Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vetrouwen in de ..... band

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vetrouwen in de ..... band

    Gisterenavond op de afrit aan het schuiven geraakt - de moto schoof echt met beide banden en dreigde naar binnen te vallen richting asfalt. Tijdig gas gelost maar door het feit dat ik de motor toch redelijk recht liet komen ging hij richting vangrail.
    Uiteindelijk is toch alles goed afgelopen.
    Bij thuiskomst zagen de zijkant van de banden er glimmend uit. Ikke me schuurpapier een beetje over de zijkant geschuurd en dan deze morgen binnendoor via een bochtige weg naar het werk gereden om de banden terug e wa proper te rijden. Op mijn werk toegekomen moest ik in de ondergrondse garage een scherpe bocht nemen om naar de - 1 te rijden en hopla voorwiel begon weer te schuiven. Man man (vrouw) is niet goed voor het zelfvertrouwen .
    Deze avond op de terugweg toch een paar op- en afritten genomen om de band nog e wa verder proper te rijden maar ik moet zeggen dat dat toch met een beetje schrik in het lijf was. Een paar weken geleden in de buurt van Leuven tijdens het bochtenwerk ook al geschoven .... Dit kon nu wel zijn daar het de eerste keer was dat de zijkanten eens goed gebruikt werden sinds de winter.

    Ik kan me gerust voorstellen dat er hier wel een paar onder ons zijn die onderuit geschoven zijn tijdens het nemen van een op- of afrit.
    Hoe hebben jullie het vertrouwen weer op peil gebracht toen ?? Met nieuwe banden of eens iemand anders laten rijden met de moto die je dan zegt "zeg manneuke het zit allemaal in het kopke" .... of gewoon niet snel gaan op op- en afritten want daar heb je toch veel kans dat ge op uwen bek gaat

    mvg

    Stef

  • #2
    Als je echt geen vertrouwen meer hebt in die voorband: eraf flikkeren en nieuwe kopen.

    Greetz

    Comment


    • #3
      1. Bandendruk controleren.

      2. Wanneer de banden verreweg versleten zijn, is de beste compound er ook vanaf.
      3. Op- en afritten zijn net zoals rotondes soms wat vettig.
      Habemus Papam !

      Comment


      • #4
        neem uwe op of afrit is paar keer na elkaar, kalm beginnen en dan ietskes harder en harder eh...

        en ja, natuurlijk zien da je spanning tegoei staat en da je banden warm hebben eh...anders ist normaal da je schuift :biggrin:
        today is a good day to race !

        Comment


        • #5
          ik ben al uit geschoven en schade mijn vertrouwen was weg en de volgen de dag naar de garage één nieuwe band achter laten op legen dat was nog toen ik mijn 750 gsxr rads had

          Comment


          • #6
            Opbouwen

            Als de band nog profiel heeft en nog zijn km niet gedaan heeft, dan ligt het aan de Stef. Da's niet erg, die moet gewoon terug opbouwen en wel degelijk langzaamaan. En op een moment, als de tuf goed bolt, het weer warmer is volgende week en de kop vrij is van andere zorgen, dan gaat ge de schwung vinden, geoof mijn voorspelling. Alles gaat ineen klikken, ge gaat uw ritme terugvinden en u afvragen waar deze post alweer over ging.

            Root het orakel.
            “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

            Comment


            • #7
              ik had dat ook op mijn sv1000s met die orginele banden erop.
              heb die er af gegooid want het vertrouwen was weg en dat kwam niet meer terug.
              nu zijn die vervangen en het vertrouwen is terug gekomen.
              grtz wcf on tour

              Comment


              • #8
                ofwel moet ge ofwel heel rustig uw zelfvertrouwen weer opbouwen, ofwel gaat ge op een heel warme dag, in ideale omstandigheden eens wat bochtjes nemen, bv de bocht in neerpelt.
                en die steeds platter en platter nemen.
                Oprichter 2fast4u 2004
                #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                -------------------------------------------
                hoe gekker hoe liever
                -------------------------------------------

                Comment


                • #9
                  En uw vering is die ok ?
                  Okinawa Goyu Ryu

                  [font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

                  The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

                  Comment


                  • #10
                    Ja vering is OK ... allez dat denk ik toch ... jij denkt aan te weinig wegkontant of zo ??
                    Ik ga toch binnenkort eens langs ne veringspecialist gaan zene ;-)
                    Ik moet het idd terug opbouwen. Eens goed gaan knallen in Duitsland ofzo !

                    mvg

                    Stef

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
                      Eens goed gaan knallen in Duitsland ofzo !
                      Stef, niet om de party te bederven, maar......doe dit alleen als ge weet dat er niks aan de hand is met uw banden en/of vering.

                      Heb ooit eens vertrouwen verloren in voorkant van een CBR, bleek toen te liggen aan stroeflopend balhoofdlager.

                      Afijn wat het ook zij, wees wijs en voorzichtig ajb.

                      Bill
                      Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

                      Comment


                      • #12
                        na een crash vorig jaar durfde ik bijna geen enkele bocht meer nemen.
                        Gewoon stillaan terug opgebouwd op wegen die ik goed ken en deze over en over en overnieuw rijden.

                        (ik wist wel dat de crash 100% aan mij te wijten was, als je twijfeld oover je materiaal moet je dat gewoon (laten) nazien. daarna komt het vertrouwen ook wel weer terug. Het slechtste wat je kan doen is de motor een tijdje laten staan of pushen, is ook geen goed idee)
                        tis altijd ombouwtijd ....

                        Comment


                        • #13
                          Tja kzou hetzelfde zeggen als wat de meeste hier al gezegd hebben. Ik was ook een tijdlang angstig nadat ik eens in een bocht in de ardennen onderuit ging. Gelijdelijk aan is het vertrouwen teruggekomen.

                          Comment


                          • #14
                            Ben 3 weken geleden gevallen doordat ik geen vertrouwen in mijn banden had, heb ze araf gegooid en nu gaat het s t u k k e n beter...


                            Greetzzz


                            Sanka
                            Ik HAAT mensen die hun zin nooit

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
                              eens iemand anders laten rijden met de moto die je dan zegt "zeg manneuke het zit allemaal in het kopke" .... Stef
                              IK BEN KANDIDAAT
                              en nadien kappen we er een dozijn pinten over om dat kopke te rebooten :biggrin: :biggrin:

                              effi serieus nu... enige tijd geleden heb je me verteld dat je met de settings van de voorste vering hebt zitten spelen, omdat de garagist die volledig verkl**t had. Misschien ligt het toch nog daaraan zulle?

                              Anders eens op Pat's pages kijken voor de settings?

                              sluutjes,
                              die andere Stef

                              Comment

                              Working...
                              X