijde van een motorvoertuig bedoeld in artikel 1, 6°, a) van dit besluit, wordt in het midden of links daarvan een reproductie van de kentekenplaat bevestigd.""[/font]

[font=Verdana, helvetica](het art. 1.6°.a) verwijst naar het K.B. van 15 maart 1968, technisch reglement voor auto's en aanhangwagens, waardoor de brom- en motorfietsen uitgesloten worden).[/font]

[font=Verdana, helvetica](art. 30, eerste lid)[/font]
    bandit 4 ever and ever
    MZ mastiff keeps them all on a safe distance

Dat is al één geluk maar ?? [font=Times New Roman]Staat er soms ergens iets vermeld dat open uitlaten verboden gaan worden in België en dit naar het schijnt ergens in 2006.[/font]
    [FONT=Comic Sans MS]Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.[/FONT]
    *** Yamaha MT-09 Tracer GT ***

Comment

ze melden alleen feiten, geen ideeën of verhalen. dus daar kan ik je niet meer over vertellen, maar de dag dat het in het staatsblad verschijnt weet ik het, en dan heb je nog 2 weken geloof ik voor de wet van kracht is.
      bandit 4 ever and ever
      MZ mastiff keeps them all on a safe distance

Comment

waar kan je inschrijven voor die nieuwsbroef, nu moet ik steeds het staatsblad doorzoeken als ik iets wil verifieren
        tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Merci dat je ons zo op de hoogte houdt, is echt ferm.
          Oorspronkelijk geplaatst door TUNY
          ze melden alleen feiten, geen ideeën of verhalen. dus daar kan ik je niet meer over vertellen, maar de dag dat het in het staatsblad verschijnt weet ik het, en dan heb je nog 2 weken geloof ik voor de wet van kracht is.
          Ik dacht altijd dat de wet gestemd werd, en dat het dan nog 2 weken duurde eer hij van kracht was, de tijd die ze nodig hebben om hem in het Staatsblad te publiceren. Dus dat niet de stemming in het parlement telt, maar de exacte publicatiedatum van het SB, meestal 14 dagen daarna ....
          “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ZZ®
            [font=Times New Roman]Staat er soms ergens iets vermeld dat open uitlaten verboden gaan worden in België en dit naar het schijnt ergens in 2006.[/font]
            ik dacht dat open uitlaten zowieso verboden zijn (elke uitlaat moet CE kenmerk hebben), maar in praktijk wordt hier in belgie geen controle op gedaan ....:biggrin:

correct me if I'm wrong

Comment

Dat klopt inderdaad .Maar het zou nu volledig gedaan zijn dus (super) boetes als gevolg
              [FONT=Comic Sans MS]Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.[/FONT]
              *** Yamaha MT-09 Tracer GT ***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ZZ®
                Dat klopt inderdaad .Maar het zou nu volledig gedaan zijn dus (super) boetes als gevolg

tsss t moest er eens van komen zeker

die huidige regering is blijkbaaar groener dan Groen! en Agalev samen en heilig dan de paus... als het maar geld kan opbrengen...

zo kan ik ook de belastingen verlagen ....

Comment

hoezo belastingen verlagen?? heb je daar al iets van gemerkt op je bruine briefje??? ik in ieder geval niet??

Maar het moest er idd van komen zker?

oh ja, zelfs open uitlaten hebben een CE keurmerk (soms) CE betekend dus niet automatisch goedgekeurd voor op de weg (tis maar dat get weet)
                  tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                    hoezo belastingen verlagen?? heb je daar al iets van gemerkt op je bruine briefje??? ik in ieder geval niet??

Maar het moest er idd van komen zker?

oh ja, zelfs open uitlaten hebben een CE keurmerk (soms) CE betekend dus niet automatisch goedgekeurd voor op de weg (tis maar dat get weet)
                    Wat gaan ze in godsnaam nog allemaal uitvinden om onze passie te onderdrukken

Comment

Working...
                    X