Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wheelies en Stoppies, wat zijn de tips en trucs.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wheelies en Stoppies, wat zijn de tips en trucs.

[font=Arial]Zijn er nog mensen die goede tips en trucs hebben.[/font]

Hier eens kijken.

http://www.2fast4u.be/forums/showthr...ighlight=stunt
    Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

stoppies raad ik af is ni echt goe voor de bike en zo moeilijk is da ni gewoon eerst rustig op de rem en dan gewoon harder tot ie komt da moet ge zelf voelen , wheelies best gewoon op de gas hangt wa van moto tot moto af maar van af bv. 600 cc sport gewoon 3a 4000 toeren in 1ste gas dicht gas open (eerste keer wel oppassen en ni te forsig met het gas open) en boven kontroleren gaat alleen met veel oefenen .beter op de gas dan de koppeling da gaat te forsig om te beginnen

ik heb hier ook een vraagje op, (kheb van die van mij gehoord da de ghost hem wel geschakeld krijgt) krijg mijn tlr kaars recht maar krijg die ni in 2de heeft hier iemand de oplossing voor. hij wil er gewoon ni in toch met ontkoppelen mss
      R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
      maar hou het daar wel proper he mannen.
      Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

Mr White één goede raad ni ontkoppelen. In mijn jonge jaren hehe kon ik dat ook maar na een onzachte landig (aan Ford Genk op het recht stuk eindigend op een rond punt vanwege een forse zijwind heel scheef neergekomen)heb ik dat achterwege gelaten. Als je dat kan is dit een goede methode. Je brengt de moto omhoog en zonder ontkoppelen zet je hem onmiddelijk in 2 de met een snelle voetbeweging. Dit zou normaal met elke moto moeten lukken ;-) Eenmaal in 2 e heb je een veel gemakkelijkere kontrole om hem recht te houden op het gas.

mvg

Stef

PS ik zou dit nog wel eens willen proberen maar dan met nen oefenbike ofzo ;-)

Comment

[quote="steffz1"]Mr White één goede raad ni ontkoppelen. In mijn jonge jaren hehe kon ik dat ook maar na een onzachte landig (aan Ford Genk op het recht stuk eindigend op een rond punt vanwege een forse zijwind heel scheef neergekomen)heb ik dat achterwege gelaten. Als je dat kan is dit een goede methode. Je brengt de moto omhoog en zonder ontkoppelen zet je hem onmiddelijk in 2 de met een snelle voetbeweging. Dit zou normaal met elke moto moeten lukken ]
          Dus naar 2de schakelen zonder de gas te lossen? Want anders val je trug naarvoor,toch.
          En is het ook het best om je voet als voorzorg op de rem te laten rusten?

Comment

stoppies met een supersport zijn heel makkelijk, beetje naar voor leunen en hard remmen(en een goede voorband hebben liggen)
            deftige stoppies(roling stoppies) hebben natuurlijk veel oefenwerk nodig.

voor whieelies door te schakelen, moet je gewoon hetzelfde doen als wanneer je doorschakelt zonder koppeling
            (dus heel even een tikje je gas lossen je schakelpoot heel snel en hard genoeg[anders kan ie uit z'n versnelling vliegen] duwen, en terug gas open, maar dit dan in 1 hele snelle beweging)
            dit vergt uiteraard wel wat oefenwerk.

als je terug omlaag valt terwijl je dit doet, dan doe je het ofwel niet snel genoeg, of je zit niet hoog genoeg met je whieelie.

om de whieelie te beginnen kan aflhankelijk van type motor:
            -in 1 ste met koppeling
            -in 1ste zonder koppeling
            -in 2de met koppeling
            -in 2de zonder koppeling

met koppeling:
            als je op 7000toeren het meeste power hebt, ge je op bijvoorbeeld 6000toeren rijden,, je leunt naar achteren(als je een beetje naar achter gaat verzitten helpt ook veel) dan trek je de koppeling heel even in, draai je je gas open(begin met eeerst een beetje, en dan steeds meer tot het lukt), en laat je je kopeling vlug los,samen met een klein snokje aan het stuur.

