Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diverse vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Diverse vraagjes

    Hallo

    Zoals jullie zien ben ik nieuw hier.
    Omtrent het motorrijden heb ik enkele vraagjes:
    -hoe zit het rijbewijssysteem in elkaar: welke opties zijn er (ik ben zelf 24 jaar)
    -is een Suzuki GSXR Srad 750 aan te raden als eerste moto: ja/nee + motivatie
    -is bovenvermelde moto betrouwbaar
    -hoeveel KM heeft de ideale okkazie +/- gelopen (van auto' s ken ik veel, van moto' s niks)
    -iemand interessante sites mbt de Srad?

    Bedankt!

  • #2
    eerst en vooral welkom
    als je 24 bent kun je ineens voor je 50kw rijbewijs gaan en dan kun je op alle motos rijden die je maar wilt of dit verstandig is is iets anders
    ik zou geen gsxr srad aanraden om mee te beginnen hij heeft een beetje teveel power daarvoor of je zou je rechterhand heel goed onder controle moeten kunnen houden
    als tis eender welke moto goed word onderhouden zal ie wel betrouwbaar zijn alhoewel een touring model ofzo wel ietsje betrouwbaarder is aangezien die meer bedoeld zijn om veel km's mee te doen en een sportmoto weer meer voor een circuit is gemaakt
    ik zou zo zeggen rond de 25.000
    en nope ik ken geen sites mbt de srad
    rs 250 driver = The Antverpian Pirate

    Comment


    • #3
      Ja ik snap het wel waarom je beter niet direct start met een Srad. Toen ik het forum hier aan het skimmen was, bemerkte ik dat enkelen zeiden: "koop direct de moto die je wil."

      Van mezelf weet ik dat ik de rechterhand en rechtervoet perfect kan bedwingen, ik zal geen halsbrekende toeren uithalen.

      Weet iemand hoe het rijbewijs praktisch in elkaar zit: theorie al eerste, en hoe zit het praktisch gedeelte?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door MrGray
        Ja ik snap het wel waarom je beter niet direct start met een Srad. Toen ik het forum hier aan het skimmen was, bemerkte ik dat enkelen zeiden: "koop direct de moto die je wil."

        Van mezelf weet ik dat ik de rechterhand en rechtervoet perfect kan bedwingen, ik zal geen halsbrekende toeren uithalen.

        Weet iemand hoe het rijbewijs praktisch in elkaar zit: theorie al eerste, en hoe zit het praktisch gedeelte?
        Hier vind je waarschijnlijk wel wat je zoekt voor je rijbewijs, http://www.bivv.be

        Comment


        • #5
          bon, ik heb nu twee maand mijn rijbewijs en dus ligt het nog fris in het geheugen :biggrin: even een uiteenzetting dus:

          - eerst en vooral uw theorie doen (ik kon twee maand geleden nog ad praktijk beginnen zonder theoretisch gedaan te hebben, maar ne maat van mij is gaan luisteren bij AH rijschool en da ga nu nie meer)
          Dwz, de boek vd auto's, waarin alle borden en verkeersregels staan, plus de boek vd moto. Ge kunt riskeren om u motoboek alleen te doen, als ge zodanig overtuigd zijt van u borden en reglementen, ma bon.
          Als het al meer dan DRIE jaar geleden is da ge u theorie (pakt vr de auto) al gedaan hebt, MOET ge de theorie opnieuw doen. Is minder lang geleden dan dus nie :tongue:
          kostprijs: 15€

          -volgende stap is praktijklessen bij de rijschool:
          twee formaten: 6 uur les en met L rijden voor minimum 1 max 12 maand ofwel 8 uur les en direct na u 8e uur u praktisch examen (zeker aan te raden! op zes dagen had ik mijn vast rijbewijs)
          Nadeel is wel dat het ongeveer 150€ scheelt
          6 uur les is met moto van rijschool, alsook kledij (behalve broek en schoensel), MAAR na uw zes uur moet ge met uwe EIGEN moto rijden en een "L", minimum een maand max 12 maand. Daartussen moet ge u examen plannen.
          LET OP!!! vanaf 5 september worden alle praktische examens verdubbeld, der komen zes proeven bij, in totaal 12 dus. Wat ook wil zeggen da ge ze niet gaat geoefent hebben!
          Dus als ge van plan zijt te rijden op 6uur, plan u examen ZEKER VOOOOOR 5 september!!!!
          (rijscholen zijn nu al aan het nadenken om de lesuren op te trekken om die maneuvers allemaal aan de man te brengen wat ook betekent meer betalen ad rijschool)
          ok
          op 8 uur ist simpel, acht uur les met moto van rijschool, laatste twee uurkes herhaling en dan samen nr examen en ge zijt ervan af
          wel de duurste formule maja
          kostprijs: 6uur +/- 440€ (weet nie meer 100%), 8uur +/- 565€

