Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spijtige motorongevallen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • spijtige motorongevallen

    Wie wil er wat kwijt over zijn/haar ongeval of slippertje met de motor ?
    Wie/wat was de oorzaak ? bvb andere bestuurder, olievlekken, bochten missen ....

    duc4ever

  • #2
    ikke, op 't circuit van zolder.
    'k had de yzf pas,en je kreeg er een cursus circuit bij van yamaha.moest me inschrijven,lang op voorhand.op de dag van de cursus had 't geregend en in 't koppeke was de combinatie nieuwe motor en natte baan niet goed.
    een wijze tip was(en is nog altijd):gebruik je spiegels NIET,de achterkomende en snellere rijder moet zich naar de situatie aanpassen,juist zoals bij het skieen.
    dus,nat circuit,enkele rondjes achter de begeleider blijven,en dan vrij rijden.
    na de 2de ronde vrij rijden,zie ik op het rechte stuk 2 snelle rijders komen,(in de spiegel)en begin 't gas ff te lossen,'k zie dat we met 3 de linkse bocht na de start zouden ingaan,begeef me nog snel naar rechts,wil de anderen laten voorgaan,REM nog bij 't ingaan van de bocht,en.............onderuit,geschoven over de baan,in de kiezel en 't avontuur was gedaan.linker kuip geschuurd,onderkuip,contra gewicht v/h stuur,schakelpedaal,richtingaanwijzer voor,spiegel,voetsteun geschuurd,gelukkig de tank niet,handschoenen,helm,broek en jas hebben 't hard te verduren gekregen en ikzelf een blauwe plek op m'n dijbeen.

    Comment


    • #3
      1. dubbele rechtse op croix, uitlaat tegen de grond en schuif...lowsider.
      2. zeker 4 keer schijfremslot laten zitten, en hoppakee, starten, blokkeren en vallen hahaha
      3. remmen geblokkeerd (nie mijn fout, slecht nazicht van garagist...) en onderuit gegaan, gelukkig ook hier aan een lage snelheid.

      en nog wat kleine prutsen denk ik, teveel om op te noemen
      http://www.mojomoto.be/logo.gif

      Comment


      • #4
        vorige week op de weg;
        achterrem is stuk en te bruusk geremd op voorrem, net op een wegmarkering (wegmarkeringen met vetzakkerij van auto's en weetikwatallemaal) en in een fractie van ... onderuit gegaan ...

        zo stom, zo snel en zoveel geld
        Life your life and not someone else's

        Comment


        • #5
          Februari vorig jaar -ik mijn gsxr amper 4 maanden- begon mijn stuur bij het uitkomen van een bocht hevig te zwieren. gevolg: den deze gewoon rechtdoor en de gracht in. kuip gescheurd, helm naar de vaantjes en zelf enkel een paar schrammen. Men heeft mij toen een stuurdemper aangeraden. Probleem opgelost

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Seth
            Februari vorig jaar -ik mijn gsxr amper 4 maanden- begon mijn stuur bij het uitkomen van een bocht hevig te zwieren. gevolg: den deze gewoon rechtdoor en de gracht in. kuip gescheurd, helm naar de vaantjes en zelf enkel een paar schrammen. Men heeft mij toen een stuurdemper aangeraden. Probleem opgelost
            ik heb da ook altijd heel fel met ne bocht(hoge snelheid) :kwaad:
            Oprichter 2fast4u 2004
            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

            -------------------------------------------
            hoe gekker hoe liever
            -------------------------------------------

            Comment


            • #7
              shaking !!!!!

              ja de mijne heeft er veel last van as ik optrek over ne betonnen baan
              zelfs tegn 160 klopt m nog
              ma in de bocht zou ik denken da ge beter af zij met een brace tussen uw vorkpoten ?
              en is het balhoofd ni te te los ?
              weet er iemand een adres waar ze toby stuurdempers verkopen ?
              yzf 1000 RR 'red devil'

              Comment


              • #8
                awel en ikke dan,omdat ik de racers moe was had ik maar besloten om terug een wopper te kopen r1 dus,en na de derde dag rustig cruisen,kwam er een bompa van ongeveer 200 jaar van rechts(van de vissersclub)de baan op gesukkeld,heb de r1 in de achterdeur geparkeerd ,en mijzelf in de voordeur,de bompa was eigenlijk niet in fout want hij had mij niet gezien ,maar al bij al is alles toch nog in orde gekomen en komt er dus weer een ander motortje bij:biggrin: waarschijnlijk iets rustig

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
                  ja de mijne heeft er veel last van as ik optrek over ne betonnen baan
                  zelfs tegn 160 klopt m nog
                  ma in de bocht zou ik denken da ge beter af zij met een brace tussen uw vorkpoten ?
                  en is het balhoofd ni te te los ?
                  weet er iemand een adres waar ze toby stuurdempers verkopen ?
                  'k weet zo'n ding tussen uw poten kost iet van een 120€ ma of da past be de mijne?
                  of zou het aan de vorkolie kunnen liggen.
                  en van dat balhoofd ken'k dus totaal niks van
                  Oprichter 2fast4u 2004
                  #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                  -------------------------------------------
                  hoe gekker hoe liever
                  -------------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    schudden

                    wrm zou da ni bij jouwe passen ?
                    ma ik vind ze beetke duur bij hein gericke (sorry hans ) en mij model zit er toch ni bij dus
                    ik ga s horen hoeveel mij da kost as ik ze zelf laat draaien
                    en een toby stuurdemper zoeken
                    yzf 1000 RR 'red devil'