zonder koppeling:
            als je op 7000 toeren het meeste power hebt, rijd je op 7000toeren, je leunt naar achteren(als je een beetje naar achter gaat verzitten helpt ook veel) dan laat je even je gas los, en weer open(de eerste keer niet het gas volledig opengooien hé), samen met een klein snokje aan het stuur.

al het bovenstaande noemen powerwhieelie's. omdat je de motor puur op vermogen omhoog houd, en een versnellende beweging aanhoud. andere whieelies zijn ook niet aan te raden, met gewone straatmotoren.
            er schuilt wel een gevaar in, aangezien dit vaak op hogere snelheden gebeurd.
            als je goed bent in het doorschakelen, dan kan je erg ver whieelieën.

ook als je wiel niet ver boven de grond hangt, zal je veel gas veel gas moeten bij geven om hem omhoog te houden.
            als je hogere whieelies maakt, dan hoef je neit zo enorm veel gas bij te geven om hem omhoog te houden, de risico's zijn dan wel groter.

LAST, BUT NOT LEAST
            DE ACHTERREM, maar er van de eerste keer dat je dit probeert een gewoonte van, om je voet op de achterrem te houden.
            zeker als je in begin wat wilt oefenen, want je weet niet hoe je motor reageert op het gas wanneer je voorwiel in de lucht is.
            bij de power whieelies zal je normaal niet zo vlug achterover slaan, omdat je dat erg vlug doorhebt als je ineens verder gaat(je hebt veel meer overschot dan je denkt)
            als dit gebeurt, duw dan ook niet je achterrem vol in, maar rem lichtjes bij, anders klap je met je voorwiel op de grond, en kan je misschien je evenwicht verliezen.
            als je iets hogere whieelies maakt, hou dan zeker constant je voet op de achterrem, en probeer om dan eens op je gas volledig(of bijna volledig, afhankelijk van de motor) open te houden, en dan je je de hoogte van je whieelie "regelen" door je harder of zachter op je achterrem te duwen.

de theorie is uiteraard erg simpel, de praktijk daarentegen is wat anders.
            doe allesinds niet overhaast, en stap per stap, beter dat je 20 keren moet proberen eer je de moto omhoog krijgt, tegenover dat je 2 keer probeert en een ongeluk krijgt.
            het is een hele andere manier van rijden, je moet je motor opnieuw leren kennen op dat vlak.

oefen op verlaten tereinen, waar je niemand stoor of hinderd, en uiteraard ook niemand jou kan hinderen. probeer dit ook niet alleen te doen, zorg dat er steeds motor-collega's bij zijn, die je kunnen zeggen wat je goed of fout doet, en (hopenlijk niet) in geval van.... kunnen helpen.
            en als je toch motor-collega's erbij hebt, geef deze mensen dan ineens een kodak of camera in de handen...(is ook handig voor jezelf, zodat je kan zien wat je eigenlijk werkelijk doet)
            verlies ook vooral je geduld niet, om dan zotte dingen te gaan doen.
            het lijkt erg simpel, maar denk eraan dat er veel oefenwerk achterzit, ook achter de zogenaamde "powerwhieelie" .

KOSTPRIJS
            de prijs van eender wat voor whieelie bedraagd 300€, en kans op verlies van rijbewijs. ze moeten je dit slechts zien doet hebben, en geen verdere bewijzen hebben. dit hoort onder "ongecontroleerd rijgedrag", of "roekeloos rijgedrag" of zo iets. en dit is werkelijk zo, moet je niet aan twijfelen. de woorden uit de mond van een politieagent worden als "waarheid" aangenomen.dus kijk even uit voordat je dit doet

zo 'k denk dat'k ongeveer uitgebabbelt ben , niet dat ik zelf echt een pro ben hierin, maar da's toch ongeveer wat ik weet,moest je nog vragen hebben? .... shoot!