          - u plak: 30€ (eigelijk fiscale zegels, maar men zegt vr de plak)
          - inschrijvingsbewijs: 11€
          - verzekering: persoons- en motogebonden (ja ook qua leeftijd en cc, zelfs qua type moto! race, sport, supersport, tour)

          Zo da was het, als je nog iets wil weten, shoot

          Baaj de weej, ikzelf heb mij een CB600F Hornet gekocht van '98, met 36duust km, en bolt supergoed, geen kosten aan gehad, zat wel nwe banden op die nog maar 1200km gebold hadden.
          Iedereen zegt dat een CBke goed is om mee te beginnen, en vind dat eigenlijk ook.
          Da beestje heeft 98pk en das al nie slecht om te beginnen.
          Ik ben zot van ne 916 ma das iets overdreven om te beginnen

          alé sterkte
          out with the old: CB600F Hornet
          out with the new: RSV Mille
          in with the newest: GSXR K5

          Comment


          • #6
            autoboek + motorboek???
            ik heb nu een theorieboek voor motoren (kostte mij 14 euro) en vind dat daar ook serieus veel verkeersbordjes instaan hoor

            http://www.soundandvision.be/ is wel voor rijbewijs B maar staan de verkeersdinges ook op samen met veel oefenvragen

            Comment


            • #7
              Ik ben ook bezig voor mijn theorie van de moto en heb, net zoals kay, de motorijboek, kostte 15 euro bij de rijschool...

              Het systeem zoals 2air heeft uitgelegd, is het juiste. Wil er alleen nog aan toevoegen dat als je werknemer bent, je een deel kunt betalen met opleidingscheques en dus voor u een financieel voordeel. Deze zijn te bestellen via de site van de VDAB.

              De srad zou ik persoonlijk nie nemen als eerste moto, gezien dat een bom is
              Is da nie 150pk ofzo ne srad?

              Heb zelf ne kawa zxr-750 van 1990, een oud model maar goed genoeg om mee te leren rijden én vallen
              Veel succes hé en tot binnenkort op de baan!
              Oooops ... I did it again :biggrin:
              Damn I'm good...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door MrGray
                Ja ik snap het wel waarom je beter niet direct start met een Srad. Toen ik het forum hier aan het skimmen was, bemerkte ik dat enkelen zeiden: "koop direct de moto die je wil."

                Van mezelf weet ik dat ik de rechterhand en rechtervoet perfect kan bedwingen, ik zal geen halsbrekende toeren uithalen.

