Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag jullie goede raad...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Graag jullie goede raad...

    [font=Comic Sans MS]Hey guys,[/font]

    [font=Comic Sans MS]Een tijdje geleden heb ik jullie raad en advies al eens ingeroepen...[/font]
    [font=Comic Sans MS]http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=2228[/font]

    [font=Comic Sans MS]Wel nu staat mijn keuze min of meer vast; ik ben verknocht geraakt aan een Honda VFR800. 't Zal jammer genoeg geen nieuw model (2002) worden; mijn budget laat mij dit niet toe.[/font]
    [font=Comic Sans MS]Nu heb ik een occasie gevonden die me wel erg aanspreekt. Jammer genoeg ben ik niet voldoende technisch onderbouwd...[/font]
    [font=Comic Sans MS]In de advertentie vraagt de aanbieder 5.350 euro voor een rode Honda VFR800 met tussen de 40.000 en 50.000 Km. Hij blijkt ongevalvrij te zijn en geen opties te bevatten. Enkel de spanningsregelaar werd vervangen. Bovendien loopt de garantie van een garagist waar hij hem kocht tot 02/2006.[/font]
    [font=Comic Sans MS]In vergelijking met vele andere occasies die ik al vond, lijkt me deze interessant, maar de kilometerstand tempert m'n enthousiasme min of meer...[/font]
    [font=Comic Sans MS]Wat vinden jullie hiervan?[/font]
    [font=Comic Sans MS]Zijn er trouwens nog bepaalde zaken waar ik op zou moeten letten wanneer ik hem eventueel ga bezichtigen???[/font]

    [font=Comic Sans MS]Nog's bedankt op voorhand![/font]
    [font=Comic Sans MS]Jerre007 [/font]
    Jerre007 -> Little Devil

  • #2
    Wat mij betreft zijn er eigenlijk 2 merken waarbij km's mij minder zorgen maken nl. BMW en Honda ('k rij zelf met een Yamaha, dus 'k spreek niet voor mijn eigen winkel hé).
    Die VFR's worden vaak gekocht om woon-werk verkeer mee af te leggen, dus 't is niet verwonderlijk dat ie er al 'zoveel' heeft opzitten. Ik zou dus met die km's niet te veel inzitten!
    Waar je zeker moet op letten als je tweedehands koopt:
    - de banden: zijn ze nog niet te ver afgesleten? Is'm aan de ene kant niet meer afgesleten dan aan de andere kant (want dan is de uitlijning niet goed -> ongeval?)
    - de koppeling: zet'm eens in een hogere versnelling, en vanaf lage toeren geef je volgas. Als de koppeling om zeep is zal die doorslaan wanneer je in de hogere toeren (bij maximaal vermogen) terecht komt
    - de uitlijning: bij een niet al te hoge snelheid, laat het stuur eens los (voorzichtig hé, niet plots uw handen van het stuur halen).. als ie naar een bepaalde kant trekt, is er misschien iets mis met de uitlijning
    - zit er geen speling op het balhoofd: in stilstand, ga voor de moto staan (vraag aan iemand anders om met beide benen over de moto te gaan staan, maar niet te gaan zitten) en trek eens goed aan beide vorken. Je mag geen speling of een 'knick' voelen. (waarschijnlijk ook teken dat ie graag wheelies maakt)
    - de staat van de ketting/tandwielen: staan de tanden nog mooi symmetrisch (versleten tandwielen vertonen een kromming)? Als de ketting in goede staat verkeerd, zou je die ook niet met je vingers van het achterste tandwiel mogen kunnen liften (of ze staat te los aangespannen, dat kan ook)
    - of'm olie verbruikt, kan je moeilijk merken, behalve als er blauwe rook uit de uitlaat komt (dan verbruikt ie al redelijk wat olie) (witte rook is ok... = condens, maar zou ook moeten verdwijnen)
    - staat van de remmen: tja, die test je tijdens het rijden hé (staat er ABS op?). Ze zouden mooi egaal moeten remmen (niet met schokjes, want dan zijn de remschijven waarschijnlijk vervormd), en hard genoeg uiteraard (bekijk dus ook de staat van de remblokken).