veel suc6 met het oefenen, en wees voorzichtig
            /EDIT/ dynojet, je verlengde achterbrug maakt het whieelieën uiteraard moeilijker.
            Oprichter 2fast4u 2004
            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
            hoe gekker hoe liever
            -------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750
              Dus naar 2de schakelen zonder de gas te lossen? Want anders val je trug naarvoor,toch.
              En is het ook het best om je voet als voorzorg op de rem te laten rusten?
              Zie ook de RunnerX zijnen uitleg, als de motor hoog genoeg is heb je zelfs rustig de tijd om door te schakelen en idd door het gas in een fractie van een seconde toe - open te draaien want anders kan je meestal niet schakelen ;-)
              Je valt dan normaal ook niet terug.

mvg

Stef

Comment

tja proberen maar :biggrin:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiki & Mr. White
                  stoppies raad ik af is ni echt goe voor de bike en zo moeilijk is da ni gewoon eerst rustig op de rem en dan gewoon harder tot ie komt da moet ge zelf voelen , wheelies best gewoon op de gas hangt wa van moto tot moto af maar van af bv. 600 cc sport gewoon 3a 4000 toeren in 1ste gas dicht gas open (eerste keer wel oppassen en ni te forsig met het gas open) en boven kontroleren gaat alleen met veel oefenen .beter op de gas dan de koppeling da gaat te forsig om te beginnen

ik heb hier ook een vraagje op, (kheb van die van mij gehoord da de ghost hem wel geschakeld krijgt) krijg mijn tlr kaars recht maar krijg die ni in 2de heeft hier iemand de oplossing voor. hij wil er gewoon ni in toch met ontkoppelen mss

Gemakkelijkste oplossing met de TLR is gewoon pas in 2de omhoog met dat voorwiel !:biggrin: Ging met de mijne toch makkelijk en zonder koppeling !
                  En anders gewoon MET de koppeling , doe dat (met m'n 600) ook , maar enkel van 1 naar 2 , gewoon om makkelijker over de neutraalstand te komen !
                  En anders in 2de 't voorwiel pas lichten , eventueel MET koppeling , is misschien toch iets veiliger dan de koppeling te gebruiken om over te schakelen ! Zal wat zoeken worden wat voor u zelf 't beste en veiligste over komt !
                  You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynojet
                    [font=Arial]Zijn er nog mensen die goede tips en trucs hebben.[/font]
                    kom op zondag eens mee op linkeroever rijden ik ken daar een plekje mischien ben je er ook al geweest en daar zit het vol met mannen en vrouwen op motos die liggen te wheelien en daar kun je rustig oefenen en zien hoe anderen het doen
                    rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

op den doel???
                      Oorspronkelijk geplaatst door rs 250 driver
                      kom op zondag eens mee op linkeroever rijden ik ken daar een plekje mischien ben je er ook al geweest en daar zit het vol met mannen en vrouwen op motos die liggen te wheelien en daar kun je rustig oefenen en zien hoe anderen het doen

Comment

wheely = kraan open draaien !!

stoppy = noodstopke doen !!

lol

en nu ne bocht pakke oei was da ne bocht ?
                        if you can't fuck it or ride it,

it's not worth having it ! :biggrin:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiki & Mr. White
                          op den doel???
                          in de buurt aan kallo
                          ken je dat groot rondpunt daar
                          rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rs 250 driver
                            in de buurt aan kallo
                            ken je dat groot rondpunt daar
                            Wie kent dat niet? Met een mooi dood lopend straatje...
                            http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r...derschrift.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg

A-gang Member

Comment

juist maar daar zijn nog wel stukken baan die er heel goe bij ligge hoor de baan van de tol tunnel naar dorp doel zelf prachtige asvalt en bochten waar je het einde ni van kan zien gewoon zaaaaalig wel oppassen voor politie

Comment

Working...
                              X