                Weet iemand hoe het rijbewijs praktisch in elkaar zit: theorie al eerste, en hoe zit het praktisch gedeelte?
                hopelijk voor u zult u zich ook in de praktijk kunnen inhouden, want tussen zeggen en hopen dat u zich perfect kunt bedwingen en de realiteit als je al die power onder je kont hebt, is nog een andere zaak. rustig beginnen zou ik zeggen en naarmate meer ervaring, een krachtiger motor aanschaffen.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door MrGray
                  Van mezelf weet ik dat ik de rechterhand en rechtervoet perfect kan bedwingen, ik zal geen halsbrekende toeren uithalen.
                  Dat hebben er al veel gezegd maar in de praktijk blijkt het toch wel anders te zijn. Ik heb ooit eens een GP-man (weet niet meer wie) horen vertellen dat het het beste is dat je eerst ong. 45.000 km op een motor rijd onder de 500 CC om daarna op te stappen naar een beestje met meer PK's. Ik heb zelf een SRad en die heeft toch een 138 pk'tjes aan boord. En als je die behandeld als een 50 cc-tje ga je met zekerheid op je...
                  Ik zou zeggen, begin rustig met een Bandit 600, of een GS 500 F. Als je die dan volledig onder de knie hebt kun je rustig een power-beest kopen. Dan weet je tenminste wat dat ding kan met die PK's.
                  Zo heb ik het toch gedaan.
                  Een paar jaar een GS450, dan een paar enduro's en daarna een SRAD.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door TheDuke
                    Dat hebben er al veel gezegd maar in de praktijk blijkt het toch wel anders te zijn. Ik heb ooit eens een GP-man (weet niet meer wie) horen vertellen dat het het beste is dat je eerst ong. 45.000 km op een motor rijd onder de 500 CC om daarna op te stappen naar een beestje met meer PK's. Ik heb zelf een SRad en die heeft toch een 138 pk'tjes aan boord. En als je die behandeld als een 50 cc-tje ga je met zekerheid op je...
                    Ik zou zeggen, begin rustig met een Bandit 600, of een GS 500 F. Als je die dan volledig onder de knie hebt kun je rustig een power-beest kopen. Dan weet je tenminste wat dat ding kan met die PK's.
                    Zo heb ik het toch gedaan.
                    Een paar jaar een GS450, dan een paar enduro's en daarna een SRAD.
                    neem dan toch een rs 250 veel leuker dan een gs500 welke een vriend van mij heeft maar ok tis wel veel gemakelijker om te leren op een 500 cc tourmodel en na 45000km zal een 250 blok ook wel opgesmoord zijn maar tis de fun dat telt he
                    ikzelf ben ook begonnen op mijn 250 en ik heb er nog geen spijt van gehad en ik rij er nu nog altijd op na 1.5 jaar alhoewel ik nu toch ben aan het denken om iets anders te kopen
                    rs 250 driver = The Antverpian Pirate

                    Comment


                    • #11
                      als je 750 rads moest halen met zo veel power dan zal je heel rustig mee kunnen bollen maar is een heel plezant om er mee te rijden , ik het eerst met een 450 honda rebbel leren rijden het was niet zo veel power maar het was toch tof :biggrin:
                      groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door MrGray
                        Ja ik snap het wel waarom je beter niet direct start met een Srad. Toen ik het forum hier aan het skimmen was, bemerkte ik dat enkelen zeiden: "koop direct de moto die je wil."

                        Van mezelf weet ik dat ik de rechterhand en rechtervoet perfect kan bedwingen, ik zal geen halsbrekende toeren uithalen.

                        Weet iemand hoe het rijbewijs praktisch in elkaar zit: theorie al eerste, en hoe zit het praktisch gedeelte?
                        Ok ik zal iets heel anders zeggen. Als je bent zoals je hier zegt en met verstand zult rijden(moet je zowieso met eender welke moto doen!) zou ik er zeker voor gaan. Ikzelf rijd ook nu al bijna n jaar met n Srad750, is allereerste moto en ben ondertussen ook 24.
                        Ik wist vanmezelf ook dat ik er altijd mn verstand zal bijhouden. Kheb dus ook direct gekocht wat ik wou.

                        Ik heb de mijne gekocht met 21000km op de teller. (Meer as 30000km zou ik vermijden.)

                        Goeie berschermkledij kopen!

                        Comment


                        • #13
                          Ik vind een 750 Srad ook een heel fijne moto, heb de mijne pas weg gedaan. Maar met zo een moto kun je rustig rijden, maar ook goed de rest volgen als het op snelheid aankomt ik heb er zeker niks op af te keuren...

                          Comment


                          • #14
                            Mijn eerste moto was een GSXR600, geen spijt van gehad, terwijl mijn vrienden mij dat ook afraadden omdat het te zwaar zou zijn voor een eerste moto. Maar ik ben blij dat ik mijn eigen zin heb gedaan. Na een jaar heb ik een GSXR1000 gekocht en die heb ik nu nog, ook geen spijt van gehad! Ik zou zeggen: verstand erbij houden want het heeft toch wel power maar ongeloofelijk plezant om mee te rijden! succes
                            GSXR-Power --> TAO

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door 2Air
                              Als het al meer dan DRIE jaar geleden is da ge u theorie (pakt vr de auto) al gedaan hebt, MOET ge de theorie opnieuw doen. Is minder lang geleden dan dus nie :tongue:
                              kostprijs: 15€
                              Uwen uitleg was bijna helemaal juist.
                              Ge moet sowieso uwen theorie opnieuw doen.
                              Zelfs hebt ge een half jaar geleden uwe theorie voor den oto gedaan en vorige week geslaagd voor uwe praktijk, dan moet ge de theorie nog opnieuw doen.

                              Comment

                              Working...
                              X