    Afin, 'k peins da'k zowat alles opgesomd heb waar'k zelf op zou letten... maar met de km's op zich zou 'k niet te veel inzitten

    Ah, nog iets, vraag naar het onderhoud: kijk bijvoorbeeld of de kleppen niet binnenkort moeten afgesteld worden ofzo, want dan zit je direct met flinke onderhoudskosten!!

    veel succes ermee

    grtz,
    Stef

    Comment


    • #3
      De kilometers maken niet veel uit,maar waarom verkoopt hij de moto?Garantie tot 2/2006,wil dat zeggen dat hij de moto okkazie gekocht heeft (2/2005) en nu al terug verkoopt?

      Comment


      • #4
        Zeker geen slechte motor:biggrin: en je vind ze genoeg occazie, iemand wat ik ken is juist over de 120.000km uit met zijn vorig model VFR en er is nog niks aan geweest.(hangt er ook wel vanaf hoe hem verzorgd is) maar voor 5350€ zouden de banden en de ketting wel in orde mogen zijn (en anders pingelen:biggrin: )

        Comment


        • #5
          De juiste reden van verkoop heb ik nog niet kunnen lospeuteren...

          Ik blijf wel proberen! Misschien weet ik binnenkort meer...

          Bedankt voor de goede raad!!!
          Jerre007
          Jerre007 -> Little Devil

          Comment


          • #6
            Als je wat meer zekerheid wil voor je de aankoop doet, neem dan eerst iemand mee die er meer ervaring mee heeft. Liefst zelfs iemand die dezelfde moto heeft. Dat die gast nu al zijn tuf verkoopt vind ik wel een beetje vreemd.
            Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door TDM
              Als je wat meer zekerheid wil voor je de aankoop doet, neem dan eerst iemand mee die er meer ervaring mee heeft. Liefst zelfs iemand die dezelfde moto heeft. Dat die gast nu al zijn tuf verkoopt vind ik wel een beetje vreemd.
              bwa, hangt er vanaf hé... kerel heeft er al wel 40 a 50k opzitten dus misschien wil ie wel iets anders?
              Sommige willen na een paar jaar commuten overstappen op een echte touring (ne Pan, of ne FJR), of misschien wil ie iets pittiger??? Redenen genoeg.
              Ik heb zo op 4 jaar tijd, 3 moto's bereden. De eerste nen transalp, die 'k na een 8 maanden beu was, dan ne Cagiva voor 1,5 jaar waar het te lang duurde eer'k wisselstukken vastkreeg, en nu ne fazer1000, die 'k nu al 2.5 jaar heb...

              Ik zou me er dus niet zo direct vragen bij stellen waarom ie perse een andere moto wil.

              just my 2 cents,
              Stef

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door stefke16V
                bwa, hangt er vanaf hé... kerel heeft er al wel 40 a 50k opzitten dus misschien wil ie wel iets anders?
                Sommige willen na een paar jaar commuten overstappen op een echte touring (ne Pan, of ne FJR), of misschien wil ie iets pittiger??? Redenen genoeg.
                Ik heb zo op 4 jaar tijd, 3 moto's bereden. De eerste nen transalp, die 'k na een 8 maanden beu was, dan ne Cagiva voor 1,5 jaar waar het te lang duurde eer'k wisselstukken vastkreeg, en nu ne fazer1000, die 'k nu al 2.5 jaar heb...

                Ik zou me er dus niet zo direct vragen bij stellen waarom ie perse een andere moto wil.

                just my 2 cents,
                Stef
                Ik denk niet dat hij de eerste eigenaar is,er is nog garantie tot 2/2006 wat er op wijst dat hij de moto pas okkazie gekocht heeft in februari.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door guido
                  Ik denk niet dat hij de eerste eigenaar is,er is nog garantie tot 2/2006 wat er op wijst dat hij de moto pas okkazie gekocht heeft in februari.
                  kan het ook niet zijn dat het een bijgekochte fabrieksgarantie ofzo is?

