Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te sportief op de openbare weg?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Te sportief op de openbare weg?

Een paar weken terug heb ik een nieuwe Honda CB1000R gekocht

Deze motor geeft me zoveel vertrouwen en rijd enorm strak in de bochten dat ik dus ook sneller en "platter" door de bochten ga.

Nu heb ik zo goed als geen "schaamrand" meer op mijn achterband tot men eigen verbazing eigenlijk

Er zijn wel wat mensen die me zeggen dat ik volgens hun wel TE sportief moet rijden om die schaamrand er helemaal af te rijden.... zouden ze gelijk hebben ?

Degene die me dit "verwijten" zijn zelf motards

Ik ga alleen "vlot door de bocht" waar ik vind dat het kan ( goed wegdek, vrij verkeer, weersomstandigheden...) toch had ik graag jullie mening eens gehad

Groeten
    ?

Re: Te sportief op de openbare weg?

Hangt van veel dingen af ... maar te sportief bepaal jijzelf. Alles heeft een klein beetje te maken met het type band en nog andere prullen

Maar zolang je je amuseert ... en zie wel dat je niet te veel van de band pakt

Post anders hier een foto van die randjes
    Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Comment

Die andere motards, die hebben zeker nog een flinke schaamrand staan op hun bandjes?
      Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DME3
        Die andere motards, die hebben zeker nog een flinke schaamrand staan op hun bandjes?
        die andere motards-> eentje heeft meer schaamrand dan gebruikte rubber

Ik heb is een foto proberen te nemen maar het is niet erg duidelijk.

Nu heb ik een kleine halve centimeter schaamrand achteraan, vroeger was dat véél meer Dit geeft misschien een duidelijker beeld?

Er staan Battlax 015 op.
        ?

Comment

Jep, dat wil zeggen dat uw vertrouwen in de moto groeit en dat maakt je een betere rijder.

Als je geen zotte toeren uithaalt, of constant boetes binnen hebt, zou ik niet durven zeggen dat je te sportief rijdt voor de openbare weg.
          Vind je van je zelf van wel, boek dan een circuitdagje om je uit te leven
          Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

ge moet ook ni luisteren naar chopper rijders
            die halve cm moet er dus nog af
            Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Circuit Maniac
              enkel zien da ge het veilig houd ni enkel voor u maar ook voor de medemens
              Zolang ge er niemand mee hinderd zou ik zegge gaaaaaaasssssssssssssssss

En die andere motards zijn gewoon jaloers
              Never forget who helped you!
              Never forgive who fu*ked you.
              Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Re: Re: Te sportief op de openbare weg?

* vind ik leuk *
                Take care upstairs Joeri!!!!

Comment

Te sportief dat bestaat niet
                  Kawa ER6-N int orange (sold)= Candy lime green Z750(sold) = Kawasaki ZX6RR(sold)=Triumph speed triple SE (sold)
                  Aprilia RSV 1000r Factory 2004 motorschade R.I.P = Suzuki GSX-R750 Circuit + BMW E36 M3+ BMW E82 135i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Retr0
                    * vind ik leuk *
                    Ik ken thans mensen met choppers waar ge moeite moet doen om ze te volgen ze En dan bedoel ik niet in een rechte lijn eh

Comment

schaamrand is zeker geen indikatie wat betreft "sportief" rijden.
                      Uw rijgedrag op de openbare weg is belangrijker dan uw schaamrandje hoor

Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK
                        schaamrand is zeker geen indikatie wat betreft "sportief" rijden.
                        Uw rijgedrag op de openbare weg is belangrijker dan uw schaamrandje hoor

daar heb je groot gelijk

het is ook niet mijn bedoeling om die schaamrand weg te krijgen is gewoon een gevolg doordat ik een veel betere bocht techniek heb nu , alllee dak denk ik e

ik begon al te denken dat ik het té bont aan het maken was ...

zolang ik er niemand mee hinder en binnen mijn eigen grenzen blijf denk ik dat het niet overdreven is

Tis toch een beest z'on CB1000R
                        ?

Comment

schaamrand is nergens goed voor, da stuk van da band hebt ge ook betaalt e!!
                          Ze zullen gewoon jaloers zijn da zij hunne schaamrand er ni afkrijgen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigKahuna
                            Ik ken thans mensen met choppers waar ge moeite moet doen om ze te volgen ze En dan bedoel ik niet in een rechte lijn eh
                            Met een fiets een chopper volgen... das moeilijk! Maar met een sportieve moto of zelfs een toerbuffel...
                            Ride like a devil,... Feel like a God!
                            Ride it like you stole it!
                            http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HendrikZx6r
                              schaamrand is nergens goed voor, da stuk van da band hebt ge ook betaalt e!!
                              Ze zullen gewoon jaloers zijn da zij hunne schaamrand er ni afkrijgen...
                              Hun redenering is meer van: " als je zo snel, plat/schuin, door de bocht gaat dan kan je niet corrigeren moest er ooit een obstakel in het midden van de bocht liggen". Maar dan moet je altijd en in elke bocht veel marge nemen en dan is de leut er toch wat af ni ?

Ergens hebben ze daar gelijk maar in een "blinde bocht" rij ik ook veel trager of als ik die bocht/baan niet ken
                              ?

Comment

Working...
                              X