Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijvaardigheidscursus in Limburg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rijvaardigheidscursus in Limburg

Hoi,

onderstaand persbericht ontving ik net van het provinciebestuur in Limburg. Misschien zijn er ge?nteresseerden.

Groeten,

Haya

[font=TrueHelveticaBlack]PROVINCIEBESTUUR BIEDT DE LIMBURGSE MOTORRIJDERS IN 2005[/font]

[font=TrueHelveticaBlack]5 GRATIS SCREENINGS AAN[/font]

[font=Helvetica 55 Roman]Motorrijden is niet ongevaarlijk. Dat bewijzen de ongevalstatistieken jaar na jaar. In 2001 kwamen in Limburg 6 motorrijders om het leven, in 2002 vielen er maar liefst 11 doden te betreuren. De Provinciale Commissie Verkeer en Mobiliteit Limburg wil daar wat aan doen en organiseert dit jaar dan ook 5 provinciale screenings voor motorrijders. Met deze screenings wil het provinciebestuur motorrijders die al enige tijd met de motor rijden de mogelijkheid geven om, in het belang van hun eigen verkeersveiligheid, hun motorbeheersing te toetsen en eventueel te verbeteren. [/font]

[font=Helvetica 55 Roman]?De screening houdt 5 proeven in onder begeleiding van ervaren en deskundige instructeurs. Aan de hand van die proeven proberen de instructeurs technieken bij te brengen over de zithouding, trage motorbeheersing, bochten nemen en remmen. Door het opvolgen van de aanwijzingen en de tips van de begeleiders kan de motorbeheersing en de rijvaardigheid, indien nodig, aanzienlijk verbeterd worden?, aldus gedeputeerde van Veiligheid Jules D'Oultremont. ?Het is in elk geval de bedoeling de motorrijders te laten ervaren of zij hun motor voldoende beheersen en hen eventueel te doen beseffen dat het nodig is om bijkomende lessen te gaan volgen?, voegt hij eraan toe. [/font]

[font=Helvetica 55 Roman]De screenings vinden plaats op:[/font]

[font=TrueHelveticaBlack]zaterdag 23 april 2005 [/font]

[font=TrueHelveticaBlack]zondag 24 april 2005 [/font]

[font=TrueHelveticaBlack]zaterdag 14 mei 2005[/font]

[font=TrueHelveticaBlack]zaterdag 21 mei 2005[/font]

[font=TrueHelveticaBlack]zondag 22 mei 2005[/font]

[font=Helvetica 55 Roman]Enkel Limburgse motorrijders kunnen zich inschrijven voor één van deze screenings. Alle screenings vinden plaats in Genk. De screening duurt een halve dag (voor- of namiddag) en deelname is volledig gratis. Er kunnen 50 motorrijders per dag aan bod komen. Vlug inschrijven is dus de boodschap! Motorrijders moeten wel deelnemen met eigen motor en moeten veilige motorkledij dragen.[/font]

[font=Helvetica 55 Roman]Inschrijven kan via het telefoonnummer (011) 23 80 45 of via e-mail: [email:3hznqfm7][email protected][/email:3hznqfm7] met vermelding van naam, adres, telefoonnummer en datum van voorkeur. [/font]

lijkt me wel interresant, misschien ook fijn om met een paar man ernaar toe te gaan, ik kan enkel "zondag 24 april 2005" de andere datums moet ik werken of staan er andere dingen op m'n kalender.
    wie nog op 24 April?
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever
    -------------------------------------------

Comment

Is best interresant, kun je kiezen om voor-of namiddag te rijden.
      Moet nl. 's zaterdags werken, en ik kan me wel een halve dag vrij nemen.

Comment

Voor zover ik begrepen heb kan je inderdaad kiezen of je in de voor- of namiddag wil gaan. Ik zal morgen voor de zekerheid nog eens informeren.

Haya

Comment

Dit is op zich wel een tof initiatief. Spijtig dat ze nooit zo eens iets voor automobilisten inrichten. Het bericht laat voor een stuk weer een nasmaakje achter vind ik persoonlijk. Is de motorrijder altijd de schuldige in deze verkeersongevallen? Ik denk dat veel automobilisten die nooit op een motor hebben gezeten maar al te vaak vergeten dat wij ook op de baan zijn. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het een goed initiatief is(niet verkeerd begrijpen). Ze mogen dat hier in de buurt ook wel eens organiseren.
          Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

enkel voor motorijders van limburg? Dat ruikt hier naar discriminatie :biggrin: en ons landje is al zo klein voor de motards.

Comment

ge weet zekers nie hoeveel provinciebelasting wij moeten betalen voor die mooie en goede junglewegen hier in de Limburg:biggrin:
              Oorspronkelijk geplaatst door toshke
              enkel voor motorijders van limburg? Dat ruikt hier naar discriminatie :biggrin: en ons landje is al zo klein voor de motards.

Comment

Als je hierin interesse hebt moet je wel snel zijn, ik was vorig jaar net te laat maar heb me toen opgegeven voor 2005. Met als gevolg dat ik nu als één van de eerste in aanmerking kwam en op 23 april ga ik erbij zijn

Als ik me niet vergis wordt deze cursus gegeven door CVM (Centrum voor motorbeheersing) uit Tongeren en die zijn goed hoor, daar heb ik een initiatiecursus gevolgd, was niet goedkoop maar deze initiatiecursus is zeker een aanrader mensen die geen ervaring met de moto hebben.
                http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

Comment

doeme, spijtig da ik van de brabant ben, of kunnen die ook meedoen, ben wel altijd woonachtig geweest in de limburg

2004: GSXR 600 K4--2005: GSXR 1000 K5--2006: DR-Z SM--2007: ????

Comment

Working...
                  X