Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

croix 2mei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • croix 2mei

    Ik weet het beetje laat maareuh op 2 mei was er een circuidag op croix waar ik bij de gelukkigen was die mocht helpen (en rijden)
    Was trouwens mijn eerste circuitervaring (met een sporster ga je niet echt het circuit op, een buell wel)
    Anyway: is een fijne baan met enkele prachtige bochten (eigenlijk allemaal, uitgez bocht 4, die is scarry) heb er enkele leuke dingen gezien. wat dacht je van een guzzi california, voorijder in de groep toer en toersport. toonde de ideale lijn aan R1, GIXXERs ,... grappig. En wat van een duc 900ss op leeftijd en een sv650 standaard die meerijden tussen suprsports en enkel op het rechte end worden voorbijgevlamd.
    minder grappig: dezelfde SV wordt van de baan gereden door een eikel die niet kon verdragen dat een 70pkertje hem buitenom pakt. Een mooie TL die van de baan wordt geduwd door een andere eikel. en blade die door de eigenaar onderuit wordt getrokken in bocht 4,... gelukkig geen lich schade.

    top of the bill: een yamaha TZ250 (oude 2takt machine) die het de moderne machines moeilijk maakt. Guess who????

    PHILL REED!!! kan die vent rijden!!!!! hij kan beter rijden dan lopen verdomme!!
    tis altijd ombouwtijd ....

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door beulke
    Ik weet het beetje laat maareuh op 2 mei was er een circuidag op croix waar ik bij de gelukkigen was die mocht helpen (en rijden)
    Was trouwens mijn eerste circuitervaring (met een sporster ga je niet echt het circuit op, een buell wel)
    Anyway: is een fijne baan met enkele prachtige bochten (eigenlijk allemaal, uitgez bocht 4, die is scarry) heb er enkele leuke dingen gezien. wat dacht je van een guzzi california, voorijder in de groep toer en toersport. toonde de ideale lijn aan R1, GIXXERs ,... grappig. En wat van een duc 900ss op leeftijd en een sv650 standaard die meerijden tussen suprsports en enkel op het rechte end worden voorbijgevlamd.
    minder grappig: dezelfde SV wordt van de baan gereden door een eikel die niet kon verdragen dat een 70pkertje hem buitenom pakt. Een mooie TL die van de baan wordt geduwd door een andere eikel. en blade die door de eigenaar onderuit wordt getrokken in bocht 4,... gelukkig geen lich schade.

    top of the bill: een yamaha TZ250 (oude 2takt machine) die het de moderne machines moeilijk maakt. Guess who????

    PHILL REED!!! kan die vent rijden!!!!! hij kan beter rijden dan lopen verdomme!!
    Tof triprapport...als je het zo kan noemen tenminste,...leuke anekdotes...fijn om te lezen...dank u wel om mijn dag weer een beetje zonniger te maken! :biggrin:
    Time you enjoy wasting, Isn't wasted time...

    Comment


    • #3
      thx,
      ben blij dat je je er vrolijker door voelt.
      dan heb je een heel klein idee van hoe ik me voelde;
      tis altijd ombouwtijd ....

      Comment


      • #4
        Zonde toch vooral vind ik van die "eikels" die anderen eraf rijden...
        Vooral van dat SV'tje (heeft mijn lief) en dienen TL (ik heb er ook zo ene)!!!
        Zo'n 2 fijne en mooie moto's van de baan, 't is een schande!

        Comment


        • #5
          tja, sommige mensen kunnen het niet hebben dat een ander beter kan rijden (later durft remmen,...) in het geval van de SV
          in het andere geval: deze was zo stom om op het laatste moment binnendoor te willen, om dat te kunnen gaf hij nog extra gas, gevolg te wijd, gelukkig reed daar die suz zodat hij niet van de baan ging.
          Schade een SV viel mee (is voorzien van polyracekuip en valblokken) al is het niet leuk een vriend te zien neergaan.
          de tl had minder geluk, veel kuipschade ende ketting en tndwielen zullen ook geen deugd hebben gehad van de gravel die ertussen zat. die jongen moets nog met de motor naar huis. zijn vrouwtje (vriendin, moeder?) zal niet happy zijn vrees ik
          tis altijd ombouwtijd ....

          Comment


          • #6
            Pfft triestig die verhalen van egotrippende motards die andere fellow riders eruit rijden in de bochten. Ik zou zeggen "respect each other and their bikes!!". Daar heb ik eerlijk gezegd ook schrik voor bij het vrij rijden. Het ligt helemaal niet altijd aan jezelf da ge onderuit gaat of van de baan word gereden. Ge hebt dan ook nog eens geen spiegels en ik denk da ge u constant opgejaagd voelt als er ene in uw gat hangt, en dan ga je misschien onnodige risico's pakken. T'is daarom heel belangrijk da ge u cool kunt houden en je niet laat opjagen door andere, want die kom je meestal toch tegen in de eerstvolgende hairpin!!!

            Greetz and stay safe!!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Kriscoolio
              Pfft triestig die verhalen van egotrippende motards die andere fellow riders eruit rijden in de bochten. Ik zou zeggen "respect each other and their bikes!!". Daar heb ik eerlijk gezegd ook schrik voor bij het vrij rijden. Het ligt helemaal niet altijd aan jezelf da ge onderuit gaat of van de baan word gereden. Ge hebt dan ook nog eens geen spiegels en ik denk da ge u constant opgejaagd voelt als er ene in uw gat hangt, en dan ga je misschien onnodige risico's pakken. T'is daarom heel belangrijk da ge u cool kunt houden en je niet laat opjagen door andere, want die kom je meestal toch tegen in de eerstvolgende hairpin!!!

              Greetz and stay safe!!
              je moet nu ook geen heilige schrik krijgen om te gaan rijden op circuit. deze "accidenten" zonder erg rouwens, gebeurden in de supersportklasse en sportklaase. net als de meeste valpartijen trouwens. in de toer klasse zijn er maar 2 gevalln (schuischade) doordat ze hem: a) onderuit remde b) te vroeg op het gas hingen sleuren.
              Spiegels doen trouwens meer kwaad dan goed: op het circuit is de regel dat degene die achteropkomt kijkt of ie veilig kan paseren. als je achterom kijkt dan botst je misschien op je voorligger of mis je je rempunt of bocht,...

              tip: doe als ik: vraag de eerste keer dat er iemand met ervaring voor je rijd en daarna achter zodat hij je kan evalueren. probeer niet direct te racen: eerst vloeiende lijnen, de rest komt vanzelf. nerveus of moe: pits binnen.
              tot zover de goede raad van t kaat
              tis altijd ombouwtijd ....

              Comment

              Working...
              X