                  Comment


                  • #10
                    ik heb mijn blade gekocht in den tijd en die had al 26000 km.
                    en een dikke jaar later stonden er 65000 km op.
                    en had ze me toen nie van de baan gereden en dan reed ik er nog mee.
                    want bij mij moeten ze meegaan tot ze uiteen vallen.
                    je mag ook u niet blind staren op die kilometers want je kan even goed eentje kopen met maar 20000 km op.
                    maar dan 20000 km het zot mee uitgehangen is. dan heb je beter eentje dat 40000 km heeft en altijd normaal mee is gereden en op tijd een onderhoud heeft gehad.
                    allez das mijn mening he.
                    grtz wcf on tour

                    Comment


                    • #11
                      Die VFR kes hemme maar 1 ziekte en da is die spanningsregulateur.
                      Mijne maat heeft zo ne VFR en die is al aan zijne 3 de regulator bezig.
                      Het vliegwiel is zelfs al afgedraaid en nu hebben we verleden jaar ook nog
                      een ventilatertje van een PC er op gezet dat continue koelt.
                      Tot nu toe houd de regulator het goed vol, maar hij heeft weer angst tegen dat het zomer wordt en de temperatuur gaat oplopen.
                      Hij neemt zelfs een vervangregulator mee op onze vakantie naar Duitsland.

                      Comment


                      • #12
                        jerre007 wanneer je een moto koopt zal ook jij naar iemand moeten zien om het machientje te laten onderhouden wel mijn voorstel is nu neem die mens mee zodat je zeker geen kat in de zak koopt.

                        Wie naar mijn toestel kijkt verkoopt er zelf geen maar doet wel onderhoud er van.Is goekoper dan een erkent garage ( mijne is BMW ) betrouw baarder en ik mag er alles aan vragen.
                        Zelfs als er iets aan is wat hij niet vind dat het zo hoort neemt hij altijd eerst kontakt met mij op om er over te praten.
                        Niet dat mijn machietje zoveel hapert maar deed zich al tweemaal voor.
                        Remblokjes vroeg tijdig moeten vervangen bracht ZICHT BARE schade aan de schijven.
                        En dan nog eens voorband bracht fabrieks fout aan het licht.
                        Hij is echt een toffe kerel.
                        Veel geluk en veel

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door stefke16V
                          - de uitlijning: bij een niet al te hoge snelheid, laat het stuur eens los (voorzichtig hé, niet plots uw handen van het stuur halen).. als ie naar een bepaalde kant trekt, is er misschien iets mis met de uitlijning
                          Zéér goede tips Stefke16V , alleen met die uitlijning ben ik ni helemaal akkoord.
                          Zo ne VFR800FI heeft langs rechts (origineel) ene dikke demper hangen. Dit maakt dat de moto rechts wat meer weegt dan links. Zodoende zal zo ne VFR bij lage snelheden en zonder handen aan het stuur licht naar rechts afwijken. Volledig normaal dus, met wat gewichtsverplaatsing hou je hem trouwens wel op een rechte lijn. Als hij naar links afwijkt, dan heb je natuurlijk wel een probleem

                          Ik heb mijne VFR800FI van '99 vorig jaar trouwens gekocht voor 5000 EUR. Perfecte staat met 24000km op de teller. Ik heb er ondertussen wel al wa pech mee gehad, o.a. spanningsregelaar (zie http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=2474 )
                          Maar dat kan de pret ni bederven.
                          Ik had bij de aanschaf ook het probleem dat mijne portefeuille het niet toeliet om het nieuwe model te kopen, maar den deze rijdt ook wel zalig. Zo ne V-moteur is niet te vergelijken met ene in lijn. Da getril, da geluid, da koppel op lage toeren,... :-b..........O
                          Anyway (voor ik lyrisch begin te worden ) veel tour-, race-, bochten-,... -genot.
                          Ride it like you stole it
                          The Devils on the V-TEC grunt like you have a pissed off dinosaur behind your bike!

