Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag enige hulp...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Graag enige hulp...

Hey iedereen...

een kleine situatieschets...Heb tot zo'n acht jaar geleden met een suzuki gsxr 1100 gereden, maar dan in een zotte bui deze verkocht.. ..Echter de moto microbe is steeds blijven plakken en dus zou ik binnenkort toch weer eentje willen aankopen.. Aangezien mijn vriendin hier ook wel voor te vinden is mag het een sportief beestje zijn (niet te zot), maar toch ook niet te moeilijk voor de passagier. Spijtig genoeg moet ik ook nog rekening houden met de zithouding die niet te belastend mag zijn voor de nek (reeds ouderdomsverschijnselen.. )... Mijn gedachte ging uit naar een VTR 1000 Fire storm (1999) of een gsxr srad 750 (2000). Er was zelfs een verkoper die een yamaha vmax voorstelde. Daar ik enkel maar ervaring heb met suzuki zou ik willen weten wat jullie hiervan denken..of indien voorstellen voor andere modellen...graag ..

alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,
    Nico.

V max zou ik zeker niet nemen.

Een hayabusa is ideaal om met duo te rijden .
    Power genoeg en niet te sportieve zithouding ook voor de duo is het nog een aangename zit.
    En groot voordeel het is een Suzuki
    Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

een sv1000 ofzo.
      'k weet uit ervaring dat zo'n supersport heel slecht zit(voor mij toch)
      alhouwel 'k ook mensen ken die zeer veel achterop zitten, en dat loopt thans perfect.
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
      hoe gekker hoe liever
      -------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Verdonn
        Hey iedereen...

een kleine situatieschets...Heb tot zo'n acht jaar geleden met een suzuki gsxr 1100 gereden, maar dan in een zotte bui deze verkocht.. ..Echter de moto microbe is steeds blijven plakken en dus zou ik binnenkort toch weer eentje willen aankopen.. Aangezien mijn vriendin hier ook wel voor te vinden is mag het een sportief beestje zijn (niet te zot), maar toch ook niet te moeilijk voor de passagier. Spijtig genoeg moet ik ook nog rekening houden met de zithouding die niet te belastend mag zijn voor de nek (reeds ouderdomsverschijnselen.. )... Mijn gedachte ging uit naar een VTR 1000 Fire storm (1999) of een gsxr srad 750 (2000). Er was zelfs een verkoper die een yamaha vmax voorstelde. Daar ik enkel maar ervaring heb met suzuki zou ik willen weten wat jullie hiervan denken..of indien voorstellen voor andere modellen...graag ..

alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,
        Nico.

Een Firestorm is een zeer leuke moto maar beperkt in vermogen en hij zuipt toch e wa liters (tss de 7 en 8 liter). De GSXR SRAD is toch krachtiger, lichter, sportiever en zuiniger... rede genoeg om die te kiezen.
        Een goede raad die ik je geef als toekomstig motorrijder .... de okkaziemarkt zit in het slop ... bied dus genoeg af en kijk zeer goed rond op het internet
        wedden dat je fireblades - r1 - Gixxers aan gekke prijzen kan vinden omdat ze er niet vanaf geraken ?

mvg

Stef

Comment

Als je rekening wil houden met de zithouding, zou ik eerder is kijken naar een VFR(rechtere zithouding) ofzo, want ne gsxr,r1, etc. zijn nie echt de comfortabelste motoren

Comment

En waarom geen GSX 1400 ??? Zo eentje als Paco ?
            Want een GSXR 750 is niet echt comfortabel om gewoon mee te toeren. En als je Suzuki gewoon bent, zou ik kiezen voor een GSX 1400. Volgens mij vind je die wel tegen een redelijke prijs. Als ik op de site van Erckens kijk:

Dat is toch een mooi ding, toch ????

