Hi guys (and girls),
Ik ben al geruime tijd op internet aan 't surfen op zoek naar een ander bike.
Momenteel bezit ik al sinds bijna 8 jaar een Yamaha XVS650 Drag Star (Model 1997). Aangezien ik sinds half 2004 verhuisd ben, doet mijn motor niet enkel meer dienst als "pleziertje", maar ook als vervoermiddel naar 't werk.
Nu ik er de eerste winter meer doorgeraakt ben (zonder problemen immers), ben ik echt wel toe aan een andere motor; ik kan het vele kuiswerk niet meer opbrengen.
Bijgevolg ben ik op zoek naar sport-touring motor waar ook mijn vrouwtje af en toe eens mee kan van genieten als passagier.
Twee modellen spreken mij aan: de Yamaha Thundercat en de Honda Vfr800.
Ik heb al een testritje met de Thundercat achter de rug. Toffe, vlotte motor (in vergelijking met mijn huidige dan toch), maar 1 probleempje: ik voelde mij nogal onzeker doordat ik amper met mijn voeten aan de grond kon... .
Achteraf gezien is dit vermoedelijk de oorzaak van mijn lederen broek. Ik ben 1,68m klein. Zou een Honda vfr800 (waar ik nog geen testrit heb kunnen mee maken) voor mij te hoog zijn? Heeft hier iemand van jullie ervaring mee?
Kan iemand mij raad geven bij de keuze uit deze twee modellen?
Een hele boterham, ik weet het, maar ik vind dat zo'n investering niet over 1 nacht ijs mag gaan, niet?!
Bikegreetings,
Jerre007

Comment