Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaringen met bmw k1300s?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ervaringen met bmw k1300s?

Zijn er onder jullie die ervaringen (zowel goed als minder goed) hebben met de K1300s? Eventueel vergeleken met de K1200s. Die laatste heb ik verleden jaar een week meegekregen en is toen goe in de smaak gevallen Heb ne 2de hands K1300S op't oog met weinig km's en nog 1 jaar fabrieks garantie. Enig - punt, als het al een - punt is : gene ESA. Komt de prijs nu wel ten goede, maar als ik die ooit moet herverkopen, ben ik wellicht de pineut. ESA staat immers nu al op 80% van de nieuw verkochte bmw's. En volgens mijne dealer is eentje zonder ESA 2de hands echt moeilijk van de hand te doen tegenwoordig, laat staan over een paar jaar. Vraag is : is diene ESA echt een must wetende dat ik altijd solo rijd en zonder bagage.

Zijn er specifieke aandachts punten zoals terugroep acties of andere gekende 'klachten' bij dit model?

Thx a lot
    When in doubt, gas it ! sigpic

Re: ervaringen met bmw k1300s?

Een collega van mij heeft een K1300S. Hij heeft die gekocht toen dat model juist uitkwam.
    Op 3 jaar heeft hij nog maar 11.000 km gereden, heeft op die 3 jaar al meer op andere motoren rond gereden dan de zijne omdat hij zich dan niet gans de tijd moet inhouden.

En als hij dan reed:

3X gaf zijn pinker knop er de brui aan (bleef heel de tijd links of rechts pinken). 3X knop vervangen.
    2X wou hij hij niet starten tenzij je de startknop met je voet een schop gaf. 2X knop vervangen.
    2X gaf de voorrem het op, remde nog maar een beetje. Geen idee wat ze er toen aan gedaan hebben.

Comment

Ik had ESA op mijne GSAdventure en heb dat voor baangebruik nauwelijks gebruikt.
      Voor de offroad was het wel leuk : Standje lichte en standje zware offroad. Ge voelt em dan wel lekker omhoog komen, maar zoals gezegd vind ik het voor baangebruik geen must.
      !!! No Fear, Snoekie is here !!!

Comment

Vraag dat eens aan scarver,rijd ook altijd solo en heeft Esa.Zelf had ik dat op mijn K1200R en op mijn tweede Gsa ook.Op de K gebruikte ik dat toch veel,ook solo.(de Gsa heb ik niet lang mee gereden)

Comment

Ik bezie dat anders : ESA = electronica en dan kan nog al gemakkelijk stuk gaan ;o))

Iig Lorre verder zoeken man ongetwijfeld vind je wel een andere met ESA => gewoon dealernetwerk van BMW
          bekijken en de okkazies opsnorren ;o)

mvg

Stef

Comment

Hey Lorre, ik moet binnenkort toch niet jaloes worden he, al dat brut geweld.
            Wat betreft die ESA, in België rij ik vrijwel altijd in de comfort stand, soms is het eens spelen afhankelijk van het wegdek en de voorrijder. In Luxemburg en Duitsland altijd in de normaal stand en soms al is sportief, maar 't is ook 'spelen' met de veerinstelling. Er handig bij wissellende wegbedekkingen. Ik zou nog even geduld hebben en wat verder zoeken, bovendien hebben de 1300 ESAII. Je kan in Bornem ze eens gaan testen, vraag eentje met en eentje zonder ESAII.

Maar wat ik me laten vertellen heb, weet niet of het waar is, is dat er nu ook op de aftermarket uitlaten zijn met een instelbare DB - killer. In mijn geval een aanrader zegt de tipgever daar het onderhoudsinterval veel kleiner is dan bij tradionele DB - killers. Iemand ervaring mee?

Tip van de week, in het WK haal ik misschien nog eens de K van stal.
            Comming soon, new trips
            De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
            ------>>> DOMINO <<<------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scarver
              Maar wat ik me laten vertellen heb, weet niet of het waar is, is dat er nu ook op de aftermarket uitlaten zijn met een instelbare DB - killer. In mijn geval een aanrader zegt de tipgever daar het onderhoudsinterval veel kleiner is dan bij tradionele DB - killers. Iemand ervaring mee?
              Say what?

Comment

wel geen korte bochten maschine is vrij lang.

wel veel koppel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                  Oorspronkelijk geplaatst door scarver
                  Say what?
                  wat heeft een onderhoudsinterval te maken met een db-killer?

voor harley heb ik dat al gezien (denk vance & haynes o.i.d.), wel leuk en praktisch maar kost veel te veel voor wat het is
                  Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                    Say what?
                    Oorspronkelijk geplaatst door Circuit Maniac
                    wat heeft een onderhoudsinterval te maken met een db-killer?
                    *strike!*

Comment

kheb het verkeerd begrepen zeker?
                      Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

beetje maar, trek het u niet aan... is scarver hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dawg
                          beetje maar, trek het u niet aan... is scarver hé

wij snappen hem wel

Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Idd Koldark ... we know what he means ... Het is hetzelfde als luchtbagetten voor een laspost ...

mvg

Stef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stef
                              Idd Koldark ... we know what he means ... Het is hetzelfde als luchtbagetten voor een laspost ...

mvg

Stef
                              wahaha die kende ik nog niet.

Ontopic: ik weet dankzij deze post ook wat ESA is.
                              08- GSX 750 F '00

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