Comment

En nu maar snel weer bollen

Verdonn, in vergelijking met je GSXR1100 gaan je op de huidige supersports wel wat missen: koppel en comfort. Fantastische machines zijn het, daar niet van, maar erg gefocus'd.
              Maar zoals hier gesuggereerd, denk ik dat je veel meer plezier zult hebben van een Hayabusa of een GSX1400, zeker met duo. En beide hebben power en handling genoeg om nooit in schande te vallen.
              En dan is er de SV1000 Je kan vast nog een nieuwe 2004 vinden voor 6500 Euro of minder: in alle opzichten een betere keus dan een tweedehands firestorm, volgens mij. En het forum zit zo vol met happy-SV-ers en sters dat er echt wel iets van moet zijn, niet?
              “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK
                V max zou ik zeker niet nemen.

Een hayabusa is ideaal om met duo te rijden .
                Power genoeg en niet te sportieve zithouding ook voor de duo is het nog een aangename zit.
                En groot voordeel het is een Suzuki
                Als duo sluit ik me hierbij zeker en vast aan
                www.hayabusaclubbelgie.be

Comment

In schande vallen, ..............lijkt me nogal belachelijk.

We zijn allemaal mensen en wat ben je tegenwoordig op de openbare weg nog met al die pk kanonnen ???
                  Niks, ge moet alleen zien dat het beestje genoeg kracht heeft om met z'n tweeén comfortabel te kunnen rijden onder alle omstandigheden.

Proefrijden met 2 is hier de boodschap, en ni rond de kerk, maar lang genoeg om eventuele nadelen kunnen uit te sluiten.

Merk speelt eigenlijk zo geen grote rol..............

sorry mannen
                  [font=Comic Sans MS]Do take your time...Because your soul...Will be mine the day you die !![/font]

[font=Comic Sans MS]www.ducatimob.be[/font]
                  666 -->> luna666

Comment

ene VTR 1000 is ne hele goeie moto, zeker koppel genoeg en licht in de bochtjes maar van de GSX-R 750 zul je ook nie gauw klagen denk ik.

Het grooste verschil is natuurlijk het koppel maar denk dat de zithouding van de passagier wel iets beter is op de VTR...

Comment

ik sluit me aan bij de root, en andere, gsx 1400 of busa zijn uitstekende keuze als je met duo wil rijden en ook alleen.
                      bandit 4 ever and ever
                      MZ mastiff keeps them all on a safe distance

Comment

menne pa heeft nog ne blackbird te koop staan ...

http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=2343
                        great minds think alike!!

live drunk or die trying! zv.be

http://spaces.msn.com/members/vippie1979

http://www.hoteldefrance-sospel.com/

Comment

Sylvester,

Alvast bedankt voor de uitleg..nu zie ik dat je zelf met een VFR rijdt...hoe zou je die vergelijken met een vtr ???..

Nogmaals bedankt

Comment

Probeer eens ne Dl 1000, da heeft alles.

Comment

Nu ga'k toch effi reclame maken voor mijn eigen machien :biggrin: .

Ik ben perfect gelukkig met de fazer1000 van yamaha:
                              - Krachtig genoeg (er zit een ouder R1 blok in, met een deftig koppel onderin) om de supersports bij te houden
                              - Zithouding is nagenoeg rechtop. Een kameraad rijdt met een SV1000S en in tegenstelling met dat machien krijg je nul-noppes-noegabolle last van je polsen of rug, ook niet na een uurtje ardennen
                              - De duo-zit: wel, de vriendin heeft mogen vergelijken tussen de fazer en mijn vorige moto's: transalp en cagiva gran canyon; en de fazer komt er als winnaar uit. (alleen moet je misschien een krachtiger achterveer laten steken, maar dat kwam bij mij op een 150 € geplaatst)

Dit is de eerste moto die'k langer dan anderhalf jaar in m'n bezit heb, en'k beleef er nog steeds tonnen plezier aan.

sluutjes,
                              Stef

Comment

Working...
                              X