Oorspronkelijk geplaatst door DL-Fredje
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verbruik DL 1000
Collapse
X
-
Verbruik DL 1000
Labels: Geen
-
ik denk dat het alleen maar gaat verergeren om eerlijk te zijn.
ik heb een TLS (zelfde motorblok min of meer), en ik moet al goed oppassen om niet boven de 10 liter uit te komen. Je zal ermee moeten leven dat een zware twin ietseke meer verbruikt dan een vergelijkbare 4cylinder.
Ik herinner me nog mijn inrijperiode met mijn nieuw esveetje 650: ik reed daarmee toen aan 4,5L/100km. na de inrijperiode werd dat toch 6 L/100km
Comment
-
Tja Fred
Heb overlaats nog een DL1000 ingereden , en inderdaad ook redelijk verbruik .
Maar ge moet een ding ni vergeten als ne mens moet presteren moet hij eten , ne moto is op da gebied ni anders .
Hetgeen ge terugkrijgt voor die verdwenen benzine is meestal in verhouding.( is mijn mening hé)
twingroeten
LukkepV4 for ever and 4 days
met rust......na 513000 TROUWE kilometers
Staande twin met verdraaide (270 graden ) krukas in de plaats
Comment
-
veel hangt af van de rijstijl hoor.... "met het vrouwtje op het gemak genieten van het landschap" zal het verbruik sterk laten zakken tov iemand die wat harder aan het gas gaat hangen (en daarvoor moet je niet perse boven die 5000 rpm's gaan hoor).
Ik geraak met mijn fazer1000 aan 6 liter als'k wil, maar doorgaans wipt ie eerder naar de 8 !
+ moto's verschillen van elkaar. StefFZ1 heeft crack dezelfde als ik, met dezelfde jet-kit, en hij verbruikt minder.
Je moet gewoon eens uitrekenen wat een litertje extra verbruik je maandelijks kost. Ik ga voor dat bedrag mijn kop niet breken en het plezier laten van een de gas te hangen.
veelgenot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefke16VIk ga voor dat bedrag mijn kop niet breken en het plezier laten van een de gas te hangen.
Comment
-
amai dacht da de mijne redelijk verbruikte draai ook graag men gas open en heb met een 14l toch een 140 km gedaan dan begon het lampje weeral te pinken dus da valt dan toch nog mee voor een 750 nie
Comment
-
hallo fred
een kleine reactie op het verbruik van jouw dl 1000
ikzelf ben al aan mijn derde exemplaar toe (om commerciele redenen verander ik jaarlijks van motor) Ik kan altijd kiezen uit eender welke motor op de markt maar ik kies telkens weer voor de DL omdat die mij gewoon het beste past
Nu over het verbruik zijn er tal van verhalen die de ronde doen maar ik zal je het enige juiste vertellen
Van uit de fabriek komt de DL met een arme afstelling om zo aan de steeds strengere emissienormen te voldoen. Nu is het zo dat de motor dan ook minder gaat verbruiken en kom je aan een gemiddeld verbruik van onder de 6 liter.
Je zou dan wel last kunnen hebben van iets mindere prestaties en de motor 'schokt' dan ook op ongeveer 3000 toeren
Nu, een goede suzuki dealer weet dat en beschikt over een computerke om de mapping van de ECU aan te passen, hij zal dat dan ook doen vanaf het moment dat de motor nieuw is om zo eventuele klachten van 'schokken' te voorkomen
de motor krijgt nu een beetje meer eten en gaat dan pakken beter rijden , dit gaat natuurlijk gepaard met een iets hoger verbruik van ongeveer 10%
dit kan natuurlijk niet op tegen de véél betere prestatiesdus dat neem ik er graag bij
wil je nog meer dan kun je opteren voor een 'kaske' van dajiro ,te verkrijgen bij je motorboer, er zit nl ook nog een begrenzing op de ontsteking in 3de en 4de versnelling of als je alles wil weten: op 3de 4de en 6de versnelling; die kan je omzeilen met één zo'n 'kaske' . 2 prijzen: voor dat alleen voor 3 en 4: 135euro en voor dat voor 3,4 en 6 195euro
het overwegen waard, de motor levert dan nog een betere vermogensafgifte in lage- en middentoeren omdat de versnellingen elkaar beter opvolgen
ECHT DOEN ,je zal versteld staan
Comment
-
Hmmm, dat van die ontstekingsvertraging klopt, maar is makkelijk te omzeilen met een weerstandje van een paar euro, een zogenaamde TRE. Of is dat niet hetzelfde?
Ik dacht altijd dat alle Suzuki's dat hebben, van 1e tot 4e om overtrokken wheelies e.d. te voorkomen. De TRE (het weerstandje dus) doet de ECU geloven dat ie in 5e of 6e zit en dus géén vertraging geeft op de ontsteking. Bij de latere injectiemodellen gebruik je best een weerstand die de ECU doet geloven dat ie in 5e staat omdat soms de 6e op 't einde ook begrensd om de maximumsnelheid wat onder controle the houden. 6,8K Ohm voor 5e en 15K Ohm voor 6e.
Kan je zelf maken maar voor 30 à 40 euro heb je er één die met originele stekkers werkt en in-/uitschakelbaar is.
Misschien is een Power Commander wel een oplossing.
Daar kan je de injectie zeer fijn (per 500 of 1000 t/min in elke versnelling afzonderlijk) afstellen. Nu staat ie waarschijnlijk overal rijker en dus misschien ook waar het niet nodig is. Met een PC kan je dat allemaal piekfijn regelen en een ideale verbruik/vermogen verhouding krijgen.
Comment
Comment