Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moto's, wat en hoe in de toekomst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Moto's, wat en hoe in de toekomst?

Hoe zien jullie de toekomst van moto's in vooral nu met de alsmaar stijgende benzineprijzen in het achterhoofd. Zullen we allen weldra aan 80 km/h op waterstof rijden of gaat motorrijden volledig verdwijnen? Wat zijn de mogelijkheden voor de toekomst? Een feit is dat bezine-motoren zullen verdwijnen en dat de meesten het nog zullen meemaken en wat dan...
    Er zal nog een tijd komen dat je peperdure motoren voor een appel en een ei in occasie koopt, voor de simpele reden dat benzine gewoon stinkduur zal zijn.

Tja, ik hou m'n hart al vast, heb er ook al aan zitten denken.

Ik heb een kameraad die lpg installeert, er schijnt een italiaans merk op de markt te zijn om op moto's te plaatsen, maar waar ze de gastank zullen plaatsen is me een raadsel.

Greetzzz

Sanka
    Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

misschien rijden we ooit op waterstof
      zo zou de toekomst toch zijn
      www.hayabusaclubbelgie.be

Comment

Ik trek het mij nie aan, al staat de naft ik wee nie hoe hoog, zal blijven bollen hoor, zullen mijn liefde voor motorijden nie afpakken

2004: GSXR 600 K4--2005: GSXR 1000 K5--2006: DR-Z SM--2007: ????

Comment

Raar dat er eigelijk nog geen motor op elektriciteit bestaat, toch?
          Of bestaat hier wel ergens al n (proto)type van?

Comment

Brrrr ik wil er nog niet aan denken, maar eergisteren stond in de gazet dat de eurosuper max. 1,5 € mag kosten dus dat is nog ietwat te doen

Comment

In Motoren&Toerisme 2005 maand Februari staat een reportage van het bouwen TURBODIESELMOTORFIETS.

Een Ducati Mulistrada stond model. Of ze erin zullen slagen weet men nog niet word vervold

Comment

Misschien een voorsmaakje:

en nog eentje over hetzelfde:

Ik hou mijn hart al vast.

Comment

er is hier al eens over gezeverd geweest denk ik.

1) panikeer eens niet zo snel, er is nog hopen olie te vinden in de grond.

2) Tegen dat de olie op is hebben ze al lang iets anders gevonden om op te rijden.

3) LPG (liquified PETROLIUM gas): als de olie op is is LPG ook op, dus dat is geen alternatief, installatie van LPG op een moto zou zoiezo niet voordelig uitkomen (denk maar aan de complexe inbouw, waar moet je de tanks kwijt en kan de motor dat gewicht wel aan?

4) Tegen dat d olie op en er geen naft meer te krijgen is zijn we al lang door of te oud om te rijden, maak je dus geen zorgen.

DAt het duurder zal worden is een feit, te duur kunnen ze het echter niet maken of niemand kan nog gaan werken, camions zullen nietmeer rijden, boten niet meer varen,...... allemaal slecht voor de economie dus.
                  tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Heb eens gehoord dat in de huidige omstandigheden de olie nog voor 50 jaar bij ons zal blijven en dan is het voorgoed gedaan. Er zullen wel nog andere olievelden ondekt worden (onder de zeebodem of eventueel de polen) maar het moet ook economisch rendabel blijven om die eruit te halen (beetje zoals de steenkool in België). Maar waar misschien niet onmiddellijk rekening mee wordt gehouden is het feit dat China, die nu in volle ontwikkeling is, zal uitgroeien tot een wereldmacht. De wereldbevolking bestaat uit 6 miljard mensen, van die 6 zijn er 1,6 miljard chineesjes. Als dat land zich ontwikkeld en die mensen met z'n allen ook gaan consumeren op de manier dat men in het westen doet dan zal de vraag naar olie ook weer stijgen. Waarmee in de tussentijd de prijs dan ook nog eens zal stijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
                      Misschien een voorsmaakje:
                      http://www.gizmodo.com/gadgets/gadge...ype-036522.php
                      en nog eentje over hetzelfde:
                      http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=9084

Ik hou mijn hart al vast.
                      Topsnelheid van 75km/h
                      Plezant op Zolder , sessies van 20min. , een rondje of 3 !:biggrin: :biggrin:

Toch maar liever die brullende , dure naft verbruikende moto dan !
                      You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

Als de benzine te hoog wordt dan gaan we gewoon met alle motorrijders eens een actie doen, veel lawaai maken, de boel op stelten zetten, niet meer gaan werken, ... alle ja nog van die dingen.

En dan zullen ze wel snel iets doen om onze 2-wielige heiligdommen terug aan een betaalbare prijs te laten rijden :biggrin:

Verder is er inderdaad nog veel olie op aarde maar sommige reserves bevinden zich op plaatsen waar het te duur zal zijn om het te ontginnen.

Swat wat er ook van is, ik leef van dag tot dag, "wat als er eens ..." dat ken ik niet, nu is er nog nafte en deze is nog betaalbaar en zolang dat zo blijft ... don't worry and ride on !
                        [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman]R1 (2006) 175pk [/font]

[font=Times New Roman][/font]
                        [font=Times New Roman]1) FZ6 FAZER GT (2004)[/font]
                        [font=Times New Roman]2) R1 (2006)[/font]

"Once you have tasted flight, you'll walk the earth with your eyes turned skywards, for there you've been and there you long for"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bartje
                          Topsnelheid van 75km/h
                          Plezant op Zolder , sessies van 20min. , een rondje of 3 !:biggrin: :biggrin:

Toch maar liever die brullende , dure naft verbruikende moto dan !
                          Dan kunnen we al een nieuw club'ke maken.
                          ".2 SLOW 4 U."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynojet
                            Dan kunnen we al een nieuw club'ke maken.
                            ".2 SLOW 4 U."
                            You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

het kan mischien stom klinken,maar is alcohol geen goede vervanger voor benzine.het is milieuvriendelijker,er kunnen meer pk's gehaald worden uit dezelfde cilinderinhoud,het typische motorgeluid kan behouden worden,alcohol heeft in totaal niets te maken met olie,en ik dacht dat zo'n motor nog zuiniger was als een gewone benzinemotor.

Comment

Working...
                              X