We denken eraan om in het groot verlof eens voor een dag of drie naar de moezel streek te rijden. We zouden dan een overnachting met ontbijt zoeken. Wat neem ik dan zoal mee????
bedoel niet van kledij of toilet spullen.
Moeten we speciaal iets mee nemen voor de moto en EHBO zo ja wat.
Mensen die dit al gedaan hebben graag zou ik willen weten wat u dan zoal mee nam. alvast bedankt
Niks...
Eventueel wat kettingspray of zo.
En ne GSM!!
En zo een spuitbuske(kan nie op de naam komen ) dat ge in de sjappap spuit voor als ge ne platte band hebt is dat ook handig?
Maja wa is de kans da ge plat rijdt en hoeveel km moogt ge daar dan eigelijk nog mee rijden nadat je dat buske hebt gebruikt
We denken eraan om in het groot verlof eens voor een dag of drie naar de moezel streek te rijden. We zouden dan een overnachting met ontbijt zoeken. Wat neem ik dan zoal mee????
bedoel niet van kledij of toilet spullen.
Moeten we speciaal iets mee nemen voor de moto en EHBO zo ja wat.
Mensen die dit al gedaan hebben graag zou ik willen weten wat u dan zoal mee nam. alvast bedankt
Ja bandenplak set , GSM, vochtige doekjes om insekten van je tanden euh scherm te halen....klein busje olie, sleutelset die bij de motor hoort.
Allez tis hier al gezegd geweest ;-)
Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
Wat ik meeneem hangt sterk af van de moto die meegaat. Voor de Suzuki DR500 van 1985, ga ik iets andere motospullen (reserve binnenband, gereedschap set, olie etc.) meenemen dan voor de Kawa ZX9R van 2002.
Uw moto gelijkt het meest die van Guido, dus zou hij de beste raad kunnen geven. Dah schuim voor in den band is inderdaad super, maar ge hebt dan ook een pomp nodig lijkt me.
Ikzelf zou in uw geval bij de vakantie of moto verzekering zeker stellen dat die met repatriering en vervangend vervoer is. Zelf heb ik ooit een jaar hier veel plezier van gehad vanwege een accident met mijn eigen moto.
Verder lijkt me de BMW geen probleem daar - Duitse moto in Duitse streek waar genoeg BMW-kes rondtoeren.
Suc6 met de voorbereiding. Fijne streek om te daar waar ge heengaat!
Bill
Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
bedank voor de tips.
ik rij met bmw is met cardang dus geen busje nodig ma toch bedankt voor tip als men mij nu iets zou vragen weet ik dat nu ook. Lijkt mij het best om even te kijken waar er bmw garages zijn in die streek.
Om een lekke band tijdelijk te reparen is dat ook geen slecht idee.
Een verzekering lijkt mij ook wat je weet maar nooit. bedankt boys
in mijn geval zou ik een reserve koppelingskabel meenemen, 'k ben al eens zonder koppeling van zee moeten komen.
en heb het al meermaals voorgehad(guido heeft me dit ook ooit verteld, maar 'k geloofde er toen weinig van, awel, ge hebt gelijk )
metrische sleutels, inch (of duim) sleutels, een ratel en enkele meest gebruikte doppen, bektang en pomptang. schroevendraaier met wisselbare stukken (platte, torx, inbus, parker), haakse inbussleutels en rubber hamertje (deze dient eigenlijk om mijn piketten in de grond te slaan) en een mesje.
verder: enkele boutjes en moertjes (niks ambetanter dan een losgetrild/verloren boutje op een zondag) straps (smalle, brede, lange korte) [btw: die zwarte zijn iet HITTE bestendig maar UV bestendig!! strapje op hete uitlaat smelt zoiezo, zwart of wit]
Ductape (brede) en isolatietape (smalle)
secondelijm en vloeibaar metaal heb ik ook mee op zeer verre trips.
Extra zekeringen en lampjes kunnen ook van pas komen.
Een bandenreparatieset heb ik nog niet, een fluovestje (helaas) wel.
Al deze spullen stop ik in een toolrol en in de tanktas.
AL deze spullen heb ik trouwens mee uit ervaring, ALLES wat ik opgesomd heb heb ik al eens nodig gehad (voor mezelf of een ander [als het voor mezelf was had ik het meestal niet bij])
Comment