                          Comment


                          • #14
                            Bedankt voor alle nuttige info totnogtoe guys!

                            Tot mijn grote spijt moet ik mijn geplande aankoop nog wat uitstellen. Mijne huidige moto is tot op heden nog niet verkocht en momenteel laat mijn budget niet toe om mij al een tweede (de VFR dus) aan te schaffen en de huidige op m'n gemak te verkopen.
                            Moesten jullie iemand weten die geïnteresseerd is...
                            (http://moto.2dehands.be/markt/motor/...&vanillaq=drag)

                            Dirk-sus,
                            Jij bevestigt wat ik zowiezo al in gedachten had! Dit is volgens mij immers de enige manier om als "leek" (op gebied van mekaniek) een goede, betrouwbare tweedehandsmotor te kopen... .

                            Spacelord,
                            Zéér nuttig die info!!! Ik kijk al uit naar de aankoop van zo'n VFR! Mijn neef heeft ook 'n VFR. Weliswaar een 750 van 15 jaar oud, maar is er uitermate tevreden over.

                            Hoewel ik momenteel gestopt ben met actief zoeken naar de bolide van mijn dromen, hoop ik jullie spoedig te kunnen meedelen dat ik er alsnog de trotse eigenaar ben van geworden... .

                            See Y'all and drive safe,
                            Jerre007 .
                            Jerre007 -> Little Devil

                            Comment


                            • #15
                              Eindelijk is het dan zover!!!

                              Gisteren ben ik, na 3 maand vruchteloos geprobeerd te hebben mijne chopper particulier te verkopen, naar de garage gestapt. Ik heb er mijne Drag Star 650 overgelaten en mij een rode VFR800 van '99 (33.500 Km) aangeschaft. :cool
                              Bovendien was de verkoper bereid er de hoge carbon BOS-uitlaat van een andere tweedehands VFR800 van '99 op te zetten.
                              't Was natuurlijk wel duurder in de garage dan particulier, maar met de raad van "Mickel" in 't achterhoofd, heeft het jaar garantie de doorslag gegeven.

                              Ne collega van mij heeft me wel wat schrik aangejaagd vandaag. Ondanks het feit dat de handelaar waar ik mijn motor nu gekocht heb een "onbevlekte" reputatie geniet, heeft hij destijds een motor bij hem gekocht waar serieus mee geknoeid was (kilometerteller teruggedraaid ed). Vermoedelijk werd de handelaar wel eerst zelf opgelicht door diegene waarvan hij de motor heeft overgehouden.

                              Ik vraag mij af of dit de dag van vandaag nog steeds kan en zo ja, waar dit dan uit af te leiden zou zijn. Niet dat ik geen vertrouwen heb in de handelaar (anders koop je er uiteindelijk geen moto), maar 't zijn toch dingen die je even aan 't nadenken zetten... .

                              Maar goed, ik ben niet van plan de pessimist uit te hangen en hoop jullie in de toekomst eens te kunnen ontmoeten op een of andere bijeenkomst of rondrit.
                              Ik zal wel eerst wat moeten wennen aan de moto; ne VFR is natuurlijk geen chopper ...

                              Hopelijk tot binnenkort,

                              Jerre 007 .

                              PS: Indien mogelijk had ik graag eens geweten wie van de forum-leden eveneens een VFR800 bezitten. Dit kan altijd interessant zijn om wat specifieke vragen te stellen of ervaringen uit te wisselen, niet?!
                              PS: Ik heb tevens een foto bijgevoegd van 'n rooie VFR800 met de bewuste BOS uitlaat. Zo zou hij er dus uitzien wanneer ik hem dinsdagavond mag afhalen. Spannend...
                              Jerre007 -> Little Devil

                              Comment

                              Working...
                              X