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
                      wrm zou da ni bij jouwe passen ?
                      ma ik vind ze beetke duur bij hein gericke (sorry hans ) en mij model zit er toch ni bij dus
                      ik ga s horen hoeveel mij da kost as ik ze zelf laat draaien
                      en een toby stuurdemper zoeken
                      awel, laat het mij eens weten als ge dat weet hoeveel da kost
                      Oprichter 2fast4u 2004
                      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                      -------------------------------------------
                      hoe gekker hoe liever
                      -------------------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        wried sjans

                        hem ook al paar keer geluk gehad
                        ik rij es met 90 per uur straat in ale zoiets as e klein industrieterrein
                        kom ik achter ne pee met ne mercedes "sprinter" die 35 ofzo rijd
                        ik wil erlangs door gooit m alles dicht en rijd m de oprit van zij bedrijf binnen
                        zonder te pinken (linksaf dus as ik er juist naast ben)
                        ik denk ai hier is het van da mijn fource in zijn flank en ik kliniek of zo
                        ma ik gooi dus alles dicht en blokkeer m vanvoor
                        ga net ni onderuit
                        rij over mijn eigen enkel
                        hang nog net aan het stuur vast en ga er juist rechts naast door
                        ben gestopt en op de grond gaan liggen ne min of 5
                        d8 da mijne enkel over was zo pijn
                        de mens is toch nog komen zien of alles ok was
                        heb m wa uitgemaakt
                        of m geen pinkers had op zijne tuut
                        en verder gereden en verstand trug op nul
                        anders durft ge nimeer straat op
                        yzf 1000 RR 'red devil'

                        Comment


                        • #13
                          2

                          Nu bijna 4 jaar geleden, had twee maanden mijne moto, trut pinkt naar rechts, wijkt uit naar rechts en doet dan ne linkse U-turn!
                          Baf, der mot op, zwarte TLR van '99 perte-total, ik vlieg, net als mijne moto, in de flank van die zeepkoe hare Golf.
                          Schouder doet nog altijd pijn, 2% permanente invaliditeit en serieuze deuk in zelfvertrouwen.
                          Golf trouwens ook total-loss. Uitspraak in beroep op 8 juni aanstaande.

                          Iets meer dan twee jaar geleden, een jaar terug ne moto, uit de bocht aan 't kanaal in Lozen. Baan was nat, geen vertrouwen, iets te snel, dierf hem niet schuiner te leggen.
                          Zou niet zo erg geweest zijn want er is daar ne grasberm maar ik rij natuurlijk tegen die ene paal in die berm (rechterflank weg) en val op met linkerkant op ne snelbouwbaksteen (!) die daar gewoon in de berm ligt!
                          Rechterkuip, kopkuip en koplamp finaal naar de kloten, linkerkuip een barst.
                          €2000 voor een originele topkuip, rechterkuip en koplamp en het plastic-lassen van mijn linkerkuip.

                          Damn motorrijden kost geld!

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                            2

                            Nu bijna 4 jaar geleden, had twee maanden mijne moto, trut pinkt naar rechts, wijkt uit naar rechts en doet dan ne linkse U-turn!
                            Baf, der mot op, zwarte TLR van '99 perte-total, ik vlieg, net als mijne moto, in de flank van die zeepkoe hare Golf.
                            Schouder doet nog altijd pijn, 2% permanente invaliditeit en serieuze deuk in zelfvertrouwen.
                            Golf trouwens ook total-loss. Uitspraak in beroep op 8 juni aanstaande.

                            Iets meer dan twee jaar geleden, een jaar terug ne moto, uit de bocht aan 't kanaal in Lozen. Baan was nat, geen vertrouwen, iets te snel, dierf hem niet schuiner te leggen.
                            Zou niet zo erg geweest zijn want er is daar ne grasberm maar ik rij natuurlijk tegen die ene paal in die berm (rechterflank weg) en val op met linkerkant op ne snelbouwbaksteen (!) die daar gewoon in de berm ligt!
                            Rechterkuip, kopkuip en koplamp finaal naar de kloten, linkerkuip een barst.
                            €2000 voor een originele topkuip, rechterkuip en koplamp en het plastic-lassen van mijn linkerkuip.

                            Damn motorrijden kost geld!
                            goh stel dat je iets verder het water was ingedoken
                            of als je zoiets in de bergen aan de hand krijgt, dan lig je direct een paa honderd meter lager
                            Oprichter 2fast4u 2004
                            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                            -------------------------------------------
                            hoe gekker hoe liever
                            -------------------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              the reason

                              daarom rij ik zonder kuip
                              me ne moto van 200e
                              en ne hoop reservestukken
                              da doe zo geen pijn in het hart en de portefeuille as je es valt
                              hoop dak het nooit voorkrijg ma je weet nooit e
                              me al die kiekens op de baan die peizen da spiegels en pinkers voor de show zijn
                              en de baan van hun alleen
                              ge moet godver 7 engelbewaarders hemme tegenwoordig
                              ofwel zijn ze aant bellen ofwel aant tetteren
                              ma op verkeer letten neeeeeeeeeeeeee ze !
                              yzf 1000 RR 'red devil'

                              Comment

                              Working...
                              X